2 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

2 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

| Potiste I W İ Yerli mallar - Sergisi açıldı (Başı 1 inci wahifede) stoklarının bi aman mücadelesin- en korumuştur. Büyük Hülümetin milli para, milli servet nama ittihaz ettiği faideli hareketler neticesi Türki- yede çimento, ipek mensucat, ço- rap, trikotaj sanayimiz ihti- yacın fevkine çıkmış yeniden cam şişe, kâğıt kontr plâk, madenisa- il büyük sermayele- olan büyük sanayi vekkif olan ve memlekette vücu- du yine milli paranın korunması için zaruri olan bir kısım mühim imalâtm ferdi teşebbüslerle dana © getirilmesindeki o müşkülâtı . göre hükümetimiz, bu mevi sa- nayiin ihdasındaki faidayi takdir etmiş filen işe başlamış sanayi o- fisi teşkil edilmiş Sınai Kredi Ban kasının tesisi iktisabı kanuniyet etmiştir. İmal hayatımızda Kredi Ban- kasının bizlere yapacağı faide çok mühimdir, Bilhassa teşekkür ede- riz. Görülüyorki, memleketimiz 8e- ri bir hareketle sınai boşluklarını “doldurmaktadır. İstikbal sergil fabrikalarımı 2m geçirdiği istihaleleri bize gös- terecek sergiler, sınai terakkinin barometrosu olacaktır. Buna mi- sal olarak: abrikalarımızın ilk senelerde- ki istihsalâtı henüz iptidai ve mah dut bir radde iken zaman ile ar- inn tecrübe ve ihtisas ile imalât cins, ve metanet itibarile çok tekâ mül etmiş ve hem de miktar itiba- rile pek fazla artmıştır. Bu farkı | ik sahalarında ipekçilik, çor: aynen görebiliriz. Sanayiimizin terakkisine delâ- let eden bu yeni yeni farkları bun dan sonraki sergilerde daha ba- riz bir surette görmeği temenni ederken. Dördüncü yerli mallar sergi nin açılmasına müsaade buyurma- sını Kâzm Paşa Hazretlerinden istirham ederim. Kâsım Pş. Hz. hüşat resmini yapiyorlar Nazmi Nuri Beyin alkışlarla İnan nutku bir Türk san'at kârı olan Necip Beyin radyo fab- rikası o mamulâtmden olan ter. tibatla bütün bahçeden işidilebili- | yordu. Nutuktan sonra serginin gok güzel süslenen büyük kapısı- | na gelindi. Kâzım Paşa Hz. kur- deleyi keserken: Geçen İnşallah kırkıncısını açarız” demiştim. İşte bugün dördüncüsü- nü de açıyoruz, demiş ve erbabı sanayie muvaffakiyetler temenni etmiştir. Küşat resminden sonra serginin gexilmesine başlandı. Davetliler sergiyi gezerlerken yerli sanayiin yeni eserleri ve ser- zinin mukemmeliyeti hayretten hayrete düşüyorl: her tarafta takdir kelimeleri diliyordu. Güzellik kraliçeliği Sanayi ve Maadin Bankasına mensup devlet fabrikalarının pa- i irken Kâzım Paşa Hz. ya gü zellik kraliçesi olmasında o Türk sanayiinin büyük bir hissesi var- dır ve kazanması tabiidir. Çünkü Keriman Hanım Türk kumaşların dan elbise giyerek ve Türk koku- ları sürünerek rmüsabakaya işti rak etmiştir. (Kâzım Pş. Hz.nin bahset- tiği İpehiş mamulâtıdır. Keriman H. ın elbiseleri İpekiş kumaşlarından ya- pılmıştır.)| Sergide bilhassa İpekiş'in bü- yük ve zarif paviyonu, Alpullu şe- 'ker şirketinin güzel köşesi ve Kü- tahya Azim çini fabrikasının kö- #esi çok beğeniliyordu. Evliya za- de Nureddin Beyin kısmına gelin- diği zaman güzel bir koku etrafa yapıldı. Çay ziyafeti “Bir zat paşaya dönerek: Eh bu kokuyu süren elhak kraliçe olur dedi. Serginin davet- Tiler tarafından gezilmesi bittik- ten sonra Sanayi Birli; dan bir çay ziyafeti verildi ve bun dan sonra sergi'halka açıldı. huriyet gençler mahfili tarafın dan ilk temsil verilecektir. sergiden ayrılırken B. M. | M. reisi Kâzum PaşaıHiz. sergi hak © kındaki ibtisasatını bir muha mize söyle ifade buyurmuşlardır: (|, Bu seneki sergi geçen sene- kine nazaran daha çok mütekâmil Milli sanayimizin sür'atle inki- a j yette kalıyor ve yalnız Turnuvamızdan sonra müsaba. kalara umumi bir nazar (Başı 1 inci sahifede) nda Şirin ekseriyet kortlardan mu- zaffer çıkar, Sunt'n gelince: Bu genç tenisde çok “eyi bir mevki | sahibidir. Süz tın da kendine has çok güzel fakat bazan muzır olan bir taktiği var dır. O da çok sert ve seri oynamak ve bilhassa oyunun O bütün yükünü drayvlara vermektir. Bu sistem çok defn vuvaffaki-etli bir sistem oldu ğu gibi çok defa da muzerdr, Cuma günkü oyuna gelince: O İ gün ilk geymde hayretle gördük ki Suat sert; seri ve atak oyunundan vazgeçerek daima ramasseur vazi- eşanj yap- makla iktifa ediyordu. Bu sistem Suadm şimdiye kadar hiç tatbik etmediği bir oyundu Geymler ilerlemeye başlayınca, Suat bu oyunun faydasını görmeğe baş- lndı ve taktiğini bozmayarak öyle- ce oynadı. Bu sistem oyuna alışmamış olan Şirinyan Suadı hep hüçüm için fi- İeye çekmek istiyor, Suat o fileye de çıksa bile gene hafif ve ağır oy- mıyor ve bu surette rakibinin vei maneviyesini İlk set'bu minval üzere biraz da “fiyaka” denilen 6 çok fe- na hastalığa kendilerini kaptırarak #irmatç yapıyorlar. Geride bulunan Şirinyan da kolaylıkla bu topları mu kabil “fond” lare atıyor ve puvam kazanıyordu. İşte (Treguboff-Lav- roff ) ekibinin (Şirinyan - Chaudoir) ekibine mağlup olmasa yeğüne #6 bep bu eksiklikleridir. Muhtelit Muhtelitte finali (Miss H. Whit- tali - Suat) ve (Miss Black - Şirin- yan) ekipleri oynadı ve Miss H. Whittall ve parteneri maçı kazandı. lar Bu oyun rakiplerin, bilhassa ka- dın rakiplerin birbirine o müsavi bir kiymette olmadıklarından Miss H. Whittall ve parteneri tarafından ka- zanılımıştır. Şirinyan arkadaşım oyunundan emin olmadığı içim ona gelen toplar, ra müdahale ediyor ve ekseriya ye- rini boş bırakıyordu. Bu boş kalma keyfiyeti mağlübiyete sebep olmuş- tur. Şirinyanın karşısında oynayan Miss H. Whittall | fırsatlardan çok eyi istifade ederek topları — yerine yetişmek için uğraşan — kuv | ayakları ucuna kolaylıkla muhlayor- berbat ediyordu. | du. Eğer her iki ekibin dame'ları ay- geçti ve | nr ayarda olsalardı vaziyet değişe- Suat kazandı. İkinci sette bir aralık | bilirdi. Suat oynadığı oyunu bırakır gibi ol. | İ du ve seti kaybetti İ Üçüncü sette gene birincide oy- nadığı gibi ağır ve muntazam ve bilhasan drayverr ve sımaçsız oyna- dı kazandı, Herkes nihayet dördüncü seti Şi- rinyanın alacağını zanederken b vetle gördüler ki Şirin bu sette 6/0 #ibi kahir bir n Bu gayet & setlerdeki Su: | 6 miktarda Hülüsa etmek lâzm gelirse Sunta bu kadar büyük bir muvaffakiyet ka zandıran tabiye yavaş ve acelesiz oy namak © ve rakibini sinirledirmekti, Bundan dolayı Suat tam manasile muvaffak olmuştur. Tek kadınlar Bu maç ta harukulâde güzel oldu ve senelerce bu kategorinin classe farkile şampiyonu bulunan Miss H. Whittall bundan tam manasile boy ölçüşebilecek bir rakip ile karşılaşt... Mis H. Wbittall'ın oyununu bütün tenis meraklıları pek güzel bilirler. Bu genç kendinden ve oyundan çok e- min bir surette oynar ve alelumum oyunda hiç koşmaz. Forentlerin de ve bekentlerinde tam bir isabet vardır. Rakibi Fahire hanım final oynar- ken, kazandığı Oyunu geri verdi Buna da yeğine sebep fazla heyecan | dan güzel topları fileye takması idi. Oyun uzun bir çekişme şeklinde | Yamızın 1932 senesi cereyan etti . Bir geymi Miss Whit- | şampiyonu oldular. tali alırsa hemen ötekini Fahire ha. | galiplerini tebrik Bum alıyordu. Hatta bazen öyle an. lar oldu ki Mise H. Whittall, Fahi- re hanımın oyununu kabul etmek | zaruretinde kaldı. Bu Türk tenisin bütün inceliklerine bihakkın vakıf, topa hâkim ve kafasım işlete- rek oynayan bir oyuncudur. Bundan başka ilk defa bir Türk kadını bir tenis turnuvasında finale kalmıştır. Bu şeref te gazetemizin | | Bu komite dün ilk içtima turnuvasına isabet ettiği için ayrıca da memnunuz. Yalnız bir nasihatı- mız var o da biraz daha souk kanlı oynaması ve heyecana kapılmaması. dır. Gelecek sene Fahire hanım şam piyonamız için bir as olmuştur. Ça- | aşması lâzımdır... Çift erkekler Çift erkekler musabakası cuma gü nü bitmediği için (pazar günü de- vam etmiştir. Bu kategorinin finali (Trogubolf - Lavroff) (çifti ile (Şirinyan - Chawdoir) | çifti 8 rasında oynandı. Çok genç ve atlet olan (Tregubotf-Lavroff) çifti nin,kendilerine nisbeten yaşça çok i Jerlemiş olan rakiplerine boyun eğme sine tek sebep gençlerin filede fev. kalâde oynamalarına mukabil | hiç geri oynamamalarıdır. Eğer, bu ha talerı olmasa idi muhakkak galip ge lebilirlerdi. Sirinyan ne de olsa bu gençlerden daha tecrübeli ve daha ilgili olduğu için topları İop hali önderiyor ve keni sa- du. Gençler biraz tecrübesizliğin ve hayırlı neticeler vereceğine şüphe yoktur . Erbahı sanayiiri taktir etmek mızın da milli sanayie rağbet gös termesi bu muvaffakiyetli netice- de başlıca âmildir. Yerli mal mız bugün memle ketimizin mühim ihtiyaçlarına te- kâbül edebilecek bir dereceye sıl olmuştur. Bunu Sanayi Birli hi bize gösteriyor. neki bar et- böyle kendisile | | şamadıkları Hrzs, | ifemizdir. Halkı- | Junior tek Bu maç turnuvamızın bu sine fına iki as daha kazandırması itiba rile çok mühim ve güzel oldu. İlki genç Fenerli tenisçi olan Danyal ve Melih bütün rakiplerini büyük skor farkile yenerek finale | kaldılar. Fi- pal oyunu güzel oldu. Danyalın bü- yüklere yakın çektiği temiz drayv ları, Melih çevih ve güzel hareket lerle durduruyor ve hemen mukabil akın yapıyordu. Bu maç bize gösterdi ki teniste istikbalde yüzümüz daha gülecek ve —Steki sporlarda olduğu gibi— geçen zamanları aramayacağız. Yal- hız bizim genç sporcularda, mana- sız , ve manasız olduğu kadar fena olan gurur ve beni nin tam manssile — çocukların ka- pılmamaları Iszımdır. Onlar bu gün için hiç bir şey değildirler. Çalışır. larsa yarım için birer kiymet olabi birler. Junior çift oride finale (Orhan Fil | Mu 408) çiftleri kalmışlardı. Halbuki bu snf için en kuvvetli koz ola- yak (Mahmut Şerif - Melih) çifti dü şünülüyordu. Fakat bu çift maates sül dömi finalde | (Berge-Musos) sine oldu. Bu eyi olmakla bera. birbirilerile uyu- n mağlüp — olmuşlar. dır, Final diğer iki çift arasında oy Bandı ve eyi bir oyundan sonra (Ür han Fikri ve İbrahim Şerhi) turu İun.or duble Tarmavamızm ederken bu sene | mağlüp olanları tescil eder ve ge “Birinci Sahifeden Geçen Yazılar Hitlerciler ancak 229 meb'us çıkardılar (Başı 1 inci sahifede) yetlerini tekabbül etmeyecekle | rini bildirmişlerdir. | BERLİN, 1 (A.A.) — Re- ichetag meclisinin tecdidi için dün yapılan intihabat üküne içinde ve hiç bir vahim hâdise olmaksızın cereyan etmiştir. Berlinde sabahleyin yapılan in- tihabat, bundan evvelkilere nis betle bilhassa daha kuvvetli ol- muştur. Havanm çok güzel ol- ması hasebile müntahiplerin bir an evvel reylerini vererek günü geçirmek için bir an evvel fiyelere gitmek istemelerinin bunda dahli bulunması muhte- meldir. Berlin demiryolu mev- kiflerindeki intihabat büroların da faaliyet ve kalabalık bilha; sa pek fazla olmuş ve müntahip lerden yüzde 50 si daha öğle- den »vvel reylerini istimal et- mişlerdir. Bir çok meraklılar M. Von Papen'in rey vermeğe geldiğini eyretmek için toplan- mışlardır. Dün şehirde inzibat ve sükünü temin etmek için tah sis edilen polis memurlarının a- dedi 20,000 olduğu tahmin edil mekte idi. Malâm olan son neticeler BERLİN, 1 (A.A.) — Da- hiliye nezareti tarafından teb- iğ edilen muvakkat netaviç berveçhizirdir: Hitlerciler 2 Sosyal demokratla 1 Komünistler Merkez fırkası Milli Almanlar Alman halk fırkası Orta sınıflar fırkası ı Devlet fırkası 2 Bavyera kalk fırkası 20 Iktısat fırkası z Hıristiyan sosyalistler 2 Alman köylü fırkası Köylü fırkası (Landsbund) 2 us 6 37 7 #Faansız gazeteleri ne diyorlar? Ajansı bildiriyor: babatı netayicini tetkik eden gazeteler, komünistlerin muzaf feriyetini kaydetmekte ve Hit- lercilerin ehemmiyetli bir fark- | İla ileride bulunmalarına rağ- men, hattâ Hugenberg'in yar- hiç şüphesiz hükümetin ümidi veçhile eskisi gibi gayri kabili idare olacağı neticesini istihraç eylemektedir. Alman milli mec lisi binnazariye iktidar sahibi olacak fakat bu intihaabtın hakiki galibi Ceneral Fon Sch- sicher olduğundan Alman milli müdafaa ordusunun diktatörlü- ğü devam edecektir.. Sağ cenah gazeteler, bu su- retle Almanyanm muahedele- rin tetkiki gayesini istihsal ey- lemek ve kaybedlien Hekemon yayi tekrar elde etmek için hiç bir vasıtaya müracaat etmekten çekinmeyeceğini kat'i bir tarz- da göstermiş olduğunu ısrar i- le kayıt ve içtinap ve ihtiraz ile hareketi tavsiye ederek bu hu- sustaki mütalealarına nihayet vermektedir. Bu mecliste idare habil olamıyacak mi? BERLİN, 1 (A.A.) — Ha- vas ajansmın hususi muhabiri tarafndan: Dün inbtiap edilen hakkında ida e diare mümkün olmayacağı iddia edilmektedir. Filhakika, alman son haberler, 133 müttehit sos, i | milliyetçi sosyalistin, 89 komü- İnistin, Merkez katolik fırkasına İ mensup 76 meb'usun, 22 Bav- yera halkçı fırkasının, 22 Mil İ liyetçi Almanm 607 azalığı ara Reichstag metil resi ve kendi İ larında taksim edeceklerini gös | termektedir. Bu teşekkül ve te- | vezsü tarzı sırf sağ cenaha men sup bir ekseriyet vücude gelme İsine imkân bırakmayacaktır. | Diğer taraftan milliyetçi sos- yalistler, milliyetçi almanlar, İlktısadi fırka o ve Halk fırkası bir araya gelseler bile istedikle ri tarzda bir hükümet teşkil ede bilmek için lâzım gelen blocu | vücude getirmek üzere 20 aza- lık daha temin etmeğe mecbur kalacaklardır. Von Papen kabi nesi, acaba yeni meclisle mesal Jiştirakinde bulunmaksızın mi İidareda devam edecektir? Bu münaeebtle Von Papen kabine- İ sinin cumertesi günü Almanya nın fırkalardan tamamile ayrı ve müstakil bir hükümete her vakitkinden daha ziyade muh- lecek sene için muvaffakiyet temen, | dımı ile dahi olsa Rayiştağda | taç olduğuna dair neşrettiği be Bi ederiz. Tenis komitesi Ağstosin son mizde yapılacak olan beynelmilel te | nis temasi ihzar etmek için es ki ve çok kıymettar tenizçimiz Tev- fik Haccar Beyin ti altında Suat ve E. Ohamesyan beyler komi te azalıklarma intihap edilmişlerdir. Moskova - Roma Falih Rıfkı Beyin eski müşahe- delerini tamamlayan, iki inkılâp re- jimini Kemalizm ile karşılaştıran, en son rejim davalarını tahlil eden son eseri bugün çıktı. 75 kuruş. Kitap- Rusçuklu Hakkı Beyoğlu, İstiklâl caddesi Bü yük Parmak kapu, Afrika hanı il Apartıman No. 21.— Tel: Beyoğlu 2797. Sant: 14-18 Doktor f İ Hafız Cemal | Dahiliye hastalıkları | mütehassısı İl Cumadan manda" bergün öğleden | sonra saat (2,30 dan Se) kadar İs-| tanbulda Divanyolunda 118 numa- rah bususü dairesinde dahili hasta. lıkları muayene ve tedavi eder. Te- an: İstanbul 22398. mutlak ekeriye! yeceklerini zikir ile Rayiştağnı | der. ihraz edeme- haftasında yohri- |sasaaasaşensesemeeama Her Müesseseye Elverişlidir. Mecmua Mektep Kitapları ROMAN Fenni Kitaplar | yannameyi hatırlatmak icap e- Kaçakçılık Vakaları Kaçakçılar birer birer tutuluyor İstanbul baş müdürlüğü mu hafaza memurları ve polis tara fından tutulan son bir hafta zar fındaki kaçakçılık vak'aları şün lardır; Edirnekapıda kahveci Hüse şunda bakkal Behiye H. da 28 paket köylü sigarası ve i tar esrar, Haydarpaşa nuna terkedilmiş bir bavul için İde 26 kilo kıyılmış tütün, Hay- darpaşa istasyonunda imen Ze- liha Hanımda 274 paket köylü sigarası, Kasımpaşa vapur iske lesinde ahçı Davut Ağada 115 paket asker sigarası, ahçı Re cepte de 30 paket asker sigara İ sı, Tahtekalede Necipte 11 ki- lo kaçak tütün 39 defter sigara kâğıdı... Bundan başka, hüviyeti tes- bit edilmeyen bir adam Meyva hoşta tutulacağı sırada 45 köy lü sigarası paketini alıp kaçmış tır. Bir iddia.. Karagümrükte Mimar Sinan mahallesinde Haremçavuş cad- desinde oturan Fethiye H. poli se müracaat ederek, komşusu Yaşar, Şükriye ve Hi H.la rın kendisini tahkir ettiklerini, evinin camlarmı da kırdıklarmı iddia etmiştir. Tahkikat yapıl- maktadır. Kaza.. Şoför Artinin idaresindeki kamyon Maçka caddesinden ge çerken Mehmet Ali isminde bi- rine çarparak (yaralanmıştır. Şoför yakalanmıştır. Alacak yüzünden Galatada bir otelde oturan Arnavut Hasanla, nakkaş Yu- van Şişlide bir alacak meselesin den kavga etmişler, Hasan Yu- vanı bıçakla yaralayıp kaçmış- tır. Yuvan bastahaneye kaldı- rılmıştır. Hasan aranmaktadır. Bıçakla taarruz Kasımpaşada oturan Ömer, İsmail ve diğer İsmail Ef.ler evvelki gece Beyoğlunda Der- kır Cabit ve Çolak Hayrullah isimlerinde iki kişi tarafından bir kadın yüzünden kendlierine bıçakla taarruz edildiğini idd yakalanmışsa da Hayrullah a- ranmaktadır. “eaaaaeeeaasakananakeaaaaaaaasasseseseeaseaeaseaaea HER NEVİ Zarf Duvar Afişleri Mektupluk Kâğıt - - Kartvizit - Fatura - Elilânları TABEDİLİR' Defteri kebir, Yevmiye ve Kasa defterleri mevcuttur yinde 300 paket köylü sigarası, | Süleymaniyede Deveoğlu yoku | Gorgulof K | Kim mektu | Göndermiş! | Alâkadar makai tahkikata başl Gorgulof'a, tevkifhanı lunduğu esnada bir beya tarafından bir mektup gö miş olduğunu ve “Hum gazetesi de bu mektubun İbuldan gönderilmiş öld yazmış ve bundan dünkü mızda bahsetmiştik. Ald malümata göre, Fransız : yeti umumiyesi tarafınd. hk vâki olmamakla be alâkadar makamat bu işi ke başlamıştır. Tahkikat makta, bu imzasız mektu min gönderdiği araştırıln dır. Tahi mıza nazarı rimizde iki bin kadar beya vardır. cuz hayat ADAPAZARI, 30. — Kasa belediyesi hayatı © ucuzlatmı İ haftada bir defa kurulması mı lan pazarın badema iki defa masına karar almıştır. Bu me köytüler tarafından pazarlardı lan zaruri şeylerin mağazaları lundurulmaması ve kömürün elekten elenmedikçe satılmam kararlaştırılmıştır. Adanada bir sel cilik şirketi ADANA, 31, — Şehrimizde sebzecilik şirketi kurulmak | dir Şirket bilhassa sebze ven ibracatma £ ehemmiyet © verec Sermayesi on bin. liradır. Niza mesi hazırlanıyor. Ziraat bankas; müdürü rahatsı Ziraat Bankası müdürü rü Bey dün bankada bir » det meşgul olmuş ve sonri hatsız olduğundan doktora miştir, Pr. Velleman Konyaya gitti Karacabey Harasında tı katta bulunan profesör Welle: dün Konya, Sıvas, Kayseri ve latya'da tetkikat yapmak ü #ehrimizden müfarakat etmiş Brezilya vakayi viş sokağından geçerlerken, Ça | etmişlerdir. Çakır Cahit polisçe | RİO DE JANEİRO, LA.A Griselro civarında ehemmiyeti keri bir mevzi olun Mantigueir: nelinin Brezilya federal kıtaatı İ fından zaptedildiği ve mezkür bn mekabil bir hücumla âsil dettikleri bildirilmektedir. Amerikanvâri.. ADANA, 31 — Şehrimiz rikatörlerinden M. Brazafoli İ hir postasile bir tehdit mekt İ almış ve zabıtaya haber vermi Mektupla 300 lira para ii mekte ve istediği parayı bi gelip alacağı söylenmektedir. Zabıta tertibat almış ve $ meçhul tayin etiği santte Br; folinin evine gelmiş parayı istiyen şahsa kapalı vermiş, müteakiben bir el sıkmıştır. Zabıta faaliyete geçerek yakalamıştır. tihar etmektedir. Samsundan sa trenle hareket eden bir yolcu nazarı, Amasya hududuna gi zaman nihayetsiz meyva bahçeli karşılaşır. Geçen sene soğuktan teessir olan ağaçlar meyva mişti, Fakat bu sene meyva fi de mebzuldür. Arabalarda civm zalara ve trenle Samsuna sevk diği gibi, hergün beş altı kar Yozgat, Çorum ve Sıvasa müte meyva ye sebze götürmektedir. masyada hayat çok ucuzdur. yağın okkası 85 ve âlâ koyun | 275 kuruşa satılmaktadır. Kitap ve mecmuaya ait klişeleri Klişehanesinde yapar Adres: ANKARA Caddesi MİLLİYET Kitap Kısmı Telefon: 24310 - 24319 - 24318 Sebze olndar ucuzdur ki, bir sal olmak üzere yüz, tane İİ on kuruşa satıldığını söylemek Polisçe bulunan eş Polis tarafından Yedikul Kazlıçeşmede bir kadın çi sı, Kasımpaşada da bir adel liralık varakı makdiye bul & polis