2 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

2 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

gölilliyet Z AĞUSTOS 1932 Idarehane: Ankara caddesi, 100 No, Telgraf adresi: İst. Milliyet Telefon Numaraları: Başmuharrir ve Müdür: 24318 i İdare ve Matbaa 24310 , ABONE ÜCRETLERİ: Türkiye için o Hariç için 1 — eee kuruş Beyoğlu! ondan sonra taksiler Jşteiiz kaldılar mı hemen yaya yolculara seslenirler. — Götürelim beyim. * Biz üç arkadaş işten çıktık şı derhal gözlerimiz bir otomo Bil arar, Paramız olsa da, olma 'gin arabası değildir. Bizim için İstomobil bir ihtiyaçtır. Biz ya yayan yürürüz yahut otomobile "bineriz. Siz — Haydi elli ii Beyoğlu! Jia da, Bizim için otomobil zen: | Ç; Diye rastgeldik mi kendimizi hal arabanın içinde buluruz. latasarayı geçince şöyle bir «enarda bizi indirirler. O za- man mânalı mânalı biribirimi- tin yüzüne bakarız. Bu bakışın . Orada herkes biribirinin ah- Pinle ball ve beğ'ka işik yeri ide teğinir duru. © Oranın müşterileri daimidir. deta orası onlar ii için açılmış ibidir. Kapıdan içeri girer gir- ez ilk masa gerdanı beyaz Di İtrinin masasıdır. Kalın göz- Bözlerile gerdanı beyaz Di dır. Bir oyun havası çalın- lerinin altından daima gü- — Evlâtlar der haydi baka- Biz züten teklife hacet yok. Hemen yerlerimizden fırlarız. nasihata başladı mı? deme git- sin Mütemadiyen söylemek is- ter. Ona en büyük ceza onu din | lememek, onu söyletmemektir, “Bizim gençliğimizde...” den başlar ve her biri birer kahra- manlık vak'alarını ihtiva eden tatlı tatlı hikâyeler anlatır. Bir ses onun lâfını yarıda ike Seni dinleyecek değiliz a. İ Haydi bir “Turnam” yapalım. rm. i “Turnam nerden geliyor. | Asir Maraştan | Yanakları ıslanmış Yağmurdan yaştan.. Turnam Turnam Turnam Dimiti İ dediniz de bir gün gene Çatal caya gitmiştik. Orada -r tur- | Ba avımız vardır. İlh.. Hemen | diğer bir ses haykırır: | — Yahu bırak şimdi lâfı bir | az cümbüş yapacağız. Sende kafa patlatın ha! — Haydi. | “Haniya da benim elli dirhem rakım İçerim içerim gitmez merakım yâr yâr Konyalım yürü.” Dimitri atılır: Konyaya gittiniz mi hiç. Ya. Konyayı bilmeyen adam adam değildir. Efendim (Konyada tam on altı sene bulundum. Bir gün gene böyle toplanmış içi- yorduk, d Öteden bir başkası: — Hay çenene!. “Kadifeden kesesi Uzaktan gelir sesi Oturmuş kitar çalar rimin, ciğerimin köşesi” Dimtiri gene fırsat bu fırsat diye şarkı biter bitmez başlar. — Neydi o bir vakitler, ka- / dife keselerde çil mecidiyeler. | Evlât, siz o zamana yetişmedi. niz. Gene lâfı keserler: “Kamayı vurdum yere, Kamayi vurdum yere, Düşmanlarım ağlasın. Düşmanlarım çatlasın. Dimitri dayanamaz: — Vallahi ağlayacağım be birader. Şimdi çatlayacağım. Bize lâf sırası gelmeyecek mi? İşte böylecene Dimitriyi çat- latan şarkilar burasını çınlatır ve biz gecenin zevki tamam o- lunca dağılırız. Gerdanı beyaz orada bol bol lâf söyleyecek fır satı da bulur amma, kime söyle sin? Çünkü bizden sonrada kimse kalmaz... Türkün edâlı nuruna Dünyalara bedeldir: Yalnız (Alımı) bile.. Türkün gururu oldun, Dünya güzelliğile; Filorinalı Nâzim Cenazeye davet Diş tabibi Nihat İffet beyin pe- deri Hükkümi adliyeden O müteksit Mustafa İffet beyin cenazesinde bu onmak arzu eden ahihba ve deme. ın bugün Maçka Teşvikiye ca- yl; 18 0e Sopası olam Ölüler yaşıyorlar mı? (Felsefi fantastigue roman) “ — Ağlamakta çok © haklı efendim... — Neden? “— Annemi öldürdüler. “ — Bunu sanarkim söyle ©“ Annem kendisi. İ “— Ne vakit? “— Bu gece onu gördüm. şöyle dedi: “Zalimler be- Yazan: HÜSEYİN RAHMİ Cevap verdim: “— Ne ile kazayım anne- ciğim kazma kürek yok.. “— Hiç bir şey yoksa tr- kaz.” “— Bu bedbaht - çocuğun yeisini dindirmek için validesi hakkında yeni araştırma yap- tırtmak üzere etrafa” adami Civarda bir kadın ölür sü basi “— Yaraları neresinde? “ — Boynunda ve yan ka rel Ve henüz kan- Emineye sor- 7 Valinin hüviyetini nasıl tanıyabileceğiz? ““ Sirtndaki elbiseyi göste İrerek cevap verdi: Suriye ile Hududumuz İskenderun körfe- zinde serbest bir liman istemişiz.. Beruttan Adana gazetelerine ya- Zılıyor: — “Elahrar gazetesi ya- sıyori Hudut üzerinde Türk - Fran- sız hudut heyetleri arasında ikin- ci defa olarak yapılan bir içtima. da Halep mendubu M. Lavaster, ve mesalihi hassa zabiti M. Cibro ve mülâzim Lağruva, Türkiyeden binbaşı Mümtaz, yüzbaşı Nuri ve Şükrü Beyler hazır bul lar. dır. Bu içtimada atideki mesail gö rüşülmüştür: 1 — 22 Haziran 929 tarihli ii tifaknamenin hudut halkından a- lınmakta olan rüsu: dair 13 ün cü maddesinin tefsirile rüsumun hangi mıntakalar dahilinde Tür- kiyeye sit bulunduğu. — Halep - Nusaybin demiryo- in üzüme hudut meselesi. 3 — Hudut üzerinde kaçakçı lik yapanların tebidi. “Türkiye a kaçakçıların i-. temektedir, Dörtyoldan İskenderu na bir demiryolu — temdidide bu ömledendi Hicazda vaziyet Şimdi Necit Sultanı ve Hicaz kralı unvanmı haiz Abdi olmuştur. Mumaileyhin i- kinci oğlu Hicaz valisi emir Fay- sal ahiren Avrupa devletlerinin tanzim ve takviye etti. Diğer taraftan bu memleket- lerde müslüman anasır rücsası İb nissuuttan memnun (değildirler. Kavi bir islâm devleti kurmuş ol- masma ve hac yollarında hi cın rahat ve emniyetini mül mel surette temin etmeğe muv, fak olmasına rağmen Hint ve var memleketlerin müslüman kı ve siyasi plânları (o vehabil hayat ve & mezheplerinin diğer müslüman akvamınkine benzeme. diğinden bir türlü İbnissuuda 1sı- namamışlardır. Bunlar daima Vehabi devleti bulunuyor. hacı ve fazla para girmemesine bir sebepte bu tahrikâttır. İngiltere ile İbnissuat devletinin arasında o münasebat dostane ise de her iki taraf yekdi- ğerine pek de emniyet etmiyor. Son zamanlarda iktisadi buhran t devletinin binasını ve a- tisini tehlikeye de düşürmüştür.. Devletin varidat o olmadığından bir kaç aydan beri ne orduya, ne de memurlara aylık verilmemiş- tir, Seferberlik zamanında orduya #n ziyade muharip veren © beni Şemer, beni Horf ve Atibe gibi kabilelere İbnissuut sidat muay- or, Umu- Vehabi etmiştir. Şe- kabail ile bun! müteciler bu memnuniyetsizlikten istifade için Hicaz şimal taraf- larında toplanmışlar ve taarruza hazırlanmışlardır. Eğer İbnissuu- tan donu vardı. Cesedin bulunduğu yere gi tim. Kadavranın donundan bir parça kopardım. Getirip (o kıza göstererek: “— Bu mu? “— Evet bu kumaş.. Anne- mi buldunuz.. Fakat ölü olarak mi? Ah bedbaht © anne- “Emine bütün kuvvetini toplayarak intihar etmek için hançerimi kapmağa atıldı. Lâ- kin zayallıyı © zaptettim. Feci icraya vakit brrak- miy, — ez beyhude keder- lar | lenme.. Anrien ölmemiş Asya- ya gönderilmiştir. “Bu yalanım biçareyi biraz ayuttu..., “Bu hâdise dimağımda fev- kalâde bir tesir bıraktı. İtiraf edeyim ki ben öyle rüya ile o- lan kehanetlere inanmam. Bu- munis beraber genç o Türkün gördüğü rüya ile ölüm va''a- sının noktası noktasına müta- bakati gibi müthiş bir hakikat karşısında ne © düşüneceğimi pi Ve hâlâ ila hayretten 9 | Rapyo | Bugünkü program ISTANBUL — (1200 m.) 18 Gramofon, 19,5 birinci kısım ala» turka konser, Hafız Ahmet Bey heyeti tarafından, 20,5 gramofon 21 ikinci kısım alaturka o konser Kemal Niyazi Bey ile arkadaşları tarafından 22 orkestra. BÜKREŞ — (394 m.) "20 Şen musiki, 20,5 konferans, 20,45 Des Hu tarafından şarkı, 21,08 konser. BELGRAT — (429 m.) 21 Sak sifon, 21,30 (Agram) dan nakil, 23,30 Çigan orkestrası. ROMA — (441 m.) 20,15 Tel- siz telgraf dersleri, 21 gramofon, 21,45 akşam könseri, 22,30 küçük komedi, 23 konser, PRAĞ — (488 m.) 20,20 Man dolin konseri, 21 Trio, 21,30 viyo- İonsel konseri. VİYANA, — (517 m.) 20,35 Konferans, 21 şen musiki, 22,15 dünya üzerinde 60 dakika seya- PEŞTE — (550 m.) 20,15 Şen havalar, 21 konser, sonra Çigan orkestrası. VARŞOVA — (1411 m.) 20,45 Memleket haberleri, 21 O akşam konseri , BERLİN — (1635 m.) 20 Lo- kanyrin operas. ————— Mukaddema Beyoğlunda Hüseyin ağn mahallesinde küçük kırlangıç sokağında 14 No. lu hanede mükim ilken halen ikametgâhı meçhul bu- lunan Mimar Veli Boy bin İhsan beye, İstanbul ikinci icra memurlu. #undan: Uhtei tesarrufunuzda olup, madam Mitlayemden istikraz etmiş olduğunuz üç bin lira bedel muka- bilinde alacaklı mümaileyhe birinci derecede ipotek irae edilen Beyoğ- Bunda Hüseyin ağa mahallesinde kü şük kırlangiç sokağında atik 14 ce- dit 14 No, lu bir bap haneye ait mez kür borcun verilmemesi hasebile a- lacaklı mümaileyha izafeten ve ve- köleten müracaat eden vekil avukat Kaludi Larkaridis efendi tarafından maruzzekir ipotekli bulunan hane- nin paraya çevirilmesini talep edile- Ticaret davalarmı da rüyete me- zun İstanbul asliye mahkemesi birin | ci hukuk dairesinden: Kadıköyünde Kartaltepede oturan İsmail Edip ve Osman Edip beyler vekili avukat Cevdet Ferit beyin o Jakbasat bira. derler şirketi aleyhine © ikame eyle- diği alacak davasından dolayi müd- daleyh namına berayi tebliğ gönderi len davetiyenin müddaaleyhin ika- metgâhı hazırının meçhuliyeti hase- bile bilâ tebliğ iade edilmesine meb- ni H.U. M.K. nun 141 inci si mucibince ilânen tebliğine ve bu baptaki tahkikatın 6-9-932 salı günü saat 13 e talikine karar verilmiş ol- duğundan Müddanleyhin O mezkür gün ve saatte bizzat gelmediği ve- ya bir vekil göndermediği taktirde muamelei giyabiyı kılmacağı tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. İstanbul ikinci iflâs memurluğun- dan : Müflis Koço Beyko efendi if. is masasmen tasfiyesine karar ve- rilen Balık pazarında 12 mumerola mağazada mevcut Gaz tenekesi pey mir camekânı baskül terazi kantar dirhem kasa yazıhane krema maki- nesi ve teferruatı koltuk sandalya vesnir teferrik eşya açık arttırma su retile 8-8-932 pazartesi günü saat 10 da satılacığından isteyenlerin mahalinde hazır bulunacak memuru na müracaat etmeleri ilân olunur. t sı si Istanbul birinci iflâs memurluğun dan: Müflis manifaturacı Mehmet Ziya beyin alacaklılarına karşı tek Uf etmiş olduğu konkurdatonun mü zakeresi için eshabı matlubun © 13 Ağustos 932 cumartesi | günü saat 13 te birinci iflir dairesinde hazır bulunmaları ilân olunur. ti İstanbul 8 inci icra memurluğun- dan : Bir deynden dolayi İstanbul. da Postahane karşısında Küçük Kı- pacıyan hanının 23 No, lu yazıhane de tahtı hacize alınan bir camlı bü- yük yazıhane, bir demir kasa, bir ü- zeri yeşil çuha masa, bir adi yazıha ne, bir yazı makinesi, iki yazıhane koltuğu, bir muşanba kanape ve iki koltuk, iki kamış sandalya, bir kop- ya makinesi, bir dolap ve bir defter di teklifi muvafık ve haddi lâyıkında gördüğü talibe böyle bir teklife destres olunamadığı surette ikinci bir münaka- sa açmak hakkını haizdir. rek olbapta tanzim. ve berai tebliğ kametgâhinizin meçhuliyeti hasebile tebliğat edilersemiştir. . Tebliğat makbuzunun ilânen tebliğatı tekar- Tur etmiş, olmu | üzere ilânen tebliğ keyfiyet kılındı liğten itibaren, , iki ay ve 932-2524 dosya numarasına mustacelen icra- nın durması hakkında şifahen veya tabriri olarak bir itirazı kanuni sert ve dermeyan etmekliğiniz ve bu müddeti mezküru hitamına mütea- kip sekiz gün zarfında ise ipotek be- deli olan meblâğı mezbur 3000 üç bin lira bermucibi | talep maa faiz ve mesarifi ve ücreti vekâlet tesviye etmediğiniz takdirde ipotekli bulu. nan mezkür haneye mütedair mua. melâtı icrajyenin giyabınızda ifası- Da tevessül kılmacağı malumunuz ol mak ve olbaptaki ödeme emrinin tebliğat makamma kayim bulunmak dun düşmanları Hicaz kabileleri- ne el altından para verecek olur- an, bunlar hep birden Vehabi ida- resi aleyhine ayaklanacaklardır. İki seneden beri devam eden ku. raklık memnuniyetsizliği bir kat daha artırmıştır. Arabistandaki hâdiseler, siyasi mahafilde büyük bir alâka ve ehemmiyetle takip olunuyor. garip bir “Bu feci hikâyeyi ken zavallı Eminenin saadeti; temin etmiş bulunmakla © tat. lı bir teselli duyuyorum. Onu Pelopon»se'de (More) muhte- rem bir aile'nezdine yerleştir. dim. Evlâtlığa kabul ettiler... Bu müelhim vak'a okunduk- tan sonra Orhan sordu: — Dayı bey obunane der- e bir Fransız koloneli- Hem nâkil ayni zaman- it bulunduğu için bu müthiş hakikat karşısında şaşır yatta olamaz. Çünkü yaşadığı fürzolunsa bugün 120 den' faz: la bir yaşta bulunması zeliyöre dolabı işbu on beş kalem eşyanın te karrur eden işbu © ağustosun 8 inci pazartesi yünü saat 12 de mahallin. de bilmüzayöde firuht edileceğinden talip olanların yevm ve vaktı mez- İTTİHADI MİLLİ | TÜRK SİGORTA ŞİRKETİ Harik ve hayat üzerine sigorta muamelesi icra eyleriz. Sigortaları halk için müsait şeraiti havidir. Merkezi idaresi: Galatada Ünyon Hatında Acentası bulunmayan şehirlerde acenta aranmaktadır. Tel: Beyoğlu : 4887 aramam Sıhhat ve içtimai mua. venet vekâletinden : 1 — Ankara Nümune hastahanesinde yapılan büyük pay yonun 1 — Kalorifer ve tecdidi hava ve yüksek tazyıklı buha) 2 — Alçak tevettürlü elektrik (telefon si mesafe termometrosu) 3 — Yüksek tevettürlü elektrik (tenvire ve kuvvei muharrike) 4 — Su, gaz ve bulaşık sularile kanalizat yon 5 — Muhtelif asansörler, 6 — mahsus permotit 7 — Yemek; çay ve süt mutfakları 8 — Çama şırhane 9 — Dezenfeksiyon istasyotu tesisatı, 10 — Tebrit ma kineleri tesisatı 11 — Lâburatuvar sabit tesisatı 25 Temiiuz 93 al, elektrik saatler - Su depoları ve su tasfiyesim arihinden itibaren üç ay müddetle ve kapalı zarf usulile ve taka a tâbi olmak üzere münakasaya konulmuştur, 2 — Talipler balâda muharrer tesisatın her hangi bir mad desi veya bir kaçı veya heyeti umumiyesi hakkında teklifatta bu lunabilirler. Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti mezkür tesi: atı ayrı ayrı veya kısım kısım ve yahut heyeti umumiyesini bir den bir müteahhide ihale etmekte serbesttir. 3 — Talipler deruhte etmek istedikleri tesisat cesametinde tesisat yapmış olduklarını ve şayanı memnuniyet bir surette ne icelendirdiklerini tesisat sahiplerinden alınmış musaddak vesa- ikle isbat edeceklerdir. 4 — Talipler deruhte edecekleri tesisat için talep edecekle. ri bedel mikdarında devletçe muteber bankalarda bir krediye ma- lik olduklarına dair banka şahadetnamesi ibraz edeceklerdir. 5 — Teklif zarfları teşrinievvelin yirmi üçüncü pazar günü saat on beşte Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti makamında taliplerden mevcut olanlar hazır olduğu halde küşat olunacaktır. Yevm ve saati mezkürdan sonra vuku bulacak teklifler kabul e- ilmeyecektir. 6 — Vekâlet bir hafta zarfında teklifnameleri 7 — Salifüzzikir tesisatın her birine mahsus plân, keşif ve şartnameleri zirde muharrer bedel mukabilinde Vekâlet hususi kalem müdürlüğünden tedarik olunabileceği ilân olunur. kürde mahallinde hazır bulunmaları | Lira ilân olunur. 100 Kalorifer, tecdidi hava ve yüksek tazyıklı buhar tesisatı 25 Alçak tevettürlü elektrik. Sultan Ahmet Beşinci Sulh 75 Yüksek tevettürlü elektrik, hlkimeliğindeni Evkaf müdür. | 10) Su, gaz, bulaşık sularile kanalizasyon yetinin şayian ul sarrufunda z : bulunup bilmüzayede firuhtu sure, | 25 Muhtelif asansörler, ai tile şüyunun izalesine karar verilen: | 25 Su depoları ve permotit. ö ü 25 Yemek, çay, süt mutfakları, Karakolhane ve Divardibi sokakla- | 25 Çamaşırhane. rmda kâin Rıza Paşa arsası mamile | 25 Dezenfeksiyon. Eli Cille Mi te çine | 75 Tebrit makineleri, göst ve ç Adalarda vaki (5) - (6) - (10) -| 25 Lâburatuvarlar sabıt tesisatı Çeczane dahil) (41) - (14) - (15) - (18) - 19 ma | > — maralarla mürakkam 8 adet arsanın | 475 6 Eylül 1932 tarihli (salı günü ze- vali sant 15 te ve 23, 26, 26, 28, 29, 30,31, ve 32 numaralarla mü- rakkam 8 adet arsanın 13 Eylül 1932 tarihli salı günü zevali saat 15 te alelusul ihaleleri icra kılına» cağından talip olanların — kıymeti muhammeneleri üzerinden yüzde on pey akçesini müstashaben Sultan Ahmte sulh mahkemesi 2 inci hu- kuk dairesine 930-172 numarasile müracat eylemeleri. Turhan — ER ağ az li lâzım Böyle konuşulurken salon kapısı açıldı. Hizmetçi “Rasi- me gi örünerek: — Efendim misafir geldi. Sizi görmek istiyor. Orhan — Hangimizi? Rasime — Bilmem. Orhan — Sormadın mı? Rasime — Hayır... Hanımefendi — Nasıl misa fir? Rasime — Genç güzel bir nat akçelerile 4 Ağustos perşembe günü bulunmaları. sin, Görelim. Bakalım ne diye- cek... sonra Turhan yaşta çok yaki- şıklı kumral ve asil çebreli bir genç salona girer. Hürmetkâr bir iki eğilişle umumu selâm- lar. Ve kendi kendini takdim eder: lâtif bendeniz. İstanbul Gümrük Muhafaza Başmüdürlüğünden: 1 — Merakip zabitanr için “170” metro kaputluk lâcivert kastor pazarlıkla alınacaktır. 2 — Tesbit edilen evsafı veçhile isteklilerin yüzde 7,5 temi- t 14 te müdiriyette (3766) receğim.. » Doktor hemen ayağa kal karak: — Hay hay efendim buyu- FuBUZ.... Keramet B. telâşlı, teşekkür reveranslar ve doktorla (o bera- ber salondan çıkar... Şimdi bütün aileyi (o büyük bir merak sarar.. Hanımefendi Kızın hayatı tehlikede olmasa çocuk bura- ya böyle nefes nefese gelip te doktor aramaz... Madam Sermin — Ne ka- dar senpat'k genç... Hanımefendi — Çok terbiye li, sevimli bir aile amma içle- Hanımefendi — Buraya gel Orhan hizmetçiye: — Haydi git söyle buyur > asia çekliki Az meüdüz şöyle — Komşu Keramet Abdül- Sevinçli ve sıcak bir kabul gösteri- dığını itiraf ediyor. Hâdiseye | bey... jestile kendisine yer göst Şatalemli berkin (ear | Hamile Hayli ge Gİ Lükin çocuk sesinde titre- | rinde. riley iten © esrarlı bir EŞ smağinğmeaz A yle mi iğ Mazaklüe elekt çizi “öğr Doktorun avdetin Doktor — Camille Flam- | Rasime koşa © Koşa gidip| efendim maalesef | kalamıya. | de bü esrarın kıyısından, buca marion ne diyor? dönerek: | cağım. Buraya koşuşum çok | ından bakalım bir gedik aça Orhan — Flammarion rüya | © — Efendim adı o Keramet | müstacel bir iş içindir... bül ye eN yı telepatik telâkki ediyor. Emi menin maktül anasını o aynen görmüş olduğuna inanıyor... Mürebbiye — Bu hakikat karşısında inanmamanın ihti- mali var mıdır? Beymiş... Yeni kiracıların oğ- Mi si n — Garip şey bizden bacak bucak saklanan bu ço: cuğun bu akşam böyle birden- | geldim.. Hemşirem çok rahat- bire gelmesinde bir fevkalâde | sızdır. Doktor Muammer Fey- lik var.. Anne ne yapalım? İşi en dim söyleyiniz. Orhan ateşli bir istical ile: | y — Emrinize âmadeyiz efen | birden bire o rahatsızlanmasile o esrar arasinda bir münasebet istirhama | görüyor musunuz? Turhan — Şüphesiz... Dilâver — Zaten (esrarın Estafurullah xi Beyi evinde arattık burada | güllesi küçük hanımın iu fee gemi ee öze söylediler. Mü- dkiimii o