5 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

5 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

: Mahkemelerde Muhtelis mutemet dün mahküm edildi Zimmetinde kalan paraları iadeye mecbur tutuldu , Belediye mutemedi iken Bele- Üyeye ait 5831 lira 51 kuruşla Merhun mühendis Vefik bey aile- *i namına Emniyet sandığına ya- Urlacak olan 2500 lirayı zimmeti Me geçirip kaçmaktan suçlu Nail beyle bir defterde tahrifat yap- Baktan suçlu Refet beylerin mu- Mkemesi dün ağırcoza mahkeme “inde intaç edilmiştir. Nail bey 5831 lira 51 kuruşa “demeğe, bu zimmetinden dolayı da bir sene Z ay hapse, 6 ayme- Muriyotten mahramiyete mahküm muştur, Ağırceza gene Nail bey mü: hendis Vefik bey ailesi namma niyet sandığına yatırılmak üze *e 2500 lirayı kendisine tevdi e- den Veznedar Feyzi beyin i Yetini emiintimal © ettiği için ili ay | hapse 50 lira ağır para cezası te- İiyesine mahküm olmuş ve kendi “inden 2900 lira almarak (o Vezne dar Feyzi beye verilmesine karar Verilmiştir. Refet beyin defterde tahrifat Yaptığı sabit olmamış, beraetine ükmedilmiştir Adapazardan gelen bir dava Dün dokozuncu ihtisas mehke Mesinde şayanı dikkat bir kaçak- davasının rüyetine başlan- şer. Bu davanın maznunları Ada- Pazarı Oktoruva memurları Os- Man ve Mahmut beylerle o Anbar memuru Ali, komisyoncu Celâl ve Arabacı Vanlı Ali bey ve efendi” edir, z Hepsi mevkuf olan bu mazmun | İâr müştereken kaçakçılık yap | Mmaktan maznundurlar. . Haklarında tanzim edilen tah kilcat evrakı 40 büyük sahife tut maktadır.. Tahkikata nazaran danadan Ayşe hanım isminde bir | dın komisyoncu Celâl Beye üç Parça oşya göndermiştir. Bu eşya içerisinde kaçak sigara kâğıdı ol | duğu alâkadarlara ihber edilmiş, üzerine tertibat alınmış ve Siya komisyoncu Celâl Beyin ya- Zıhanesine getirildiği zaman, çür- mü meşhut yapılmıştır. Bu eşya yazıhaneye sevkedilirken, sevke | yüzünde kalın bir peçe bulunan bir kadın nezaret etmiştir. Fakat da ortadan kaybolmuş, bir daha di 'ü meşbut esnasın- da ele geçirilememiştir . , Eşya muayene edildiği zaman, içerisinde 9000 adet Halep mar- | alı sigara kâğıdı zuhur etmiştir. Celâl Bey sigara | kâğıtlarm- | dan haberi olmadığını oktruva ve mbar memurları bu işle zerrece alâkaları bulunmadığını, arabacı da kendisinin nakledilecek eşyayı nakletmek için ücretle tutulduğ Bu, eşyanm ne olduğunu bilmedi. ğini söylemiştir. Muhakeme bazı hususatın tahkiki için o başka bir Büne bırakılmıştır. Neşriyat davaları Akşam gazetesinde Kızılperde bsimli tefrikasıyla bir adada ga- Tip adetler isimli hikâyesinden do- layı Valâ Nurettin, ve bir hikâye- sündem dolayı da Selâmi İzzet Beylerle mes'ul müdürler İsken- der Fahrettin ve Hikmet F: Beyler 1/8/831 tarihinde birinci- Sozu mahkemesi tarafından mah- küm edilmişti. Abiren temyiz mahkemesi bu hükmün İskender Fahrettin Bey hakkındaki kısmını nakzetmiştir. Bu davanın sakzan © rüyetine dün ağır ceza mahkemesinde baş lanılmiştir. Suçluların dördü de mahkeme de hazır bulunmuşlardır. Vekille- Fi nalzn bülemün tamamına şa mil olduğunu söylemiş, İddia ma- kamını işgal eden Nusrat Bey ise hakzın İskender & Fahrettin Bey hakkındaki hükme münhasır kal- LU .asmda bulunmuştur. Mahkeme keyfiyeti müzakere etmiş, Valâ Nurettin, Selâmi İz- zet, Hikmet Feridun Beyler hak- kındaki kararda israr, İskender ttin Bey hakkındaki kararın üsul noksanlarmın itma- mı ile tayini cezasını — istemiştir. Müdafaa vekili mahkâmiyet kararı verilebilmesi için yazımın müstehç. i da müstehçen kelimelerin bizza- tur kullanıldığını, fakat bunların hayasızca olmadığını, hayasızca olmadıkça da takibat yapılamıya- sağını söyledi ve bu yazıların yasızca olup olmadığı kuf tarafından tetkik edilmesi ta- | lebinde bulundu. Vekil bu talep kabul edilmedi &i şahsiyetlerin nazarı dikkata a- lanması icap ettiğini, bu kanunda mes'uliyet teveccüh eden şahıslar meyanında müdüri mes'ul bulun- madığim ve kendisine artık mes'u liyet teveccüh edemiyeceğini söy- ledi, Mahkeme bu müdafaann ev- velemirde birinci safhasının kara « için müzakere icrasına ve muhakemenin başka bir güne ta- likma karar verdi. İspirto kaçakçıları Sekizinci ihtisas mahkemesi ya kında büyük bir ispirto kaçakçılı İi davasma başlıyacaktır. Kaçak çılığı yapan Ali Rıza isminde biri- nin riyasetinde 7 « 8 kişilik bir ka- üledir. Bunlar Bulgaristandan İs- tanbula motörle ispirto kaçırmak» la maznundurlar. Kaçakçılardan üçü tevkif edilmiştir. Reisleri bu- lunan Ali Rıza ise esasen ba; ta ve muhakemesi deva tedir. Bu kaçakçılar: sabit olan 60 te dere olunmuştur. Mevaddı iptidaiye kaçakçılığı davası Mevadı iptidaiye davası dün de ihtisas mahkemesin de devam etmiş: Pazartesi günü, kiraya verilen filos makinalarındaki randmanı tesbit işin bir keşif yapılacaktır. | “Haber,, gazetesi beraet etti Heybeli adanın yangın tehlike si geçirdiğine dair müheyyiç has ber neşrettiğinden dolayı Haber gazetesi aleyhine ikame © edilen | dava dün üçüncü ceza mahkeme- sinde intaç edilmiştir. Mahkeme Haber gazetesi neş- riyat müdürü Hasan Rasim Beyin beraetine karar vermiştir. On beş sene cezada ısrar edildi Geçen sene Çarşı kapıda Ah- met çavuş isminde birini öldür. mekten suçlu Hüseyin Hüsnünün muhakemesine dün nakzen ağırce za mahkemesinde devam edilmiş- tir. Dünkü muhakeme neticesinde, mahkeme eski kararında tsrar ot- miş, Hüseyin Hüscünün 15 sene bir ay 22 gün hapsine karar ver. mi Avukat Nuri B. in tecziyesi isten İlinci noterin mührünü eline geçi Kasaplar cemiyeti fir. masını ihtiva eden kâğıtlara baş- maktan suçlu avukat Nuri Beyin ine dük ah kü celsede müddei umumi muavi- ni Cemil Bey mütaleasmı serdet- Beyin cezalandırılma ka güne talik edilmiştir . İcra dairesinde yeni tertibat Eylilden itibareo başlanacak olan yeni icra ve i kanununun icap ettirdiği tertil ve tosisatın ilzarına başlanılmış- ur. Beyoğlundan Sultanahmetteki icra daireleri meyanına nakledile cok daireler ve yeni ihdas edile- | cek odalar için muktazi ahşap ya adliye dairesinde imal etti; mektedir. Adliyenin alt katındaki bir sa- lon imalâthane haline ifrag edil- miş ve icap eden kereste müba- yan edilerek buraya getirilmiştir. Burada mahküm sanatkârlar yevmiye ile — çalıştırılmakta, bir jandarma da mabkâmlara neza- ret etmektedir. Göz Hekimi Profesör Dr. ESAT Babsali) Ankara caddesi No 60 DOKTOR KMİN ŞÜKRÜ Dahii (o hastalıklar mütehassısı kaçakçılığı | İde olmak üzere günlerini değiş Memlekette 70 salkımlı Kütük Manisa bağlarında bu sene mahsul çok iyidir MANISA, 4. (Milliyet). — Bu seneki ilk çekirdeksiz e kuru üzüm mahsulu bir kaç gün evvel elde e dilmiş ve ürüm çuvalları, her seneki gibi davul ve zurna ile şehir dahi- linde dolaştırılmıştır. Bağçılar bu seneki mahsulden çok ümit vardılar. Son zamanlarda ku- raklık fazlaca devam etmesine rağ- men, ilkbaharda oldukça yağmur yağdığı için bağlar çok kuvetlenmiş tir. Motörler vasıtasiyla iska edilen bağlarda, üzerlerinde yetmiş salkım | taşıyan külükler gözükmektedir. Havalar müsait gittiği taktirde İz it ve havalisinin (Manisa ve Salih mahsul yekününun, bir yüz bin kantar yani be okkadan altı yüz bin çu İ val, ve yalnız Manisanm mahsulü Bun iki yüz kırk bin o kantar ya yüz yirmi bin çuval tahmin edil | mektedir, Fiyatlar geçen seneye nazaren dü İ şüktür. Çekifdeksiz üzümün okkası, 25 ilâ 35 kuruş arasında | tahavvül etmektedir. Maheul piyasaya sürül dükçe, bu fiyatlarda o tenezzül vaki olacağı şüphesizdir. Bu seneki üzüm ihracatının da di ğer senelere nisbeten fazla olacağı, daha şimdiden bir çok tüccarların | Avrupa firmaları ile bağlanarak mal larını nlivre satmalarından anlaşı maktadır. MANİSA, 3. (Mi Ma nisa muhasebeyi hususiyesi ba na Fransada Monpellier | şehrinde İ bağcılık ve şarapcılık tahsiline gön derilen Cevheri Zade Hilmi Bey, ih tisas mektebini muvaffokiyetle ik mal etmiş ve Ziraat Mühendisi un İ vanını alarak bir kaç gün evvel memleketimize avdet etmiştir. i Kazma ile cinayet ESKİŞEHİR, 3 — Şehrimizde çok feci ve vahşice bir cinayet ol- du. Berlin sofareti sabık tercüman larından İbrahim Ef. vaktile Ber- z£. ye 3000 lira kadar bir para göndermiş. İbrahim Ef. bu- raya geldikten sonra bu parayı damadından birkaç defa istemiş, fakat alamamıştır. Cuma usta ise kayınpederi İb- rahim efendi ile kendi ailesine ve çocuklarına birkaç defa sarhoş” luk tesirile dayak attığı söyleni- yor. İbrahim, herkes uykuda iken eline bir kazma almış ve damadı Cuma ustanın kafasına ve diğer yerlerine indirmiştir. Cuma usta aldığı yaraların tesirile hemen öl- müştür. 69 yaşında bir ihtiyar o- lan katil kaympeder yakalanmış- tir. Manisanın suyu z belediye işleri ctra mat almak üzere dün belediyeye giderek'reis Ali Rı- za Beyi ziyaret ettim, Çalışkan reisimiz eşhir işleri hakkında bana şu malümatı verdi: — Manisamız çok ucuzdur. Sezbe boldur. Yüzüne bakan bile yok, 20 patlıcan beş kuru- şa satılıyor. Diğer sebzeleri de buna kıyas edebilirsiniz. Her pereşmbe günü şehir içinde ha- lin önündeki meydanlıkta pazar İ kuruluyor ve bu pazara bütün İ köylüler iştirak ediyorlar. Dahi | liye vekâletinin hayat ucuzluğu | hakkındaki emri üzerine ayni günde de Karaköyde de bir pa- zar açtık, Pazar günleri malkı- mız ve memurlarımız bu pazar lardan ucuz ve nefis olarak ihti yaçlarını temin ediyorlar. Yal- nız her iki pazarı ayni günde İ olması bir çok noktadan mura- İfik görülmediği için biri eski ye İ rinde, diğeri de gene Karaköy- tirerek pazar kurulacaktır. Ev- velce memleket halkı pazarı hoş görmezlerdi. Fakat şimdi herkes pazardan memnun. Çün kü ucuz ve nefis olarak haviyi- ci zaruriyeleri temin ediliyor. — Şehrin yolları Fında biraz malâmat verirmi ? — Şimdiki hale göre yoldan evvel yapılacak daha mühim iş İ lerimiz olduğu için bu sene yol i işlerile meşgul olamayacağız. | Memleketin en mühim bir ihti- yacmı gidenmeğe (o azmettik.| | Yaptığımız keişfname üzerine | şehre isale edilecek su işi bizim | yegâne meşguliyetimizi teşkil ediyor. Keşifname 400 bin lira lıktır amma bu keşifname dört sene evvel yapılmıştır. Bu ge- çen beş sene zarfında tabii mal Bağcılık mütehassısı MANİSA, 4 (Milliyet) —! TY — ear Sihhat ve İçtimat Muavenet Vekâleti Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden: 800 kilo üstübü ile 280 kilo kaül ve 78 adet Milli sancak ve 30 kilo sancak ipiyleni münakasa suretile mübayaa edileceğin- den münakasa 25 Ağustos 932 perşembe günü saat on dörtte Ga latada Karamustafa paşa sokağında İstanbul limanı sahil sıh. hiye merkezinde müteşekkil komisyonda yapılacaktır. Taliple- rin şartnamelerini görmek üzere Ankara'da Hudut ve Sahiller sıhhat umum müdürlüğü ayniyat muhesipliğine ve İstanbul'da mezkür merkez levazım memurluğuna müracaatları, o (3863) Tahlisiye Umum Müdürlüğünden: Bedeli keşfi 4500 küsur liradan ibaret olan Anadolu Tahli. siye mıntakasının Fererden Şileye kadar imtidat eden © sahada mevcut muhtelif mebaninin müteferrik tamiri âleni surette mü- nakasaya konulmuştur. 25 Ağustos 932 tarihine müsadif © per- şembe günü saat 14 de ihalesi icra kılınacağından talip olanla- rm bu baptaki şart: »meyi görmek üzere Tahlisiye Umum Mü- (3842) i dürlüğüne müracaatları. | Devlet Demiryolları idaresi ilânları İ Bursa — Mudanya hattmda yazın deniz | minde tatbik edilen ve münhasıran Mudanyaya dönecek yolcu- $ olan tenezzüh tarifesinin, aynen Mudanya — Bur- ve avdet seyahatlerine de teşmil edildiği ilân olunur lara mal sa azim (3739) İdaremiz için pazarlıkla satın alınacak olan 44 kalem klema- | çao kabı, şeytan arabası, çay kaşığı, yatak çarşafı: Çelik kablo; alev borusu, musluk, hırdavat, makas fırçası: Boya ve üstübeç vesaire gibi muhtelifülcins malzemenin pazarlığı 8 İ 8“932tarihine müsadif pazartesi günü mağazada icra kılınacağın dan taliplerin yermi mezkürda saat 9 dan Ile kadar isbati vücut ederek tahriren fiat vermeleri bu baptaki malzemenin müfredat listesi mağaza dahilinde asılmış olup nümune getirilmesi icap €- denler için pazarlık günü nümunelerinin beraber getirilmesi nü- | munesiz vuku bulacak tekliflerin kabul edilmeyeceği ilân olunur. (3852) e İİ İİ KARADENİZ POSTASI ERZURUM Vapuru 8 Ağustos Pazartesi günü akşamı Sirkeciden hareket- İş» Depo aranıyor İĞ Sirkeci civarmda veya Cibalii lâ Fener arasındaki sahil boyun- da 1500 ilâ 2500 metro mürabbar bacminde üstü kapalı vasi ve maz but bir depo aranıyor. Depo sa hiplerinin o (Depo) © rumuzile İstanbul 176 numerolu pos ta kutusu adresine yazmaları, İ Çocukların taliri ve terbiyesile itina hususunda sonderece tecrübedide VİYANALI bir MADAM eyi bir aile nezdinde hizmet arayor (M. B.) rumuzile 2032 posta kutu- su adresine yazılması. Sürmene ve Rize'ye gidecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Yel kenci hanındaki acontalığına mü. ZAYİ — 931 senesinde 5 ay de. (İğrecnat. Tel: 21515 nameyi zayi ettim. Yenisini çıkar tacağımdan hükmü olmadığını i- lân ederim. Lİ Limanımıza muvasalâtı bekle nen: AVENTİ?'O vapuru 7 ağustos pa zar (Tuna) dan. İTALYA vapuru 7 ağustos pazar (italya ve Yunanistan) dam. Limanımızdan hareket edecek vapurlar AVENTİNO £ vapuru 8 ağustor pazartesi (Pire, Napoli, Marsilya ve Cenova) ya FENİCİA vapuru 9 ağuster salı (Burgaz, Varna, Köstence ve Ode- “.) ya, VESTA vapuru 9 ağustos sal (Aleksandropolis, - Kavala, Selânik, Volon, Pire, Patras, Brendizi, Vene- 49 Muammer —— —— zeme fiyatları çok düşmüştür. İşte bunun için bu su işini daha daha dün bir fiyatla başaracağı mızı ümit ediyorum. Muzaffer Bir okka et 6 kuruş BOR, 29. — Bu sene burada gö- rülmemiş bir ucuzluk var. Bu ucuz. Yuktan bilhassa. Adana ve civarında yayla yapmak üzere gelmiş olanlar çok memnundur. Bu ucuzluğa bir misal olarak etten bahsedelim, Pazar günleri kasabaya getiril- mekte olan koyunlar hükümet bay- tarafından ımuayene edildikten sonra iki a kader satılmaktadır. Üç dört sile birleşerek bir koyun a- banyoları mevsi- | manometre: | —İ İp kesiyorlar ve aralarmda taksim ettikleri el m my kadar mal oluyor. Hava müsait ol- duğu için etler bir hafta kadarda ve yeni kesilmiş gibi kalmaktadır. Antalyada krom madeni bulundu ANTALYA, 1. — Antalyanın şar imalisinde Antalyaya 25 ve Ak- kı şirnalisi su iskelesine 15 mesafa- de zengin bir (Krom) madeni koş- folunmuş ve Mustafa namında rm mahallinin iskeleye kadar olan yolları kısmen 4098 ve kısmen düz arızasız bulunduğu cihetle ara: | ba ve kamyonlarla ve pek ax mas | rafin nakliyat icrası mümkündür. Etraftaki köyler ballı bor mevsim. de işçilik edecek vaziyettedir 'Maden mahallinde mebzulen or- san ve su vardır. Bu itibarla hafri- yat ve imalât her türlü teshilâei: $6- | İptidai hafriyatla madenin mü-| tenddit yatakları meydana çıkarı. | mıştır, Ruhsatname sahibi Türk ma den şirketleri ve bazı müessasat ile anlaşmak ve filiyata geçmek teşeb. büsünde bulunmuştur. Ancak iktişa di buhran dolayısiyle bu cihet müs pet bir neticeye iktiran edememiş tir dil, Trieste, Fiwme ve Trieste) ye. Şimali, Cenubi ve merkezi A- merika ile Avusturalya, yeni Zey land ve Aksayı şark için o doğru bilet verir. “İTALİA” vapur kum panyasınn lüks vapurlarile müt- tehit servi: Her nevi tafsilât için Galatada Merkez Rıhtan Han (Lloyd Triss tino) ser acentesine Tel. B. 771 ve 4878 veya Gulatasmrayındaki yazıhane. Telefon Beyoğlu: 2490 Doktor Rusçuklu Hakkı Beyoğlu, Tetiklil caddesi Bü yük Parmak kapu, Afrika hanı. na bitişik Apartman No. 21.— Tel: Beyoğlu 2797. Saat; 14-18. Göz Hekimi D3 Süleyman Şükrü Birinci sand mötohassış (Bebesi ) Ankara önddesi No0 Ankara Nafıa e le» Eş Başmühendisliğinden: | Birinci madde - Bedeli keşfi 23362 lira ve 92 kuruştan iha ret olan Beypazarı - Nallıhan ndaki 12 adet menfez ve köp- rü inşaatı ihale tarihinden itiabren 130 gün zarfında ikmal edil. mek üzere kapalı zarf usulile 1/8/9327 tarihinden 29.8.932 tari. hine kadar 29 gün müddetle münakasaya konulmuştur. İkinci madde - Münakasaya iktidarı fenni ve itibarı malileri- ni isbat edenler kabul olunur. Bunun için münakasaya dahil ol. mak istiyenlerin: A - Bedeli keşfin yüzde yedi buçuğu olan 1752 lira 22 kuruşu Vilâyet İdarci Hususiyesi hesabına bankaya tevdi ettiklerine da. ir makbuz senedini veya milli bankalardan birinin tgminat mek. tubunu yahut milli esham mukabili Muhasebei Husi eden alı. nacak ilmühaberi ibraz etmeleri lâzımdır. B - Ticaret Odasına mukayyet olduklarma ve itibarı malile- rine ait vesika göstermeleri icabeder. C - Yetlerindeki ehliyeti fenniye vesikalarını Vilâyet Başmü hendisliğine göstererek münakasaya dahil olabileceklerine dair ya bir ehliyeti fenniye vesikası almaları veyahut ellerindeki ve. sikanın zirine şerh verdirmeleri iktiza eder, Bu üç aşrtı tamamen haiz olmıyanların münakasaya iştirak- leri şayanı kabul olmıyacağından teklif zarfları açılmıyarak ken dilerine iade edilecektir. Üçüncü madde - Münakasa evrakı keşfiye ve şeraiti mahsu- sasıma tevfikan icra edilecektir. Dördüncü madde - Talipler 681 numaralı münakasa ve ihale kanununun onuncu maddesi mucibince ihraz edecekleri kapalı zarfı 29/8/932 pazartesi günü saat 15 e kadar Vilâyet Daimi Ew İ cümeni Reisliğine makbuz mukabilinde tevdi edeceklerdir. Beşinci madde - Münakasa 29/8/932 pazartesi günü Ankara Vilâyeti Daimi Encümeninde yapılacaktır. Altıncı madde - Evrakı keşfiye ve projeyi görmek veya daha İ ziyade malümat almak iyenlerin her gün Ankara Vilâyeti Na. fia Başmühendisliğine veya Encümeni Daimi kalemine müracaat | ları ilân olunur, (3843) İstanbul Küçük Sıhhat Memurları Mektebi Müdürlüğünden: Pazar ve salı günleri saat 9,30 dan 13 e kadar kız ve erkek talebe kaydedilmektedir, Kayıt müddeti her senenin Ağustos ayı nihayetine kadardır. Bu tarihten sonra talebe kabul £ edilemez. Tahsil müddeti iki senedir. Nihari ve meccanidir. Mektepten me zun sıhhat memurlarının ilk senelerde baremde derecesi (17) dir. Sonraları kidemine göre diğer devlet memurları gibi maaşla- ri arttırılmaktadır. Mezunlar kısa hizmete tabidir. Müracaat Sıh. bat Vekâletine veyahut mahalli sıhhat müdürlüklerine kendi el yazılarile yazılmış bir istidaya aşağıda yazılı evrak ve vesaikin | asıl veya musaddak suretlerini bağlıyarak © göndermek ile olur. Fazla izahat almak istiyenler Sirkecide Demirkapıda mektep ida resine müracaat edebilirler. Arzu edenlere ve taşraya matbu ve mufassal duhul şartları kâğıtlarmdan gönderilir, Şartlar: 1 - Türkiye Cumhuriyeti tebaasından olduğuna dair hüviyet cüzdanı. 2 - Tahsil etmiş oldukları müesseselerden alın- mış hal ve hareketlerinin mazbut ve kusursuz bir derecede bulun duğunu müş'ir hüsnü hal varakası, 3 - 4,5 X 6 ebadında sekiz ta- ne fotograf. 4 - Aşı kâğıdı. 5 - Ankara, Sıvas, Erzurum, Diyarıbe kir nümune hastanelerile İstanbul Çocuk hastanesi, İzmir, Bur- sa, Konya; Adana; Samsun hastanelerinin birinden alınacak por (Bu rapor bir zarf içerisine konacak ve zarfm kapadıldı; mühür mumiyle ve hastane başhekimlerinin mühürile mühürlen miş olduğu halde istidalarına leffedecektir. 6 - Yaş itibarile 324, 325, 326, 327; 328; 329; 330 doğumlulardan askerlikle alâkası İ olmıyanlar (yani hizmeti askeriyesini ifa etmiş veya henüz mu- |ayensi intihaiyesi icra edilmemiş bulunanlar) alınabileceklerdir. Lise mezunları bu kayda tabi değildir. Tahsil, itibarile: Orta tah sili ikmal edenler ile bu derece tahsil gördüğünü imtihanla ispat edenler kabul olunurlar. (3839) : Barut inhisarından: 1933 senesi Mayıs gayesine kadar muteber olmak üzere şev. rotin ve dirhemlik kurşunlarda dahil olduğu halde av saçması sa. tış fiatları Haliçte Silâhtarağadaki fabrikamızda teslim edilmek ve ambalâj ve nakliye masrafları müşteriye ait olmak ve fabrika. dan en aşağı 100 kilo mübayaa edilmek şartile berveçhi ati mik- tarlara tenzil edilmiştir: İ 1 — Üç kiloluk bir torba fiatı 208 kuruş 2 — Bir kiloluk bir torba fiatr | 70 kuruş Memleketin her mahallerinde av saçması bayileri azami ola rak bu fiatlar üzerine yüzde beş temettü ve vaki ambalâj ve nak. iye masraflarını zam ile hâsıl olacak bedel üzerinden satış yapa. bileceklerdir. Fazla fiat talep edildiği takdirde müşteriler bu su- etle tesbit edilen fiat üzerinden ve doğruca İnhisar idaresi depo larından mübayaa edebilirler. Sipariş için “Galatada Şehsüvar sokağında 27 numarada av saçması satış umumi acenteliğine”'müracaat olunmalıdır. (3767) Yüksek Deniz Ticaret Mektebi Müdürlüğünden: Mektebimizin ihtiyacı olan 12000 kilo ekmek 7/8/932 tari. hine müsadif pazar günü saat on dörtte pazarlıkla ihale edilecek tir. Taliplerin şartnameyi görmek üzere Ortaköy caddesinde kü- in mektebe ve pazarlığa iştirak edeceklerin Fındıklıda o Yüksek mektepler muhasebeciliğine tevdi edecekleri teminatı muvakka- te makbuzunu hâmilen yevm ve saati mezkürda mektepte müte- şekkil komisyonu mahsusuna müracaatları. (3833) İstanbul İthalât Gümrüğü müdirliğinden: Sarayburnu antropolarına mevzu tesisatı elektrikiyenin mey- cut keşifname ve mesi mucibince münakasa ve ihale kanu nuna tevfikan tamirini 11 Ağustos 932 tarihine müsadif perşem- be günü saat 14 te İstanbul İth. gümrüğünde müteşekkil ko- misyon tarafından pazarlık ihalesi icra kılınacaktır. Talip olan. ların ehliyetnameyi haiz olmaları meşruttur. (3862)