5 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

5 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Hastalık tonum- larını nakleden MURDAR HAŞARATI ÖLDÜRÜNÜZ! Sinekler gıdanızın üzerinde tile, kanlı ba sur ve verem mikroplarinı bırakır. Sivrisinek ise keskin hortumlle size, öldürücü sıtma- lar aşılar. Pire vebanın sirayet vasıtasıdır. Bunun için insanın can düşmanları olan bilcümle haşarattan sakımınız, onları be men öldürünüz. Sinek , sivrisinek ve bileimle haşaratı sür'atle ve kal surette öldürmek için en emin vasıta, bötün dünyaca tanınmış olan FLIT'tir. San renk ve siyah çizgili teneke üzerindeki asker resmine dikkai ediniz. mevcut değilse aldığınız mal FLIT değil Umumi Depesu: |. BERT ve ŞÜREKÂSI İstanbul - Galata Voyvoda han Büyük Tayyare Piyangosu Yeni Tertip Başlıyor 1. ci Keşide: 11 Ağustos 1932 dedir. Biyük ikramiye 30,000 liradir. Biletlerinizi şimdiden tedarik ediniz. YARINI İL TÜRKİYE İŞ BANKASI Yüksek Mektepler Mübayaat Komisyonu Riyasetinden: Perevantoryom müessesesile Mülkiye ve Yüksek Muallim | *mektepleri ve Güzel San'atlar akademisinin 932 mali senesi krip- le maden kömürü, zeytin yağı sabun zeytin kaşar beyaz peynir barbunya fasulya kırmızı mercimek, siyah mercimek, kuru bezel ye nohut tuz makarna, nişasta, pirinç unu irmik, şehriye, ihtiyaç- ları aleni suretile münakasaya İ-onulmuştur. Talip olanların şe- raiti anlamak üzere mektep müdürlüklerine ve münak a işti- rak için ihâle günü olan 16/8/932 tarihinde Fındıklıda * Güzel San'atlar akademisinde Yüksek mektepler mübayaat komisyonu na müracaatları ve muvakkat teminatlarını ihale tarihinden ev- vel muhasebe veznesine yatırmaları lüzumu ilân olunur. Münaka ikiden beşe kadar devam edecektir. Gedikpaşada Jandarma Satınalma Komisyonundan: Nümunesi gibi 25000 takım kısa kol ve böcak çamaşır kapalı tarfla alınacaktır. Taliplerin nümune ve şartnameyi görmek için her gün ve münakasaya iştirak için teminat ve teklif mektup larile beraber 20 ağustos 932 cumartesi günü saat onda komisyo na müracaatları. (3622) hane başında Leyli nehari - Ana - İlk Hayriye Güneşe ve tere rağmen daima MAT VE TAZE BİR VECHE Malik olmak için BEŞİR KEMAL LETAFET SUYU Kullanımz. Deposu: Sirkeci'de Beşir Kemx' ve Mahmu' Cevat Eczanesidir. At Koşuları - 5 Ağustos saat on beşte "eli Efendide Hususi trenler, otobüsler tertip edilmiştir. Bahsi müşterek, çifte bahis büfe vardır. Alman kitapçı, Alman kitapları en ucuz satar, Beyoğlu, İstiklâl cadde ünir Paşa konağında - Orta - Lise - Kız - Erkek Liseleri Maarif Vekâleti celilesinin 5-4-932 tarih ve 18676 numerolu emrile bütün mekteplere tamim edildiği üzre resmi muadeleti tasdik edilmiş olan mektebimizde talebe kaydına başlanmıştır. Ecnebi lisanlarına ilk sınıflardan itibaren baş- lanır. Nehari talebe mektebin husust otomobil ve otobüslerile nakledilir. Her gün amelesi yapılmaktadır. Talep vukuunda posta ile tarifname gönderilir. Telefon 20530 at 10 dan 17 ye kadar kayıt mü- | Ktanimi Sıhhi Müesseseler mubayaa I Komisyonu Riyasetinden: Akliye ve Asabiye hastanesi için —1624— çift muhtelif şe- kil yerli hasta ayakkabı 23 ağustos 932 salı günü saat İd te aleni münakasa suretile satm alınacaktır. muza müracaatları ilân olunur. (3725) Galatada Abdullah Efendi lokantasından: 8unca senelerdenberi muhterem müşterilerimden gördüğüm rağbete binaen) Bugünden itibaren (TENEZZÜHE) gidecek halkımıza Mahza bir kolaylık olmak emelile, atide yazılı Soğuk Yemeklerin Lokantamızda lân olunur. Nümune ve şartna- | meyi görmek ve fazla izahat almak isteyenlerin komisyonu- KAPPS cibince aleni münakasa ile (30) caktır. Taliplerin (© müracaatları, (3668) İstanbul Gümrük lunmaları, | İstanbul Gümrük | si vazedilecektir. Beyoğlu birinci | sulh hukuk hâ- kimliğinden: Ali Haydar bey ve Todori ve diğer Todori efendiler ve #airenin şayian mütesarrıf oldukla- rı Tarabyada ve caddesinde 172 ee- ki 166 yeni numaralı bir bap kâr- gir sahilhanenin 25.7.9832 tarihinde icra kılıman birinci artırmada 400 | lirada talibi uhdesinde kalıp kıyme- t muhammenesini bulmadığından 5 kinci artırma suretile satılığa çıka. ve bilâhara 5859 lira taledir odilmiş- tir. Kârgir olan işbu © sabilhane üç kattan ibarettir. Birinci kat mermer | taşlı bir methal salonu üç oda bir | mutlak ve kömürlük ve odunluk ve tahta merdivenden çıl-İrken iki kü çük oda ikinci kat: büyük bir sofa mütekabil dört oda bir apteshane ü- İ güncü kat: büyük bir sofa müetka- İ bil dört oda enddeye ( nazir balkon İ ve yan sokağa nazır diğer bir bal İ kon ve ikinci katların tavanları bağ dadi ve elektrik tesisatı mevcuttur. İ Üçüncü kat tavanları bağdadı ve muhtacı tamir ve elektrik £ tesisatı İ yoktur. Sahil hanenin arkasında bü- İ yücek bir bahçe ve mutfağın yanın- da bir kuyu ile elyevm isale olun- mayan yarım masura o suyu muhte vidir. Bahçesinde müsmir sekiz ağaç vardır. Ve hamamı tamamen mün- hedimdir. 3 — Sahilhane elyevm mahcuzdur. 4 — Artırmaya iştirak için yüzde 7,5 teminat verilmelidir. 5 — Vakıf icaresi ve müterakim vergi müşteriye aittir. 6 — Tapuca müseccel ve gayri müseccel hak sa biplerinin haklarını evrâkı müspitle- rile bildirmeleri lâzım ve aksi tak dirde satış bedelini paylaşmadan ha riç kalırlar. 7 — 21-8-932 pazar gü mü sant İd den 16 ya kadar açık artırma ile satılarak kıymeti muham len en fazla bedel veren müşterinin uhdesinde bırakılır, 8 — Bedeli müzayede beş gün zarfında mahkeme veznesine teslim edilmesi aksi takdirde bilcümle zarar tazmin ettirilir. Fazla malümat almak iste yenler 930.624 numaralı dosyesi Beyoğlu Birinci sulh hukuk mahke mesine müracaatları ilân olunur. KİRALIK EVLER Fatihte Kumrulu © Mescit Hafız Paşa caddesinde biri 6 ve Çeri 7 odalı, elektriği ve suyu havi 97. ve 89 numerolu evler acele kiralıktır. Derunundakilere müracaat. İ aalişter, 1 — Kuymeti evvelâ 6500 | si 390, İsveç sefareti karşısında. İnhisarlar Umumi Müdürl Cibali Fabrikası Sandıkhanesi için nümune ve şartnamesi mu- üğünden: ton yerli malı çivi satın alma- 7,5) teminatlarile beraber (8-8-932) pa- zartesi günü saat (14 1/2) da Galatada Mübaya Muhafaza Başmüdürlüğünden: Altı Açıkdeniz motörlerine yaptırılacak tente, bezi idareden verilmek şartile yalnız imaliyesi pazarlığa vazedilmiştir. | Yevmü ihale 7 Ağustos 932 pazar günü saat 14 te icra edi- leceğinden isten ilerin yüzde 7,5 teminatlarile müdiriyette bu- (3788) Muhafaza Başmüdürlüğünden: 1 — 13 No. h Yıldırım motörüne pazarlıkla elektrik makine | İ — 2 — Yevmi ihale 6 Ağustos cumartesi günü saat 14 te icra | edileceğinden fenni keşifnamesine göre isteklilerin mezkür gün- de yüzde 7,5 teminatlarile müdiriyette hazır bulunmaları. (3789) | Usküdar 2 inci sulh hukuk mahke mesinden: Beylerbeyinde | Çamlıca caddesinde 34 No lu hanede sakin .iken vefat eden ve terekesine mab- kememizce vaziyet edilmiş bulunan müteveffa Hacı Mustafa efendinin | gayri menkul © metrukâtmdan olap İ bittalep açık arttırma ile paraya çev rilmesine karar verilmiş Beylerbe. yinde çamlıca caddesinde (Tomruk suyu civarmda) yirmi üç parça tar- la ve bağ mahellinin bir araya gel- mesinden mütehassil | ve tahminen 40 dönüm miktarında ve derunünde kırk kadar eşcari müsmire bulunan ve sekiz hissede yedi hissesi tereke ye ait olan ve 280 Hira kıymeti mu- hammeneli işbu arazinin mahkeme İ kaleminde tarihi ilândan itibaren yirmi gün müddetle açık bulupdu- rulan şartnamesinde o muharrer şe- esit dairesinde 8 Eylül 92 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar birinci açık arttırma su retile ve peşin para | ile Üsküdar i- kinci salh hukuk mahkemesinde sa- tılacağından talip (olanların yüzde yedi buçuk teminat ita etmeleri lâ xım geldiği gibi icra o kanununun 119 uncu maddesi o mucibince işbu arazi üzerinde bir hak iddia edenle- rin tarihi ilindan itibaren yirmi gün zarfında evrâkı müsbitelerile mahke meye müracaatları ve aksi halde sp- tış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları beyan ve fazla malümat İ almak isteyenlerin dahi mahkeme. İ nin 932/70 tereke No. Iu dosyasma müraacat eylemeleri lüzumu ilân 0- Tanur. Sultanahmet 3 üncü sulh hukuk İ mahkemesinden: — Jstanbulda Arna İ vutköyünde Yeni mahalle sokağın- İ da 87 No. hanede mükim iken el İ yevm ikametgâhı meçhul Yanko e- İ fendi kerimesi Katine hanıma: Hüş- niye hanım tarafından aleyhinizde a çılan 250 lira alacak davasından do- layi nammıza gönderilen arzuhal ve “davetiye ikametgâhmizm meçhul ol- duğu şerhi ile bilâ tebliğ inde ve 15 gün müddetle ilânen tebliğat İcrası- na karar verilmiş o olduğundan mu- hakeme günü olan 28-9-932 tarihine müsadif çarşamba günü saat 10 da mahkemede hazır o bulunmanız lü sumu hukuk usulü muhakemeleri ka nunun 141 inci maddesi | hükmüne tevfikan ilânen tebliğ olunur. Komisyonuna | Her daim hazır bulundurulacağı arz ve Semiz tavuk bütün » piliç Kuruş 100 s0 İn çi | avenet Vekâl eyelemeleri, ak için de 10 Ağustos ona müracaatları. KOLONYASINDA da yüzde yirmi tenzilât yapılmıştır. 1 inci fırka ambarında 3500 adet un çuvalı pazarlıkla satılacaktır. Çuvalları görmek tesi günü saat 14,30 da komis- yonumuza müracaatları, (635) (3828) Çatalca Mst Mv mutbak ve çamaşır odunları pazarlıkla alı nacaktır. İhalesi 8/8/932 Pa- zartesi günü saat 15,30 da ya- pılacaktır. Şartnamesini almak isteyenlerin her gün ve pazarlı ğa iştirak edeceklerin de vakti muayyeninde komisyonumuza müracaatları, < (632) (3795) : » K. O, ve 1 inci fırka kıt'aları dört aylık yaş sebzesi pazarlık la almacaktır. İhalesi 6/8/932 cumartesi günü saat 15,30da yapılacaktır. Şartnamesini al- mak isteyenlerin ber gün pazar lığa iştirak edeceklerin © vekti muayyeninde komisyonumuza müracaatları. (630) (3793) ... Kıtaat ve hastahaneler için defatir ve evrakı matbua komis yonumuzda mevcut nümunesi- sİne tevfikan pazarlıkla almacak tır. Pazarlığı 10-8-932 çarşam- İba günü saat 15 te komisyonu- muzda yapılacağından taliple- (rin şartnamesi almak ve nü- muneleri görmek üzere her gün ve pazarlığa iştirak edeceklerin vakti muayyeninde komisyonu- muza müracaatları, (625) (3760) ... Fırkanım Çorlu kıtaatı için on bir bin Tekirdağ kıtaatı i- çin on iki bin kilo gaz yağı ayrı ayrı şartnamelerle aleni müna- kasaya konmuştur.İhalesi 18-8- 932 perşembe günü saat 14 te yapılacaktır. Şartnamesini al- mak istiyenlerin her gün ve münakasaya (iştirak edecekle- rin de vakti muayyeninde Çor- Tuda 61 nci fırka alım satım ko- Zeytin Tereyağlı nefis börekler v patlıcan dolması Kş.20| 15 Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletinden | Vekâlet için 90 ton kok kömürü alıncaktır. İtaya talip olan | görmek üzere Ankara Sıhhat ve İçtimai” Mu | İçtimai Muavenet Umum Müdürlüğüne ve İs- İ tanbulda Sıhhat ve İçtimai Muavenet Müdürlüğüne müra. mat (3741) Gedikpaşada jandarma satınalma komisyonundan: Muhtelif boyda dört bin adet tahta sandık kapalı zarfla alı- nacaktır. Taliplerin şartnameyi görmek için her gün ve müneka 932 çarşamba günü saat on beş- (3474) MEHMETKÂZIM 20 TENZİLAT e Muhterern müşterilerimin mücsseseme karşı gösterdiği teveccüh ve alâkaya bir mukabelci şükran olmak üzre toptan ve perakende satışlar. Yerli Mallar Sergisindeki pavyon ve Çemberlitaştaki 11 numaralı mağazamızı teşrifiniz beyan olunur. . * . Şirketi Hayriyeden: . Vapurlarımizm Ağustosun beşinci cuma gününden itibaren Sarayburnuna uğramayacakları ilân olunur. | 3 üncü kolordu ilânları misyonuna müracaatları, | (617) (3714) ... K. O. ve birinci fırka kıt'a larile müessesatı için 16100 ki lo zeytin tanesi aleni münaka- sa ile alınacaktır. İhalesi 20-8- 932 cumartesi günü saat 14 te yapılacaktır. Şartnamesini İ mak isteyenlerin her gün ve pa a iştirak edeceklerin de vakti muayyeninde komisyonu muza müracaatları. (612) (3675) ... ki kıt'alar için ka- münakasaya könu- İan 29649 kilo gaz yağma biç bir talip zuhur tekrar münaka: konmuştur İhalesi 7-9-932 çaraşmba günü saat 15,30 tur. Taliplerin Mani sada 16 fırka alım satım komis yonuna müracaatları. (639) (3846) : Manisada dört mahalledeki kıt'alar için almacak sığır eti mikdar ve ihale günleri aşağıya yazılmıtşır. Kapalı zarfla müna kasaya konulduğundan taliple- rin 16 ıncı fırka alım satım ko- misyonuna müracaat (640) (3847) Kilosu İhale günü 84960 3-9932 Cumartesi 58060 49-932 Pazar 58060 5-9.932 Pazartesi 129350 6-9.932 Sal ... Selimiyedeki kavak ambarı 866 lira 25 kuruş bedeli keşifli tamiratı münakasaya konmuş- tur. İhalesi 10-8-932 çarşamba günü saat 15 te pazarlıkla yapı lacaktır. Keşifnamesini almak isteyenlerin her gün ve pazarlı ğa İştirak edeceklerin de vakti muayyeninde komisyonumuza müracaatları (626) (3845) Dr. HORHORUNİ Zührevi ve Bevli hastalıklar tedavihanesi — Beyoğlu Mulen- ruj yanında Zambak sokak No:41 etmediğinden | you! Mİ E> ER Te MÜSTAMZARI PERTEV Şurubu PERTEV Briyantin PERTEV Kolonyası PERTEV Pudrası FABRİKASI lütanbul Çenberli Taş Ecnebi memleketler giden tüccar ve seyyahlara Banka konmerçiya ITALYANA Sermayesi — 700,000,000 (btiyat akçesi; 580,000,000 Liret) Travellers (Seyyahin çekleri) satar Liret, frank, İngiliz Tirasi ve doları frank olarak satılan bu $ ler sayesinde nereye gitseniz 9 ranızı kemali © emniyetle taşır ber zaman İsterseniz dünyaf her tarafında, şehirde, otelleri vapurlarda trenlerde bu çeki en küçük tediyat için nakit m kanımda kolaylıkla istimal ed bilirsiniz. Traveller: çekleri kiki sahibinden başka kimsen kullanamayacağı bir şekilde t€ tip ve ihtas edilmiştir. BONO Mübadil hazine bonoları ve sair senedi resmiye Üzerine her surette mü amele yapar Balıkpazar, Maksudiyt ban No 35 Ugurlu 24de M.DERVİ$ Dr. A. KUTIEİ Cilt ve zührevi hastalıklar tedavi nesi Karaköy Börekçi furmı sıras da ve gayri mübadil © İst. Mr. Kumandanlı Satınalma kom. ilânla İ Merkez kumandanlığma m but müessesat ihtiyacı 11107 çeki odun pazarlıkla #i tın alınacaktır. Pazarlığı 7-İ 932 pazar günü saat 14 ten İİ ye kadar Tophanede Merke kumandanlığı satın alma kor yonunda icra kılınacaktır. T: İplerin şartnamesini görm için komisyona müracaatla) ve iştirak için de muayyen v tinde komisyonda hazır bulu maları, (139) (383' ".» Çengelköy askert orta m tebinde mevcut 26 kalem köl ne eşya müzayede suretile satj lacaktır. Müzayedesi pan pazar günü saat 14 ten 1 kadar Tophanede Merkez Ki mandanlığı satın alma komi! nda icra kılmacaktır. Ti iplerin mezkür köhne eşya görmek için Çengelköy aski orta mektebine müracaatları müzayedeye iştirak için de m ayyen vaktinde komisyonda zır bulunmaları. (38 Satılık dükkân hissesi Eminönü Malmüdürlüğü: den: Ketencilerde Çelebioğ! Aliettin mahallesinde Tahmi: önü çaddesinde, üstünde il katta birer odası bulunan ye 110 No. lı kâgir dükkânm 3 120 hissesi bedeli 8 sene ve kiz müsavi; taksitte ödenm şartile 3650 İira bedeli mubarı men üzerinden 25 Ağustos 9 pereşmbe günü saat 14 te aç arttırma wsülile satılacaktır Taliplerin — satış komisyonu müracaatları. Istanbul beşinci icra memurli ğundan: Mahcuz ve satılmasına rar verilen büfe, gardrop, vesair © ya 9-8-937 salı günü saat (12) del itibaren Beyoğlunda Taksim Servilerde Hayat apartımanı önü de açık arttirma ile satıl taliplerin mahallinde hazır bulü cak memuruna müracaai MİLLİYET MATB,