30 Eylül 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

30 Eylül 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

e Daktilonun divacı Mümessilleri: Mary Glory ve Margueritte Moreno Myom. Melle Tripette ile evle- altınları kavuşmak Jenn'ı ziyarete gider. on parasız ölümünden son. Bankalardan © birinde daktiloluk evde olmamasından is Cenevieve zorla gü kızı Kontun nişanlısı zanne- hırsından milyoner Tipette te eder. Mütsessir olan Tripette , damadınm yatağında da tanımadığı başka bulunen hayret £ eder, fakat il vaziyetten © kurtulmak için ezmeli i kızkardeşi diye ni sün Jenn kırdığı potu tamir için Lulu 'ye meseleyi anlat . Bu fırsatı ganimet bilen Lul * Tripette'in evine koşup kendi Kontun diğer hemşiresi diye tak- » ediyor. Döğün hazırlığına kar- gelmek üzre olan sağır ve yaş hakiki kızkardeşine gelmemesi i- mektup gönderir, fakat aksi te or, Lulu'ye halde tutulan Tripette, Mnç kıza çiçekler, hediyeler gönde- yer. Fakat bütün bunlar yanlışlık ar kıza gider. İşler arap saçı BİN karmakarışık olur. Sağır kız ev ibni bir alacaklı, Cenevieve'i ise eşinin mişanlısı zanmediyor. Haz nişanlı Melle Tripette ise yüzel ieve'i pek cazip bulduğundan, Kont hiç sevmediğini, fakat asaleti Mümessilleri: Lupe Velez ve Lavrance Tibette Zengin bir ailenin oğlu cesur Ter 3 Burke bahriyeye yerleşmeğe mu- olur. Çok samimi arkadaşları ve Jones ile birlikte Küba eğlenceli bir vakıt geçirir. gün sokaklarda gezerken, tuhaf Uydurma şarkılar söyliyerek fıs- tan genç kız, Nenita'ya rasge- di memleketinde asılzade mat | Kristal ile nişank olduğu hal- Nenita'ya çılğınca aşık 0- nihayet genç kızın gönlünü muvaffak olur. Son deve olurlar, fakat ansiztn i- olur ve Terry Küba dilbe- sadirk kalacağını vate- ayrılır. Kristal Terry'yi hastabakıcı olur 7 TR 77 3 TE f m i ve genç kız feci surette ya bukadar fedakârlık gös- elari Terry çok mü m i ; bihude yoruldu bütün Ha- Nenita'yı aradı, fakat yalnız labildi; nihayet 0- en kıymetli hatıraz solarak öl baar ye esasen kendsi de o- olduğu bir tek yavrucuk tekrar karıma döndü. Opera'da at ve Pataşon avcısı taban ve bastı bacak: Bu iki Sin evlenmekte olduğunu genç kı- | Kocam beni aldatırsa vak'a geçirmişlerdir. Lâtif ild genç kız, Tilli ve Sillişken dilerini ekspresin kompartımanmda | yalınız görerek geniş bir nefes alır- | İ ken portatif bir gramofon “onları | dansa taşvik etmektedir. Bu cazibs- ye hangi genç kız multavemet ede. | bilir? Bu sırada, vagonun kanepeleri al. tında bir şey kımıldanır. Uzanan el ler etrakı yoklar ve bunu vücutlar ta Kip eder, Düz tabanla Bastı bacak Adalar şarkısından bir sahne görünürler... o esnada kontrolör de meydana çıkar ve bedava seyahat et mek isteyen bu iki kurnazı yakalar Silli ve Tilli, bağırarak kontrolörü ikaz etmek suretile bu iki zavallı fena bir mevkie koyduklarına peşi n olurlar ve kontrolörü tekrar ça- arırlar. Düz tabanla Bastı bacağın bilet paralarını verirler ve bu iki tu haf adamla karşı karşıya kalırlar. Hepsi de yakında bulunan şehre cr. kacaklardır. | Billi ve Tilli garip fikirli iki genç trler. İkisi de deniz kenarında bulu nan bir kulübede yalınız oturmakta- | dırlar. Babalarından kendilerini $€- hirde beklediğine dair bir mektup al gmslarda, Bir doctun, iki Kit ve öz. divaçtan başka bir şey düşünmeye klar völer. Şa balda, Sil TAM” ve Billi Villi iki lâtif çift teşkil ede bilirler, Vakit kaybetmeden bir kaç partı- j bağlı bulunan bir motöre rahat ederler. İ O esnada Silli ve Tilli, babaları. | nm kendilerini evlendireceğinden ha berdar edilmişlerdir. Kâtip, onları, İ enreya çağırır yı çabucak toplayarak kendilerini ye aban ve Bastı bacak da çok bir pa- ea ile mükâfatlandırılırlar. İki dostu- muz, bundan mada, hüsnü talio de mazhar olmuşlardır. Saklanan mücevheri bulur ve sahi bine iade ederler. O da, mücevheri bulana vadettiği büyük mükâfatı bunlara verir. Böylece, iki dost, yeni ümitlerle yeni | sergüzeştler peşine giderler. Artistik'te Kocam beni Aldatırsa Mümessilleri: Alice Cocea ve Andre Roanne Nikol, kendini zevci Lüsiyen Ver sen ile küçük oğlu Fransa'nın iaa- detine hasretmiş lâtif bir kadındır. Bir kaç aydan beri çok para kay- bettiğini söyleyen Lüsiyeni bütün lü | zumsuz masraflardan sakınmak için “Nazarı dikkati celbetmeyen bir ka- dın vaziyetile hiç bir zevcenin mu- vaffa kolmadığı” hakkında annesi nin söylemiş olduğu sözlere rağmen tekmil süsten sarfınazar eder, Koca- sının üzülmemesi için bü lan kısmasına mukabil, Lüsiyen, bir dansöz olan Şişet'in on ufak arzusu. filminden bir sahne ni kayin pedere takdim etmek üzere şehire giderler. Bunlar, yerlerini terkeder etmez, iki şüpheli şahıs, Tim ve Tora, kulü beyi ele geçirirler | ve hiç şüphesiz makpuz mukabili almadıkları çok kıy metli bir mücevheri ocağın içine sak | larlar Silli ve Tilli, şehre gelir gelmez babalarından Düz tahanla Bastı ba. | cağı yanına alınasını reca ederler. | Fakat her güzel kızı olan baba gibi, o da bunu bir desise zannederek, | dostlarımızı kovar Düz taban ve Bastı bacak bu yeni inkisari hayal karşısında yeni gelenleri göstermek üzere, pen Aman yarabbi... yüzlerinde karmı- ! zı lekeler... çıplak bacaklar... kuba gözlüklerile bu iki korkuluk nedir. Yuvasız hakiki iki kuş. Sili ve Till, bunların nişanlana- cakları adamlar olduklarını zannede. rek babalarının. intihabından mem- | Bun olmayip, evi terkettiklerine dair | bir mektup yazar ve giderler. Bunların hepsi, den ibarettir. Bili ve Villi, o cı nada babalarının hususi yazıhanesin de bulunmaktadırlar. Fakat, nişan- İılarının kafesten £ uçtuklarını duy- dukları zaman çok mütehayyir o lurlar. Firarilerin ele geçirilmesi karar- laştırılır. Fakat, onlar o motörlerine gitmişler, ve orada, istirahat için gir miş olan Düz tabanla Bastı bacağı ra sarfetmektedir. Şişet, yıldızı bulunduğu (temsilin bir matinesinde çok hırçndir; Ter- zisi gene ona ismarladığı Yeni bir el biseyi teslim etmemiştir. Lüsiyen namuslu ve berkesin iyi ulistimal ettiği | kararsız, sa dan elbise Nikol'a teslim edilir. Nikol, terzihaneye telefon eder ve rakibesi bulmuşlardır. in İsmini te gecik Hareket ettirilen motör, 40 - 50 - mez. Sür'atle kararını verir: Kutuyu 60 kilometre 'atle banyo sahiline tekrar kapatır, şapkasını O giyer ve teveccüh eder. Üç defa müsademe. | Şişetin evine gider. Ona orada ka. den kendilerini kurtarırlar. Dördün- | pıyı Lüsiyen açar. Nikol, kutuyu o- cüde batarlar. Dördü de molörün | Dun kolları m atar ve kaçar. sandalına binerler ve biraz uzaklaş | Lüsiyen karısını deli gibi takip e tıktan sonra motör berhava olur. o | der. Fakat, v, halk arasında kaybo Kazazedeler kumsala gelirler, Fa- kat banyolarda bulunacak yerde ken siyen eve geldiği vekit Nikolü dilerini kulübenin önünde bulurlar. | çantasını hazırlamakla meşğul bulur. İçeri girerler ve eşyaları mümkün ol ; Onun evi terketmek istediğini zan- duğu kadar tanzime çalışırlar. Tüm ve Tom, onları görmüş ve bir hücu- ma hazırlanmaktadırlar. Gece olunca, kulübenin pencerelerinden Tom, mültecilere muhtelif âh atdır. Tim ve kahramanane müdafaa edilir. Cepha ne biter ve açlık, dört mülteciyi ii tilaya başlar. Nihayet, kurtulma san ti yaklaşmaktadır. Bili ve Villi, Sil- li ve Tilli'nin babasila gelirler. İntihap olunan sikime mey Du yerine getirmek üzere avuçla pa-, Bu hafta İstanbulun bü iyük sinemalarında cidden görülecek çok güzel filmler gösterilmektedir ve biri birinin boşuna giderler, Düz | neder, Fakat karısı ba zannını tas. “Aşık Rahibe, filminde Ramon Novarro ve Suzy Vernon şetin adresini vermeği unuttuğun. | hik eder. Nikol kendisi değil, fakat kocası eyalette bulunan ebeveyninin yanma bir müddet için gidecek, o | Kanama yayimketlada > Gülşeni ve sükünet bulacaktır. Nikol ertesi günden itibaren mah- İ viyetperver evini tebdile başlar. A | partıman asrileşir. Hatta, Nikol bi f le, “mi bir genç eksantrik ka dın şeklini alır. Lafiyet buna müle- hayyirdir. İşte bundan sonra zamanın geldi- ğini düşünür, Kocasını çağırır. O- Dum şerefine bir suvare tertip eder Buna bütün dostlarımı, hatta, Niko- lün Lüsiyenin zevcesi © olduğundan haberi olmayan Şişeti bile davet e- der. Nikolügöz yaşları içinde bulacağı İ mi zanneden Lüsiyen etrafına bakın- ca şaşırır. Hiddetle herkesi kovar. Sonra, Nikoldan izabat ister. Buna Nikol kolayca cevap verir, Lüsiyen başka yerde ve başkalarila eğlendiği | takdirde evinden soğuyacağını di şünmüş, hoşuna giden her şeyi eve getirmiştir. Onun eksantrik bir kadı nı aile kadınına tercih etti, mış, kendisi de eksantrik olmuştur. Kısa bir münakaşeden sonra, Nikol, davetlilerile birlikte Mlonmartra gi der ve ler, Fakat Lafiletin haber- dar ettiği Lüsiyen Nikolün tam fa- ziletini ayak altına almağa karar ver diğini ispat etmek istediği bir ande ir. Lüsiyen hâlâ somurtmaktadır. Fa- kat Nikolün sihrine ve küçük Fran suanın nüvazişlerine uzun müddet mükavemet kabil mi? Glorya'da Rahibe Mümessilleri: Ramon No- varro ve Suzy Vernon Metro - Geldvyn - Mayer Holli- vat stüdyalarmda çevrilmiş ol “Aşık Rahibe Sevil'li Şarkıcı” filimi nin baş rolunu oynamış olan Ramon Novarro diyor ki — Bu film bana sadece bir aşk sah / nesi fırsatını vermiştir. Cereyanı | müddetince bu kadar tahevvül göste ren bir vakayi temsil etmek hakika- ten bir zevktir. Filhakika bu film Ramon Novar- ronun bir çok ve muhtelif sinema kabiliyetini göstermesine vesile ol- İ ira çalacaktır. muştur, Novarro bu eterde hem va- siz sahne, hem aktör, hem muganni, hem de dansör olarak görünüyor. Bilhassa sesi ve dans kabili tür. Bundan başka Novarro ilk fran sızca filmi olmakla beraber o kadar facih bir fransızca söylüyor / ki, in- san onün ömründe İransızcadan baş- ka lisan konuşmadığını xanmeder ö- teki artistlerin hepsi fransızdır. Gloryada caz orkestrası Glorya sinemasında bu sefer de bir yenilik gördük. Ramon No- Zavallı başına Öyle insanlar vardır ki şea- met hiç peşlerini bırakmaz. Bunlardan biri de Fatty diye tanıdığımız Roscve Arbuckle'dir. Buster Keaton- un eski eşi Bir defa Fatty bir cinayet işi ne karıştı, Masumiyetini isbat ti. Bu feci maceradan sönra, fir malar kendisini vermediler. Bunun üzerine Fatty Avrupa müzik hollerin- de bir turneye çıktı. Bu turne- den epeyce para kazanacağını zannediyordu. Halbuki evdeki pazar çarşıya uymadı. Müzik hol için hazırladığı numaralar hiç te halkın hoşu- na gitmedi. Seyirciler, kendisi- ölendirmeyen bu şişman ar in yüzüne karşı ıslık çaldı- lar. Fatty bu hezimet karşısm da biriktirdiği birkaç parasını da kaybetti, kaya dönmeğe mecbur oldu. amefih cesaretini kaybetme mücadeleye girdi. Düşman: ları âdeta mahvma yemin et- mişler gibi, Fatiy aleyhinde ellerinden ne gelirse yapıyor- lardı. angaje e- den firmaya büyük hizmetleri dokundu. O kadar ki bir kaç hafta jisörlüğünü kendisine vermiş. erdi. Derhal entrika başladı. Fatty ismini değiştirmiş olmasına rağ men, slüdyoyu terketmeğe mecbur kaldı. Borç gırtlağına kadar dayanmıştı. Ortadan çe- kilip bambaşka bir halde tek- haya girmek istedi. Bü- yük gazeteler Fatty'nin öldüğü nü yazdılar. Sonra Fatty ölü- münü tekzip etti. Zannediyor du ki, bu suretle aleyhine çalı şanların ellerinden silâhlarını bıraktırabilecekti. Bu manevra da o kadar âkilâne birşey olma | dı. Bu nevi işleri yapmağa ka- rakteri müsait bir adama karşı ahlâk cemiyetlerinin aleyhdar- lığı başladı. Maamefih efkârı umumiye heyecanda idi. Niçin Fatty'ye bu kadar hücum edil- diğini anlamayorlardı, Her gün bir banka basıp birkaç kişi öldü ren haydutlara bile bu kadar hü cum edilmiyordu. Bu defa Fatty'yi kendi hali- varro İle Suzy Vernon'un “Aşık rahibe” ismindeki filmi gösteril. diği hafta müddetince, caz orkes- Sinema müdürü M. Franko di- yor ki: — Azizim, bazı filimlerde bir bundan haiz filimlerimiz | geçtikçe, hususi ve yalnız bu iş i- | çin tertip ettiğimiz caz orkesivemiz | sinemada | edinceye kadar akla karayı seç | boykot ettiler | Bir meteliksiz hemen Ameri | inde komik filmlerin re | Düşmanları bunu öğrendiler. | Fatty'nin gelenler En nihayet bir kızı sevdi, onunla da evlenemiyor İ ne bıraktılar. O da bir stüdyo- İda komik filmler rejisörlüğü e derek, hayatını onamuskârane kazanmağa başladı. Çalıştığı firma sahipleri hizmetini pek iyi takdir ediyorlardı, Onun i- çin sağdan soldan gelen entrika ve tehditlere kulak asmadılar. Roscoe Arbuckle'ün ruhunda jümit yeniden doğmuştu, Birkaç | ay evvel bir stüdyoda bir genç | kızla tanıştı. Bu kızın ismi Addie Mac Phaile idi ve Fatty kızı sevdi. Hattâ kendisini de İ sevdirdi ve evlenmeğe karar verdiler, Nişan merasimi gayet müte vazi oldu. Düğüne de ancak bir | kaç arkadaşlarını davet etmiş- lerdi. Nikâhları Nev Jersay'da kıyılacaktı. Düğün günü, iki nişanlı nikâh memurunun önü- ne çıktıkları zaman. bu adam kendilerine dedi ki: — Maalesef sizi tezviç ede- meyeceğim. Çünkü Addie Mac Phail evvelce evlenmişti. Ka- un halen kendisini resmen bo sanmış addetmiyor. İşin böyle olduğunu imzasız bir mektupla haber aldım. Derhal tahkikal yaptırdım ve hakikatin bu mer kezde olduğunu öğrendim. Addie Mac Phail sinirli bir | halde nişanlısına baktı. Fatty: İ “Nedir bu benim başıma gelen ler?” diye içini çekti, İkisi de amimi idiler ve ilâ | hareket ettiklerini zannetmi- | yorlardı. Bu defa Addis kendisi Br eline alarak kendisinden bir hayli para çekmiş, fakat talâkı resmi kayıtlara bağlamamıştı. Fatty bu defa da taliin derbe sine uğramıştı. Daha bir hayli zaman geçmeden sevgilisi ile evlenemeyecektir. Sinema haberleri l * Meşhur Alman müverrih ve muharrirlerinden Emil Lud- wig Beethoven ve dokuzuncu senfoninin senaryolarını yaz- maktadır. * Radyo firması Cortez'in mukavelesini etmemiştir. * Avrupaya bir seyahat yap mı şolan Stan Laurel ve Oliver Hardy Hollyvood'a avdet et- mişlerdir. * Bir çok senelerden beri ilk defa Charlie Chaplin'e Holly- vood sokaklarında iki çocuğu ile beraber tesadüf edilmiştir. Ricardo tecdit