28 Aralık 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

28 Aralık 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

İtalyan Süvarisi Gelecek harp için İtalyadaki düşünceler. - Siyasi ve askeri baskın. - Harp uzatılmamalıdır. - Ateşli mu- harebeciler, kudretli ve çabak silâh: - Yeni İtal- yan ruhuna göre yeni umdeler. - İtalyan süvarisi eski şovalyelik Son günlerdeki İtalyan as- keri neşriyatı, geleceğin harbi- ni tetkik etmektedir. £ Şiradi Müstemlekât Nazırlığı yapan Jenera! de Bono gibi. Jeneral Grasyüli gibi reisler bile bu bu: sustaki fikirlerini sermektedir- ler, İtalyan askeri | heşriyatıma göre, gelecek harp. İtalyan as- ketinin ruhuro uygun © olarak sevk ve idare edilmelidir. İtal- yan iktısadiyatı uzun bir harbe dayanamaz. Bu halde, İtalyan harbi, siyasi ve askeri bir bas- kın halinde yapılmalıdır. Yeni # talepleri ve le- ri de bunu buyuruyor. Harbin, ilân edilmeksizin yapılması, ve nın karakteristiği olmalı imiş. İşte, Fransada çıkan bazı gaze- teler,Italyanların temayüllerini böylece hülüsa etmekte ve $öy- lece de devam etmektedirler. hall ve rı ve talim ve terbi usulleri de buna göre olmalıdır. Yani genç ve ateşli savaşçılar, kuvvetli ve çabuk silâhlar. Bu, sıcaklık fışkıran yeni İ- talyan ruhu. İtalyan ordusun- da umdeleştirilmektedir. Mese- lâ son çıkan İtalyan süvari ta- limnamesinde bu ruh okunu yor, ümdur ki, cihan kavgası, #rmıfrnm savaş tarzında çok geniş değişikikler yapmış- iz. Yalın kılıç düşman üzerine dört nal ve yanaşık nizamda sal dırmak suretile şovaliyelik de- virlerini andıran eski atlı süvari hücumları, kavganın sonunda Fransız talimnamelerinden kal ve süvarinin savaş tar- zı iye ateş” ile hülâsa edil miştir. Almanlar dahi, yeni si- lâhların ölüm saçan kudretleri karsısında nihayet.süvarinin am cak bir atlı piyade gibi iş görebi İeceğini Fransızlardan sekiz on yıl sonra itiraf etmeğe katlan- devrini yaşatacak. | dılar. Dünyanın iki başlıca a8- keri ordugâhı, yeni süvarilik te mellerini bu kadar kat'i ola- yükseliyor. Yeni İtalyan sü- Jimnamesi, bilâkis, atlı ehemmiyet vermek- — “Süvari, herşeyden evvel atlı muharebeyi aramalıdır. E- ğer, ahval ve vaziyet dolayısile jatlı hücum yapamazsa, O za man karışık mubarebe yani bir kısım kuvvetle yaya ve diğer kısmı ile atlı saraş yapar. — Müdafaada bile, süvari- nin bir kısmı, mukabil saldırma için at üstünde tutulmalıdır. , — “Atlı savaş, yalnız t lar tarafından değil, (o bölükler ve alaylar tarafından dahi ya- pılır., — “Büyük süvari birlikleri- ne motörleştirilmiş piyade veya zırhlı silâhlar katmaktan mak- sat, atlı birlikleri yaya savaş- tan kurtarıp ve çözüp onların atlı olarak kullanılmasını müm İ künleştirmek içindir.” — “Süvaride, makineli tü- fenk kullanmaktaki gaye, bay- van sırtında kalacak neferlerin miktarmı çoğaltmak içindir.” -— “Ordunun gözü ve en mü him keşif vasıtası olan süvari- İnin en iyi savaş vasıtası atlı sal dırmadır.” Gibi henüz eskimemiş tümde — yeniden ortaya (© atmakta- er, ... Maneviyat yükseltici bu te- zahürler hayreti mucip olmaz- lar, Biz. bunlarda, her memle- ketin kendisine mahsus bir sa vaş usulü benimsemesinin mi- #alini görüyoruz. Hakikati, ge- leceğin tecrübeleri meydana ko yacaktır. Elverir ki, bu.tecrü- beler, kanlı bir surette metice- lenmesinler, Yıldız: 6. kâmunuevvel.1932 CİNOĞLU Ölüler Dirilemez! Tevfik Salim Paşa böyle diyor vi 3 hk run davetine şitap etmemesi ciddi olmadığma delâlet ettiği i- leri sürülmektedir. Doktorlarımız, bazı marazi ah- F Defterdar Ankarada velt mi halledecek? M. Hooverin borçlar meselesi. nin hallini M. Roos. velt'e birakacağı söyleniyor VAŞİNGTON, 27 A.A, — M. Hoover'in borçlür meselesi: nin balli hususunu M. Roose- ve't'e bırakmağa gitgi tedir. Yeni Reisicümhurun hali hazıda aralarında M: Young bulunan bir takım müşavirlerle müzakeratta bulunmakta oldu- ğu söyleniyor, Bu müzakereler hakkında büyük bir ketumiyet muhafaza edilmektedir. İlkbaharda M. Roosevelt ikti dar mevkiine gelir gelmez yal- nız borçlu devletlerin haziran- da borçlarmı tesviye etmeleri - De mâni çareleini ara- mak değil, ayni zamanda bira | imali ve füruhtu. çiftçilere yar- dım edilmesi ve bütçe muvaze- nesinin temin olunması gibi a- cil meseleleri tetkik etmek üze re kongrenin fevkalâde olarak içtiman davet edileceği söylen- mektedir. M. Hoover'in kongre den hükümet masraflarının ve bilhassa harp malüllerine tah- sis edilmiş olan 400 milyon do- ların tenkisi için kongrede ser- bestii hareket talebinde buluna cağı söylenmektedir. M. Roosvelt » Davis mülâkatı NEVYORK, 27 (A.A.) — M. Roosevelt ile M. Davis ara- sındaki mülükatta teslihatm tahdi. m ilet onferan- , tarifelerinin tadili, dövizin istikrarı ve gümüş para ya yeniden kıymet takdir edil- mesi ele mevzuu bahsol muştur. M. Davis. demiştir ki- İtimadı ve ticaretin dinamosu olan yeniden tesis etmek için teslihatm tah- dit edilmesine muhtacız. M. Da vis, demiştir ki: M. Roosevelt il arasındaki emnüseli met hissinin harp âletlerinin tenkisi (o esnasında (söylediği şu sözleri hatırlatmıştır: “Hiç bir zaman teminat mev - | cut olmıyacaktır. Almanya ile harp, Frarsa için bir emnüselâ- met imeselesi olarak kalacaktır. M. Davis cevap olarak Fran- sanın Almanyaya karşı ittihaz etmiş olduğu hattı harekette hâsıl olan müsait tahavvülü ta- kip etmekte olduğunu söyle miştir, Mumaileyh, tahdidi tes lihat gayesi için çalışanların Ja ponya ve Fransanın iti na rağmen tahte'bahirl: edebileceğini söylemiş ve Lon- dra konferansına müşabih bir İngiliz - İtalyan itilâfı bahrisi akdedilmesi, hava bombardı- mavlarınm. zebirli yazların, sey yar ağır toplarm ve bombardı- man tayyarelerinin kanun hari ci addedilmesini iltizam etmiş. tir. M. Roosevelt ve M. Davis, borçlar meselesini de görüşmüş lerse de M. Rooseveltin bu hu- susteki noktai nazarı değiştir miş olduğunu gösterecek hiç bir alâmet mevcut değildir. Cihan iktısat konferansı do- layısile M, Roosevelt pogtam- dan her türlü tahdidatın çıka- rılması hususunu iltizam eyle- miştir. M. Davis, M. Roosevelt ile görüştükten sonra tekrar ri- yaseticümhur dairesile görüş- mek üzere Vaşingtona dönecek tir, Yunanisfanın harp borçları ATİNA, 27 A.A, — Ameri- ka hükümeti; Yunan borçları- Da ait morstoryomu 1934 sene si nihayetine kadar etmdit et. meğe muvafakat etmiştir. Fransada Almanyada Vergi tahsilâtı işle- | Bütçe açığı Galeyan rine dair izahat verecek Defterdar Mustafa ve İstanbul varidat müdürü Âmir Beyler dün- kü trenle Ankara'ya gitmişlerdir. Mustafa Bey hareketinden ev- vel daire âmirleri ile görüşmüş ve bir kısım dosyaları beraberinde Mustafa Bey Vilüyete ait muh- telif mali işler hakkında Maliye Vekâletine malümat verecektir. Bu meyanda İstanbul vergi tah- silâtı hakkında da izahat verecek- tir, malâmata nazaran Defterdar! . lığa ve şunba- “— Böyle bir muvaffakıyete Meb'usan Meclisinde münakaşalar oldu PARIS, 27 (A.A.) — Bütçe- esnasında in müzakeresi M. Lamoureux, 16.000,000,000dan ibaret olan bütçe açığını bir se v * imki miştir. İMumaileyi kalkması için bir g dilmesi lâzrm geldiğini beyan et miş ve “Çünkü, hükümete acil taahhütlerini yerine getirmek ikin ilmelidir. sonra rülmek istenilmesinden şikâyet etmiştir. Mumaileyh demiştir ki: “Hü ümet, faidesiz o memuriyetleri ar ve yeni memuriyet iradeden her- İ halde mahrum değilim.” Muvakkat bütçe PARİS, 27 (A.A.) — Meb Patlatıcı mahlâtu havi şişeler atılıyor HARİCİ HABERLER Borçlar işini M. Roos- i Komiteciler işbaşında İlitam deisösi baş- ladı, bir komiteci öldürüldü SOFYA, 27. A. A. — İntikam dev resi, Protegeroff taraftarlarında Sta- karicileff'in Mihail taraftarlarından Dirnitroff tarafından - revolver kur- şunu ile öldürülmesi ile başlamıştır. Gl ale, âzâsının ber ölene karşı mukabil fır akdar birisinin öldürülmesini tavsi. ye etmiş olduğundan yeniden bir t kım kimselerin ölmesi muhtemeldir. | Arrapada kaygular PARİS, 27. A. A. — Temps gaze- tesi, başmakelesimde yazıyor: Balkanlardaki vaziyet, halihazırda beynelmilel vaziyet itibarile değil belki birçok senelerden beri Avrupa siyasetinin inkişafı üzerinde büyük bir tesir icra etmiş olan geniş bir | grupu teşkil eden memleketlerin da- İ hili siyasetleri itibarile — hir takim | kaygular uyandırmaktadır. Balkanlarda sulhun tarsini bütün Avrupada sulh davasınm taleviyesi hurusunun en büyük ve esaslı şar- tadır, Bitmek üzre olan sene zarfında gerek Bükreş, Atina, Belgratta ve gerek Sofyada hiç olmasa iktisadi sahada müşterek menfaatleri bulu- nan devletler arasında ıukarenet vü cuda getirilmek üzre methe şayan bir takım mesai sarfedilmiş olduğu inler edilemez Bir gemide 400 hasta LONDRA, 27. A A, — Giasker- dan Daily Mail'a bildirildiğine göre dün Nev York'a gelmiş olan Câre inonin vapurunda salın bir enfloen- Milletler cemiyeti kâtibi umumi muavini OSLO, 27. A. A. — Milletler ce ML. Hambro ve M. Hensson ki ilei Norveçlinn namzet olmaları ehli “ 'Hambro, “Norak Telgram Byr. ra” gazctesine ta mia bayat le iş ol. Japon imparatoru- nun nutku TOKİO, 27 (A.A.) — Diyet 5 | Meclisinin 64 üncü içtima devresi Hemen hemen ayni saatte, diğer bir mahallede başka bir bamba paf- lamışi dün sabah esat İlde, İmparator hazır olduğu halde açılınıştır. Imparator Başkumandan üni Tren kazası, iki İzmir güzeli dün in- tihap edildi Tüccardan Numan Beyin kızı Neriman H. birinci gelmiştir İZMİR. 27 (Milliyet) — çaya indi. 17 mumaralı güzel ha İ Güzellik müsabakası bugün İz- | raretli mevzu oldu. Hakikaten mir Palasta yapıldı. saat 16 da | topallayıp topallamadığı anlar pen gelmeğe başladı. 17 de | şılmak üzere 'bütün güzellerle | hakemler toplandı, fotoğraflar | beraber dansa davet edildi. alındı. güzellerin taraçada souk | | Danstan sonra seçilen dört ta, hakem heyetinin resimleri i | güzek hakem önüne tekrar ge se sıcak salonda alındı. Müsa- | tirildi. Reyler dağınıktı. Kadın bakaya 16 güzel iştirak etmişti. | lar 17 numaralı Fikret Hanımı Bunların bir ikisi gelmedi. Seç | beğeniyorlardı. Ecnebi hakem me evvelâ münferit sonra grup | hanımlar da bu fikirde idiler. arasında oldu. İlk önce üç gü- | kadılar güzellerin etafını hal- zel intihap olunacaktı, Reyler | kalayarak hakem kocalarma; | Anadoluda resimleri çıkan nu- | bu kadar seyrettiğiniz kâfi der maralardan beşe 49. altıya; 40; | gibi vaziyet aldılar, 117 ye 36; dokuza 29, rey veril- İdi. 17 hepsinden güzeldi. Fa- | neticeyi ilân etti: kat, topallayordu. İlk defa yük: | Neriman H. 20 reyle birinci İsek topuk giydiğini mazeret ola rak ileri sürdü. Hakem heyeti dört, güzel hakkında müşavere etmek üzere bütün güzellele gel di. Neriman H. tüccardan Nu- man Beyin 19 yaşında kızıdır. İlk tahsil görmüştür, el gözlü, siyah saçlıdır. Gazi Hz.nin teşekkürleri ANKARA, 27 (A.A.) — Reisicümhur Hazretleri, Mene- mende Kubilâym şehit edildiği günün yıldönümünde inkılâpçı, yenilik sever halkın haklarında gösterdikleri temiz duyguları bildiren telyazılarmdan dolayı teşekkürlerini iblöğa Anadolu A- jansını tavsit buyurmuşlardır. Bulgar Kabinesi istifa ediyor SOFYA, 27 (A.A.) — Bulgar Ajansı bildiriyor:: Çiftçi fırkasma mensup üç nâzır kabineden istifa ettiler. : Başvekil M. tr. | Muşanof matbuata vâki beyanatında, yarın kabinenin istifasını Krala arzedeceğini bildirmiştir. Sabık Adiliyevekili mahkemede Müşerref H.ı müdafaa edecek İZMİR, 27 (Milliyet) — Evlenmesine mâni olan kayın pe- derini öldürmekle maznun idamı talep edilen Müşerref Hanm | müdafaa edeceğini söylemişti. Bugün mahkeme Mahmut Esat Beyin müafaasını kabul ettiğini tebliğ etti ve mühlet verdi. İki şubatta yapılacak olan müdafasda Mahmut Esat Bey buluna- caktır. küm sürmektedir. Donmuş kırağı seyrüseferi güçleştirmektödir. Dün Split'te sıfırdan aşağı 25 derece soğuk kaydedilmiştir. Amerikada Noel yortularında 311 kişi öldü NEVYORK, 27 (A.A.) — Noel yortüları esnasmeda 311 ki- şi telef olmuş ve 50 kişi yaralanmıştır. Ekserisi ootmobil yüzün den vukua gelmiştir. | İtalya Arnavutluk İkihükümet arasın- da gümrük birliği BELGRAT, 27 (A.A.) — Umu Galatasaray izcile- rinin seyahati Galatasaray hisesi izcilerin. Romanya kriliçaği BELGRAT, 27. A. A. — Romas ya kraliçesi, buraya gelmiştir. Bir.