28 Aralık 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

28 Aralık 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Monolog » Yılbaşı gecesi - “Koşarak sahneye gelir.” — Çocuklar müjde! Size gü- zel bir müjdem var. Bana müj- dem için ne vereceksiniz baka- lm? Şimdi herhalde merak edi- yorsumuz, değil mi? “Acaba ne dir?" Böyle koşa koşa gelerek “müjdem var” diye bağıran bu adam da ne söyleyecek diye el- bette merak ediyorsunuz. Hak- İrsınız. Ben de İâfı uzatıyorum galiba, Bu kadar gevezelik ya- pacağıma müjdemin ne olduğu- nu söyleseydim daha iyi değil miydi? Ha bak aklıma geldi? Ada- mın biri, bir bakkal dükkânma girmiş. bakkala demiş ki “sen- den on beş liralık alış veriş ya: | pacağım.” Tabit bakkal sevin- miş ve bu yağlı müşterisinin et | rafında pervane gibi dolaşma” | ğa başlamış. Adam düşünmüş | düşünmüş, düşünmüş. Bir türlü | ne alacağını hatırlayamamış. Bakkal sormağa başlımış- — Yağ mı alacaktınız? — Hayır, yağımız var — Pirinç mi? — Hayır — Makarna mı? — Hayır. Sfenks nedir, bilir misiniz.? Mısırda, firavumlardan kalma insan başlı, aslan vücutlu hey- kel.. Uzun müddet bu heykelin — Şeker mi? oraya, niçin dikildiği anlaşıl- a si madığı Sfenks esrar remzi — Zeytin, peynir, fasulye olarak gösterilmişti. Son za- nohut, mercimek, soğan; sarmı | manlarda bu heykeli konuştur- sak, tuz, biber, zeytinyağı. lar. Güya neden oraya dikil- — Hayır hayır hayır. diğini anlayamıyan insanlara Elhasıl dükkündeki bütün | #ry feretmin... malları saymış, dükkünda say- ek ebe hr re İN madığı hiç bir şey kalmamış. | pirim için bir oyun ve Sfen- Hiç biri değil. Bu dalgın adı | ksin başıdır. (Sfenks burada gözleri ve ağzı il&: konuşmak- Aşağıda yazılı suallerden rini intihap ederek, gözlerini Kendime bir ayakkabı ile iki fa | zi kapatmız. Bir kurşun ka- nilâ alacaktım. lem veya iğne ile Sfenks'in göz Bakkalın yerinde siz olsamız | veya ağzına işaret koyunuz. ne yaparsınız?. On beş liralık Eğer kalem veya iğne göz alış veriş yapmağa gelen müş- | veya ağızdan barice çıkarsa, teriyi kaybettiğine mi, yoksa | Sfenks sualinize cevap vermek | bir saatten beri dükkândaki €$- | istemiyor, demektir, Bu takdir- yaları saymak zahmetine mi Ya | de başka bir sual intihap eder- Barsmız, Zavallı bakkal, Bak: | siniz. Eğer kelem © veya iğne kalı bu hayırsız ve dalgm müş. | büsbütün resimden harice çı- terisile bırakalım. On- | karsa, tekrar edersiniz. lar isterlerse kavga etsinler bi- Sualler ze ne?. 1 — Arkadaşlarım benden Biz gelelim müjdemize.. Az |mesuasasanseres tacaktım. Siz de hatır rak ediyoruz! Bize müjde ne idi? Yoksa bu müjde bakkal hikâyesi mi idi?., de medi. Ya ben de bakkalın müş il mi? Hayır ben dalgın değilim sadece biraz gevezeyim. Gelelim müjdemize: Çocuklar bu öyle sevinçli bir haber ki bunu işitir işitmez he- piniz yerinizden fırlayacaksınız Yani o kadar güzel haber ki bu haberin yerine size bin lira ver- seydim bukadar sevinmezdi- Biz. Ne 07!.... Sen pek çare uzla myorsun. Bak rm nü Me çi kmile d halde hepsinden ziyade sen me rak etmiş olacaksm. İstersen gel kulağına söyliyeyim. “Dinleyenlerden bir çocuk yerinden kalkarak sahneye doğ ra ileriler.” Amma da yaptm hal. Ayol benim müjdem gizli değil ki ku lağma söyliyeyim. “Gel kulağı na söyliyeyim diye seninle şaka ettim, Sen de inandm, Haydi o- tur yerine bak bu kadar insan hep müjdemi bekliyor. İâfi uzatmıyalım. epeyce sabrımızı suiistimal ettim. Dinleyiniz. Söylüyorum, Dik kat... Müjde çocuklar! Tam bu gece bir yaşına daha girdik. Yani 1932 senesine bir tekme vurduk, 1933 senesine elimizi uzattık. Bunu bepimiz biliyorduk di- yeceksiniz değil mi? Amma söyliyeceğim bu kadar değil ki gerçi bunu hepiniz biliyorsu- nuz amma bilmediğiniz sey de var, (1933 senesindeyiz. Bahti- yar olacağız.” Ya işte bunu hiç biriniz bilmiyordunuz. Eğer dediğim çıkmazsa gelecek sene bana “yalancı” diyebilirsiniz, Allaha ısmarladık. 2 — Benden bahsediliyor (mu? 3 — Benim konuşma tar- zımdan hoşlanıyorlar mı? 4 — En çok sevdiğim kim- seyi sık sık görebilecek miyim? 5 — Benim için ne diyorlar? 6 — Yakmda şöyle güzel bir gezintiye çıkacak mıyım? İ 7 — Yakında iyi bir musiki dinliyecek miyim? Cevaplar Gözlerde: 1 —Sizi ciddi görmekten hoşlanıyorlar. 2 — Sizin iyiliğinizden bah- sediliyor. 3 — Alay ediyorlar. 4 — Size ehemmiyet verme- diğini göreceksiniz, 5 — Çok mütecessis ve de dikoducu olduğunuzu söylüyor lar. 6 — Evet, 7 — İyi bir musikiden anlar mısınız? Ağızda: Atalar sözü Anasma hayrı olmayanın kime hayrı olur. Ana olursan ana kadri bilirsin Atını bağla sonra Tarıya tapı- şir. At meydanında eşek anırmaz. Ağacın yemişsizi olur amma gölgesizi olmaz. Aç der: doymuyorum; tok der: acıkmıyorum. | Ac kalmak . borçlu iyidir, İ Aç kulağım, dinç kulağım | Açlık adama oyun öğretir. İ Acıklı adam tez kocar Adamın başma ne gelirse özün dendir. Alat (ncele) işe şeytan karışır. Adam yanıla yanıla öğrenir, Adam var ki yavaş gezer berk basar, Aldatan alçaktır, olmaktan aldanan ah- As taşarsa taşsm; tek aç taşma sın. Az söyle, öz söyle; sözünü düz söyle. Arslan tek doğurur ama arslan doğurur. Arttaki devenin yükü ağır e Tur. Artmayan malr ya sat, | iş. i Arpa eken buğday biçmez, Az işten çok iş çıkar, yade aydınlıktı Altının ayarm taş üstünde, insa Dın Âyarı iş üstünde belli olur. mek daima bir zevktir. 2 — Çok şeyler bahsedilmi- yor. Ara sıra gülümsemeler o- Tayor. 3 — Çok.. Çünkü kimsenin | fenalığından © bahsetmiyorsu- muz, hı mevkie lâyık olmadığımızı | söylüyorlar, 6 — Böylebir şeye lüzum var mı? Çünkü hiç alâka gös termiyorsunuz. 7 — Evet ve hoşumuza gide İstanbulda henüz kar yağmadı, fakat Avrupada hış eğlenceleri çokfan başladı Avm on beşi karanlıksa onbeşi I Tavşan Tavşan anne küçük ailesi ile kırdaki evinde oturuyordu. Üç yavrusunu da —ana değ Fakat bunların en büyüğü pek yaramaz, uçarı ve ilaatsız- dı. Büyük olduğundan küçük kardeşlerine emrediyor. bunun üzerine bütün dünyaya da em- redeceğine hükmederek, kimse den korkmuyordu. Annesi çocuğuna her gün nasihatler ediyor, öyle zannet- tiği kadar kuvvetli olmadığımı anlatmağa çalışryordu. Bir gün büyük tavşan kar- deşi çağırdı; — Ben ev işlerile uğraşıyo- rum, Biraz kardeşlerini az gez- meğe götür, Fakat öyle uzak- lara gitme. Hele orman civa- rına yaklaşma. Büyük tavşan kardeş sordu: — Ormana gidersek, sanki ne olur? — Çünkü orada söz dinlemi yen tavşanları yerler. E Tavşan kardeş şöyle düşün- |, — Annem, yine bir masal o- kuyor. Ormanda yamyam mı yar? Muhakkak beni korkut- mak için bunu söylüyor. Hal buki ben hiç bir şeyden kork- mam, Eğer karşıma birisi çe karsa, kız kardeşimin nasıl ku- lağımı çekiyorsam, onun da ku lağımı çekerim. Benim kim ol- duğumu öğrenir. Büyük tavşan kardeş bu ka- fa ile küçükleri aldı ve bep be- raber dışarıya cıktılar, Çok geçmeden, büyük tav- şanm canı ormana girmek İs- tedi. Kardeşlerini bıraktı, ke lebeklerin arkasmdan kosar- ken, kendisini ormanm hizs- smda buldu, — Ah. dedi şişte orman! Su- raya girelim, bekalım neler var? Daha ayağımı atar atmaz keskin bir ses duvuldu ve bir hayvan ileriye atıldı. Tavşan kardes, bu hayvanı #örmemekle beraber, kim oldu ğunu tanıdı. Hani karşısma kim crkarsa, kulaklarını çekecekti? Korku- dan yıldırım gibi kacmağa baş- ladı, Fakat arkamdan da ta- | kip edilivordu. Zavallı tavşan kardes! İnşallah yakalanmamış tır, Eğer yakalanmamış, kur- tulmuşsa, muhakkak bir daha anasını sözlerinden çıkmama- ğa karar vermiştir. 8 cr icra memurluğundan: Bir borçtan dolayı mahcuz ve ba kere satılmasma karar verilen Berber ta- kımı Cibalide Fener caddesinde pe- rükür Hasan efendinin dükkünmda 31-12.932 tarihine müsadif cumar. tesi günü saat 9 dan 12 ye kadar pa- ruya çevrileceğinden £taliplerin ma- belinde bulunacak memura müra-| caatları ilân olunur efendim. Hediyelerinizi almadan Mağazamızın fantezi ve zarif çeşitlerini görünüz. Adrea: İstanbul, Ankara caddesi Afitap mağazası No. 111 Mehmet Sadık HERKES İÇİN: MAKBULE GEÇECEK BİR HEDİYE Yeni Muhtıra ve Zafer Muhtırası 16 ÇEŞİTTİR. Taklitlerden sakınmız. Mebmet Sadık ismine dikkat ediniz. Derosu: Anlıara Caddesi Afitap mağazası No. İli, Mehmet Sadık İL ÂN Ramazan münasebetiyle 42 ve 43 numaralı katarlar 30-31 Birinci Kâmun 1932 gecesinden Bayrarun üçüncü gününe kadar (dahil) hergün Yeşilköy - İstanbul arasında ve mütekabilen sey- rüsefer edeceklerdir. Bu katarlar Yenimahallede birer dakika dururlar; İstanbul, 26 Birinci Kâmmu 1932 Müdüriyet ncü kolordu ilânları Trabzon garnizonunun ihti- yacı olup kapalı münakasada bulunan 343,000 kilo una talip zuhur etmediğinden bir ay müddetle pazarlığa konulmuş- tur. Taliplerin her gün Trab- zondaki komisyona müracaat- ları (1067) (6844) ... ve müesseseleri K. O, kıt'a | hayvanatı ihtiyacı için 280 ton arpa kapalı zarf usulile müna- kasay konmuştur. 19-1-933 per şemba günü saat 10,30 da iha- le edileceğinden taliplerin şart- namesini görmek üzere hergün ve münakasaya iştirak için o gün ve vaktinden evvel İkomis- yona müracaatları, (5040) (6867) Çatalca Mst. Mv. ne ait ışıl- dak tamirile satın almacak iş bazı noksan malzemesi için ta- İip zuhur etmediğinden ihalesi 31-12-932 cumartesi günü saat 10,30 a talik edilmiştir. Talip- lerin keşifnamesini görmek üze re her gün ve pazarlığa iştirak için o gün ve vaktinden evvel komisyona müracaatları, > , (0042) (6865) K, O. ve birinci fırka kıt'a ve müeseseleri için pazarlıkla 7,000 kilo kuru üzüm satın alı- nacaktır, 2-1-933 pazartesi gü- nü saat 14 te ihale edileceğim- den taliplerin şartnamesini gör mek üzere her gün ve pazarlığa İştirak için o gün ve vaktinden evvel komisyona müacaatları. (5041) (6866) ... Birinci fırka ihtiyacı için sa- tın alınacak olan Osram veya Filips ve yahut Set markalı 3300 adet ampul at fazla görü 31-12.932 cumartesi günü saat 11 e talik edilmiştir, Taliplerin K. O. kıtaatı hayvanat ihti- yacı için 280 ton yulaf kapalı zarf usulile satın almacaktır. 19-1-933 perşembe günü saat 11 de ihale edileceğinden talip- lerin şartnamesini görmek üze re her gün ve münakasaya işti- rak için o gün ve vaktinden ev- vel komisyona müracaatları, , (5044) (6863) K. O. ambarında mevcut a- şağıda cins ve miktarı yazılı #ısmen köhne ve kısmen müsta mel eşya müzayede ile satılacak tır. 16-1-933 çarşamba günü sata 10 da ihale edileceğinden taliplerin eşvayı görmek üzere her gün K. O, ambarma ve mü zayedeye iştirak için o gün ve vaktinden evvel komisyona mü Tacaatları, (5045) (6862) Adet 2650 Teneke S0 Fıçı 9120 Şara .. Konyadaki kıtaat ihtiyacı &- i l len fiat fazla görüldüğünden rlıkla satım alınacaktır. halesi 1-1-933 pazar günü saat 15 tedir. Taliplerin şartnamesi İni görmek üzere her gün ve mü nakasaya iştirak için o gün ve İvaktir den evvel Konyadaki ko- İmizyona müracas: FL, (1069) (6861) Çatalca Mst. Mv. İstihkâm bölüğü için pazarlıkla satın alı nacak olan 12 kalem inşaiye malzemesine talip çılınadığın- dan ihalesi tehirle 29-12-932 sa at 11 de yapılacaktır. Taliple- rin şartnamesini görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak için o gün ve vaktinden evvel komisyoa mnüracaatları, (5037) (6807) 2278 ... Çatalca Mat, Mv. ambarm- da bulunan aşağıda cinsleri ya- zılı köhne eşya satılacaktır. Ta Hp çıkmadığından ihalesi te- hirle 29-12.932 perşembe günü saat 11,30 da yapılacaktır. Ta- iplerin şartnamesini görmek ü zere her gün ve münakasaya İş tirak için o gün ve vaktinden evvel komisyonumuza müraca- atları. (5038) (6808) Adet Kilogram Cinsieşya 19 250 — Muhtelif bakır kazın 44 50500 Karavana 8 15 Bakraç 4 10 Tava 2 3 Kepçe 4 Aleminyüm kepçe 2279 İstanbul 4 üncü icra memuri dan: Temamma 1500 ira kıymeti muhammineli feruz ağada terlikçi ve çorapçı halen havyar sokağında kay di 24 mükerrer 1-3-20-22 yeni 24 » 13-20-22 numaralarla murakkam bir kıt'a arsanm temamt şuyunun & zalesi zımnında açık arttırmaya kon müş olup şartnmmesinin 27-12943 i |31-1-933 tarihime müsadif salı günü saat 14 ten 17 ye kadar dnüremizde açık arttırma ile satılacaktır. Art. tırma bedeli muhammen kiymetinin yüzde yetmiş beşini Bulunm | takdirde en son artüranın ts beki kalmak üzere 15 şubat rihine müradif çarşamba gü: saat 14 ten 17 ye kadar Aniremizde yapılacak olan arttırmasında gayri menkül en çok arttırana ihale edece Binden taliplerin muhammen kiyme |tin yüzde yedi buçuğu & nisbetinde pek akçasını veya milli bir bankanın teminat mektubunu hâmil bulunma. ları lâzımdır. Müterekim vergilerle rat ve tanzifat rüsumları aittir. 2004 numaralı icra ve iflâs ka munumun 126 mer maddesinin dör düncü fıkrasma tevfikan bu gayri menkül üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hak- kı sahiplerinin bu haklarımı ve hu- sesiyle faiz ve masarife dair olan İ dinlarını ilin tarihinden itibaren 20 İstemi gün içinde! eril meksbie leriyle bildirmeleri, aksi halde hakla- rı tapu sicilleriyle © sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından ha- riç kalacakları cihetle alikadaranın işbu maddenin mezkür fikrasma gö re bareket etmeleri © ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 932. 1743 dosya numarasile müracaatları ilân olunur . Dr. HORHORUNİ Mektep sekağmedıki muayenehas nesini kapamıştır. Hergün sabahtan akşama kadar hastaların Eminönü Valide kireathanesi yanındaki mus- yenehanesinde bizzat tedavi | edef” Telefon: 24131. 1753