17 Mart 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

17 Mart 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

e MEMLEKETTE uğ Samsun Tütünleri. Piyasa emsali senelere nisbetle yüksek SAMSUN (Milliyet) — Tütün alım satımı çok hararetli bir dev- rededir. Mütaaddit alıcılar karşı- sında tütün piyasası emsali sene- sine nispetlede çok (| yüksektir. İnhisar idaresi piyasaya bihakkın nazım olmakta ve zürra ve tüccar arasındaki münasebatı tamamen tanzim etmektedir. Zürra © istok tütünlerinin bu ay zarfında tama- re satılacağı tahmin edilmekte- ir. Yeni sene mahsülüne çok fazla talip bulunacağı kuvvetle söylen- mektedir. Dizi dengi mübayaası yapan bazı mühim Amerikan şir- ketleri de son zamanlarda demet mübayaasma başlamışlardır. Tokat ve mülhakatında da eski sene tü- tünleri tamamen satılmış addedile- bilir. 2 — Havalar değişmiş, karade- nizde epey fırtına olmuştur. Sam- sun'un liman ihtiyacı bu vesileler ile tamamen tebarüz etmektedir. Buna biran evvel sıra geleceğin- den Samsun'lular emindir. 3 — Hlâliahmer kongresi ya- pılmıştır. Yeni merkez hey'eti se- çilmiştir. 4 — Fırka reisi doktor Lütfü B. bugün Köprü, za, Lâdik tetkik ve teftiş seyahati için otomobille yollanmıştır. Gayyur sıhhiye mü- fettişi Sadreddin Beyde teftişa- ta çıkmıştır. Bafrada'ki (o salgın hastalık bertaraf edilmiştir. «op — — Tekirdağda fakir çocuklara | yı TEKİRDAĞ (Milliyet — Şehri- miz ilk mektepleri kendi sahaları dahilinde çocuk velilerinden teşek. kül ettirilmek üzere birer yardım heyeti vücude getirmişlerdir. Bu yardım hey'etleri hali vakti müsait bazı aile reislerinden pek cüz'i haftada beş kuruş alınmak suretile memleketin fakir kimsesiz çocuk- larını okutmak ve onlara İüzumlu olan kitap, elbise gibi masraflarını temin etmek — yolunda bir karar vermişlerdir. Bu kararın tatbikatma geçilmiş- tir. Hergün bu fakir yavrucuklara sıcak öğle yemeği verilmekte ve pek cıplak olanlara da elbise ve ayakkabı tedarik edilmektedir. , Mekteplerin ve bilhassa mual- limlerin takdire değer şu hareket- leri şehrimizde umumi bir memnu- niyet hissi uyandırmıştır. Hamiye- tine müracaat edilen her hangi ve- linin bir kahve parası değerinde beş kuruş yerine — yirmi te- berrü ettiklerine şahit oluyoruz.Ya lın ayak dolaşan kimsesiz çocukla ra artık sokaklarda tesadüf edile. emiyor. Ant ve Büyük Menderes AYDIN, (Milliyet) — Evvelce neşriyatını bırakan Ant gazetesi bir haftatlan beri neşriyatına tek- rar başlamıştır. On gündür çık- mayan Büyük Menderes gazetesi de yeni kurduğu matbaasında dünden beri tekrar çıkıyor. Yazılarımızın çokluğundan ö- türü bugün “93 felâketi” tefriha- sınt koyamadık. İtizar ederiz. Beynelmilel münasebetler er bir safhaya girdi Çin Je ponya ile harp halindedir. Mali geçmesi, Avrupanm İu olan siyaset havasmı bü lr kararttı. Fransa ile" Almanyanm arası gittikçe açılıyor. Fakat sulh ve müsalemet için en büyük teh- like Cenevre silâharslanma kon. feransınm inkıtan uğraması ihti- malinden ileri geliyor. İngiliz Baş, vekili Mac Donald buna mâni ol. mak için Cenevreye geldi. ... Konferans bir sene ve bir aydan beri çalısıyor. Silâhsızlanma pro- jeleri biribirini takip etti: o Rus projesi, İtalyan projesi, İngiliz ve Hoover projeleri, Tardieu projesi, Herriot projesi ve küçük dev- etlerinin teklifleri. (o Fakat bu projeler birer birer sepete atıldı. On üç aylık dağınık müzakere ve Siyasi İcmal çok | münakaşa neticesinde | Köylüler Seferber —.e- Söz derleme faaliyetin de canla çalışıyorlar MİLAS (Milliyet) — Bütün mu- alimler, bütün münevverler, hattâ bütün köylüler seferber olmuştur. Herkes, Büyük Gazinin işaret et- tiği bu noktaya da en samimi hisler ve heyecanlarla ilerilemektedir. Hal kın münevver kısmı, işittiği yeni bir kelimeyi hemen kaydetmekte, hr mu allim elindeki fiş defterini bir an ev- vel doldurmak için ğ Köylüler, bizzat gelip, derleyicilere yeni kelimeler söylemektedir. Ana lisanma kavuşan Türkün bu husustaki heyecan: da temiz milleti- mizin, inkılâbm bütün safhalarını ne kadar candan, ne kadar derinden duyduğuna büyük ve kuvvetli bir delildir. Söz derleyicileri şubesi burada, kaymakam Sırrı Beyin riyaseti al. | tında hor hafta çarşamba günleri toplanıyor. Bu şube dokuz azadan mürekkeptir. Kaymakam (Beyden başka azalar, alay kumandanı Bey, Belediye reisi Şevket Bey, Ortamek: | tep Muharrem Bey, maarif memuru Arif Bey, Orta ve ilk mek- teplerden birer muallim Lütfi ve A- sm Beyler, eski Türk ocağı reisi Naz - mi Bey ve hükümet tabibi Hilmi Bey- lerdir. Şimdiye kadar bine yakın ke- lime getirilmiş, bunlardan üç yüzü seçilerek o merkeze gönderilmişti Milâs'm ancak 7,000 nüfuslu bir ka- za merkezi olduğunu bir kaç haftalık derleme sayiinin ne- bicesi iyi diye kaydolunabilir. s0». Zeytincilik kursu MANİSA, (Milliyet) — Vila yetin bağcılık ve zeytincilik hu- susunda haiz: olduğu ehemmiyet dolayısile Manisada bu hususa dair açılan kursa on kaza ziraat İ meuru iştirak etmiş ve kurs on gün devam etmiştir. Bu kursta zeytincilik inkişaf esasları da gö- rüşülmüştür. Gaziantep yetin- de pek mebzul yetişen fıstıkların bu muhitte de yetişebileceği anla- şılması üzerine celbedilmekte ©- lan ağaçların burada pek mebzu- len mevcut (Menengeç) ağaçları- na aşılanması usulleri de görül müştür, Senelerden © beri budan- mamasından ve yahut acemi usta- larm tahripkâr budamalarmdan mahsulsüz kalan O zeytinliklerin fenni bir şekilde budanması için ayrıca mevcut (ustalar) kursuna da müracaatlar vâki olmakta ve imtihandan geçtikten sonra ekli yeti anlaşılanlara vesika verilmek- te ve vesikası olmayan budayıcı- lara ağaçlar budattırılmamakta- dır. Menemen bataklıkları MENEMEN, (Milliyet) — Ka- zamızda ve civarında bulunan bataklıkların kurutulması için pro- jeler hazırlanmıştır. Bu meyan- da Nemrut köyü bataklığı eski Gediz mecrası üzerindeki batak- lıklar da kurutulacaktır. Bu se- ne yeni teşkil edilen Çukur köyü ile Fuça kazasına bağlı olmak ü- zere teşkil edilen bağ arası köy- ler de sıtma mücadelesine anlatıla caktır, Sıtma geçen senelere na- zaran çok azalmıştır. Umumi mu- ayenelerde vefiyatın azaldığı ve nüfus tezayüdü görülmektedir. soğuklar mesele iştir: Fransa silâhla- tiyor. Almanya mevcut teminatı kâfi görerek silâhların azaltılma- sını istiyor. Müzakereler ve müna- kaşalar dönüyor, ve ni- hayet bu onkta etrafında temer- küz ediyor. Konferansm meşgul olduğu son mesele, bütün Avrupa Devletleri için yeknesak bir askeri teşkilât yapılması hakkındaki Fransız tek- lifi idi. Fransızların teklifine gö- re, her memleketin kısa müddet mecburi askerlik hizmeti ile terbi- ye edilmiş orduları olacaktı. AL manlar derhal silâh meselesini ile- ri sürdüler. Bu meselenin daha ev- vel haledilmesini istediler. Fran- sızlar mukabele ettiler: silâh me- selesinden evvel teminat meselesi baledilmelidir. Binaenaleyh ansı. zın gene silâhları azaltma ve em- niyet meseleleri karşısında kalın- MİLLİYET CUMA 17 Almanya her taraftan düşmanla çevri BERLİN, 16 (A.A.) — Havı habirinden: den Çelik miğferliler reisi muavini M. Duestberg, dün Leipzig'te bir mutuk söyleyerek şöyle demiştir: Garp hududumuzda Fransızlar, şark hudumuzda ona sıkı skıya bağ- İs olan müttefikleri Lehliler, Çekoslo- vaklar ve Yuzoslavlar var. Şarktaki tehditkâr hâdiseler dola- yısile Çelik miğfer teşkilât, milletine —kendini koru— diye hi- tap etmektedir. Protestodan sonra yı Bunlardan d İe ortaya çıkan hususi me â Hitler hücum kıt'alarmın | is kuvveti namile mevcut kuvvetlere ilâ raklarnda bulundarulmasma Mezu- niyet vermiş olan kuvvetlerin “arttı. rılması meselesidi Bu ikinci mesele, bütün Almanya» nın yeni başta lanmasının baş- langıcı demektir. Almanyada propaganda ne- zareli BERLİN, 16 (A. A.) — Havas mu- tçiler mehafili, Ber üdürü bir kaç zamandan be- de sosyal demokrat fırka- sına mensup olan eski Braun kabinesi nazırlarından M, Grimmes ile M, Se. vering'den pasaportlarını tevdi et. melerini etmiş © olduğumu beyan etmektedir. > Ayni haberlere göre mümaileyhi. ma, pasaportlarını Reisicümhura tev. di etmişlerdir. Sabık Prusya Başvekili M. Otto Braun, Reichstag ve Prusya Diyetin. deki azalıklarından — istifa etmiştir. Mumaileyh, 1919 © senesinden beri Reichstag ve 1913 senesinden beri Prusya Diyeti azasından bulunmakta idi. Gazeteler, Almanyanm yeni pro- paganda nazırı M. Göebbels'in gaze- te mümessillerini toplayarak kendi! rine uhdesindeki nezaretin 5 şubeyi ihtiva etmekte olduğunu söylediğini HARİCİ “Kendini korul,, yazmaktadırlar, Bu şubeler şunlardır: Radyo, faal propaganda, sinenia, tro, milli terbiye. Mecliste kabul edilen kanunlar ANKARA, 16 (AJA)) !cx:B, M. Meclisi bugün reis vekili Esat Beyin riyasetinde toplanmıştır. “Askeri ve mülki tekaüt kanununun 62'inci mad- 'desinin tefsiri hakkındaki “mazbata müzakere edilerek kabul olunmuştur. Buna göre, tekaüde İstihkak için seç mesi şart olan müddetler Başladıktan sonra gerek nüfus tezkeresinde Ya- zılı seneyi değiştirmek, gerek nüfus tezkeresinde mukâyyet olmıyan do- Zum ay ve gününü tesbit etmek su retile vâki olacak taahihler tekaüt muamelesine müessir olamaz. 1933 senesi Düyusu umumiye bütçesinin 186 mc: fada; faslında, Cümhuriyet Merkez Bankası hisse 9 pedi mübayaa bedelleri namiyle yeni” dem açılan 3 üncü maddeye bir mil- yon 500 bin lira fevkalâde tahsisat konulması ve senenin müvazenei umumiyesine dahil dairelerin bütçe- lerinin fasıl ve maddeleri © arasında 68 bin 384 liralık münakale yapıl- ması hakkındaki kanunlar müzakere ve kabul edilmiştir. MART 1933 CENEVRE, 16. A.A. — M. Mac Donald saat 1l den 13 e kadar M. Dala dier ile görüşmüş ve bu görüşme osna- sında Sir Con Simon ile M. Paul Bon. | <our hazır bulunmustur. M. Makdonald siz gazırına bu gün öğleden sonra silâhları barakma ko- misyonu umumi komisyonunda yapaca- ğı beyanatın ana hatlarını söylemiştir. Mümaileyh, tevdi edeceği mukavele- name projesi hakkında da malâmat ver- miştir. Bu mukavelenamenin & metnini ayni zamanda da Ceneyrede neşredile- cektir. M. Mae Donald'ın nutku | saat 11,45 te telsizle meşredilecektir. M. Mac Donald yarın öğleden sonra Sir Con Simon'ln Censvreye gitmek ü zer Cenevreden hareket edecektir. Cenev'de kem i hava işleri mazı. ri ceneral Babo bekliyecektir. İnsiliz razırları Romaya tayyare ile gideceklerdir. Misis İsakbel Makdonald babasına re | fakat edecektir LONDRA, 16. A. A. — Hariciye ne sareti, İngiliz başvekili ile hariciye na- Cenevrede bulunmalarının kendi- ' bir araya ge. ir fırsat vermiş edir. Tahribatçılar | Rusyada tevkif edi- | lenler 31 kişidir | MOSKOVA, 16 (A.A.) Ajansı bildiriyor: Tas | Matbuat devlet siyasi şubesinin aki tebliğini neşretmekte- di Son zamanlarda Moskova Çe- | Kabine, Zuevo ve Zlatust elek trik santrallarında biribiri ardın- ca vaku bulan gayri muntazar za- rarlar üzerine yapılan tahkikat ne ticesinde bu zararların devlet ve müesseseler memurlar arasındaki mücrim unsurların tabripkâr faa- liyetlerinden doğduğu anlaşılmış- tar. Bunlar meyanında - Metropo- liten Vickers - ismindeki İngiliz firmasının memurları da mevcut- tur. Bu firma, mukavelesi muci- bince, Sovyet Rusya elektrik sa- nayii müessesatına fenni bir su- rette yardım için çalışmaktadır. 31 kişi tevkif edilmiştir. Bün- lar meyanda Sovyet Rusya elek- trik tröstü elektrotenik şubesi başmühendisi Kraçeninikof Mos- kova ilk devlet elektrik İstasyonu- nun Başmühendisi Jiklkin, Mos- kova elektrik istasyonu şube mü- dür muavini ve saire ve metropo- liten Vickers firmasında müstah- dem İngiliz tebaasından başmü- hendis ve firmanın mümessili Mon khouse Allan ile mühendis mac Donald Willian, Cushney John ve makinist Nordwall (o Charley ve Gregory bulunmaktadır. Bu beş kişinin isticvabımdan sonra Monk house Allan ile Nordwall Charley evlerinden ayrılmıyacaklarına da» ir teahhütname imza ettirildikten sonra tahliye edilmişlerdir. Tahki kata devam edilmektedir. re | e dı. Ve bu iki mesele birarada hal- ledilemez. Çünkü Fransanın em- niyeti, zayıf ve silâhsız bir Alman- ya ile temin edilebiliyor. Arada silâh beraberliği olunca emniyet zail oluyor. Emniyet zail “ olacak diye silâh beraberliği olamıyaca- ğına göre, bu iki iş bugün biribiri- nin demektir. Bu vaziyette konferansın inkıtan uğraması ta- biidir. Konferans inkrtan uğrarsa, Ak manya silâhlanmakta serbest oldu- ğunu iddia edeceğinden buna da Fransa mâni olmak inden sulh için tehlikeli bir vaziyet hâ- sıl olabilir. Bu düşünce iledir ki İngiliz Başvekili Mac Donald ve Hariciye Nazırı Sir John. Simon Cenevreye gitmişlerdir. İngilizler konferansı pamuk ipliğine bağlı yarak tatil etmek istiyorlar, Bunu henüz ne şekilde yapacakları bi- İ linmemekle beraber, İngilizlerin şöyle bir teklifte bulunacakları ri- vayet ediliyor: Şimdiye kadar va- rilan neticeler bir mukavele şek- İlinde tespit edilsin ve devletler bir silâhlarını müddet için arttırmıy. caklarma dair bir mukavele imza” zakere edilmiş ve daha vâzıh yazıl” mak üzere encümene iade olunmuş- tur. Meclis pazartesi günü toplanacak- tar. HABERLER Merakla beklenen nutuk İngiliz Başvekili Cenevrede ehem. miyetli bir nutuk söyledi vel Romaya gelmeleri için bir davetna. me göndermiştir. Bu davetname, çok dostane bir lisanla yazılmıştır. | İngiliz. nazırları bu davetten memnuniyetle tifade edeceklerdir. Cuma günü alişan > Romaya gitmek üzre hazırlıklarda bulunmaktadirler. CENEVRE; 16 -A.A. — M. Mac Do- Cenevrede söylediği nutukta de- ti: * Silihları bölük bölük azaltmak için olanlar hazırlamak yolundaki eski ça- lışma usulümüzün artık faydası kalma mıştır. Devletler eksiksiz bir bilânço gör meyi, kazanacakları ve kaybetmek tehli- M. Mac Donald, ahbabındam birinin , ya Almanyaya büriyet ve hak vermeli, adalet hülemünü yerine getirmeli yahut Avrupa yıkılıp batmak tehlikesini göze almalıdır. Yolunda söylediği bir sözü a- arak demiştir ki: “ Bu sözler bizim için pek ziyde ma- salı ve di Ke ül duygularımın sine yardım edilmesi için bir davet ya- pryor, bir işaret veriyorum.” M. Mac Donald'ın bu mutlu telsizle her taraf yayılmıştır. ... Ankara sergisi Binanın plânı için müsabaka açıldı ANKARA, 16 (A.A.) — An- karada Milli iktısat ve Tasarruf cemiyeti tarafından yaptırılacak olan sergi binası plânı için müsa- baka açılmıştır. Bina Hariciye vekâleti karşı sındı ahada yapılacaktır. Plân- lar 10 nisan 933 pazartesi saat 15 e kadar Milli iktisat ve Tasarruf cemiyeti sergi komisyonu reisliği. ne verilmiş olacaktır. Binanm ya pılma masrafma alâkadar vekâ- etler, milli bankalar ve belli baş- lı sanayi müesseselerimiz. iştirak edeceklerdir. Binanın masrafı en çok 225 bin lira olacaktır. Modern mimari tarzında yapı- lacak bina için gelecek plânlar- dan birinciliği kazanana iki bin lira, ikinci gelene 500 lira mükâ- fat verilecektir. Sergi binasının Cümhuriyeti- mizin onuncu yıl dönümüne ka- dar bitmesi şart koşulmuştur. Bi- na.da o gün büyük bir milli sergi ile açılacaktır. i ANKARA, 16 (A.A.) — Yeni yapılacak sergi binasında yılda dört sergi açılması düşünülmekte - dir. Sergi olmıyan zamanlarda da binada terbiyeyi mektep filmleri gösterilerek ve güreş, boks ve sa- ire gibi spor denemeleri yapıla. rak istifade edilecektir. —— eo — İsrafı düğünler ANKARA, 16. A.A, Köy ve ka- sabalarımızdaki israfı düğün an'anasına karşı milli iktisat ve tasarruf cemiyeti, eş mücadeleye sevketmiştir. Bu N A m gmatin, mi Biyesler ve broşür- Ayni zamanda en iyi tasarruf imkâni- Bi veren dahili istikrazemıza halkımızın geniş mikyasta iştirakini teşvik maksa- diyle de mill üktisat ve tasarruf cemiye- ti şubeleri harekete geçmişlerdir. — BAK İ Bir sahtekârlık | Emlâk bankasındap aşırılan iki çek ANKARA, 16 (Telefonla) 7 Bir iki gün evvel Ankarada mi him bir sahtekârlek vak'ası olm tur. İ © Emlâk Bankası umum müdü İ lük odacısı Kızılenhamamiı bankadan iki çek aşırarak Maci tebaasından Döboş isminde ne götürmüş, ve umum müdü Hakkı Saffet B. le muhasebe Kemal B. in imzalarını taklit & | derek evvelce Ankarada mimarlİ yapan ve halen Berlinde bulund Müller namında birisi namına dö| durtmuş, Çekin arkasına Müllerit imzası ile bir de çiro yaptırmış bu çeki gene Macar tebaasındef Bandi namında birisine vere, parayı tahsil için o Cümhariyfi Merkez Bankasına göndermiştir. Gişedeki memar çekten şüph lenmiş ve arkadaşlarına göste” mekte iken Bandi ortadan köf Bolmuştur. İş polise aksedince # sahtekârliğin başlıca âmili odaf Ali heman yakalanmış ve takibi neticesinde Döboş ile Bandinit İstanbula kaçtıkları, Galatada #8) landıkları öğrenilmiştir. Bunlar!” bulunması için İstanbul zabıta na talimat verilmiştir. Tefsire lüzum görülmedi ANKARA, 16 (Telefonla) “ Leyli lise ve orta mekteplere m& cani leyli talebenin nasd alınacf jı hakkındaki kanunun üçüne maddesinin tefsirine dair t maarif encümeninde müzakere © lanmuştar. Maddede tefsiri istilzam edef bir vuzuhsuzluk görülmemiştir. Vekâletin bastıracağ! mektep kitapları ANKARA, 16 (Telefonla) - Maarif Vekâletince bastıracak mektep kitaplarının masrafların karşılık olmak üzere mektep Kİ tapları mütedavil sermayesi na ve hesabina açılacak cari hesöf hakkında hükümetin Millet Me lisine tevdi ettiği kanun lâyihas Maarif encümeninde müzakere © kabul olanmuştur. röletçe hazırlatılacak. mms) tep kitaplarının intizam ile zam | nında bastırılarak satışa çıkarı masin teşvik için teklif edilmiş © lan bu lâyiha encimence ayne” kabul edilmiştir. Çari hesap 933 - 934 dere yö) ihtiyacı için Vekâletçe bastırıl# | çak mektep kitaplarının tab'ı ms” raflarını r. Mali Vekili tarafından hazinenin kef” | Teti ile Milli Bankalara açtırılacök bu hesabı cariler 350 bin lirayı 8 miyacaktır. Kanan hükmü 3 sen için muteber bulunacaktır. Edirne valisi ANKARA, 16 (Telefonla) 7 Bir kaç günden beri şehrimi bulunan Edirne valisi Salim B. yö rın sabah tayyare ile İstanbula dö | necektir. Gondilis yemin etti ATİNA, 16. A.A. — M. Köndili? ikten ve harbiye nezareti" sel, Yabi bir silâh mülareke: si, Ancak bunu Almanların kabul edecekleri şüphelidir. Çünkü ev. velâ şimdiye kadar varılan netice hiçe yakmdır. İkinci devrede hiç bir karara varılmadı. Temmuz 23 te biten birinci devrede tankların hacmini tahdit, tayyare bombar. drmanımı ilga gibi bazı şeyler ka. bul edilmişti. o Fakat bunlar da müspet şeyler değildir. Sonra şim- diki silâh vaziyetinin muhafazası. ” Almanlar asla kabul etmiyecek. ler. Fakat bu derece esaslı mesele ancak birinci derecede salâhiyet sahibi devlet adamlarınm iştira kile yapılacak içtimada halledile- bilir. Hitler Cenevreye gitmiyor. Musolini de esasen konferans içti- malarma hiç gitmemişi Bunun içindir ki İngiliz Başvekili İtalya- ya gitmeğe karar vermiştir. Mac Donald'ın İtalyaya gitmesi, bu iş- le ciddi surette alâkadar olduğu- nu gösteriyor. Ancak bugünkü çık mazda İngiliz Başvekilinin teşeb- büsü, müspet bir netice vereceğe ... mmm ziyeti hiç te Fransa için emniye! rici değildir. Hitler geçen hafta intihabatr kazandıktan sonra Al. manyada vaziyetini takviye etme- ğe başladı. Cenubi Almanya Hü. kümetleri birer birer Hitleristleri; ellerine ari. yetine ısrarla asılıp duran Baviye. ra il n ii vazıyet ettiler. Bire Sosyalist Başvekili son za manlara kadar, Prusyada olduğu , bir Reich Komiseri Baviye- ra idaresine vazıyet etmek üzere hududu şeçip te Baviyera'ya ge- lecek olursa, derhal tevkif edile- ceğini söyliyen Baviyera Hitler'in idaresine boyun iğdi. Ancak Hitleristlerin © faaliyeti Fransa ile Almanya arasmda bir ihtilâfın çıkmasma sebep olmuş. tur. Malümdur ki Versailles müa- hedesile Sarre havzası | askerlik- ten tecrit edilmiştir. Hitler'in hu- susi askeri teşkilâtma mensup ba- 71 efrat bu mmtakada (bulunan Kehi şehrinde bir kışlayı işgal ede rek üstüne bayrak dikmişlerdi” Fransız Sefiri M. Poncet ders! Alman Hükümetini protesto ©* miştir. Fransız Hükümeti iddi ediyro ki, Sare havzasında ask?” ri mahiyetteki bu tezahürler, Ve” bir mesele olduğunu söyliyorlar” İhtilâf belki haddi zatında ehen” miyetsiz olabilir. Fakat bugünkü buhranlı vaziyette ve £ sinirleri" gergin bulunduğu zamanda tehli” ke teşkil etmek istidadındadır. Hitler iktidara geleli, Alma” yanım beynelmilel © vaziyeti KU“ vetleşeceği yerde imar BE ziyor. Bütün Avrupa Hitlerin 7 emrivâki yapacağından korkuy0?. Filhakika Alman Faşist Reisi dara geçmezden evvel çok lerde bulunmuştur. Simdi yapmak lâzımdır. Fakat böyle” teşebbüs Almanyayı macerYA rüklemeletir. Bir defa Fran gf ha müteyakkızdır.. Küçük devletleri Hitler tehlikesi « KA yas ler! bir