4 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

4 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Tarihi tefri EK Yanan: $. N. Abdülhamit ve Kanunu esasi ei, a Sadrazam Halil Rifat Paşanın hayreti. — Resmen “Meşrati bir “İdareimilstebide,,. - hükümet,, gibi gösterilen bir “ Patrikhaneler ve Eksarhlık Nüfusu- iye kanununun tadili için padi- #aha müracaat etmişlerdi. Bu müra- taat karşında, Meclisimahsusu vü- kelâ, çok müşkül bir vaziyete düşmüş- tü. Meclisihâs, Patrikhameler ve Ek- sarhlığa kati ret cevabını vermişti. Sultan Hamit, bu müracaati, acaba nasıl kabul ve telâkki edecekti? Abdülhamit, “sızıltıya meydan ver- meden idareimaslahat,, politikasını takip edecek olursa, Meclizivükelânın gülünç bir mevkie düşmesi ihtimali Başkitabet, Patrikhaneler ve Ek- sarhlığa yazılacak cevap hakkındaki iradeiseniyeyi makamısadarete tebliğ Rifat Paşa mer- hukukuailevi ile beni severdi. Bir gün paşa merhumu ziyaret etmiştim. Pat- rikhaneler ve Eksarhlığa verilecek ce vap hakkındaki iradeiseniyeyi alıp o- kuduğu zaman duyduğu behtühayreti paşanın kendi lisanmdan aynen arze- diyorum: — Oğlum, şevketlü © efendimizin Kanunuesasi ile ihticaç ederek nabe- ca bir talebi ret buyurmasındaki isa- beti esas itibarile çok takdir et a kat terkersihususiyedeki o tabirleri görünce gözlerime inanmıyacak ka- dar taaccüplere düştüğümü senden saklıyamam. Ne olurdu, a devletli, bu- nu söylemek için biz kullarına da mü- saade buyursan da beyhnde | sekıntı çekmesen! Halil Rifat Paşa merhum hayret ve taaccübünü gizliyememekle bera- ber bu sözleri de içi sızlıyarak söy- lemişti. Filvaki Kanunuesasi, her sene sal- namenin baş tarafına dercolunuyordu. Bununla kanunun, hakikatte, esasen mevcut olduğu, yalnız bazı esbap do- layısile ve mâniler haylületile muvak- katen veya kısmen tatbik edilmediği his verilmek isteniyordu. Abdülhamidin “hileişer'iyeler”, isisiyasiye,, leri vardı. Kanunussnı muktezasından olan “Heyetiâyân,, «Divanımuhasebat» Reisi ve azaları tam olarak mevcut ve müteşekkil bu- lunüyar, hattâ hazinemaliyeden ma- aşları da veriliyordu. Bu suretle bütün eihanimedeniyete karsı Hükümetiosmaniyenin meşruti bir hükümet şeklinde bulunduğu res- mi lisandan beyan ve ilân ediliyordu. Sa'namelerde Kanunuesasi var. Heye- tâyân ve Divanımuhasebat tamam, maaşları da veriliyor. | Hükümetin #seoşruti bir hültümet olmaktan bir ek- siği Meclisimeb'usanın içtima halin- de olmaması, o kadar! Halbuki diger taraftan Kn sasiden kimsenin ade edilmiyordu. Kanunuesasiden saba #eimek, onun mer'iyetimi, meşruiyeti” ni kabul veya tastik etmek büyük bir cürüm sayılmaktaydı. Yarın: Abdülhamit ve muhtelif unsurlar pi Muhtelif erk ve unsurların ida resi. — Osmanlı İmparatorluğu- Onl ar, Türkler, onlara benzemiye özeni yorlar! — Hükümetin ecnebilere nun eski, müzmin derdi. karşı anlaşılmaz müsamahası. Londra -Istanbul yolu Beynelmilel Turizm İttifakı bu yol Mer hakkı (Milliyet) indir. Şaşan şaşana! Unutulan, unutulması matlâp bir şeyi hatırlatmak ise, büyük bir cürüm, bir günah, bir suçtu. Bu cürmü ika eden de ikinci Sulta: Hamitti. Matbuata, sair neştiyata, mi ollifata sansör koyduran, ağızlar. lit vuran, Kanunussasi, hürriyet, let, müsavat, vatandaşlık hukuku v saire gibi yüksek mefhumları, siya: ve içtimai hakların birini tanımıyan; münakaşasını değil, kelime hi e konuşulması şiddetle yasak (oeden Sultan Hamit, sırası gelince (o bizzat kendi, o kânuma istinat ile her hangi bir suale cevap veriyor, müşkülün i- çinden sıyrılıveriyordu. Rifat Paşa merhum, izhar ettiği hayrette haklıydı. Bununla beraber Meclisimahsusu yükelânm o vaziyeti süphe, tereddüt ve iphamdan kurtul muş, mevkii de sağlamlaşmıştı.. Bu iradeiseniye, Meclisivüke- kararını teyit ve tevsik et- Sadrazam Paşa, artık Patriklere ve Eksarha karşı. göğsünü gere gere ret cevabını vermek suretile hiç ummadı- ği bir muvaffaluyete erdiğinden dola- yı izharmeserretten kendini alamı- yordu. Bu hâdise, Halil Rifat Paşa merh'i ma merak olmuştu: Kanumuesasiden ihticaç etmek, padişahım nereden at- lana gelmişti? Yoksa, bir aklına geti- ren mi olmuştu? Bunu öğrenmek, cidi ğer bir mesele idi. Padişahım, sırası ve zamanı gelince dönekliği malüm ve meşhurdu. Lâkin resmi bir mesele- de doğrudan doğruya açıkça Kanunu- ezasiyi ileri sürmesi, ileri sürmeyi ak- İma getirmesi, kendi korkak, vehham siyâsetine göre bir cür'et, bir cesaret- &. ikkate de- Halil Rifat Paşa merhum, bir gün Başkâtip Tahsin Paşa ile görüşürken söz arasmda bu meseleyi açtığını ve aralarında neler konuştuklarını bana da söylemişti. Sadrazam Paşa, sormuş: — Bu iradeiseniye karihaiseniye- den mi? Yoksa başka bir taraftan vu- kubulan maruzat üzerine mi doğmuş- tur? Halil Rifat Paşa, Başkâtip Paşadan aldığı cevabı bana, şöyle anlatmıştı: — Başkâtiplen aldığım malümat üzerine bizzat şevketmeabın kendi düşüncesi eseri olduğunu öğrenerek merakımı bertaraf ettim. İradeiseniye yi hinitelâkkide Baş Paşa da, şa- şap kalmış bulunduğunu, haltâ göz- ine, kulaklarına İnanamadığını, hâlâ gideremediği bir hayret içinde anlattı, Sultan Hamidin bu siyasi kolposu- nu duyup ta şaşmıyan (o kalmamış; Abdülhamit, vükelâsna, kurenasına, ricaline, kendini yakmdan tanıyanla- rın hepsine, parmak rsertinışta! (Arkası var.) Türklere © benziyeceğine; | reketini tehir etti, MILLİYET SALİ 4 TEMMUZ .HARİCİ HABERLER | Tayyareler İkinci merhalede İrlandaya ha hareket için iyi hava bekleyorlar LONDONDERRY, 3 (A.A.) — Tay yareler denize indikten sonra Ceneral Balbo tayyarecileri bir araya topla mış, seyahatin ilk iki kısmında sarfet- tikleri gayretlerden dolayı kendilerini etmiştir, Tayyarecilere akşam için izin verilmiştir. Fakat bu sabah | saat 8 de hazır bulunmaları bildiril. miştir, Hava müsait olduğu takdirde, tayyarelerin saat 9.30 a doğru uçma» ları muhtemeldir. ROMA, 3 (A. A.) -— Haber verildi. Zine göre Amsterdam'a gelir gelmez ile sn hakkında su malümat Tayyareler kalkınca — bulutlar ve dolayı denizden 30 metre yüksekten uçmuşlardır. İli saat bu su- retle dalgalar üzerinde uçtuktan son- ra hava açılmış, sonra tekrar İskoçya ile İrlânda üzerinde sisler başlamıştır. LONDONDERRY, 3 (A. A.) — Ha. vanın fena olmasından M. Balbo ha- Rusya Amerikadan pamuk alıyor VASHİNGTON, 3. A. A. — Re- ile Sovyetler arasında ( Rusyanın pamuk satm alması bekkında mü zakerelerin devam ettiği bildirili yor. Corporatisn Amerika ihettalçı- larına, 60,000 den 80,000 denk ka dar pamuk satın alabilmeleri için kredi yapacağını bildirmişti Hükümet mehafili o bu Londra'da Litvinof yoldaş ile M. Moley arasında yapılmış olan mü zakereler hakkında malümat ver mekten çekiniyorlar. Cosyns tecrübesini yaptı Saint - Amand - Mont - Rond,3. A.A. — Birgün: tecrübelerle ge: | çirdikten sonra tayyareci demuy- ter ve Cosyns'in idaresinde olan Belciga balonu Cher vilâyeti mal şarkında olan o Saint - Vitte' de yere inmişlerdir. Akşam üze- ri Brüksel'e dönmek niyetihdedir- ler. Sarre'da Naziler kazandı SARREBRUCK, 3. A:A Sarre'in 3 nahiyesinde intihabatı yapılmıştır. Reyler 1932 senesine nisbetle Naziler lehii dir; 3 nahiyede 17 unzi seçilmiştir. Evvelce bu nahiyelerde hiç bir nazi seçilmemişti. Komünistler beş aza kaybetmişlerse de ekseri- yet yine onlardadır. Burjuvalar al tı azalılarından üçünü o kaybet- mişlerdi. Yeni müstakil fırka 1 a- zalık kazanmıştır. Sosyalistler ye gâne azalıklarını | dir. iye TEŞEKKÜR Sevgili babamız Celâleddin Pa şanın ani ufulü dolayısile gerek | bizzat cenaze merasimine iştirak ve gerek telgraf ve yazile taziyet lütfunda bulunan zevatı * kirama için muhterem gazetenizin tavas için tetkikat yaptırıyor Beynelmilel Turizm İttifakı na- İstanbul yolu hak- il bulunmak üze- re otomobil ile seyahata çıkan İn- giliz güzetecilerinden oOM, Brad İey ve kirzr dün şehrimize gelmiş- lerdir. M. Bradley'e refakat (oet- mekte olan kızı ressam ve hey. 'keltraştır. M. Bradley de tanınmış bir spor muharriridir. M. Brad. ley ve kızı Avrupada müşkülâtsız. etmişler, fakat o Türkive hududuna gelince esasen çok bo- zuk nlan yolu son yağmurlar dola yisile büsbütün geğilemiyecek bir halde bulmuşlardır. Bu yolun bir çok yerlerini su ve çamur kapa- dığından bazı yerlerde kızı ile bir likte yolun ğe meçhur olmuşlardır. Perapalas oteline misafir olan M. Bradley ve kızını ziyaret ede- rek seyahat intibalarını sorduk, M. Bradley bize dedi ki: — Londra - İstanbul yolu 3500 kilometredir. Beynelmilel turizm noktai nazarından pek mühim o- lan bu yol hakkında tetkikatta ç bulunmak için O seyahat ediyo- rum. Elde ettiğim netice şudur: © Avrupanın her tarafında yol. lar iyidir. Balkanlarda yollar fena dır. Türkiyede yol denecek bir şey yoktur. İzah edeyim: 22 Ha- ziranda Londradan hareket et- ük Fransa, Belçika ve Almanya- da yollar iyi olduğundan müşkü- lât çekmedik. Avusturyada da yollar fena değildir; ayni zaman- da yenileri de yapılıyor. Maca- ristandan geçerken (dünyanın en iyi yollarının yapılmakta olduğu. nu gördük. Yugoslavya ve Bulga- ristanda yollar fena ise de, bura- da yeni yollar inşası için çalışılı- yor, hatta Bulgaristanda inşaata başlanmıştır. o Fakat Türkiye hu- duduna girince yol denilecek bir şey göremedik. Edirneden İstan-. bul'a kadar olan yol 240 kilömet- redir, 3-4 saatte (o katedilebilecek olan bu yolu ancak 18 saatte. ge- çebildik. Bu Türkiye | için çok e. hemmiyetlidir; Türkiyeyi Avrupa | ya bağlıyan bu yolun bu halde bu- | lunması, Türkiyeye seyyah celbi- ne mani olmaktadır. Bu yol Lond- radan başlıyarak Şimali Afrikaya ve Hindistana kadar uzanmakta- dır. Yol iyi bir şekilde yapıldığı takdirde büyük bir transit merke- zi olacaktır. İstanbulda daha bir kaç gün kaldıktan sonra Roman- ! construction Finance Corporation | kaybetmişler. en derin teşekkürlerimizin iblâğı | 'T. Rüştü B. in Paris seya- 'hati tezahürata vesile oldu Fransa, Almanya, İtalya ve Suriye ile ticaret muahedeleri aktediyoruz Bir nutuk daha! Hitler inkılâp için adam yetiştiriyor BERLİN, 3 (A. A.) — Voelkischer Benbachter gazetesine göre Başvekil- Hitler, Bavyerada | Reichenschall'de nutukta şunları söylemiştir uzm müspet © ülküsü kuvvetimizin hariçte yayılması için daha evvel dahilde intizamı temindir. “Bir inkılâpta esas iktidarı elde st- mek değil, fakat adam yetiştirmektir. İnkılâp, filriyatını ancal inden geç miş olduğu tarih devresine kabul etti- rebildiği ve iz bıraktığı takdirde mu- vaftak olabilir. “Siyasi burjuva reisleri, sadece ik- bsadi malümata dayanan bir şekilde yetiştirilmişlerdi. Onlarm yerine ırk bi tirmek lâzımdır. » tabii kabiliyetlerine uy- mdan başka bir şey dı » “Bordman öldü İstanbul- Nevyork rekoru kahramanı kazaya uğradı NEVYORK 3 AA. — 1931 senesi temmuzunda Nevyork'tan İstanbula bir uçuşta gelmiş olan teyyarecilerden Bord man 1 temmuzda yapılan bir hava yarı- 4: esnasında kazaya uğramış ve ölmüş- tür. Selânik intihabı Muhalifler nisbi bir ek- seriyet kazandılar ATİNA, 3 A.A. — Atina Ajansın. dan: Selânikte yapılan intihabat ği net İçinde olmuştur. Hükümet bütün ted birleri almıstı. Muhalefet namzetleri ve bizsat M. Venizelos ta hükümetin almış olduğu tedbirlerden memmumiyetini bil- dürmiştir. İlk neticelere göre hükümet Tistesi hafif bir ekseriyet almıştır. ATİNA, 3 A.A. — Atina Ajansın dan; Selinik intihahatı kati meticeni muhalefete nisbi bir ekseriyet vermek: tedir. Bu a hükümeti müşkül bir mevkie sokacakları ümidile komünist ler temin etmişlerdir. Bu netice, intihabattan evvelki ekse- riyeti muhafaza eden hükümet fırkası- nın vaziyetini değiştirmemektedir. Hükümet, umumi intihabat meticesin- de halkın büyük ekteriyetini kazanarak ve non istinat ederek takip ettiği pro gramın tatbikında” devam edecektir. lari Kore'de nehirle taştı TOKİO, 3. A. A. — Seouldan Reuter ajansma bildiriliyor : Kore'nin şimalinden gelen ha- berlere göre müthiş yağmurlar,bu mıntakadaki nehirleri taşırmıştır. Birçok erazi sular altımda kalmış, insanlar ölmüş, ve zararlar olmuş tur, Resmi haberler 1920 denberi böyle birşey olmadığını bildirmek tedir. Şimdiye kadar 19 kişi bo- ğulmuş, 7 kişi kaybolmuş, 10 ev yı Fransız hariciye nazırının ziyafeti PARİS, 3. (Hususi muhabiri, ) — İktisat Vekil! Celâl B. taret muakdesi ai. için Frans; hi'kümeti ile temas etmektedir. Şimdilik Suriye ve Fransa ile ayrı ayrı muvakkat esaslar üzerinde uyuşulacağı ümit edilmektedir. Almanya ile de bir ticaret muahedesi akti için Londrada görüşül mesi mukarrerdir. İtalyayla konferanstan sonra Romada müzakerata başlanacaktır. PARİS, 3 (Hususi muhabirimizden) — Hariciye Vekili Tevfik Rüş- tü B. in Parise gelmesi çok samimi tezahürata vesile olmuştur. Fransa Hariciye Nazırı M. asri le Tevfik Rüştü B. in görüşmesinden an- laşılan hakikat şudur. Sulh meselesinde iki memleket arasında ayrılık yoktur. Paris gaze- teleri Türkiye ve Türk dostluğu lehinde neşriyata devam etmektedir. ler. Bu akşam Hariciye Nazırı M. Paul Boncour Tevfik Rüştü B. şerefi. ne bir ziyafet vermiştir. Ziyafetle burada bulunan İktesat Vekili Mah mut Celâl Beyle Paris Sefiri Suat Bey de hazır bulunmuşlardır. Ziya fet çok samimi olmustur. Hariciye Vekili Tevfik Rüştü B. tekrar Londraya dönmiyecektir. As dette Viyanada kısa bir müddet kalacak ve tedavide bulunan refikası Hİ. yi gördükten sonra Romaya gidecektir. | Roma seyahatine çok ehemmiyet verilmektedir. Tevfik Rüştü B. Ro mada M. Mussolini ile görüşecektir. PARİS, 3 (Hususi mahabirimizden) — Bugün Paris sefirimiz Suat Bey sefarethanede bir öğle ziyafeti vermiştir. Ziyafette, Fransız Ad- liye ve Müstemlekât nazırlarile eski nazırlardan bazı zevat, Fransanın Ankara sefiri, Âyan ikinci reisi, M, Franklen Bayyon, İktsat Vekil: Mahmut Celâl, Tevfik Rüştü Beyle görüsmeğe gelen Bern sefirimiz Cemal Hüsnü, mebuslardan Mahmut ve Fuat Beylerle Muammer ve Sami Beyler bulunmuşlardır. Ziyafet çok samimi geçmiştir. İdman Cemiyetleri İttifakı merkez mühim kararlar verdi ANKARA, 3 (Milliyet) — Idman Cemiyetleri İttifakı Umumi Mer- kezi üç günden beri Aziz B. (Erzurum) un riyasetinde toplanarak mü. him kararlar vermiştir. Bu sene altı su sporları mtntakası arasında bi- rincilik müsabakaları yapılacaktır. Bu müsabakaların İstanbulda ye pılması mutasavver ise de Ankaradaki Karadeniz havuzunda da cüm huriyetin onuncu yıldönümü bayramında yüzme ve küçük yelkenli va- sıtalarla müsabakalar tertibi kararlaşmıştır. H Futbol mıntakaları yirmi bire çıkmıştır. Mıntakalar birer grup halin- de toplanacak ve grap mâsabahalari yapıldıktan sonra grüp sampiyon ları Ankarada, Muhafızgücü stadyomu o zamana kadar hazırlanabi: | lirse, Cümhuriyet Bayramında Türkiye birincilik müsabakalarını ya- pacaklardır. Cümhuriyet Bayramında bütün kulüpleri temsil eden birer sporcu kulüp bayraklarile resmigeçide iştirak edecektir. Ankara için bir de at letik sporlar mütehassısı celbedilecektir. i Telefon ücretleri indirilecek ANKARA, 3 (Telefonla) — Müsteşarlar Komisyonu İstanbul tele- fon işi hakkında kararını vermiştir. Bu karara göre şirket ücretleri ten- zile, bugüne hadar müşterilerinden aldığı fazla" parayı indeye davet'e- dilecektir. kılmış, 102 evi sular sürüklemiş, 4600 evi su basmıştır. 4,500 acre ikılmış, 30,000 acre sürülmüş era- | zi sular altında kalmıştır. Tren yolları sökülmüştür. Bü- tün zarar ve ziyan 5 milyon yen tahmin ediliyor, hükümet yardım tertibatı almıştır. 9 kişi ölümden kurtuldu BUDAPEŞTE, 3. A. A, — Dört gün geçeli gündüzlü çalışıldıktan sonra maden ocağı altında kalmış olan İİ işçiden dokuzu deri ola- rak çıkarılmıştır. Öteki iki sağ olarak kurtarılacağı ümit e- dilmiyor. “Baron Testa bir Türkiye-Hollanda Cemiyeti teşkil etti ANKARA, 3 A.A. -— Vaktile uzun seneler m izde yaşayarak Türk ere muhabbetile şöhret kazanmış ve on ciltten mürekkep bir muahedat mecmua- st neşretmiş olan Baron Testanın torunu ! Lahey avukatlarının tanınmız simaların- dan baron Testa göçenlerde memleketi- mize gelmişti. Bu sırada Maarif Vekili doktor Reşit Galip Beyfendiyi ziyaret etmiş ve bu mulâkatta iki memleket ara- sındaki ilmi ve iktısadi münasebetlerin inkişafına hizmet maksadiyle hir Türki- ye Hollanda cemiyeti kurulması gö: müştü. Cümhuriyet devrinin Türkiyede vü- cude getirdiği terakki eserlerini yakın. dan görmüş, mekteplerimizi ve Maarif müesseselerimizi tetkik etmis bu zat, ler ile Hollandalılar arasındaki ilmi, iç- | timai ve sınai münasebetleri inkişaf et- ya tarikile Londraya döneceğiz. Bu seyahatta bara refakat eden kızım Şarka ait bazı resimler ve | krokiler yapacaktır.” M. Bradley, Türkiye T. ve O. idare heyeti azasmdan | Şükrü Âli B. tarafından | ziyaret edilmiş ve şehrin görülmeğe de- ğer yerleri gezdirilmiştir. tirmek ve Cümhuriyet hükümeti tarafın. dan vücude getirilen terakki ve yenilik- leri Hellandalılara tanıtmak maksadile bir Türkiye Hollanda Cemiyeti kurmuş- tur. Türkiye dostu Hollandalılar (tarafı dan vöcüde getirilen bu cemiyet Tür ye hakkında konferanslar verdirmek, €- tüt ve makaleler nesrettirmek suretile Hollandada memleketimiz tanınmağa çalışmasına karar vermiş ve Türkiyeyi alâkadar eden kitap, neşriyat ve gazete lerden müteşekkil bir de kütüphane tesis etmiştir. Maarif Vekâletimiz bu cok takdire değer teşebbüsü teşvik için Türkiye hak kındaki meşriyattan müteşekkil hir kol. leksiyonu mezkür cemiyetin kütüphane- sine hediye edilmek üzere Lahey maslâ- hatgüzarlığımıza göndermiş ve Baron Testayi kıymetli teşebbüsünden dolayı tebrik etmistir. Bu cemiyetle memleke- timiz arasındaki münasebetleri tanzim ve | idare etmek üzere Vekâlet telim terbi; azasından bir zat ile ili meallimden mü- rekkep bir komita da teşkil edilmiştir. 2 e ŞO İstakholm maslahatgüzarı ANKARA, 3 (Telefonla) — İs- okholm Maslahatgüzarı Ragıp Ra- if Bey dördüncü derece Orta Elçi- liğe terfi etmiştir. la, lima Amerikalı mütehassıs dönüyor ANKARA, 3 (Telefonla) — İktısat Vekâleti tarafından memleketi- miz iktısadiyatı hakkında bir etüt yapmıya davet edilen Amerikalı M. Hines ve muavini şerefine İktısat Vekâleti Vekili Muhlis B. bir ziyafet verdi. Mütehassıs İstanbula hareket etti. Maavini burada kaldı. Müte- hassıs bir müddet sonra gelerek hazırlanan raporlar üzerinde çalışa caktır. Mer . Eli 7'e Selânik intihabının resmi neticesi ATİNA, 3. A. A. — Selânik'de yapılan tamamlayıcı intihaba- © tın resmi neticeleri muhaliflerin muvaffakiyet kazandıklarını gös termektedir. Bu muvaffakiyet sırf komünistlerin verdikleri reyler sayesinde elde edilmiştir. Hükümet listesi 46602, muhalefete ait liste | 47077, komunistier 1110, rey kazanmışlardır. Geçen martın beşinde yapılan intihabatta komünistler 7441 rey almışlardı. Eğer komünistler dünki intih atta muhaliflerin namzetleri lehin- de değil de kendi namzetlerine rey vermiş olsalardı hükümet listesi ekseriyet kazanacaktı. Muhafızgücü bisikletçileri Aydında İZMİR,3. A.A. — Birkaç gündenberi şehrimizde bulunmak- ta olan Muhafızgücü bisikletcileri bugün Torbalı tarikiyle Aydın'a ha- reket etmişlerdir. TEPEKÖY, 3. A. A. — Muha fızgücü bisikletcileri saat 12 de Tor balı'ya geldiler. Yarın Aydın'a geçeceklerdir. Gazi Hz.nin Ankara liselerile orta mektep müdürlerine iltifatları ANKARA, 3. A. A. — Ankara kız ve erkek liselerile Okız orta mektebinin tarih, coğrafya ve yart | bilgisider: zümresi mezuniyet imtihanlarını huzurlarile şereflendiren Reisicümhur Hazretlerinin im tihanların neticesinden memnun kaldıklarını Maarif Vekili Doktor Reşit Galip Beyfendi bir tezkere ile bu mektuplerin müdürlüklerine müjdeleyerek gelecek senelerde daha güzel neticeler alınacağına e- min olduğunu ve o yolda gayretlerin artırılmasını bildirmiştir. Takdir kazanan bir talebe ANKARA, 3. A. A, — Ankara erkek lisesi tarih, coğrafya, züm resi mezuniyet imtihanlarında bulundukları sırada Reisicümhur Gar zi Mustafa Kemal Hazretlerinin, imtihanda sorulmuş olan süallere çok gayretli cevaplarla yüksek takdirlerini kazanan son sınıf talebe- sinden Aydın efendiye Maarif Vekili Dr. Reşit Galip Beyfendi bu kıy metli taltifi bütün hayatında türk milletine hizmet yolunda daima ar. #acak Oo muvaffakiyetlerle (yetişip ileri gitmesini dilediğini bildiren bir tezkere ile tebliğ etmiştir.