4 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

4 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

— | i | —— dağıtılacak ikramiye paraları hakkında ilân M. M. Vekâletinden: 1 — 1485 numaralı kanu na tevfikan Harp malüllerile şe- hit yetimlerine verilecek ikramiye parasından şehit yetimleri ne ait olan kısmının 21 Haziran 933 tarihine o tesbit edilen 38997 şehit yetimlerine dağıt tırılamsına başlanmıştır. 2 — Bundan başka 930, 931,932 senelerinde ikramiyesi ni alamıyan 6332 şehit yetimlerine de o senelerde emsaline ve rilen nisbette © ikramiye ( verilecektir. 3 — Bu ikramiyelere ait havaleler Ziraat Bankası tara- fından icap eden mahallere gönderilecektir. * <sıgg 4 — 22 Haziran 933 tarihinden sonra ikramiye talebin de bulunan şehit yetimlerinin hakları 934 senesinde yapıla cak tevziat ta verilecektir. 5 — Malüllere ait ikramiye paraları tefsir (o kararına göre Harp malülleri tesbit edildikten sonra iki ay zarfında verile- cek ve keyfiyet ayrıca gazeteler ile ilân olunacaktır. (3130) (2910) 4094 Maarif Vekâletinden: Ankarada Yenişehirde yaptırılacak Maarif Vekâleti bi nası 29-6-933 tarihinden itibaren 19-7-933 tarihine kadar 21 gün müddetle ve kapalı zarf »sulile münakasaya O konulmuş- tur. Münakasa lâakal 500,000 liralık iş yaptıklarına dair eh liyet vesikası ve iktidarı fenni malisini isbat eden talipler işti rak edebilecektir. Binanm pr oje ve şartnameleri 40 lira mu- kabilinde her gün öğleden sonra 5 Maarif - Vekâleti İnşaat Dairesinden tedarik edilebilir. Münakasa 19-7-933 tarihine müsadif çarşamba günü saat 15 te Maarif Vekâletinde ic- ra edileceğinden talipler mezkür saatte müzayede, münakasa ve ihalât kanununa göre tanzim edecekleri teklif mektupları- nı inşaat komisyonu riyasetine tevdi edeceklerdir. (2965) 4131 Türk Tayyare Cemiyetinden: Türk Tayyare Cemiyeti Merkez Binası Münakasa İlânı Türk Tayyare Cemiyeti Merkez Binasının inşası 28 Ha- ziran 933 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle münakasa- ya konulmuştur. Şartname ve plânlar Cemiyet Merkezinden elli lira ücretle alınabilir. Şartname ve plânlar ancak en az doksan bin lira kıymetinde bir binayı taahhütlerini bihakkın ifa — ederek yapmış olduğuna dair vesika gösterenlere veri- lecektir .Münakasa 18 Temmuz 933 salı günü saat on beşte Türk Tayyare Cemiyetinin Ankarada Hacı Bayram mahalle sindeki Merkez binasında yapılacaktır .(3012) 4125 —— m an Fatih belediye şubesi m üdüriyetinden : Davut Paşada bıyıklı Hüsrev mahallesinde 7 numaralı hane ankazı bilmü zavede astılacağından talip olanların yüzde yedi buçuk pey akçasmı yatırmak üzere her gün daireye müzayedeye iştirak etmek içinde 22-7-933 tarihine müsadif (o cumartesi günü saat 14 te daire encümenine müracaatları ilân olunur, (3079) Silivri tahsildarlarmdan Şevket efendi mühürünü iade et- meden tegayyüp ve kaydı 10 Ağustos 932 tarihinde terkin edilmiştir. Binaenaleyh bu tarihten sonra (Silivri tahsilda ") mühürünün üstünde mümaileyhin imzaile kesilen mak buzların hükmü olmadığı ilân olunur Efendim. (3081) BÜYÜK TAYLARE PİYANGOSU 15.ci tertibin 3.cü keşidesi 11 Temmuzdadır Bu keşidede Büyük ikramiye 100.000 Liradır Ayrıca: 25.000, 15.000, 10.000 Liralık büyük ikramiyeler ve 4037 50.000 liralık bir mükâfat vardır Bursa Mıntaka Sam'at Mektebi Müdürlüğünden: 1 — Bursa San'at mektebinin (8480) lira 67 kuruş ke- sifli betonarme dökümi atelyesi inşaatı 31-7-933 pazartesi Sünü saat 16 da ihale edilmek © üzere kapalı zarfla münaka saya konulmuştur. 2 — Talipler müzayede ve münakasa ve ihalât kanu- nunun 10, 11 rinci maddelerine uygun olarak yüzde 75 mu- vakkat teminat akçe ve evrakını havi teklif zarflarını ve ehli yet vesikalarını mezkür gün ve saatte vilayet daimi encüme Ş ği vereceklerdir. i görmek nşâata ait keşifnameyi ve şartnameyi görmek ve daha fazla malümet almak istiyenlerin mektep müdürlüğü- e müracaat edeceklerdir. (3067) Urmumü Neşriva? ve Yazı İşleri Müdürü ETEM İZZET Gazetecilik ve Matbaacılık T. A. 5. arp malülleri ile şehit yetimlerine MİLLİYET SALI 4 TEMMUZ 1933 Askeri Lise ve Orta Mek-! teplere Talebe alınıyor 1 — 1933-1934 ders senesi için İstanbulda bulunan Kuleli ve Maltepe Liselerile Bursa'da bulunan Bursa Aske- ri Lisesine Konya ve Erzincan'da bulunan Askeri Orta mek teplerine talebe almacaktır. 2 — Liseler 9,10 ve 11 “1, 2,3” üncü. Orta mektepler- de 6,7 ve 8 “1,2,3” üncü sınıfları muhtevidir. 3 — Liselerin muhtelif sınıflarma 600 ve Orta lerin muhtelif sınıflarına da 300 talebe almacaktır. 4 — Almanca okuyan talebeler tercihan alınacaktır. 5 — Liselerin 11 inci sınıflarma iyi Almanca bilen ta- lebeler alınacaktır. Bu talebeler Liseyi ikmalden sonra yapılacak müsaba- ka imtihanmı da kazandıkları takdirde Askeri mühendis ve Fen memuru yetiştirmek üzere Almanyaya gönderilecekler ve müsabakayı kazanamadıkları takdirde harbiye mektebine gi derek zabit çıkacaklardır. 6 — Mektepler leyli ve meccanidir. Talebenin iaşesin den başka giydirilmesi, techizatı ve kitapları hükümete ait olduğu gibi ayrıca talebeye her ay bir miktar maaş ta verilir. 7 — Liseyi muvaffakiyetle bitirenlerden arzu edenler müsabaka imtihanma giderek kazandıkları takdirde Beşinci maddede olduğu gibi askeri mühendis ve Fen memuru ye- tiştirilmek üzere Almanyaya gönderilirler. Buna arzu etmi- yenler Harbiye mektebine giderler, 8 — Bütün mekteplerle kaydü kabul mekteplerin o bu- lundukları yerlerde 1 Temmuz 933 tarihinde baş lar ve Ağustosun birinde (biter. Bununla be raber kadroda münhaller (o kalırsa (Oders se nesinin devamı müddetince sivil lise ve orta mekteplerden na kil suretile talebe alınmağa devam olunur. 9 — Mekteplerin bulunduğu yerler haricinde askeri lise ve orta mekteplere kaydedilmek istiyenler 1 Haziran 933 tarihinden Temmuz sonuna kadar bulundukları yerlerin askerlik şubelerine müracaat etmelidirler. 10 — Mekteplere girmek için lâzım olan şartları muh- tevi kaydü kabul şartnameleri ve muhtaraları bütün asker- lik şubelerinde mevcuttur. Talipler askerlik şubelerine ve 28- keri lise ve orta mekteplere müracaat ederek mezkür şart- ları öğrenmelidirler. (2232) 4053 Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan: 20000 Metro Amerikan bezi : Aleni Münakasa : 19 Temmuz 933 çarşamba saat 14 te 5 kalem boya fırçaları : Aleni Münakasa : 19 Temmuz 933 çarşamba saat 15 te 50000 adet Zrmpara kâğıdı : Aleni Münakasa: 20 Temmuz 933 perşembe saat 10 da Aleni Münakasa: 20 Temmuz 108 20000 Metro Salaşpur : 933 perşembe saat 14 te 4000 Adet Güverte Fırçası : Aleni Münakasa: 20 Temmuz 933 perşembe saat 15 te. 200 kilo sünger ; Aleni Müzayede : 20 Temmuz 933 per- şembe saat 16 da Deniz kuvvetleri için münakasaları icra edilecek olan yu karda cins ve miktarları yazılı (o 6 kalem malzemeyeait şart nameleri görmek isteyenlerin (her gün ve itaya talip olanla- rında hizalaramda yazılı gün ve şaatlerde Kasımpaşada De niz Levazım Komisyonuna muvakkat teminatları! ' ile müra- €aatları. (2938) 4097 Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti: İzmir Sağır Dilsizler ve Körler Müessesesi Müdiriyetinden: Aşağıda yazılı vazifeler i çin aşağıda (yazılı şartlarla « dam aranmaktadır. 4 :-— Mürebbiye aylığı kesiksiz 37 ira 33 kuruştur. Yemek içmek yatmak müesse seye aittir. Şartlar; Lise mezunu olmak bir mektep veya müessese ağ öl bulunmak. Yaşı 25 ten aşağı 45 ten yukarı o'ma B : — Terzi “ Usta ” aylığı kesiksiz 48 lira 87 kuruştur. Şartlar : Bir mektep veya biçki ve terzilik (omüesse- selerinden mezun olmak yahut başlı başma bir terzihane ida- re ettiğine dair tasdikname ibr az etmek. C : — Demirci ustası : o aylığı kesiksiz 60 lira 42 kuruş- Şartlar : Döküm, tesviye, çilengirlik işlerinde mütahas sıs bulunmak üzere san'at ebi mezunu olmak ve belli İ başlı işlerde müstakillen çalışmış bulunmak “ Çilengircilik dahildir ” bu üç vazife için muayyen şartları haiz olanlar : A- İ tur, | ustos nihayetine kadar bilumum vesikaları ve iki fotoğraf | Jarile Karşıyakada müessese müdürlüğüne müracaat edecek lerdir. Talipler fazla olduğu takdirde yapılacak müsabaka günü taliplere mektupla bildirilecektir. (2824) Kocaeli Vilâyeti Daimi i Encümeninden: Kocaeli Vilâyet Matbaasmda mevcut ve hali faaliyette bulunan 4 Beygir kuvvetinde gaz (ve benzinle müteharrik Groslay markalı bir adet Motor ile 57-82 eb'adında Alman ma mulâtından tablo makinesi ve matbaaya ait Alât ve Edevat , ve hurufat ve saire ihaleyi müteakip ilk taksiti peşin ve diğer iki taksiti birer sene fasıla ile üç müsavi (| taksitte ödenmek şartiyle Temmuzun (o 19 uncu çarşamba günü saat 15 te iha le edilmek üzere kapalı zarfla (o müzayedeye çıkarılmış- tr. o Talip (olanların mezkür tarihte 423 4115 İiralık teminatla teklif mektuplarını münakasa kanundaki ta- rifat dairesinde Kocaeli Vilâyetine vermeleri ve şartnamesini görmek ve tafsilât almak isteyenlerin Kocaeli « Encümen Ka- lemine müracaatları. (2968) 4133 üai sj Baytar Fakül telerile Yüksek Orman Mektebi Kayıt ve kabul şartları 1933 dere senesi için Ankara (Yüksek Ziraat Enstitü sü) Ziraat ve Ziraat sanatları Fakültesine 5 kız ve 45 erkek olmak üzere (50), Baytar F akültesine(50) Yüksek Orman Mektebine (o (30) talebe alın acaktır. Müessese leyli ve mec canidir. Kabul şartları şunlardır: 1 — Türkiye Cümhuriye ti tabasından olmak 2 — Lise bakaloryasını v ermiş bulunmak 3 — Yaşı 17 den aşağı ol mamak 4 — Bu mesleklerin icap ettirdiği bedeni kabiliyete malik ve hastalıklardan salim olmak, (tam teşekküllü hasta hane sıhhat Hey'eti raporile tevsik olunur). 5 — Tahsil leyli ve meccani olduğundan staj veya tah sil (o devresinin (ortasında (arız olacak (Oo mazeretler dolayısile (© tahsillerine (o devam etmek imkânı- nnı kayb etmiş ola nlar müstesna olmak üzere) staj veya mektebi ter kedenlerin veya cezaen çıkarı- lanlar hükümet tarafından kendilerine yapılan masrafı tazmin edeceklerine dair Noterlikten musaddak kefaletna- me vermek (Müessesece veri lecek nümuneye tevfikan). 6 — Mahalle ihtiyar Heyetinden veya polis merkezin den hüsnühal mazbatası ile 4 kıt'a fotoğraf vermektir. 7 — Taliplerin miktarı kadroyu tecavüz edince şahadet name dereceleri ve müracaattarihleri sırasile kabul muame lesi yapılacaktır. 8 — Ziraat Fakültesine girecekler evvelâ | sene Gazi Orman çiftliğinde talebe namzedi sıfatile staja tabi tutu turlar. o Talebe stajda bulunduğu müddetçe yemek ve elbi se bedeli olarak kendilerine ayda 40.— lira ücret verilir. Bu ücretten hiç bir tevkifat yapılmaz. Bu şartları haiz olup Ankara (Yüksek Ziraat Enstitü sü) Ziraat Baytar Fakültelerine (ve Yüksek Orman Mektebine girmek istiyenlerin 31 Eylül 933 tarihine ka- dar yukardaki şartları gösterir vesikalarmı bir istidaya rap tederek doğruca Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rek törlüğüne müracaat etmeleri ilân olunur. Daha fazla malümat alır ak istiyenlere takdirinde Prospektüsler gönderilir. (3024) müracaatları 4154 Askeri Lise ve Orta Mekteplere Muallim Tabip ve Dişçi Alınıyor. 1 — Açık muallimlikler şu nlardır. Kuleli Lisesinde : Tabii İlimler, Fizik, Kimya, Riyazi- ye, Fransızça, Alman, Felsefe, Maltepe Lisesinde : Tabii İlimler, Fizik, Riyaziye, Fran sızca, Bursa Lisesinde : Fizik, Kimya, Fransızca. 2 — Bu derslerden her birine lüzumu kadar muallim alı nacaktır, 3 — Konya ve Erzincan A skeri Orta mkteplerinde muh- telif ders zümrelerine de muallim almacaktır. * 4 — Bu muallimliklere ; istekli olanlar, aş ğıda yazılı vesikaları bir istidaya iliştirecekler ve hangi »nekt bin hangi ders muallimliğine istekli olduklarını da yazacaklardır. A — Tardikdi sıhhat raporu, B — Tasdikli hüsnühal kâğıdı, C — Resmi bir makamca ve evvelce Muallim olanlar çin Maarif İdarelerince, tasdikli ve fotoğraflı fiş veya hal tercümesi, D — Şahadetname, Ehliyetname, tasdikname ve sair ve *sikalarınm tasdikli ve fotoğraflı suretleri, E — Noterden tasdikli taahhüt senedi, bu senede şunlar yazılacaktır, “ Tayin edileceğim . .. mektebinin . .. muallimli Zinden her hangi ders senesi içinde çekilmemeği, şayet tatil za manında çekilecek olursam, çekilmeden en az iki ay önce bildi veceğimi, böyle yapmazsam, alacağım ücretin iki aylığını taz- ıminat olarak bir defada ödeyeceğimi, bundan başka tayin o- kınduğum halde kanurun gösterdiği zaman içinde vazifeme başlamazsam yine ayni tazminatı ödeyeceğimi taahhüt ede- rim, E — Bu vesikalar 10 Temmuz 933 tarihine kadar Milli MüdafaaVekâletinde Askeri liseler Müfettişliğine gönderilmiş olacaktır. 5 — İsteklilerden aranılacak şartlar şunlardır : A — Muallimliğini istediği dersi okutmağa, (menşei veya Darülfünunda imtihanla ehliy otnameyi ve kanuni (o vasıfları haiz olmak ve yahut Maarif V ekâletinin aynı derecedeki mek teplerinde müseccel muallim bulunmak. B — Haftada 15 “Zaruret görüldüğü takdirde ” en çok 20 saat ders almağı taahhüt et mek, 6 — Tayin edilecek mual limlere ayda 84 : 126 lira ücret 7 — İstanbul, Konya, ve Erzincanda bulunan Askeri li se ve Orta Konya Gedikli Küçük Zabit Hazırlama mektebinin tabip ve dişçiye ihtiyacı vardır. Taliplerin aylık ücretleri 80 : 90 dişçilerin ücretleriise | 70 liradır. ler Müfettişliğine göndereceklerdir. (3097) m Dr. A, KUTİEL Karaköy'de Abdullah Efendi le kantası sırıstada 33 numaraya İTAŞINMISTIR. — (öss Dr. İHSAN SAMİ Tifo ve Paratifo Aşısı Tito ve Paratifo hastalıklarına curuf mamak için tesiri çok kat? muafiyeti pek emin bir aşıdır. Keza depolarında volum. ga SB kısaca. i | |