23 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

23 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

inkara gililliyet - Ankara bağlarında “Milliyet,, “Dikmen,, ve dikmenliler — Kırk okkalık balkabağı ANKARA, 21 (Milliyet) — «Dik men” Ankara sayfiyelerinin hava, su ve manzara İtibariyle en başta gelen lerinden biridir. Dikmenin bütün bu tabii güzellik lerine ilâveten hoş bir tarafı da otu- ranların sami Denebilir ki “ dilmeeliler, yerli ve müstecir hepsi bir tek aile halinde ve bir zerre gibidirler. O k. i rine merbut, o kadar Dikmene sadık ve o kadar dikmenliliğe bağlıdırlar ki onlara bir nevi Ankara arapkirlisi birilerinden sevgi ile, Dikmenden aşk ile, dikmerlilikte de gururla bah- sederler. | Dikmenin elektriği yoktur, fakat | tebiatin bütün bahşayişine maliktir. | Dikmen öyle bahtiryar bir sevgilidir ki ona hikâyeer, romanlar, şiirler bi- le yazılmıştır. Onun o bağırmda yerleşebilenler | olur mu? Olur.. Ankara bağlarında bir gezinti. » kendilerini | ines'ut addederler, hangi bir sebeple bu saadeti yenler Cuma've Pazar fevç narından, kıyısmdan olsun bü saadet- ten birazcık nasibedar olmağa koşar lar. Dikmenin havası serttir derler, bunu bilmiyenler söyler. Bilâkis, © en mutedil havaya maliktir. Onun bir kaç çeşmesi tam mana- sile âbıhayattır. Ahmet Beyin Havuz- lu bahçesi, Aka Gündüzün Çivili is- mindeki çeşmesi ve tepedeki Horoz lapınar çeşmesi Dikmene her gün ta- ze hayat veren kaynaklardır Hele bu günlerde Ajans muherrirlerinden| Kerami Beyin mütevellisi bulunduğu | son çeşme bir çok ilelü emraza da iyi gelmektedir. Dikmen deyip geçmeyiniz. çarşı denecek bir y. etmiştir denebilir Om! bakkal, iki kahvehane, iki han var. dır. Araba ve beygirlerle gezen seb- ze ve diğer yiyecekçiler de evlerin za- ruri havaicini ayrıca temin ederler, Bu sayfiyede gençler bir tenis ye- ri, küçük çocuklar bir kütüphane yap mışlardır. Bu kütüphanenin masaları nı masraf olmasın diye Aka imi miştir. Bunlar Viyana mamulâtı ka- dar kuvvetli değilse de, gördüğü hiz met dolayısiyle ehemmiyetlidirler. Dikmenin © meşhur simaları “ara- smda; Tekfürdağı Meb'usu Cemil, Rize Meb'usu Atıf, Kırksehir Meb'usu Hazım, Ankara Meb'usu Aka Gün- düz, Tayyare Müfettişi Sami, Binbaşı Kömil, Çiftçi Saffet, Emniyeti umu- miye müdürlerinden ( Abdurrahman den Halil, Polis fotoğ- Ziraat enstitüleri net, İS BANKASI KUMBARA SAHİPLERİNE HER SENE 10000 LİRA MÜKÂFAT VERMEKTEDİR HER KEŞİDEDE 207 KUMBARA SAHIBI İKRAMİYE KAZANIYOR <a zade Celâl, Doktor Ragıp, Gazete- &i Celâl Davut, Avukat Hüsnü Beyler vardır. Bu zevattan pek çoğu tavla oyunu meraklısıdır. Her gün hararetli maç- lar yapılmaktadır. Bu meraklılar ara sında gazino sahibi Arpaer zade Ha- İi-Efendi, Tayyare müfettişi Semi Bey, Muhasebeci Ahmet Bey en baş ta gelen ustalardandır. Aka Gündüz Bey ustalık iddiasm- dan hiç bir zaman geri durmamakla beraber en ziyade o mağlüp olmak- tadır. G5 Bugün Dikmenlilerin hepsi gal eden büyük bir merak vardır: Mebus: Hâzm Bey, tohumu mebus arka daşlarından Şahin Bey tarafından ve- rilen bir asil kabak cinsinin yetiştir. mesile meşğul, Rivayete nazaran bu balkabağı kırk okka olacakmış. Dikmenliler | çoluk çocuk her d- kika bu kabağın başmdalar. Fakat, © da inadına büyümiyor ve henüz leb- lebi cesametini bir türlü geçemedi. Onlar bunun kırk değil, Dikmenin feyziyle belki elli kilo olacağına da len iman etmişlerdir. — Olacak diyorlar; balkabağı na sd olur âleme göstereceğiz. Buna ciddi bir misal olarak ta ms bus Atıf Beyin geçen sene Eskişehir- de bu tohumdan kırk okkalık bir ben zerini yeli sirke Sabahin | lekesi iki gazinedan birisinde toplaşma Dikmenlilerin bir zevkidir. Buradan Ankaraya, yahut Ankaradan Kayseri, Kırşehir ve Kon yaya geçen otobüsleri seyrederler. Polis bu otobüslere istiabına göre adam almasını tenbih ettiğinden şe- hirden çıkarken bunlar az kimse ile hareket eder, Dikmene gelmeden Kı. zil yokuşun altına kadar gelip duror lar. Arkadan on dakika sora bir kam yon tekrar bir sürü yolcu, üçüncü bir kamyon da bir alay yük getirir, bun- lara ilâve ederler. Bu tıklım tıkinn do a otobüslerin Dikmen kahvehanele- rinin önünden geçişi bir hayli alaylı olur. Bu otobüslerin pencerelerinden kâh ayak, kâh baş, kâh-baldır görül- mesi içeridekilerin ne kadar rahat(!) oturabildiklerini anlatır. meni ayıyacak karilerime ko- aylik olsun diye şunu da yazmaktan kendi madım, Onlara Dikmeni sağlık vereyim: — Yenişehirden Müdafaa cadde- sini tutunuz, orayı ve e geçiniz. İleride yalçın ka; bir granit tepe göreceksi Dilmenin tepesidir ve üzerinde de bir fek ahlat ağacı İste bu ağaç yeşil rengile Dikme- nin uğurluğu ve nazar boncuğudur.. 5. KEŞİDEDE 5rtp LİRA MÜKAFAT TEVZİ EDİLİYOR KUR'ALAR SENEDE İkİ DEFA NİSAN VE TEŞRİNİ EVVEL İN BİRİNCİ GÜNLERİ ÇEKİLİYOR M. Troçkinin Teşekkürü ANKARA, 22 (Telefonla) — M. Troçki İstanbuldan hareket eder- ken Hariciye Vekiline bir telgraf çekerek Türkiye Cümhuriyeti top raklarında ikameti esnasında ken- disine gösterilen misafirperverliğe teşekkür etmekte ve bu misafirper verliğin istikbalde kendisinden e- sirgenmiyeceği ümit ve temennisi- ni izhar eylemektedir. selini Suazaldı ANKARA, 22 (Telefonla) — Şehrin suyu son zamanlarda sıcak | lar hasebile birden bire azalmıştır. Haydar paşa ve Gümüş su yu hastaneleri ve birinci fır ka ihtiyacı için 318 Ton Krip le maden kömürü kapalı zarf | la münakasaya konmuştur. İ halesi 14 Ağustos 933 te si günü saat 11 dedir. İstekli lerin şartnameyi görmek üze re her gün ve münakasaya gir mek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve teminat mek- tuplarile Fmdıklıda o üçüncü kol ordu Satmalma komisyo- nuna gelmeleri. (269) (3528) Kol Ordu ve birinci Fırka kıt'aları ihtiyacı için 728 Ton Kok kömürü kapalı zarfla mü nakasaya konmuştur. İhalesi 14 Ağustos 933 pazartesi gü nü saat 11,30 dadır. İstekli- lerin şartnameyi görmek ü- zere her gün ve münakasaya girmek için o gün ve vaktin den evvel teklif © ve teminat mektuplarile Fındıklıda üçün cü kol Ordu Satın alma komis yonuna müracatları. (268) (3525) .».. Gümüş suyu ve Haydarpa şa Hastahaneleri ihtiyacı i- çin 745 Ton lave marin kömü- rü kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İhalesi 14 Ağus- tos 933 pazartesi günü saat 10,30 dadır. İsteklilerin şart- nameyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak için o gün ve vaktinden evvel teklif ve teminat mektuplarile bir likte Fındıklıda 3. K. ordu sa- dim alma KOM. nuna gelme- leri. (270) (3529) Çorlu Akeri Satın o Alma Komisyonundan: Fırkanm Tekirdağ kıt'atı ihtiyacı için pazarlığa konan 16,000 kilo koyun etine talip çıkmadığndan O ihalesi 26 Temmüz 933 çarşamba günü saat 10 a bırakılmıştır. İstek lilerin pazarlığa girmek için o gün ve vaktinden evvel Çor- uda Askeri Satmalma komis yonuna miiracaatları. (3198) | (3534) ..» Çorlu Akeri. Satm : Alma! Komisyonundan: Fırkanm Tekirdağı Kıt'a tı için pazarlığa konan koyun etine talip çıkmadığından i- halesi 27 Temmuz 933 “per- şembe günü saat İ4tebıra- kılmıştır. İsteklilerin pazarlı- ğa girmek için (o tayin edilen günde Corluda Askeri Satın alma komisyonuna müracaat lari. (3197) (3533) ... Çorlu Akeri Satm Alma Komisyonundan: Corlu Kıt'atı için 110,000 kilo arpa ve 110,000 kilo yu- laf ve Tekirdağı kıt'atı için 60,000 kilo arpaya teklif edi len fiat pahalı görüldüğünden ihalesi 25 Temmuz 933 salı günü Çorlununki saat 15 ve Tekirdağınmli saat 16 ya bı rakılmıstır. İsteklilerin tayin Belediyeler Kongresi ANKARA, 22 (Telefonla) — Belediyeler kongresinin teşriniev- velin onu ile yirmisi arasında top lanması kararlaşmıştır. o Kongre rüznamesinin altı maddesini vari- dat ve bütçeler meselesi işgal et- mektedir. Yeni Belediyeler rüsumu hakkın daki proje de bu kongrede konuşu- lacaktır. Ruznamenin bir maddesi Belediye Birliği meselesidir. —— Belediye, bu vaziyet karşısında mecburi olarak münavebe usulünü tatbika başlamıştır. edilen gün ve saatta Çorluda Askeri Satın Alma Komisyo- nuna müracaatları, (3196) (3532) ... Çorlu Akeri Satın * Alma Komisyonundan: Çorlu Kıtaatı için 120,000 kilo ve Tekirdağı kıt'atı için 160,000 kilo Ekmeklik una teklif edilen fiat pahalı görül. düğünden pazarlığa konmuş- tur. İhalesi 27 Temmuz 933 Perşembe günü saat 15 te dir. İsteklilerin pazarlığa gi» mek için tayin edilen gün ve saatta Çorluda Askeri satınal ma komisyonuna müracaatla rı, (3195) (3531) ... Denizli Askeri Sa. Al. Kom. dan: Denizlideki kıt'at ihtiya- criçin 93,177 kilo sığır eti ka: palı zarfla münakasaya kon- muştur. İhalesi 10 ağustos 933 perşembe günü saat 10 da dır. İsteklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve mü- nakasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve teminat mektuplarile Denizli- de Askeri Sa, Al. Kom. nuna müracaatları, (3176) (3341) 4504 Haydarpaşa Hastahanesi ihtiyacı için müteahhidi nam ve hesabına pazarlığa konan 12406 kilo Yoğurda talip çık madığından ihalesi 26 Tem- muz 933 çarşamba günü saat 11 e bırakılmıştır. İsteklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve pazarlığa girmek için ogün ve © vi evvel Fındıldıda 3. K. O. Satmalma komisyonuna gelmeleri. (271) (3530) Kayseri Askeri Satın Alma Komisyonundan: Kıt'at için 200,000 kilo ekmek kapalı zarfla münakasa ye konmuştur. o İhalesi 14 Ağustos 933 pazartesi günü saat 10 dadır el n o gün ve vaktinder ve teminat mektuvlai seride Askeri Satın alma ko- misyonuna müracaatları. (3199) (3536) “as Balıkesir Askeri Satın alma Komisyonundan: Burs» Asker: Hastahane- siğile Askeri Liza igin 55,000 kilo koyun eti ile 5,000 kilo kuzu eti kapalı zarfla münaka saya konmuştur. İhalesi 20 Ağustos 933 pazar günü saat 11 dedir. İsteklilerin şartna- meyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve teminat mektuplarile Balı- kesirde Askeri SA, AL, KOM nuna müracaatları. (3190) (3497) Ümüsül Neşriysi vd Yeis İşleri Li ETEM İZZET Gazetecilik ve Matbaacılık T. A. Ş.