29 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

29 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Tarihi tefrika: 72 Yazan: $.N, ıldızdan Ordu Köşküne İ Her hakkı (Milliyet) imdir. Bağdat demiryolu imtiyazı Drang nach Osten Şarka akın. — Almanların Bağdat demir- yolları imtiyazı aleyhinde gayet mühim bir lâyiha. Almanlar, Anadolu - Bağdat demir- yolu imtiyazımı ele geçirmişlerdi. Bu, Kayser Vilhelm'in Sultan Hamit'ten kopardığı en yağlı parça idi. O zamanın n bir zat Sultan Hamide, Bağdat (demiryolu een 2 Almanlara © verilmesini makul bulmamış, & alyehte bir Tâyiha yazıp Sultan Hamide tak- dim etmişti. Yalnız şunu istitrat ka- bilinden söylemeyi zaruri addetmek- teyim; bu zat ötedenberi Fransa, İn- giltere taraftarlığı ile maruftu. Bunu da gözönünde tutmak lâzımdır. Lâyiha, eski usülde mutat olan el- külfetler ihtiyar ederek tedarik eyle- dikleri müstamere ve müstemlekeler- den başka senevi o kadar müfasun nefsi Amerikaya intikali kendi ölke- İeri toprağının tekâsüfünüfusa naza- ran hayatta haliztırara gelmiş olma- sından neşet ettiği mervi olup bunun ne dereceye kadar doğru olup olma- dığın tetkika hacet yoktur. Amerika kamunlarına göre Ame- rika toprağına giren kimseler bir müd mühim bir hizmet ifa eylemek üzere projesini Kayser Vilhelm'e arzetmiş- gm Alman serkâranıhükümeti, ashabısermaye ve ticareti beyinlerin- de ıztırari görülerek kabul (oo edilen «Drang nach osten» mumaileyhin pro- jesine muvafık görülerek kemaliha- raret ve maharetle işe başlanılmıştır. *Vükrâ düşünülen demiryollarının tesis ve temdidi Anadolunun ve Irakın şartıasli olduğuna ve Alman- teşebüsleri ise kendi menafiimil- liye ve siyasiyelerini istihdaf etmekte bulunduğuna nazaran cayiteemmül. Ebe Almanya ile memalikiseni- yeleri carimülâsik vaziyetinde bulun- mayıp bir ihtilâf zuhurunda bağteten üstümüze yürüyüp gelmesi şe ve karihai ilhamsari den ferman ğu üzere âtide buyuruldu! zuhur edebilecek ihtilâfatı men'üdefi" için imtiyaz ferman ve şartnamelerine kuyudulâzimei ihtiyatiye derci hase- bile o gibi şüphe ve endişeler gait ise de her kavi ve müterakki o millet ve tâbiiyet yüzünden ço Devletinin hidematıfiliyei askeriyesi ve mükelle- fatımaliyesi haleldar olmakta ve kül- li noksana uğramaktadır. , Halbuki gerek Almanyadan, ge- rek diger memalikiecnebiyeden bilâ- dışahanelerine gelenler ve müddeti- medide oturanlar ve bunlarm tevellü- dat ve sülâleeri (Kapitülâsyon belâsı yüzünden) ilelebet tâbiiyeti asliyele- rini muhafaza etmekte ve memleketi- ne ait hidemat ve vazifelerine hiç ha- ll “Bu dertlerin çaresi | mranılmken Memalikimahrusai inin ba- husus Elcezire kıtasının ve Anadolu- nun vüs'ati, feyyaz tabiati hasebile kucağına iltica edebilecek yüz binler- ce misafir ve muhacirleri hüsnükabul ve izaz edeceği ve salifülbeyan müsa- adatıidariyeden dolayı da cidden s€- zavarırağbet ve iştihaaver görülmüş sc de henüz vesaitinakliyesi ve ciha- zrumran ve temdini noksan olduğun- dan bizzat kendi halkından bile bazı: ların Amerika, Arjantin gibi uzaklara gitmeğe ihtiyaç hissettikleri | cihetle bu müsait ve semih diyarlarda ia diferler tesisi suretile nasip bulmuşlar, bir çok tetebbuat ve müzakerat ve neşriyattan sonra “Dra- ng nach osten!,, düsturunu yani “şar- ka doğru zoraki sefer,, i sahneifiliya- ta koymıya kalkınışlardır. nach osten! düsturuhareketi nin isibeti daha evvelce Suriye taraf- a göçen ve peyderpey (üreyip ileri giden, oralarda mamureler vücu- da getiren Almanların muvaffakıya- tile sabittir. Bunların memleketlerine olan mer buatiyetleri baki kalmakla beraber bu- nu ve mali her türlü vazife ve mükel- lefiyetlerine hiç bir sekte ârız olma- dığı , Devri Abdülâziz Hanide bazı vükelânın mastahbabı o- tup Devleialiyece mühim miktarda zarar ve rayiatımaliyeye (sebebiyet veren mahut Baron dö Hirş'in amca- zadesi Mösyö Alfret Kavulla ortaya çıkmıştır. Hem amcasının eskiden çevirdiği ticaret dolabını çevirmek ve bu saye- de bizzat büyük kazançlar temin et- inek hem de efradmdan bulunduğu Alman milletine iktısadi ve tarihi pek ve por rem Yarın: Sultan Hamit nasıl tıraş olurdu? vesvesesi, — Sultan Reşatla Sultan Hamit arasın. gözhap sinde!. iz it: ticariyesi olmadığı he- süz yeni gelmeğe başladıkları yerler- de mektep, mabet, hastahane © gibi müessesatıdaime vücuda (getirerek yerleşmek niyetinde bulunduklarını ihsas etmekte idüğünden & devlet ve memleketçe bihakkin ehemmiyetli bir | mevzu teşkil eyleme! “Üçüncü bir düşünce de Anadolu ve Elcezire içerilerine gelecek Alman- ların küçük büyük mikyaslarda arazi- ye sahip olan yerlilere nispetle daha zengin olmaları ve | istimlâkiemlâk protoklunu imza edip emlâk ve arazi iştirasnda ruhsatıtamme kazanan bir devlet tebaasından bulunmaları hase- bile az zamanda yüz binlerce dönüm araziye tesahüp edecekleri noktası dir. “Netekim Rusya Hükümeti kendi memleketinde bulunan Almanların a- razi iştirasmı kanunumahsus ile me- netmiş, yaşları askerlik çağına gelen Alman efradı memleketinden çıkmıya yahut Rus cerideinüfusuna kayıt ile asker olmıya davetle £ tahririnüfusa karar vermiş ve başlamıştır ki Rusya gibi kaviyüşşekime bir devletimumzza manın çekinerek iltizam ettiği bu ta- rikihürrem ve ihtiyata gitmek daha doğru olur zannederim. “Her ne kadar müsteb'at görünür. se de devletlerin hayatısiyasiyelerim- de her türlü ihtimalâtı nazarritibara almak lâzımgeldiğinden arzederim ki: Fevkalmemül olarak günün birin- de Almanların Rusya Devletine tevec- cüh edip Ruslarla Fransız arasında revabıtı kırmak ve bu suretle Alsas - Loran vilâyetlerinin istirdadı endişe- sinden müsterih olmak için bir rol oy- mıyabilmesi, yahut memali rine karşı herhangi bir taraftan teca- vüz vukuu ve harp zuhuru o halindi şimendiferler, rıhtımlar vesaire dola- yısile kendi hukuk ve menafiini mü- dafaa zımnında şimdilik tahmin olu- namıyacak şekilde harekete geçmesi mülâhazadan dür tutulamıyacak hal- lerdendir. Binaenaleyh © zatışevketsematı taci- darilerine sadakat ve ubudiyetim sai- kasile işbu maruzatı kasıranemi tak- mücaseret eyledim dime katıbalahval- de ferman. (Arkası var) İktisadi faaliyetlere esas olacak bir yasa yapılıyor Bu yasa iktısadi faaliyetlerin bir nevi teşkilâtı esasiye kanunu olacaktır ANKARA, 28 (Milliyet) — AR Ik- tısat meclisi önümüzdeki içtima devre- sine kadar tetkik ve tesbit edilerek kati hetice alınmak üzere heyeti umumiyeye arzedilmek için İş kanunu eN tişi kanumlarile grev mesailini, kısımları nı alâkadar azasma tevzi etmiştir. Bütün bu kanunların fevkinde, bun- İnen menba olmak ve Türkiyedeki ikti sadi faaliyetlerin yürütülmesinde / esas tutulmak üzere İş Yasası Namiyle bir ka nün yapılmaktadır ki, bu kanun iktu di faaliyetlerin bir nevi Teşkilâtı Esasi- ye kanunu mahiyetinde bulunacaktır. temel üzerine kurulacaktır. İş hayatına taalluk eden bütün mev- | suat, nihayet bes maddelik olacak olan İ ancak Kânunusanide kabil olabilecek- tir. : Bundan maada bu seneki içtimada Millet Meclisinin muhtelit encümenin- de bulunan orman Tlâyihasının da yüz bir maddesi tetkik edilebilmiş, meselesinin memleketin menfaatini v. me en uyğun bir şekle raptı eşaz tutu. larak çalışılmıştır. Bunun da ikmali ge- lecek içlimada kabil olabilecektir. Meclisin ve Kâtibiamumilik teşkilâ- tı bünyesinin takviyesi messlesi de ge- lecek devreye kadar ayrıca tetkik oluna caktır. Şimdilik Ali meclisin içinde bu- İunduğumuz bütçe senesi zarfında mu- vakkat tedbirlerle Kâtibiumumilik teş- kilâtmın kuvvetlendirilmesi 6tası kabul edilmiştir. Bu muvakkat kuvvetlendirme şimdi lik bir kaç wemur daha almaktan ibaret tir. Teşkilâtın esaslı surette takviyesi Roma'daki Yeni mülâkat Macar başvekilinin ziya- reti alâka uyandırdı ROMA, 28. A. A. — Macar baş vekili M. Goemboes ile M. de Kan ya'm Roma'yı ziyaretleri Avrupa gazetelerinde çok büyük bir alâka uyandırmıştır. Bu gazeteler Roma da tetkik edilen meselelerin çok 6- hemmiyetli olduğunu, alınacak kararların merkezi Avrupayı ya- kın bir zamanda çok yakından alâkadar edeceğini temin etmek tedir. Buna sebep olarak da dörtler misakmın İtalya ile Fransa ve İtal ya ile küçük itilâf arasındaki mü nasebetleri düzeltip iyileştirmiş olması gösterilmektedir. Macr r başvekili ile hariciye va zırmın Roma seyahati hakkında mütalea yürüten fransız gazetele- ri Avrupa sulhunu yeni temeller üstüne kurmak ve akla uygun bir surette tahakkuk ettirmek husu- sunda dörtler misakının milletler | cemiyeti yerine geçtiğini kayddet ir. ROMA, 28. A. A. — M. Musso- | lini Roma'da bulunan M. Goem- boes ile M. Kanya'ın şerefine bir ziyafet vermiştir. Hariciye müste- | sarı M, Suviç ve hariciye nazareti- nin yüksek memurları da bu ziya» | fette bulunmuşlardır. Mançuri U. Kumandanlığı BERLİN, 28. A. A. — Geçen gün ölen ceneral Mutonun yerine Mançuri umum kumandanlığına Tokyo yüksek askeri şura özasin | dan ceneral Takaşi hişikâri tayin olunmuştur. İş hazırlamak için BERLİN, 28. A. A, — Hükü | met tütün balığı avlamak üzre 30 | yelkenli ve 20 vapur yapılması i- çin allı milyon mark tahsisat ka. bul etmiştir. Diğer taraftan nafia işleri cemiyetinin krediler komi. tesi resmi binaların taş nişletilmesi için Prusya hükümeti ne 12 milyon mark borç vermiştir. Bir felâketin önü alındı BRÜKSEL, 28, A. A, — Haber verildiğine göre bu sabah profe- sör Piccardın uçacağı balonun. ip leri muayene edilirken bu iplerin çürümüş olduğu görülmüştür. Bu ciddi muayene sayesinde bir fe. lâketin önü alınmıştır. Roosevelt yeni salâhiyet- | ler istiyor VASHİNGTON, 28. A.A. — Reisicümhur M. Roosevelt iktisat | kanunlarmı kabul etmekte geci- ken ittihada dahil o hükümetlere bu kanunları kabül ettirmek: içini yeni selâhiyetler almaya karar vermiştir. Bildirildiğine göre “ M. : Roosevelt 8 ağustostan * sonra bü- din sanayide gündelik: iş iaMiliri: ni bizzat kendisi tesbit edebilecek tir. Bolivya-Paraguay ihtilâfı PARİS, 28. A. A. — Haber a- lındığıma göre Milletler Cemiyeti » meclisi Bolivya - Paraguay ihtilâfi. ' nı halletmek için 3 ağustosta fev- kalâde toplanacaktır. Çünkü mec- lisin mutat toplanışı ancak 29 ey lülde olacaktır, 3 ağustos toplanı- şına Fransayi M. Clanzel temsil e- decektir. Fransada işsizler. * PARİS, 28, A.A. — Resmi ga zeteye göre Fransada yardım gö- ren işsizlerin miktarı 22 temmuz- da 242,744 ye düşmüştür. Geçen haftaya nisbetle 2999 ek siktir. Cüzamlılar isyan ettiler PARİS, 28. A. A. — Bükreşten bildirildiğine göre, İsacea Cüzam hastanesinde ekmeğin az verilme- sinden dolayi bir isyan çıkmış ve cüzamlılar müessese müstahdemi nini müdüriyette hapsettikten sön beraberlerine alarak ta ildirmek üzre İsacecaya gitmişlerdir. Cüzamlılar halk ara sında tasavvur edilemiyecek | bir vnlik çikrtişlirder. Nihayet 20 brta hastane müdürünü bunlarm dinden kurtarınış ve sökünü inde etmiştir. Bari panayırı ROMA, 28. A, A. — Bulgar or- ta elçisi Bari şehrinde yakında a- çılacak şark pansyirine Bulgar hü kümetinin rösmi surette iştirake ka rar verdi bildirmiştir. MİLLİYET CUMARTESİ 29 TEMMUZ HARİCİ HABERLER i İantiki geçme teşebbüsü esnasında İ kaybolması üzüne alman hava na i 7000 amele grev yapıyor M. Paul Boncourdinlenecek 1933 İş propagandası Amerikada “patronlara beyanname neşredildi VOSHİNGTON, 28. A. A. —İş- çi ücretlerinin arttırılmasını ve ça- lışma müddetinin azaltılmasını temin için M. Roosevelt tarafın- dan hazırlanan propaganda ve mü cadele hareketi dün başlamıştır. Matbuat vasitasiyle, telsizle her tarafa asılan ve yapıştırılan afiş- lerle patronlara hitaben beyanna- meler neşredilmiştir. Bundan baş ka parklarda ve sokak başlarında bir takım hatipler yeni çalışma ve iş kanunu hakkında kısa kısa nu- |, tuklar söylemektedirler, Nevyork hükümeti valisi eski refah halinin avdetini temin mak- sadiyle M. Roosevelt'in hazırladı- ğı programa tamamiyle iştirak et- miş olmak için tröstler aleyhinde- ki kanunun muvakkaten durdurul- masını teşrii meclisten istemiştir. Detroit'daki Chevrolet otomobil kumpanyası çalıştırmakta olduğu kırk bin işçiye verdiği ücretlerin yüzde on beş nisbetinde arttırıla- cağını bildirmiştir. Uzak uçuşlara çikacak Almanlar BERLİN, 28. A. A. — Alman tayyareci Virthshaft "ın cenup At zı uzak uçuşlara ancak çok cid- di bir imtihandan sonra müsaade etmeye karar vermiştir. NEVYORK, 28. A. A. — İpek- li kumaş O fabrikacıları cemiyeti mesai nazırma müracaat ederek a mele birliği olan ( ihtilâflarından dolayi tavassütünü rica etmişler- dir. Amele birliği bu teşebbüsten bir kaç saat sonra umumi grev i- lân etmiştir. Greve 7000 amele iş- tirak etmiştir. Bu grev mensucat | kanunun kabulunu protesto için i- lân edilmiştir. PARİS, 28. A, A. — Hariciye nazırı M. Paul Boncour bugün Pa risten ayrılmıştır. Mümaileyh üç hafta kadar istirahat edecektir. PARİS, 28. A.A. — M. Paul Boncour Varşovadaki Fransız elçi si ile Fransanın Atina orta elçisi- ni dün sabah hariciye nazaretinde kabul etmiştir. Bundan sonra Paul OBoncour Cin başvekil ve maliye nazırı M. Soong şerefine bir öğle ziyafeti vermiştir. Mareşal Cang Sue Liyang ile : dahiliye ve bütce nazırları da bu ziyafete bulunmuşlardır. Von Papen parise gidecek mi? PARİS, 28. A.A. — Alman elçi- / liği, M. Fon Papen'in Paris'e gel- mesi ihtimali hakkında gazeteler- | de çıkan şayia dolayisiyle böyle bir şeyden hiç bir veçhiyle malü- matı olmadığını beyan etmiştir. Bir Leh tayyarecisi BOULOGNE-SUR-MER, 28. ! A.A. — Atlas okyanosunun cenup | | kısmını geçen mayısm sekizinde : bir turizm tayyaresiyle aşmağa muvaffak olan leh tayyarecilerin- den yüzbaşı Skarzynski dün Avi- la Slar vapuru ile Bouloşne'e geliş ve karaya çıkmıştır. Tayyareci iki Leh zabiti ve Bou- lonyalı bir çok yüksek şahsiyetler tarafmdan karşılanıp tebrik edil miştir. Skarzynski (o sökülmüş bir halde olan tayyaresini Saint-İngle- veri kampına götürmüştür. Orada | tayyaresini yeniden (o kuracak ve | Varşova'ya dönmek üzere yakında | uçup gidecektir. İ Bulgar - Çek ticareti | PRAGE, 28, A, A. — Bulgaris- tanla Çekoslovakya arasında bir ticaret muahedesi akdi için yapıl- makta olan müzakereler neticesin de bir proje hazırlanmıştır. Bu projeye göre gümrük tarifelerinde bir çok tenzilât (o yapılmaktadır. Bu proje Bulgar hükümetince ka- bul edilir edilmez parafe olunacak tır. Sırpların bir tekzibi BELGARD, 28, A. A. — Avala ajansı bildiriyor :. İngiliz filosuna mensup bir | babriyelinin güya Split'de öldürülmüş olduğuna dair Corriere della Sera, Noce del Po- polo ve Vedetta İtalia gazeteleri tarafından neşredilen haber tama- miyle asılsız ve hususi bir maksada müstenittir. Bursasoyguncularınındür isticvabına başlandı İstintak sorguları sür'atle bitirilecek ve hemen muhakemelerine geçilecek ZONGULDAK, 28 (A.A.) — Bur. sa soyğunu faillerinden Rizeli Sefer oğ- darma muhafazası altında İstanbula gön derlmiştir. BURSA, 28 — Samsunda yaka- lanıp İstanbul yolu ie şehrimize soyguncu haydutların İstintak aplarıma başlanılmıştır. Bir jandarmamızı şehit eden, zavallı bir köylüyü öldüren ve sayısız cinayetler ir tkâp eden bu şerirlerim istintak sorgu- ları süratle bitirilecek ve müteakiben muhakeme safhası başlıyacaktır. ADAPAZARI, 28 — Bursa - Or- haneli yolunda soygunculuk ve kanlı cinayetler yapan şerirlerin haydutlukla- M.Herriot buradan Sofyaya gidecek SOFYA,28. A, A.— Havas Ajansı bildiriyor : Zannedildiğine| göre M. Herriot Sofyaya 8 ağustos ta Fransız heyeti (o murahhasiyle Bu heyet mura hhasa 12, 14 ağustosta Sofyada top- lanacak olan beynelmilel radikal kongresine iştirak edecektir. birlikte gelecektir. Konferans kelimesini si- yaset kamusundan silmeli (Baş: 3 inci sahifede) ra osasına dayanacak olursa para buh- ranlarnma çok defa menşei olan büyük fiyat temevvüçlerini durdurmağa hizmet | etmiş olur.» M. Bonnet beyanatını bitirirken de- miştir ki: zamanlarda ilk önce muh- telif milletlerden mürekkep guruplar a- rasında anlaşmalar yapılması bu itilâfla- rın daha sonra ahval ve şergitin inkişa- fına göre genişletilip arttırılması gerek olur.» M. Mac Donald halâ ümütte LONDRA, 28 (A.A.) — M. Mac Donald dün akşam radyo vasıtasiyle söylediği bi nutukta iktisat konferan i işleri gözden şeçirmiş, konferansın muvaf- fakıyetle neticelenmesine para mese- lesinin ne suretle mâni olduğunu an: latmıştır. M. Mac Donald sutkunun sonum da demiştir ki: “Çarçahuk değil, fakat ahval ve şerait müsaade eder etmez bu husus- ta beynelmilel bir anlaşma elde edile. bieceği ümidindeyim.” Amerikanın umurunde değil NEVYORK, 28 (A.A.) — Dünya iktsat konferansının son sillkinişleri eski refahın iadesi lehinde açılan mü cadeleye en büyük dikkat kuvvetini hasretmiş olan matbuat ve halk bara fmdan umumi bir kayıtsızlıkla kars, lanmıştır. M. Cordell Hull istifa edecek mi? NEVYORK, 28 (A.A.) — M. Roo- sevelt Hariciye nazırı M. Hullu Ame rikaya doğruca Hyde Park'a gelme- İlk kadın i Tayyarecimiz Bedriye H. yakında pilot şehadetnamesi alıyor Türk kadını her sahada olduğu gi- bi havacılıkta da kendini gösteriyor. İS gün sonra sivil hemşirelerinin kar ssında Türk kadı- miz Bedriye Ha - nım namında genç bir kızdır. Kendisi 2 senedir sivil tay- yarecilik mektebin dedir ve 10 Ağus- tosta mektepten pilet olarak çıkacak» tır. Bedriye Hanım diyor ki: — Mektepten çıktıktan sonra plo- tajımı kuvvetlendirmek, iyi bir havacı olmak için çalışacağım. Ondan sonra- sını o zaman düşünürüm. Şüphesiz bü“ tün emelim uzün ve yorucu seyahat- ler yapmak, rekorlar kırmak, her şey- de olduğu gibi havacılık sahasında da diğer memleket kadmlarile yarışmak tır. Bittabi bu seyahatlere evvelâ mem leketimde başlıyacağım. En kederli anlarımda bile uçtuğum zaman ber , gayi unutur, eski neşemi bulurum. Tay yare beni in en samimi arkadaş- tr. Uçmadığım günler âdeta hasta o- luyorum. Belki size garip gelir, mo- tördeki hintyağı kokusu ne güzeldir. Tayyareden uzak olduğum zamanlar © koku burnumda tüter, gözlerimi kas par, o kokuyu içime çekerim.” BEDRİYE H. rı çok daha şumullüdür. Gün geçti ve tahkikat Heriledikçe b iri yeni yeni cinayetleri meydama çi dır. Bu şerir kafadarlar Bursada işledik. leri cinayet ve soygunculuklan sonrıj ilk merhale olarak Geyveye kaçmışlar! burda ka bir müdüct için gizlenme nin kolanın bulmuşlardır. . Fakat da da boş durmamışla risini feci şekilde dutlar bu cinayeti mütenkin Deği dere köyüne geçmişler ve bu köy: gece geçirmişlerdir. Üzerlerinde irili faklı bir çok silâh taşıyan şerirler be köyde, kendilerine yataklık yapan köy. üye yanlarındaki silâhlardan iki Yana mişlerdir. e firindedir. Çünkü mumaileyh, dra konferansmdaki Amerika heyeti murahhasasına riyaset ederken reisi cümhurun kendisine yaptığı mu: den ve M. Moleyin konferansa halesinden muğber olmuştur. İngiliz murahhasları bir beyan- name neşrettiler LONDRA, 28 (A.A.) — Cihan ik tısat konferansına iştirak öden İngi liz murahhasları bir beyanname neş retmişlerdir. Serbest İrlanda murah hasları müstesna olmak üzere diğer bütün İngiliz o murahhasları tarafın dan imzalanan bu beyannamede Ot tava itilâflarının akdinden dolay memnuniyet izhar edilmiş, bu ielâf da kararlaştırılan iktsat ve par seti yeniden teyit olunmuştur. Beyanname şu suretle devam et mektedir: “Ottava konferansında tesbit edi len iktımadi siyaset bilhassa toptas satış fiyatları arasnda akla uygul bir müvazene tesasüs odince vaziyet .. istikrar temin edilmesini istihda! Fenerbahçe Perayi yendi (Başı L inci sahifede) van elde etti. Fenerbahçe atletleri, istifa eden Z ya Beyden mahrum olarak çıkmışlar manialı : Fenerhahçe den Tevfik birinci 16.1-5 - Türkiye wi Fenelen Cahit ikinci, Gülle atma - Fenerden İbrahim B birinci, 12.47 - en son rekoru - Peradan Kandilidis ikinci. 100 metro: Fenerden Hilmi Bey b rinci, 11.5-10 Fenerbahçeden Mufahı ham Bey ikinci, Sırıkla irtifa — Fenerbahçedet Hüsnü Bey birinci, 2.52 Fenerbahçe den Kenan Bey ikinci. Her iki müsa bık ayni dereceyi almışlarsa da çeki len kura bu şekilde çıkmıştır. 800 metre — Peradan Karancopu los birinci, 2.8.5-10 Peradan Agop i kinci. Disk atma — Peradan Yorgiyadı. irili 33.18 Peradan Krangakis i kinci, Yüksek atlama — Fenerbaliçedet Cihat Bey birinci, 1.71 Fenerden Ne: det ikinci. 1500 wetre — Peradan Teshar'3: birinci, 4.35 Peradan Karakaş ikinci Tek âdım — Fenerbahçeden Alâ eddin Bey birinci. 6.79 (yeni Türkiyı rekoru) Fenerbahçeden Alâeddin ikin 200 Metre — Fenerbahçeden Hil mi Bey 244-5 Peradan Ape risidis ikinci , Cirit atma — Peradan Karakaş bi 0. Peradan Karancopulor adım — Fenerbahçeden Tevfik birinci, 13,19 (Yeni Türkiye rekoru) Fenerbahçeden Necdet ikinci, Vaz'edilen büyük sit, merasimle F nerbahçe takıma verilmiş ve haken heyeti neticeleri tespit etmiştir.