29 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

29 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Zar O < Taze meyve ve sebze Vapurlarımız mahsulümüzü Avrupanın her limanına götürecek kabiliyettedir Dünya hekimlerinin dediğine bakılırsa insanlar için meyva ve sebzenin değeri çok. yüksektir. Dört yüz milyon insanlı Avrupanm yaşamak için bu yiyeceklere olan ihtiyacı her diyar insanlarının üs- tündedir. İklimi itibarile cenup ve kıs- men orta parçaları çıkarılacak olursa Avrupa kıtası sakinlerinin meyva ve sebze istekleri, yalnız o kıtadan asla elde edilemez. İkli- minin her şey yetiştirmeğe elveriş- li olmayışı, arazinin darlığı ve sa- ire gibi sebepler, bu kıta insanla- rın meyva ve sebzelerini dışarı- dan getirmelerini zorlamaktadır. Bulgaristanın sabık Ziraat Ve- kili ile iki sene evvel çiftlikte gö- rüşmüştüm, Kendi nazırlığı zama: nında Almanyaya, Şimali Avru- paya önce birkaç vagon domates göndermiş, o kadar rağbet gör- müş, © kadar istiyenleri çok olmuş ki memlekette sırf bu işle uğraş- mak için bir büro vücude getiril. miş, ikinci sene yalnız Almanyaya ! sekiz yüz vagon domates gönderil miş, üçüncü sene kendisi nezaret- ten çekilmiş, amma kendinin getir- diği Bulgaristanın altm anahtarı, adını taşıyan ziraat müsteşarı, bu hayırlı işi bırakmamış, daha ileri götürmüş. Harice gönderilen do- mates vagonlarının sayısını bin iki yüze çıkarmış. Hafız Ali üzümlerini, hattâ İtal- ya pazarlarnida rakipsiz satmağa muvaffak olmuş! Avusturya, Çeköslovakya, AL manya pazarları, yazın Bulgaris- ,tandan gönderilen domatesler, e- km mak m A a7 Güm mam rikler, Hafız Ali üzümleri ve di- ğer meyvalarla dolmuş ve bu yüz- den memlekete bir haylı para gir- miş imiş! Bulgaristan bizim batı vilâyet- lerimizden açı kadardır ve ik- limi de değişikli değildir, mahsulü de çeşitli değildir. Binaenaleyh, geniş, çeşitli iklimlerden vücut bu lan güzel yurdumuzda yetiştirmek te olduğumuz eşi bulunmıyan, seb ze ve meyvalarımızı yalnız kuru © rak ta Avrupanın her yerine gön- derebilecek bir varlıktayız. Yetişir ki bu bir iş olarak nılsın ve gene yetişir ki bu işi an- liyan insanlar bunu bir emel ve gaye edinsin! Devletin elinde muvaffakıyetle işlemekte olduğunu sevinçle gör- düğümüz milli vapurlarımız, mil- Ni mahsulümüzü, Avrupanın her li manma götürebilecek kuvvet ve kabiliyettedir. Bu işin yurttaşları sevindirebilmesi için her yeni işte olduğu gibi hükümetin önayak ol. ması bu işin güzel tanzimi nokta- sından mutlak lâzımdır. Bir defa bu taze meyva ve sebze gönderme çığırı açıldıktan sonra yurttaş, yurt verimini istenilen güzellikte ve çoklukta dışarıya gönderecek, Avrupada satabilecek yaratılıştşa- dır. .Taze meyva ve sebze işinin yurdum için tükenmez ve eşsiz ge- lir kaynakları olacağına inandığım için vakit geçmeden bu işin orga- nize edilmesi hususunda İktisat Vekâletimizle, ihracatla uğraşan resmi ve hususi iş evlerimizin bil hassa nazarı dikkatlerine koymağı bir vazife bilirim. TAHSİN MISIR IŞ Limitet Sermayesi : 100, Merkezi: ANKARA - 000 Türk Lirası Şubesi İSKENDERİYE TÜRKİYE İŞ BANKASI tarafından tesis edilmiştir. İTHALÂT, İHRACAT, KOMİSYON VE EMANET İŞLERİ YAPMAKTADIR. larak değil, taze ve turfanda ola- | ta- | Kastamonu Mebusu | vuğa bir horos İSKENDERİYE de satılmak üzere emaneten mal gönderenler, hesabımıza, TÜRKİYE İŞ BANKASI şubelerinden avans alabilirler. En iyi fiyatla, en az masraf ve komisyonla emin bir surette iş görmek isteyenlerin MISIR İŞ LİMİTED'i tercih etmeleri kendi. menfaatleri icabıdır. Telgraf adresi: MISIRİŞ - İskenderiye Gedikpaşa'da Jandarma Satınalma Komisyonundan: Satın alınması mukarrer aş ağıda cins ve miktarları yazılı (3) kalem (Eşya ve malzemen in) ayrı ayrı kapalı zarf müna- kasaları isimleri hizalarında gösterilen tarih ve saatlerde yapı- Jacağından isteklilerin şartnam elerle nümtneleri görmek üzere her gün ve münakasalara girm ek için talip olacakları kalemle- re ait ilk teminat ve teklifname lerile beraber mezkür günün muayyen saatlerinde komisyon umuza müracatleri. — (3382) in a yi çer Tarihi günü saati adet matara ağustos 933 i 50800 metre kışlık elbiselik E Hi mn esi yün kumaş 14 ağustos 933 pazartesi o 11 4713 Gedikpaşada Jandarma Satınalma komisyonundan: 14428 geyim At nalı ve 736637 adet adi mıhm kapalı zarf münakasası 8 Ağustos 933 salı günü saat 15 te EY cağından taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün ve mü- nakasaya girmek üzere teminatı evveliye makbuziyle (O bera ber mezkür günün muayyen saatinde komisyonumuza mü racaatları. (3379) 4584 .. .. yer yes yes Darülaceze Müdürlüğünden: Müessese için iktiza eden Ereyli havzai fehmiyesi ocakla” rı istihsalâtından şartnamesi veçhile 350 ton kriple ve 275 ton Tüvenan kömürünün kapalı zarf usuliyle ayrı ayrı müna kasaları 10 Ağustos 933 perşembe günü saat 14 te te icra e- dilecektir. Taliplerin Yüzde (Yedi Buçuk nisbetinde teminat akçelerile Müesseseye müracaatları. (3374) 4549 Milliyet Evedik'te horozlar değiştiriliyor Cins horoz dağıtıldı Halkevi köycülük şubesi Ankara civarında köylülere yardıma başladı Ankara Halkevi köycüler şube- si, Ankara muhitinde eyi tavuk ye İ tiştirmek icin köylere yardıma baş- | Jamıştar. Köylere, yerlilerle değişmek suretiyle cins horoslar vörmekte- dir. Bu yardım şimdilik mahdut olmakla beraber büyük bir alâka uyandırmıştır. Köycülük şubesinden üç zattan mürekkep bir komisyon Ankara- dan hareket ederek şimali garbi is tikametindeki bazı köy, ve çiftlik- lere gitmişler ve buralardaki yer. PA li borosları Legorn boroslariyle de ğişmişlerdir. Bu heyet önce Eve | dik Ankaranın en yeşil köylerin- den biridir. Heyet köye varmca köylüler etrafını sarmış, horosla. rı getirmeğe başlamışlardır. Bu- rada horos değiştirme işi çabuk olmuştur. Köydeki tavuk mikdarı da nazarı dikkate almarak on ta- yetecek . surette | ye yakın olan çiftliğin O horosları mikdar da fazlalaştırılmıştır. Kö- © da değiştirildikten sonrü heyet Devlet Döüiryollar: esi ilânları 600 ton yerli çimentonun © kapalı zarfla münakasası 17- 8-933 cumartesi günü saat 15,30 da İdare binasında yapıla | «wa köyünde * caktır. Fazla tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde beşer li raya satılan şartnamelerde yazılıdır. (3625) 4795 2 Ağustos 933 tarihinde (yapılacağı ilân edilmiş bulu- nan banliyö tipi makas göbekleri ve teferruatı o münakasası 17 Ağustos 933 perşembe gününe talik edilmiştir. «00247. Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan: 800 Metre Elbiselik Kışlık Kumaş: Pazarlıkla münakasa- 81 30 Temmuz 933 pazar günü saat 14 te. 11724 adet Muhtelif Ampul: Pazarlıkla münakasası 30 Tem muz 933 pazar günü saat 15 te. Deniz Kuvvetleri ihtiyacı için pazarlıkla mubayaa edile cek olan yukarda cins ve miktarı yazılı malzemenin şartna- mesini görmek isteyenlerin her gün ve mezkür malzemeyi i taya talip olacakların da münakasa gün ve saatlerinde mu vakkat teminat makbuzlarile birlikte Kasımpaşa Deniz Le vazım Satmalma Komisyonu na müracaatları, (3613) Istanbul Sipahi Ocağından: Gayesi, memleket atçılığa hizmet o lin ocuğımız gayet ehveri fiatla ata bin- mek dersini vermektedir. Klubumuz azasma bir saat ata binmek 0 kuruş, hariçten gelenlere matı 75 kuruş. Kırda gezmek isteyenlere bir veya yarım gün için at kiralarım. (5899) 4806 Maarif Vekâletinded İlkmekteplerin dördüncü beşinci smıflarına mahsus Yurt Bilgisi kitaplarının baskı ve satış işinin pazarlıkla ihale si. “İğ İlkmekteplerin | dördüncü ve beşinci smıfları için Maa- rif Vekâletince hazırlattırılan iki ciltten müteşekkil Yurt Bil- gisi kitaplarının basma ve dağıtma işi açık münakasa şeklin de 1 Ağustos 1933 salı günü öğleden sonra saat 15 te Maa- rif Vekâleti Müsteşarlık makammda toplanacak komisyon hu zurunda pazarlıkla ihale olunacaktır. Bu pazarlığa iştirak et mek istiyenlerin şartnamesini (oalmak üzere Ankarada Maa rif Vekâletine, İstanbulda Devlet Matbaası Müdürlüğüne, ki tapların müsveddelerini görmek için de Ankarada Maarif Ve kâleti Neşriyat Müdürlüğüne müracaat etmeleri ve ihale vak tinden evvel cilt başma 3000 liralık muvakkat teminat akça mette bir banka mektubunu komisyon reisliğihe tevdi etmiş bulunmaları lâzımdır. (3645) F ro0sta Bir şirket satın alınıyor İzmir rıhtım şirketinin satın alınması mukavelesi yakında imzalanacak GS EDİ ii ANKARA, 28. (Milliyet) — İz- | mir Rıhtım şirketinin imtiyazı ile tesisatının şirketle münakit 11 Ma- yıs 1891 tarihli mukavelenin hü- kümete verdiği salâhiyet ve şirke- tin muvafakati üzerine satın alın- ması hakkındaki mukavelename yakında Ankarada imzalanacak- tır. Bu yeni mukavelenameye gö- re: Şirket 1284 tarihli imtiyaz mu- kavelesile haiz bulunduğu bütün bukuk ve menafii imtiyaziyesile İzmir rıhtım, liman ve tramvayma mum tesisat, binalar, arazi, mal- zeme, mobilye ve demirbaş eşya ve âlât ve edevattan hükümet le- hine feragatle hükümetin bunlar Yuva köyüne gitmiştir. İ “Yuva, Ankaraya on sekiz kilo- .zetre mesafede ve oldukça bü- | yük bir köydür. Diğer köyde oldu- ğu gibi bu köyde de horosların değişme işi büyük alâka ve istekle yapılmıştır. . Heyetin yanmdaki cins horoslar bu köyün eski höros- larından daha az gelmiştir. Horos larmı değiştiremiyen köylüler ho- roslarmı Halkevine köycülük şube sine getirecekler ve yerine cins ho ros alacaklardır. Köycülük şubesinin şimdiye ka dar getirdiği ve o horoslarını de- giştirdiği köylerde halk yalnız ho ros değil, hiç olmazsa her eve iki de tavuk verilmesini istiyorlar. Köylülerin bu isteklerinin temini ancak horos dağıtılması bittikten sonra tavuk enstitüsüyle anlaşıla- rak mümkün olabilecektir. Tavuk enstitüsü bu sene yetiştirdiği piliç lerden damızlıklarını ayırdıktan ait menkul ve gayri menkul bilü- | ve resmen verilmesi lâzım olan yer lere gönderdikten sonra köycülük şubesine de bir mikdar verebile- | cektir. ; üzerindeki mülkiyet ve tasarrul hakkını kabul ve tasdik edecektir Şirketin bütün hukuku imtiyaziy: sile bütün emvalinin bedeli aksi | yon ve obligasyonların faiz ve a mortismanları mukabili olarak bi rincisi | Haziran 1932 ve sonurcı su 1 Haziran 1935 tarihinde ye edilmek üzere her bisi 487,50: Fransız fronklık dört adet senelil taksitten, çirketin geçmiş son be senelik vasati safi hasılatı olaral iki tarafça tesbit ve kabul ediler 22,693 Türk lirasına (bugünkü pi yasaya göre) tekabül eden her bi ri 272,316 Fransız franklık ve bi rincisi | Haziran 1932 ve sonuncu su | Haziran 1952 tarihinde tedi yesi meşrut yirmi bir adet senelik taksitlerden ve 1 Haziran 1952 de: imtiyaz müddetinin sonu olan 31 kânunuevvel 1952 tarihine kadar geçecek müddet için 31 kânunuev. vel 1952 tarihinde ( tediye edile- cek olan 13,237 Türk lirasına (bu- günkü piyasaya göre) tekabül e- den 158,844 Fransız franklık bir taksitten ibarettir. Şirketin, İzmi- rin Yunan işgali esnasmdaki Rıh- tım resimlerinden mütevellit olup Fransız - Yunan muhtelit hakem mahkemesinin 29 teşrinisani 1929 tarihli ilâmı mucibince Yunan hü- kümetinden matlüp olan ve Yunan hükümetince tediyesi kabul edilen ve birincisi 1928, sonu mu 1927 senelerinde ve her senenin 7 teşri nievvel tarihlerinde tediyesi meş- rat bulunan mebaliğe dair barem bu mukaveleye raptedilmiştir. Bu mukavele hükümlerinin tatbik icrasını ve şirkete yapılacak her Bevi tebligatın ilgasını teminen şir ket, Türkiyede bir vekil bulundu- racaktır. Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan: “10,000 metre İşbaşılık kirpas: Kakapalı 20 Ağustos 933 Cumartesi günü saat 14 te. 10,000 metre Elbiselik kirpas: Kakapalı zarfla münakasası 20 Ağustos 933 Cumartesi günü saat 15 te. 200 Ton Dizel Mayii Mahruku : Kapalı zarfla 22 Ağustos 933 pazartesi günü saat 14 te. Deniz Kuvvetleri için yu karda cins ve miktarı yazılı mal zarfla münakasası münakasası sını Mal sandığına yatırdıklar ma dair bir makbuz veya bu kıy | zemenin kapalı zarfla münaka saları hizalarındaki gün ve saat lerde yapılacağından şartnam elerini görmek isteyenlerin her gün ve mezkür malzemeyi ita ya talip olacakların da münaka sa gün ve saatlerinde teklif m ektuplarile birlikte Kasımpaşa- Ja Deniz Levazım Satmalma Komisyonuna Ge — Mülga Seyrisefain İdaresi Tasfiye Heyeti Reisliğinden: 2248 No. lu kanun mucibince Seyrisefain Müdüriyeti U mumiyesi İ Temmuz 933 -tar ihinden itibaren lagv edilmiş ve (1932) senei maliyesi nihaye tine kadar olan alacağı ve vere ceği hazineye intikal eylemiş tir. Mezkür idareden alacağı o lanların alacaklarmın hanği seneye ait ve ne cihetten ol- “duğunun Ağustos 933 sonuna kadar pullu bir beyanname i- le Hey'ete bildirmeleri. 3SIn) 4700 Beşiktaş Malmüdürlüğünden: Beşiktaşta Cihannuma mahallesinin çirağan caddesi ve bakkal sokağında kâin 17 numaralı arsanm mütebaki kalan kısmı 15-7-933 tarihinden itibaren 25 gün müddetle müza yedeye vazedilmiş — olduğundan taliplerin yevmi. ihale o lan 10-8-933 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 te Mal dürlüğünde müteşekkil Satış Komisyonuna ei Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden: İstimbot ve motörlere ait işletme ve tamir levazımı ile itlâfı füra ait malzeme, aşı yapmak için şırmga iğnesi ve saire dör kısım olarak aleni münakasa suretile satın almacaktır. Münak sa 14 ağustos 933 pazartesi saat 14 te Galata'da Kara Musta faj sokağında İstanbul lima nı sahil sıhhiye merkezindeki yonda yapılacağından isteyenlerin şartnameleri almak zere Ankara'da Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum müdürlüğü ayniyat muhasipliğine veya mezkür merkez levazım merurl Zuna müracaatları (o (3465) 4TI Umumi Neşriynt ve Yağı İşleri Müdürü ETEM İZZET e * Gazetecilik ve Matbaacılık T. A. Ş.