29 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

29 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

İşte 6 — 10 yaşında küçük bir kız için iki önlük nümunesi: Gİ Şekil (1) — Açık vichy mavisin den ev önlüğü. Büna bir metre ku- maş gider. Kolsuzdur. Askıları ark ada birleşerek düğmelenir. Şekil (2) — Mektep için bu önlü ün siyah, kollu ve çok geniş bir şe- kilde olması elzemdir. Kuşak yuva rlak kırmalar bulunan parçaların ü- | zerine sokulursa çocuğun kaybetm esi ihtimali kalmaz. Bu İ modelde cepler geniştir. Buna 2,50 metre at las lâzımdır. 5 Yaşından 7 yaşına kadar kızlar için bir patronla muhtelif rop mo- deli. Bu roplar tual, vual, müslin, p ike, ipekli olarak yapılabilir. Solda yukarda omuz kenarları ve. etek pliseli, aşağıda etek emprime kumaştan, korse kısmı da düz, rta da solda ömuzlar çifte volanlı, onun yanında mansonlar balon tertibi ka barık, korsesi boyundan sağ ve sol kalçalara doğru bolero tertibi şeritli, beşinci modelin omuz kısmı ori- jinal bir şekildedir, sağda, yukarda volanla boyun asorti, son kolsuzdur ve düz Şemsiye Bugün hanımlarımızın elinden kamaştandır, yalnız baska renkte biyelenmiştir. model Plâjda Bu sene plâj kıyafetleri, müm- daima eksik etmedikleri şemsiyeyi | kün olduğu kadar sade ve rahat ol- Çinliler, kadim Mısırlılar ve Asu- riler kullanırlardı. Fakat o zaman şemsiye yüksek mevkileri olan ze- vata münhasırdı. Sıcak memleket. lerin günsşten vikaye için kullan- dıkları şemsiyeyi şimal memleket. leri yağmura karşı kullanmışlar. dır. Avrupada şemsiye on altıncı âsrm sonlarma doğru malüm ol muş ve ilk defa kadınlar kullan. eosştar. O zaman şemsiyeyi (o deriden, 1 EEZİ PATLICAN makla beraber, son derece çeşitli- dir. Tuval, jerse, pike, hattâ sun'i ipekten. . Şimdi mayonun üzerine koca bir caket, yelek veya bir bu- lero ilâve edenler de var. Bu suret- le deniz kenarındaki gezintilerde sırtın çıplaklığını örtmek mümkün âğıttan | veya yağlandırılmış ipek kumaş- tan yaparlardı. Yazan: G. della FOUCHARDİERE FASIL | Tezgâh başında... — Bunun tecrübesini vaktile İspar- #ahlar yapmışlar. Siz çocuksunuz, ha trlamazsınız. . Ben bunu bizim Eu- göne'nin ders kitabında okudum. On- dan da anlayın ki sözümde bilâf yok- tur.. İspartalılar burunları aktığı za- man burunlarını parmaklarile silerler miş, susadıkları zaman da su içerler miş... Peki, hani nerede o İspartalı- lar?.. Yerlerinde yeller esiyor değil mi?,. Neden?. Vücutlarına kuvvet ve- recek bir şey i i de ondan.. Tercüme: Kümran Şerif lu içkiler sayesinde herifler hâlâ turp gibi yaşıyorlar. . Bizim eski Gaule a- halisi de öyle değil mi?.. Onlar da “Hygromel,, içerlermiş, , cerboise i- çerlermiş, daha buna benzer ne içki- İer içerlermiş.. Bütün bunları Eu- göne'nin tarih kital Yu fotoğrafları da var,. Eczahanlerede görmez misiniz?.. Ölü doğmuş çocuk- | ları, solucanları, meyvaları hep ispir | to içinde saklarlar. Ben buröları bildik ten sonra artık doktorlardan maval dinler miyim yal... Bicard nam diger Bouif iddiası is pat için meyhaneciye bir tek daha 15- mari Bridaine sokağındaki mey- Ama bak öteki Yunanlılar hâlâ duru- | hanenin sahibi kendi kanaatine muha- e same va, İ s | Denizde banyo Plâja geldiniz. Mayonuzu giy- diniz. Den'-s gireceksiniz. Fakat her halde damlanız yok. Romatiz- malı ve kardiyan değilsiniz. Sonra her halde yaşınız de pek ilerlemiş olmasın. Bilirsiniz ki, 60 yaşından yukarı olanların şiryanlarma deniz banyosu hiç te iyi gelmez. Çok si- nirli de değilsi: ü izi e hasıl eder. Yeni uzvi- fazla tenebbüh Denize gireci yetinize kuvvetli bir vaso - cons- triction vereceksiniz. Kaloriniz a- zim mikdarda azalacak, fakat ban- yo neticede müteakis bir realisyon “Vaso - dilatation,, hasıl olacak. Yani bidayette bütün ev'iye ve a- daleniz sıkışacak, banyodan Şıkin- ca da gevşiyecek. Vücudunuzda bir rahatlık duyacaksınız. pek geç, ne karamız opekaç,ne pek tok girmeyiniz. Sabahleyin ha- va ılıksa on bir ile on iki'ârasında, yahut saat üçle beş arasında deni. ze girmek daha iyidir. Denizde canlı ve hareketli olma- Jısınız, Öyle suyun içine girip dur- mak ve oturmak olmaz. Yüzünüz, kolları yaklarmızı oynatınız. Adalenin inkişafı ve kalp antrene- manı için yüzmek en iyi #pordur. Fakat unutmayınız ki eniyi yüzü- cü bile denizin .. mahzurlarından salim de değildir. Sonra sık sık denize girmek ol- maz. Eğer çoğunuz iştihasını ve uykusunu kaybederse, huysuzla- mırsa, siz de fazla sinirlendiğinizi mekte ifrata gidiyorsunuz. Bilhassa deniz banyosu © uzun sürmemeli. (Çünkü vücudunuzu kuvvetlendireceği yerde yorar. En kısa süren banyolar en iyileridir. Vücudunuzda ilk serinlik ve titre- meği hissettiniz mi, hemen — çıkı- nız. İkinci bir titremeği bekleme- ğe Tüzumu yok. Bu raşeler, yorulan üzviyetinizin bir nevi feryadı de. mektir. Ondan sonra reaksiyon baş Tar. Eğer kendinizi yorgun hisse- diyorsanız, derhal kurulanmak ve istirahate uzanmak lâzımdır. Eğer 'duymıyorsanız, biraz i- banyosu sizin'için faydalı olur. mekten ihtiraz ederdi; zira hpartalı- Ie» zamanında olsaydı, içki yerine ka- dahle su satmak suretile para yapa- mıyacağı mubakkaktı, Bouif'in kayını Aouguste te tezgâh başında idi. Auguste'ün kilisede is- katçılığa muadil bir vazifesi | vardı. Fakat Bicard birlikte içki içecekleri zaman kayınbiraderinin elbiseiresmi. yesini giymiş bulunmasa tahammül edemezdi (1); tezgâh başmda sivil elbise mecburi idi. Onun için Auguste kerahet vakti tezgâh başma, gayet nazar - firip ye- şilimei bir kostümle gelirdi. Ahvaliâleme vâkıf olmıyan bir çok kimselerin Tom Nokett diye tanıdık- ları Honor€ Gradeuille de orada idi. Zom Nokett yarış o beygirlerini Talim ettiren bir adamın yanında seyis olduğunu söylerdi. Onun için Bridaine sokağındaki mey- haneye gelip müşterilere hangi bey- girlerin yarışta kazanacakları hakkın 'da meyhane müşterilerine malümat ve im Tom Nokett'le meyhaneci konuşu- hissederseniz, demek ki denize gir | Yalnız suya ne pek erken, ne de Ni Çocuklarda barsak rahatsızlığı Çocuk ne kadar iyi o bakılsa ve beslense de, o yaştaki çocuklar bir türlü bağırsak o hastalıklarından kurtulamıyorlar. Fırtınalı havalar büyük sıcaklar çocukları bağırsak hastalkalıma daha çobuk yol “ &- çarlar, Fakat vaktinde dikkat edi- lirse çocuk bu rahatsızlıktan daha çabuk kurtulur ve eski sıhhatini alır. Çocuğun bilhassa mevadıgaita- sına dikkat etmek lâzımdır. Eğe yeşil veya yeşilimtrak renk alırsa sütlü gıdayı hemen bırakmalıdır. lık geçinciye (okadar şu Siyah tölden müteaddit volanlı bir tuvalet iki formülü kullanmak şayanı tav- siyedir: Başı 1 inci sahifede) 1 — Orban G, 5.) 133.210. 2 — Niko (B.) 141 3 — Garbis CF, B.) 141 410 200 m. hanımlar, 1— Leyla Hanım 3.51 4-10. 200 m. serbest erkekler: 1 — Saffan - Orhan (B.) (G.S) 253 2 — Halil G. 5,253 1-10 400 m. Serbest hanımlar 2 — Nihat H. (B) 9.05 1 — Leyla H. <F.B.) 8,05 4-10 1500 m. 1 — Lili (B) 28-27 2 — Ömer (F.B.) 28,33. 8-10 Kule atlama 1 — Sahir Deniz lisesi 46.44 2 — Ahmet G. 5. 3632 3 — Hiriste F. B. 29.98 Tramplen atlaması 1 — Ahmet G.Ş, 52,84 2 — Suat G.S. 46.60 3 — Talat F. B. 38,72 4 — Hiristo (EF. B.) 38.40 5 — Sabri Deniz İisesi 32,60 6 — Halil Nuri (Vefa) 2448, anımlardan H. mıntaka bi- nidir. Yavaş yavaş ateşte, bütün bunları üç saat kaynatmalı ve son- ra süzmelidir. Geriye 400 gram kadar beyazımtrak bir mayi kalır. Bunu bir litreye için, iyice kaynamış su ilâve edilir ve bu suya 5 gram tuz atılır. 100 gram için bir kahve kaşığı pi- rinç unu da ilâve edilir ve heyeti- Yalnız bu suyu yirmi dört saat. ten sonra kullanmak doğru değil. Su (bir litre), patates (65 gram) havuç (65 gram), şalgam (25 gı- ram), fasulya ve bezelye (o (25 g- ram). Yahut: Bir yemek kaşığı buğday (30 gra), mısırdarısı (30 gram), ku- ru fasulya (30 gram), kuru bezel- ye (30 gram), mercimek (30 gı- ram). Her iki formül için ihzayat av- WEEK Em MEĞANIGUE" ; Res âdeti değildir... Meyhaneci at koşula rına dair tutulan bahislerden hisse a- br... Bu suretle müşterilerden başka herkesin işi aynadır. Zaten müşteri"s- rin ârapta mahalleri yoktur ki... Ko- şulara dair bahis tutuşmak olmasa bi le onlar ne yapıp yaparak para kay- betmenin bir kolayını bulurlar! Honcire Gradeville o akşam oldu- ğu gibi kafadrları arasmda buluna- caksa fazla olarak bacaklarına dolak sarar, ve buna mukabil İngiliz givesile konuşmaktan sarfmazar eder. Bouwif içtiği içkinin tesirile sertle- sip dikleşen bıyıklarını sildi (bıyıkla- rı içkinin yolu üstünde bulundukları için ister istemez ıslanıyorlardı) Bir takım kimseler bıyıklarını mütemadi- yen kozmatik kullanmak suretile dik- irdikleri gibi onun bıyıklarını da içki dikleştiriyordu. Bovif nutkuna devam etti: — Amerikalılar bu zamanım İspar- talılarıdır. Harp içinde ben Amerika lıları tanıdım. Adam akıllı içki içiyor lardı. Fakat içkiyi bırakıp kendilerini suya vereliden beri onlar da çok bo- zuldular, Barbar, aşağılık bir millet sında kurşun vardır. Tencereler de elde edilen suyun ta'mını ka- garır. 80 ilâ 100 gram kadar bu suyu kaynatmıyarak ısıtır ve her üç sa- atte bir emzikle çocuğa verirsiniz. Maamafih bu sebze suları besle yici değildir. Sadece bağırsak ra- hatsızlığı geçinciye kadar verile- doktorun fikrini sormalıdır. Memede beslenen çocuklarda bağırsak hastalıkları daha azdır. Ve onlar rahatsızlığa ouğrasalar da daha çabuk iyi olurlar. Kadının kıymeti Alman ( istatistikçileri işlerini güçlerini bırakarak bu nazik mese- leyi halletmeğe kalkışmışlar. Bir kadına kıymet biçmek için onun güzelliğini, cazibesini, gençliğini, sıhhatini, mubtemel istikbalini, bü- lâsa terazinin kefesinde ağır tuta- cak her cihetini gözönüne almış- lar. O suretledir ki eğer bir kadını satın almak lâzımgelse, kadm on beş yaşmda iken en pahalı yaşında bulunuyormuş. Hesaplara göre bu yaşta kızın fiati 250,000 frank i- miş. Otuz yaşımda bu fiat 230.000 ise 175.000 frank . yüzünden kalkacaklar amma ne yazık getirirler. Bir de omu içmek için sa- man çöpü verirler, Tam altı frangını- 1 alırlar! Bu sözlerin müşteriler üzerinde yap tığı tesir, Bridaine sokağı meyhaneci- sini mümkün bir rekabet ihtimeline Lido da yüzme yarışları Toma (B) Süleyman (B) 1500 m. serbest Lili (B) Ömer (F. B.) Talât (6. 5.) Tama (G. 8.) Nihal (G. 5.) Hakkı (B) 300 m. Yasef (G. 8.) Saffan (B) Naili (6. $.) Adnan (B) Hıraç (F.B.) İlban (G.S.) Yüzme Müsabakamız Zileli Kulüpleri davet ediyoru: Bu sene yüzme müsabakaları mul dından çok geç başladı. Ba iş hakkın da noktai mazarımızı evvelce yazım: tık, İlân edilmiş ve birinci yarışı yı pılmış olan bir programı değiştirm. ğe imkân olmadığından İstanbul vü cülerinin Türkiye birinciliğinde ta enform bir vaziyette oabilmelerini £ min edebilmek maksadile, 19 & 105 pazar günü bir yüzme müsaba sı tertip etmeği muvafık bu.duz Bu yarış hem yüzücülerimizin Tün kiye birinciliğinden beş gün evvel n halde olduklarını de Türkiye birinciliği için sık: bir a: ireneman olacaktır. Yarışlarımız; 1 Ağustosta yapılacak olan Tür rinciliğinin kategorilerini aşağı yukarı ayni hakemlerin altmda bulunacaktır. Bunu terin edebilmek için Türk ye denizcilik federasyonuna rcxve müracaat ettik ve yarışlarını pılacağı Moda havuzunun ni lap olmadığının bize , bildiri istedik, Federasyon bu işle yarın me gul olacaktır. Bizim kanantimize gi re Moda havuzu şekli nizamisindodu Ancak, en zayif bir ihtimal ile bile olu gayrinizami olduğu söylenirse; bu ckesil liğin önüne geçilecektir. Bu sene su sporlarının yüzme şu besi ile takım halinde meşgul olabi len beş klübümüz vardır: Gi ray - Beykoz - Fenerbahçe - sesi vel. 5. K. idare Bu beş kulübü müsabakalarımız; Yarış girmeleri için davet ediyoruz. larımız takım müsabakası puvana dahil bulunacaktır. Mükâfat lara gelince: En fazla puvan aliriş o lan kulübe bir kupa ve yarışlarda da birinciliği ve ikinciliği kazanan genç lere de teşvik mahiyetinde olmak ü- zere bir matdalya verilecektir. Yarışlar nizamnamede © musarral kategoriler üzerinden yapılacık ve tesbit ettiği hakemler tarafından da idare edilecektir. ği ve tafsilâtı ayrıca yazaca- Yeni sene şekeri Piyasada (Başı 1 inci sahifede) ti. Bu şekerler Haziran iptidalarma ka- dar İstanbul piyasasında seker fiatinin müstekar kalmâsına hizmet etmiş ve bu müddet zarfında piyasa aslâ bir şeker meselesi karşısında kalmamıştır. Alpul. Janu stoku bittikten sonradır ki, oktru- ya yerine kaim olan yüzde 10 gümrük resmi zammı da ileri sürülerek piyasa- da şeker ihtikârı baş göstermiş bulunuz yor, Hatırlardadır ki Alpullu, elindeki sto kun pek az bir kısmını şeker piyasasm. da nazımlık tesirini yapmağa ta mek istemişti. Alpullunun bu teibiri zaman manttecssüf yanlış telâkki edile rek mahkemelere intikal etti. Vakın ne. Hicede şirket mucibi mes'uliyet bir ha vekette bulunmadığı anlaşılmış ve mese le bu süretle kapanmış ise de bu sene şirket ayni tedbire müracaat etmekten çekinmeğe mecbur baraktığı anlaş'lıyor. Bu tedbiri anlaymca rinden azade kalan şeker rarını ve ir sarti yülimeize muştar, mazımlık teşi- piyasası istik- riğmmeyarer mani olunama. Fakat Auguste de bahşe karışmak istedi. — Bugün bir kadın müşterimiz vardı... — Augusete!... dedi. Ben sana bu- rada müşterilerinden bahsetme diye bin defe tenbih etmedim mi?. Bura. eri mi dinleyeceğiz?.. Müşte- rilerin oldukları yerlerde rahat rahat yakanlar. Alemin ölüsünden bana ne... Meyhaneci bu fikri de tasvip ett. , Anguste'ün müşterileri, artık rakı içemiyecekleri için kendi müşterisi o Fakat Awguste'ün tatlı bir inatçılı ğ vardı. Onun için sözüne devam et- ö müşteri tam yüz yordum ya... Bu oğlan müşterilerinin (Devamı var) (1) Kiliselerde ölü işlerile uğraşan