21 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

21 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Üç fırınlı Istanbul Eczahanelerin tahdidinden son ra şimdi de fırınların tahdidinden bahsolunuyor. Eczahanelerin tah- didinden eczacılar mı, yoksa halk mı istifade etti, lâyikiyle bilmiyo- rum. Fırmlarm tahdidi hakkımdaki tasavvur o kadar ilerlemiş ki, be- lediye, hazırladığı projeyi cemi- yeti umumiyei belediyenin bu içti- mana yetiştirecekmiş. Doğrusu, belediyemizin bu ta- savvurunu alkışlamamak, takdir etmemek kabil değildir. Düşününüz, şehirde adım ba- şma bu kadar fırın da ne olu- yor?.. Sağda fırın, solda fırın, ön- de fırın, arkada fırm... O kadar çek fırın ki, neredeyse o fırınların bacalarında; dumanlar yü- zünden gökyü: karabulut kap İıyacak, güneşin ziyası, mor mu- dur, sarı mıdır, turuncu mudur, ak çıl mıdır, unutacağız... Bir şehir için bu kadar fırın çoktur ve bundan dolayıdır ki, be lediyenin tahdit tasavvuru çok güzel, çok isabetli ve çok yerinde- zaten hangi tasavvuru isabet- ız ve yersizdir ki Fırınların tahdidindeki isabe. te bu suretle işaret ettikten sonra maksada girelim: Ben, “uzun hesaplar, kitaplar yaptım. Gerçi İstanbul için yedi tepe üstüne kuruludur, denmekte ise de hesap neticesinde ben, bü- tün İstanbul için üç fırını kâfi ve vâfi Bunlardan s- tanbul tarafında, iğeri Beyoğlu cihetinde, üçüncüsü de Üsküdar- da olmalıdır. Ötedenberi şehir işlerinde di ma isabetli tasavvurlar sahibi o- lan Belediyemize bu vesile ile bi- zim de hatırımıza gelen isabetli bir fikirden bahsedelim: Şehir hıfzıssıhhası namma bu üç fırından İstanbuldakinin Yedi- kule haricinde, Beyoğlundakinin Okmeydanı, yahut Zincirlikuyu is tikametinde, Üsküdardakinin de Çamlıca tepesinde yapılması lâ- zımdır. Tâ ki, dumanlarile şehrin havasını ve binnetice şehrin sıhha tini ihlâl etmesinler. Çünkü şeh- rin sıhhati, Belediyemizin öteden beri pek çok hassasiyet ve asabi- yetle takip ettiği bir lr Bir maliye nazırı bü nın terbiyeti faziletkârisi ollağunm söylemişti. Ben de, fırınların üç olarak tahdit edilmesinin ve her üç fırının şehir haricinde yapılma smmm “Terbiyeti idmankârisi” oldu- ğu kanaatindeyim. iel bu fı. rınlardan ekmek alı için bu suretle halk ve iri hem ol yürümek suretiyle sıhhatlarını bi hem de iştahla yemek yemek imkânmı elde etmiş olur- lar. Bu çifte taraflı kâra mukabil bir tek mahzur vardır ki, bu yüzden ayakkapların çabuk eskimesidir; fakat kösele yerli eşyadan olduğu cihetle onun istiblâki intihaen yi- ne memleketin menfaatidir. Eğer atiyen buüç fırının da tahdidi iktiza oOederee, © va kit İstanbul ve ii tarafında ki kapatılarak pek âlâ Çamlıca te pesindeki ipka edilir ki, bunun terbiyeti idmankârisi, Beyoğlu ve İs tanbul halkına yol yürümekten maada bir de denizde yüzmeği öğ retmek suretiyle tezahür eder, Hülâsa fırınların tahdidi, Bele diyenin düşündüğü isabetli tedbir lerin en başında gelenidir. Yalnız bu tahdidin muvaffakiyeti için yu karıda söylediğimiz üç fırm tarzı- nin tatbiki lâzımdır. Bunu da Belediyemizden bek- lemek hiç te yersiz ve manasız de- ğildir. Salâhattin ENİS Mektep kitapları yetişemedi İstanbulda bir çok talebe ve mek- tepler henüz kitaplarını tedarik ede- memişler, bu yüzden müşkülüta düş - müşlerdir. Dün bir talebe grupu mat- baamıza geldi, şikâyette bulundu Mektepler erken açıldığı ve tedrisat ta ilerilemeye başladığı için mektep kitaplarımın tabını deruhte eden mü- esesenin bu husustaki taahhüdatını bir an evvel yerine getirmek ve çocuk ları kitapsız bırakmamak hususunda sarfı faliyet edeceğini ümit ediyoruz. Dün sabahki sis Dün sabah saat yedi buçuğa ka- dar limanda ais hüküm sürmüş, bu müddet zarfında vapur seferleri az sok intizamını kaybetmiştir. Amerikan sefiri An- karaya gidiyor Amerikanm yeni Ankara sefiri M. Robert Skinner bugün Ankaraya gidecek ve Hariciye vekileti defa olarak temas edecektir. Rusya, buğday Almıyor Kontenjan kararnamesinin tebliği bekleniyor $. $. C. 1. Türkiye Ticaret Mümes- silliğinden aldığımız bir mektupta şöy le denmektedir: “Bazı İstanbul yet Ticaret müme: iğini day satın almakta olduğu hakkında iü ş mektedir. Mümessil. liğin buğday mübayaatında bulunma" dığı ve böyle bir niyeti de olmadığı ci- betle bu şayinların aslı ve esası yok- tur.” Her işe uyan bir nebat Ticaret odası tetkik ve istihbarat şubesi müdürü Profesör Hakkı Nezihi Bey, Soya denilen bir nebat hakkında bir etüt hazırlamıştır. Buna nazaran Soya denilen nebat, bir nevi fasulye ve ha ziyade bakladır. Hayvanlara 1 gübre olur, ihsalinde kylla- iserin, mevaddı intilâ- muşamma & ihzarında Nebati süt ve peynir yapılır. Tazesinden sebze olarak isti- ur. Hülâsa dün- yotkur ki, Soya kadar muhtelif şeylerde kullanılsın. Muht memleketlerin başlıca ihra - cat maddeleri meyanında bulunan Soya nebatının, Karacabeyde yapılan tecrübeleri, bu maddenin bizim mem- leketimizde de muvaffakıyetle yetiş- tiğini göstermiştir. Kararnamenin bildirilmesi bekleniyor Yeni * köntenjan kararnamesinin bugün alâkadar şehrimiz makamatı- na resmen tebliğine intizar edilmek- tedir.. Kararnameye tevfikan şehri - mizde de teşekkül edecek beş ki heyetin kimlerden mürekkep olacağı Iktısat vekâletince ayrıca bildiritecek- tir. Yerli buğdayın satışını şi Yerli buğdayın satışını temi Ziraat Vekâleti Belediyeye ai göndermiştir. Ziraat Vekâlti bu iş i- çin Atıf Bey isminde bir memurunu da Istanbula göndermiştir. MİLLİYET PERŞEMBE 21 EYLUL 1933 Cemiyetlerde Şehitlere abide Milli Türk Talebe Birliği ve şehitler Şehitlerimizi ziyaret için Çanaklar leye Milk Türk Talebe Bi mümessilleri şehrimize advet etmişl dir. Talebe Çanakkaleden motörle A: dosa çıkmışlar ve oradan oArıburnuna gitmişler, Mehmet Çavuş âbidesine çe- lenk koymuşlardır. Çelenk konma me rasiminde istiklâl marşı Bundan sonra talebe Kanlısırt, Çonkba- yırı, Büyük Anafarta ve Küçük Anafar- ta köylerini gezmişler, harp yerlerinde tetkikat yapınışlardır. Birlik Çanrkkaleden Reisicümhur Hazretlerine bir telgraf çekerek şehit lerimiz için bir âbide yapılmasını tazi- matlarına terdifen arzetmişlerdir. Çay ve müsamere Mili Türk Talebe Birliği şehrimi de misafir bulunan üç yüz İtalyan üni- versite talebesi şerefine cumartesi ak- amı Tepebaşı tiyatrosunda bir müsa- mere verecektir. Müsamerede milli ve hummalı şarkılar söylenecek, oyunlar oynanacaktır. İtalyan talebe de vapurda Milli Türk Talebe Birliği şerefine bir çay ziyafeti verecektir. Milli talebe birliği kasketi Milli Türk Talebe Birliği kaşketi şekli takarrür etmiştir. Güzel San'atlar akademisinden Azize Hanımın yaptığı şekil kabul edilmiştir. Kasket lâcivert renktedir. Kırmızı zemin üzerine önünde bir bozkurt res- mi vardır. Her fakülte ve mektebe ait birer de işaret bulunmaktadır. T. D.T. Cemiyetinin içtimaları Türk Dili Tetkik Cemiyeti dün de üniversitedeki içtimalarma devam et- miştir. o İçtimalar bu ay sonuna kadar devi edecektir. Musiki sanatkârları idare heyeti Istanbul musiki san'atkrları cemi- yeti idare heyetinin müddeti bitmiş tir. 25 eylül pazartesi günü saat om dan on beşe kadar cemiyetin Bursa 80- kağında 40 numaralı merkezinde yeni heyeti idare intihabı yapılacaktır. Kışlık program Kadınlar Birliği idare heyeti dün toplanarak kışlık mesai programını tes- Kışın Halkevinde könfe- ranslar, konserler tertip edilecektir. > : Yunan ticaret heyeti Yarın şehrimize geleceği yazılan Yunan tacirlerinden mürekkep heyet, içlerinden bir kısmının Selânik sergi- sine gitmesi dolayısile (o Atinadan reketini ayın. 27 sine tehir etmiştir. Ticaret odası, Turing klüple müştere- ken bir istikbal programı hazmlamış- tır. Programa göre, heyet merasimle karşılanacak, müzeleri gezecek, Yalo vaya da gidecetkir. Ticaret odasında heyet şerefine bir çay ziyafeti verile sektir. Yunanlı tacirlerin, patrikhane- Akıl hıfzıssıhhası kongresi Bu ayın 27 sinde Romada ökıl hıf- zıssıhhası cemiyetleri Avrupa ittihadı kongresi toplanacaktır. & Kongrede mektep ve akıl hıfzıssıhhası, hı ne dışında akıl hastalarma yapılı muamele aile ve alcıl hıfzıssıhhası me asla müzakere edilecektir. Memle- izden Dr. m Mazhar Osman, Fak. intiharların psikolojisi ve memleketi- mizdeki intiharlara karşı alman tet- birler ve bilhasın o matbunt kanunun bu husustaki tesirleri üzerinde tebliğ- de bulunacaktı BORSA (İş Bankasından alınan cetveldir) 20 EYLÜL 1933 Akşam Fiatları İstikrazlar Tahvilât Elektrik Tramvay Tünel Rahim Anadolu 1 . Mümessil ESHAM Telefon Bomonti İş Bankası Na- 320 Şe hariye 1525 mesa ZE ÇEK FIA TI LARI Prağ 15925 Viyana Madrit 197,50 37666 34745 80:50 1097.25 Poyte öm Polisi» Litros cinayeti Katil olduğu zannedilen Yani hâlâ yakalanamadı Litros köyü cinayeti hakkında dün uzun uzadıya malümat vermiş ve cinar yetin iç yüzünü yazmıştık. Bahçıvan Recebin katili olduğu ve intikam kasdile öldürdüğü sabit olan İstavri oğlu Yani dün akşama kadar zabıtaca yakalanmış değildi. Jandarma kumandanlığı yi &den bazı öşhas nezaret al. tona alınmıştır. Bu meyanda Kiryako, kızlarile ailesi de vardır. Koçonun da ifadesi ahnarak nezaret altına alm- muştır. Dün şeç vakite kadar tekrar tahkikat devam etmiştir. Bir bekçi dört kişiyi dövmüş Istanbulda muayyen ikametgâhu ol- mayan İn İsmail, Şevket, Nihat, Latif ımmdaki şahıslar polise müracaat ede- solu, Belbeej ieknepamundu. Maş yüli ve gonlarında yatarlarken, Istasyon bek: şisi Himmet tarafından dövüldüklerini derilmiştir. Bunlardan İsmail, yarası ağır olduğundan Cerrahpaşa has- tanesine yatırılmış Himmet yakalanmış. YK deki börekçi fırınında çalışan Kümili dövdüğü anlaşılan Hasanla terzi Dim- yana yakalanmıştır. Bebekte oturan hapirhane berberi Mustafa Efendiyi dövdüğü iddia olu- nan gemici Tatar Adem yakalanmış tır. Sustalı çakı ile Kantarerlar caddesinde odun de potu önünde Kerim oğlu Abdülbaki na- mında bir şahıs İranlı Ahmedi susta- lı çakı ile başından hafif surette yara- akalanmışt tarafından lamıştır. Abdülbaki yi tar, Ceset, Kumkapıdan Gebzeye nasıl sürüklendi? i Ali Efendi dün sabah müddeiumumi- in daveti üzerine tekrar Gebzeye gitmiştir. . öesedin henüz Esadullaha sit olduğu hakkile tesbit edilmiş değildir. me Akşam refikimiz Akşam refikimiz dünkü sayısı ile on beşinci yılını bitirmiş ve on altıncı yılına basmıştır. Arkadaşımıza uzun ömürler ve daha büyük muvaffakıyet- ler dileriz. Soma istihsalâtı Paşabahçe fabrikasına yeni makinalar konacak Tütün,, Müskirat ve Tuz inhisar. apılacak zebil tatbıkma lacak tadilât ile meşguldürler. Bu fab rikaya soma istihsalâtını çin yeni bazı makineler ilâve edile- cektir. İnhisar idaresi binayı yeni ma- beraber 180 bin liralık bir proje ha- zırlamış ise de, mütehassıslar, bunun 100 - 120 bin lira ile yapılabileceğini beyan ederek projeyi o bir az fazla gör müşlerdir. Halbuki bina, bugünkü ha sile biraz çürük olduğundan temeli ve dıvarları biraz sağlamlaştırmağa lü” zum vardır. Bu sebeple mütehassıslar meseleyi yeniden tetkike lüzum gör- müşlerdir. Tütün fiyatlarında yapıla» <ak tadilât ta, gene o mütehassıslar ta- rafından tetkik edilmektedir. Rakıya ispirto karıştırılmıyacak Maliyet fiyatını azaltmak için ra- kıya yüzde beş nisbetinde ispirto ka- rıştırılacağı hakkında verilen haber, Yaptığımız tahkikata göre, doğrude gildir. İnhisar idaresinde külliyetli mikdarda soma mevcut olduğundan buna lüzum görülmemektedir. Kaçakçılar Dün bir kaçakçı dahâ mahküm oldu Dün adliyedeki ihtisas mahkemesin- de kaçakçılık suçundan Kâmil altı ay hapse ve 80 lira para cezasına mahküm olmuştur. İzmitte eroin kaçakçılığı yapan İs- mail ve Hasan buraya getirilmiş ve mu- hakemelerine başlanmıştır. Limon kralı 145 sandık limon kaçak: mon krah Diyamandi Efen mesine Il tir, Faik Nüzhet Bey hakkında Bir icra kararmı infaz etmediği id- dizsile 'gayri mübadiller takdiri kıy» met koüsyonu reisi Faik Nüzhet B. hakkında açılan davaya ikinci cezada 15 teşrinievvelde bakılacaktır. Gümrüklerde ? Kaçakçılar müzesi! Gümrük muhafaza başmüdürlüğü, kısa bir zamanda büyük ve mütevali muvaffakıyetler elde etmiş ve meyda na çıkardığı muhtelif kaçakçı şebeke lerinden yakalanan kaçak eşya nümu nelerini ihti eden şimdilik müteva- zi bir müze tesis eylemiştir. Bu müze- de yakalanan kaçakçıların resimleri, «lde edilen eroin, afyon, sigara, tütün, siara kâğıdı, çakmak, kumaş ve sai renin nümüneleri teşhir edilmektedir. Başmüdürlükte ayrıca bir de kütüp- hane vücude getirilmektedir. Kaçak tütün Gümrük muhafaza memurları ta- rafından Edirne mmtakasmda bir mik dar kaçak tütün ve nakil vasıtası ola- birkaç hayvan müsadere edilmiş teşrinievvelde Kayıkçıları tesçil teşrinisani nihayetine kadar kayıt ve tesçi! edilerek kendilerine birer vesi- ka verilecektir. Bank: Hangi bankalar kanuna uydular? Mevduatı koruma kanunu mucibin ce yerli ve ecnebi bankaların vaziyet he ü Mevcut 15 ec- 1— Doyça Bank Und Diskonto Kesalşaft, 2 — Doyçe Oryent Bank Dersden Bank şubesi, 3 — Banka Kommerçiyala İtalya- na, 4 — Banko Di Roma, $ — Felemenk Bahrisefit Bankası, 6 — Sovyet Bankası, Diğer ecnebi bankalardan dördü tatili faaliyet etmiştir. Beşi de, kanı pa tevfikan kismen altı ay ve kismen bir sene mühlet almışlardır. Bunların bu müddet zarfında merkezlerinden alacakları yeni talimata göre vaziyet- lerini kanuna uydurmaları muhtemel- dir. Seyyah geldi Dün Lehistan Seyrisefain idaresinin Polonya vapuru ile Köstenceden şeh- rimize 400 kadar seyyah gelmiştir. Vapur limanımıza ilk seferini yapmak tadır. Badema Köstence İstanbul ve Suriye sahilleri arasında her on beş günde bir muntazam © seferler yapacak *. Refik Bey Ankaraya gitti İsmet Paşanın avdetinden sonra tekrar gelecek Sıhhiye vekili Refik Bey dün akşam imi Ankaraya hareket etmiş- tir, Refik Bey Başvekil İsmet Paşa Hz. Bulgaristandan | avdet edinceye meşgul Refik Bey li üniversiteye giderek bir müddet meşgul olmuş ve i- dare heyetine bazı direktifler overmiş- tir. Açıkta kalan asistanlar Universite fakültelerindeki lardan bir kısmı müracaat ederek il madıklarını, kendi vaziyetlerinin ne ola- cağım sormuşlardır. Bu asistanlara darüllünunün ilgasında mektup gön- derilmemişti. Anlaşıldığına göre bu a- sistanlar kadro harici kalmışlardır. Ortamektep dersleri Orta mekteplerin birinci sınıfların. da yurt bilgisi dersi kaldırılmıştır. Or- ta mektep iki ve üçüncü smıflarda yurt bilgisi kitabının yalnız ikinci cildi ©- kutulacaktır. Gene orta mekteplerin üçüncü 8i- nıfından yazı dersi kaldırılmıştır. Bu- nun yerine coğrafya haftada bir saat- ten iki saata çıkarılmıştır. Listeler tebliğ edildi Mektep kitapları listesi dün intişar etmiş ve bütün mekteplere tebligat ya- pılmıştır. Kitaplar listedeki fistlerden yüzde yirmi noksanma satılacaktır. Al- fabelerde iskonto yüzde otuzdur. Bu is- kontolar mecburidir. Bundan başka ki- Darüşşafakanın altmışıncı yıldönümü Memleketimi: en eski ve feyizli olan Darüşşafaka Bin 60 ıncı yıldönümü Darüşşefakalı- lar cemiyeti tarafından Darülbedayi- de kutlulanacaktır. Yurdun fakir yavrularını yetiştir. mek üzere bundan 69 - 70 sene evvel © zamanım hayir seven ve büyük şah- siyetleri tarafından kurulan cemiyeti tedrisiye, gayesini tahakkuk ettirmek üzere ilk ve büyük halk mektebi olan Darüşşefakayı tesis etmişti. 60 sene evvel tedrisata filen başlıyan bu ve- müessese şimdiye kadar memleke imizin her ük adamlar yetiştirmiş, yurda büyük hizmetler yap mıştır. Memleketin bütün posta, tel- graf ve muhaberatını ellerinde bulun duran Darüşşafakalılar bu nazik mev- kilerini milli mücadele esnasında An- kara hükümetine karşı gösterdikleri takdirlerine mazbar olmuşlardır. Bu hususta mezunlar cemiyetinin tebliği berveçhiâtidir: Darüşşefakalılar cemiyetinden: Darüşşafakanın 60 ıncı yıldönümü 22 Eylül cuma günü saat 14,5 da Da- rülbedayi salonunda kutlulamak “72. re bir müsamere verilecektir. o Adres- leri malüm olmadığından dolayı ken- dilerine davetiye gönderilmiyen Da- rüşşafaka mezunlarının vaktinde ora- da bulunmaları rica olunur Ef, iyede Yeni satış mağazaları Belediye kooperatifi satış mağaza larını 29 Teşrinievvelde açmağa ka- rar vrmiştir.. İlk satış mağazası bir numaralı ismi altında eski Maarif ne- zareti binası altnda açılacaktır. 13 yaşında esrarkeş çocuklar Belediyenin Galatada açtığı kimsesiz. çocuklar yurdunun resmi | küşadı 29 teşinievvel Cümhuriyet bayramında yapılacaktır. Şimdiye kadar 15 çocuk yurda kabul edilmiştir. Bu yurda ka- bul edilen 13 yaşında Ali çocuk vasıtasile ted Şayanı dikkat olan cihat bu raya alınan bu küçük çocuklar içinde kokain kullananlara tesadüf edilmiştir. Bu çocuklar ıslah edilecek tir, Odalarda esaslı bazı tamirat ta ya- pılmaktadır. * Etibba odası Haysiyet divanı bugün öğleden sonra toplanacaktır. Bu divan- * Bir müddetten beri rahatsız bu- lunan Adliye müsteşarı Tevfik Bey i- yileşmiş ve dün müddeiumumi Kenan Beyi ziyaret etmiştir. " eehonilende Türk kadınlar biç- likiş mektebinde dün senelik ser- açılmıştır. Vapurların kıymeti Bu kıymet denilen şey anlaşıl. maz bir şeydir. Dünyada en az keş fedilmiş, hakkı en az verilebilmi nedir derlerse, korkmadan “ku iyebilirsiniz. Şöyle biz bi ze görüştüğümüz zaman hangi kıymetimizin takdir edilmediği den şikâyet etmeyiz. Hep © bilmemezliğin kurbanı değil mi Eğer kadrimiz, kıymeti bilinse, bugünkü küçük memuri- yetlerde mi kalırız. Lâkin max zallah kıymetler bu tahlil ettiği- miz tarzda takdir edilse, herkes kendini lâyik zannettiği mevkie çı- karılsa, memlekette müdürü umu- mi güç bulunur. Müd meyyiz, başkâtip, hele kâtip falan mümkün değil bulunmaz. Lâkin yukarı mevkiler, yerli mallar ser- gisi gibi kalabalık olur. Bu kıymet takdiri şikâyeti yal- nız insanlarda mı ya? Bina kıy- metlerini tahmin eden komisyon- ların evrakı, itiraz, istinaf, temyiz istidaları yeni bir derya teşkil et- ti ki; Bahrimuhiti geçen tayyare- ciler bunların üzerinden aşmak. ta tereddüt ediyorlar. Bunda de kimse memnun değil... Hele şu son takdiri kıymet! o Vapurların takdiri kıymeti... Ondan hiç kim. se memnun değil... İyi efendim a- ma, bunun sonu nereye varacak?.. Böyle biz hiç bir şeyin kıymeti: takdir. edemiyorsak kıymetlerin hali ne olacak?, Vapurların kıy - metleri böyle sürüncemede kaldık- ça korkuyorum o yepyeni tekneler eskimesin!.. Bir muhallebici dükkânında Geçen gün bir muhallebici dük- kânında muhallebi yerken duvar- da gördüğü bir levhayı bir arkadaş kopye etmiş, bana getirdi. Levha- da şöyle yazılı: “Âyinei devletin bu da bir sırrı müphemi Mansıpta âşınâyı bigâne gösterir,, Spor işleri Geçen sene Balkan şampiyona- sından başlıyan bir zafer serisi Türk güreşçiliğinin başına Rusya- dan, İtalyadan çelenkler getirdi... Türk güreşi Balkanlardan sonra, Ruslarla, İtalyanlarla çarpıştığı za man ölçüsüz faikiyet gösterdi... Bundan herkes memnun. Eğer sporumuz güreşten ibaret olsaydı.. Spor işlerimizin iyi gitme diğini kimse iddiaya cesaret ede- mezdi.. Lâkin arasıra kaybeden, patırdı çıkaran bazı sporlar var ki, - isim tasrih etmeden anlarsr. nız - onların vaziyeti bütün spor ci miamıza menfi tesirler yapmakta devam ediyor. Sporumuz hak- kında hüküm verilirken, galebe ve mağlübiyetleri ölçtüğümüz bis öl etmemeliyiz.Sonra hükümlerimizde istikrar olmaz. İşin özüne göre bir hüküm vermeliyiz. FELEK İrandaki tebeddül İranın Bağdat sefiri Ha- riciye nazırı oldu İranm Bağdat sefiri Kâzm Har Nizamüddüvele geçen gün Bağdattar Ankaraya o giderek (Hariciye | ve kili Tevfik Rüştü Beyle, İran ve Tür. kiyeyi alâkadar eden bazı mesele » ler hakkında görüşmüştür. Kâzm Han Ankarada bulunduğu sırada, ia. ki kabine tebedi il ye nezaretine tayin kendi tebliğ edildiğinden, Tahrana gitmek ü- zere şehrimize gelmiştir. m Han evvelki gün, Hariciye vekili Şükrü Kaya Beyle gö- rüşmüştür. Şükrü Kaya Bey dün Kâ: zım Han şerefine Tokatliyan otelin- de bir öğle ziyafeti vermiştir. Z. fette Vali Muhittin Beyle muavini Al Rıza Bey, İran sefiri Sadık Han, Muh telit Mübadele komisyonu Türk heye- ti reisi ve Madrit sefiri Şevki, Atina sefiri Enis, Hariciye kâtibi umumisi Numan Rifat, Hariciyeden Agâh ve Celâl Beyler ve Dahiliye kalemi mah- 8us müdürü Ekrem Beyler bulunmuş- lardır. Kâzım Han bu sabah Tahrana hareke edecektir. Paket postanesinde biriken eşya Paket postanesinde biriken ve sa- bipleri çıkmayan sümunelik eşyanın dür parla önünde aleni müzeye e satışı Bu eşya meyanında muhtelif hisanlarda — erler kitaplar ve hediye Kız Talebe Yurdu Kadınlar Birliği Şehzadebaşmda aç- tığı kız talebe yurdu için bir nizamname hazırlamıştır. Yurda alınacak hanım- lardan ayda 22 lira alınacaktır. Bu pa raya yemekler . Yert: için hir kontrol heyeti teşkil edilmiştir. Bu he- yet şu zevattan tirz Lâmia Refik, Aliye Esat, Lâtife Be- ai ağ