21 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

21 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

; | ge m İ İktisadi bahisler ) Amerikada girişilen tecrübe ve istinat ettiği iki kanun I Zirai kanun 11 Sinai kanun 111 1 İngilizlerin: Time is money: Vakit na- kittir sözü meşhurdur. Gene bu memle- kette: Business iş business: İş iştir der ler ve ber şeyi para ile ölçerler. Hattâ bir poli — Filân yer çok uzak mı? Diye sorduğunuz zaman; size İngiliz Türasının iki yüz kırkta biri olan peni ile cevap verir, Meselâ: — İki peni. Demişse, aşağı yukarı iki mil demek- ve bir otobüse binerseniz, sizden peni o alınacağını anlatmak is ter. Bununla aber para, hiç bir zaman, Amerikada oturtulduğu | tahta yükseltilmemiş ve daima gaye değil bir vas *> telâklci edilmiştir. İhtimalki bu te 8 |, eski ve yeni dünya medeniyet- ler ndaki en karakteristik farklar- dan birisidir. Yeni Amerika Reisicümhu- ru Roosevelet, yedi ay evvel cümhur reisliğini eline aldığı zaman söylediği ilk nutukta, bu telâkkiye bir hayli hücum ediyor ve: o Only Wesalth is not happi- Tek obaşma para © sanuct değildir. diyordu. Bu söz- i o samimiyet ni ve maksadım anlamak için çok beklemek icap etmedi: - Iptida ban- kalar üzerindeki mutlak kontrol salâhi- yetini aldı ve sonra bugünkü icraatınn mesnedi olan iki mühim kanun neşret- birdi: 1) Agricultural Adjustment Aet/Zira- ati dözenine sokma kanununda ki kısaca: A.A.A. deniyor. | 2) Industrial Recoverery Act/Sanayii ayakta tutmak kanunu ki kısaca: R.A diye anılıyor. Bu kanunlarla Amerikanın Faschis- | me'e doğru gittiği söylendi, Bu Faschis- Me'in menba ve mahiyetini bilmemektir. Yeni bir Socialisme” | ve hattâ bir nevi <omunisme,den bahsedenler oldu, bu id- dinların da Roosevelt'in yaptıklarile mü- pasebeti yoktur. Amerikada Democra party daima, ilmi, hayata doğru indi mek istiyen adımların menbaz oldu. Wil- | son'un yaptıkları hâlâ kKatırlardadır. Mr. Roosevelt'te, Brairs Trust/Dimağ birliği namı alan âlim ve £ idönliste bir heyetin süzgecinden geçen bazı fikirleri tatbik ve cemiyeti mes'ut hale sokacağı zannında bulunduğu mühim bir tecrübeye girişmiş bulunuyor. Bu tecrübelerin yalnız azame- tini değil, fikir ve gaye itibarile asaleti- ni de kabul etmek iktiza eder. Socialis- capit Faschisme' capitaliste” içi Roosevelt ise Bunun için evvelemirde — ortalıktaki karışıklığı düzeltmek istiyen Roosevelt banka işlerini müstacelen cendere altına aldıktan sonra birisi ziraat için | diğeri #nnayi için iki k neşretmiştir. Bu kanunlar şekilleri itibarile olduğu kadar tatbik ve takipleri birer administrateur'e verilmiş olmaları noktasından da origi- Bale'dir. Ziraati düzenine koyma kanunu Amerika, dünyada sarfolunan buğda- yın yüzde 70 şini, yulafın yüzde 36 sını pamuğun yüzde 67 sini verir, Mezru a- razi sahası 367 milyon acre'i bulur. B nun 245 milyonu buğday tarlalarıdır ki, Almanyanın, Fransanın umum mesahai- sathiyelerinden daha büyüktür. In Large Scale dedikleri, havası bazan bütün bir hükümeti bazan Birleşik hükümetlerin tamamını kaplıyan büyük kooperatifler ve bunların dahilde istimat ettiği sayısız kooperatif teşkilât mühip ve muazzam | bir manzara irne eder. Ingiltere iktisadi inkişaf ve tarihinde maden kömürünün O oynadığı esas ve menba rolünü ve İngiltere işin mad kömürü meselesinin daimi ehemmiy: .. ederken, büyük bir muharririn kul kömür çuvalı üzerine oturmalıdır, Amerika tarihi de tetkik edilirse görü- başlamış ve harpten evvelki borçlu va- ziyetinde borçlarını ödemek ve memleke- tin imar ve sanayileşmesi için muktezi i temin etmek ve harbin devamı ddetince ise Amerikayı bugünkü mali “ Milliy et'in edebi remanı: 72 YAYLA KIZI. — YAZAN: Aka Gündüz. — Üç gün sonra Petek'in Şarloten- burg'taki husı villasında buluşmak üzere ayrıldılar. | Köse dayı Petek kadar gençleş- miş; Petek süt bebesi kadar çocuk- ' aşmıştı. 609 Amerikalılarla konuşacağı gü- ne kadar ne yapacağını kararlaş- | tırmıştı: İstirahat etmeden istirahat edecekti. — Sen bunu biliyor musun köse dayı? İstirahat etmeden istirahat etmeyi anlar mısın sen? — Ne bileyim? Sen hep çarpık konuşursun da sonu doğru çıkar. Bu da onun gibi bir şey olacak, — Ha şunu bileydin! İstirahat etmeden istirahat etmek demek.. Sana nasıl anlatayım? İnsani bir ta- rafı ile çalışa çalışa yorulur. İsti- rahate muhtaç olur. Ya yan yatar, İ ana mahsullerinin en başımda gelen pa- | ve bunu Anti - Trust kanununda muha- Amerikanm para siyaseti seviyeye yükseltmek için, ziraat birinci derecede menba olmuştur. 122 milyonu bulan nüfusunun yüzde 56.6 » çiftçidir. Bu itibarla Amerika re- | fah ve haşmeti bilâtereddüt zirai mahsu- lâtma İstinat eder denilebilri. Buhran dolayısile sınai mallar fintle- rindeki sukutla, zirai mahsulât fistleri arasındaki sukutun misbetsizliği © satış müşkilâtma inzimam ederek Amerikada bu tabakayı hakikaten yere © sermiştir. olduğu halde sınai l mahsulât fiatleri ancak yüzde 27 nisbe- tinde düşmüştür. Köylü borcunu ödeye- | malını mal olduğu fiatten daha satmak © mecburiyetinde kalmış vergisini verememiş, ve bir çok Amerika hükümetleri dahilinde para ve itibar yok- luğundan ayni mübadele veya serip de- | dikleri bir nevi hizmet vesikası doların | yerini tutmaya başlamıştır. Bir çok çift- İikler borçtan dolayı haraç mezat satmış | tar. Zirai kanun, bu suretle (o çığırından çıkan vaziyeti düzeltmek için bazı umumi esaslar vazetmekte ve bir kaç ana mah- sula ait hususi tetbirleri ihtiva etmekte- Kanunun metni: İli büyük fasıldan terekküp eden ka- nunun ilk maddesi, bu hercümerç olmuş vaziyetin çaresini aramanın emergeney/ müstaceliyet halini aldığını tespitle baş- ayor. Kanunun ikinci maddesi: Kongrenin yeni Amerika Meclisinin bu O maksatla takibini kabul ettiği politikadır ki esas- ları şedur; 1) Zirai mahsulât fiatleri, tütün hari- cinde, 1909 ile 1914 Temmuzu arasın- daki Fintler vasatisine yükseltilecek, tü- tün fiati ise ağustos 1919 ile temmez b arasındaki fistler vasatisine çıkarı- sü meğe muadil ve sabit bir kıymet hana, 3) Bu hedefin temini için muktezi her türlü tedbire müracaat olunacak. Kanunun üçüncü maddesi, Amerika muğun kıymetlendirilmesi için alınacak tedbirleri ihtiva etmektedir. a) Ziraat Nezareti, Eski Federal Farm Board'un yerini alıyor ve yerek bu id. reye gerek diğer devlete doğrudan veya dolayısile bağlı banka ve O müesseselere terhin edilmiş gezmeler günün fiati ü- verilmiş avans nis- lağ ediyor. ©) Bunun haricinde pamuk üzerine avans vererek, bunları muhafaza salâhi- yetini alıyor. Kanunun 5 inci maddesi, Ziraat Ne- zaretinin bu maksatla ihtiyacı olacak pa- rayı Reconstruction Finance Corporati- on'dan alabileceği hakkında hükmü muh- tevidir. Kanunun 6 ıcı maddesi, Ziraat Ne- zaretinin bu suretle elinde ( toplıyacağı pamukları, önümüzdeki sene veya sene- lerde. zeriyatın tahdidini kabul edecek çiftçilere, nezaretçe tavsiye edilmiş vasa- & fiat üzerinden ve çiftçilerce kabul edil miş zer tenzilâtı derecesine satacağı hak- km hükmü ihtiva ediyor, Yedinci madde, Ziraat Nezaretinin e- lindeki stokları 1936 ya kadar | tasfiye inci maddesi, ikinci mad- gede, Tüldirlmiş politikanın tahakkuku 7i— Nermen almacak tedbirleri ve bu meyanda müstahsiller | arasmda . gevruecek vâsi anlaşmaları kayıt Hi olamıyacağını ilâve etmektedir. Kanunun 9 uzuncu maddesi: sing tax namile orijinal bir resim ihdi etmektedir. Bu resim kodefi, hem zirai sınai teneffüler arasmda bir tevazün te- sis etmek hem de kanun tatbikatının in- taç edeceği azim mesarifi karşılamaktır. Bu yeni resim gerek dahilde yetişmiş bulunan gerek hariçten idhal edilmiş ol- sun her madde iptidaiyenin ilik imali saf- hasında almacaktır. Bu taksin her mah- ayrı ayrı Ziraat Nezaretince tes- Bununlaberaber ya hiç bir şey (o yapmaz, ya uyur. Ama insan vücudu, kafası, sinirleri, | yüreği ile çalışa çalışa yorulunca gene bunları kullanarak istirahat edebilir. Anlatamıyorum işte! Na- ıl istirahat edeceğimi görürsün. Bir otomobile atladılar. Şoför sordu. Birdenbire aklına gelen bir yer söyledi: — Sen Jermen Anley! Hanri katr şatosunu rüzgârdan çabuk dolaştılar. İhtiyar köse dayı-! nın dizleri koptu. Trasade oturdu- lar. Sen Nehrini, Mal Mezonu, u- zaklarda sislenen Parisi seyrettiler. Parkı, ormanı yaya dolaştılar. Son- ra aksi tarafa yolladılar. Roben- sona gittiler, büyük bir ağacım üs- tündeki çardakta yemek yediler. | Lüksenburg'a döndüler. Park Mon- | suda koşar gibi dolaştılar. MİLLİYET PERŞEMBE 21 EYLÜL 1s Yemeklerde takip edilen usul ve kaideler Yemek yemeğe sofrada gelişi güzel herhangi bir yemekten kaşlanılır mı? Yok sa şu veya bu nevi yemekten başlamak lâzım olduğuna dair ötedenberi riayet edilen sıra tertiplerinin bir esasr var mı? Zaman ile yemek yemek tarzı değiş- miştir. Humer şairin bahsettiği kahra- manlar devrinde balik yemeğine hiç bi kıymet vermezlerdi hattâ 3,000 sene ev- vel başka münasip bir yemek bulunama- dığı için açlıktan ölmek derecesine gelen bir krala zorla ve kerhen bir balık yuttu- rabilmişlerdir.Halbuki bugün balık sofra- ların en esaslı baş yemeklerindendir. Ye- meklerde en evvel çorba verilmesinin e- saslı bir sebebi var mıdır diye bir sual vaki olsa verilecek cevap tabii müspet olur. Hazım faslının faal kısmı midede başlar ve bu fiil mide usuresi sayesinde icrayıtesir eder. Pek beğ giden bir ye- meğe ağzınızın suyu akar ve yemek daha midemize gitmeden ayni suretlö mide üsaresinin de ifrazına sebep olur. Bu barla en çok sevdiğimiz yemeklerin çabuk hazmolmasmın hilinet ve haki- | kati bununla bir kere daha anlaşılabilir. Ruhi tesirden sonra kimyevi tesir başlar. Bu suretle çorba ve et suyunun başlıca | yemeklerde en evvel verilmesi usarcin deviyenin ifrazma hizmet ettikleri dir. Yemeklerden evvel (o az bir mıkdar çorba içilirse ondan sonra yenecek ye- meklerin midede kolaylıkla yil larına medar olan bir nevi teminat de- mektir, Yemekler başlıca üç nevi gıda madde- sz et gibi protein dır. Bunlarda tekrar çay sofrasında oldu- Si gibi mâiyeti karbonlarla yağlardan ve ahut akşam yemeklerindeki proteinler- ie müiyeti karbonlardan ibaret olmak ü. zere iki türlü bulunur. Yemeklerin nevi- ne göre hazımları değişir, mâiyeti kar- bonlar proteinlerden daha © kolay haz- molduğu gibi proteinler de yağlardan ça- buk hazmolurlar. Maiyetler karbon cinsin den yemekler yağlarla karıştırılır, mâi- yeti karbonlar hazmı geciktirirlerse de yalnız oldukları vakit malik olmadıkları boşu giden bir lezzet alırlar. Müiyeti kar. bonlar mide usaresinin ifrazımı. #nehil 5 den münebbih bir hassaya malik değildir- ier.İşte bunun için protein nevinden olan İren gibi yemekler midede usare ifrazı baddiâzamide bulunduğu. zaman mide- nin faal kısmında bulunmaları lâzımdır. İşte buna mümasil sebeplerden yemekler. de evvelâ protein nevinden olan et, balık vessire gibi yemeğe başlanır Ye Bunlara ilâveten ekmek patates ve sepze gibi şey- ler takip eder ve harhalde tatlı ve mey- yaları taamin sonuna bırakırsak“ yedik- lerimizin hazmi kolay olür ayni zaman- da vücudumuzun da istifadesi lunur. z Büyüküda Dr. ŞÜKRU Hilâliahmer müsameresi Erenköy Hilâliahmer şubesi kendi semtindeki fakir ve kimsesiz çocukla rm menfaatine bu gece Caddebosta- nında Sayfiye bahçesinde bir müsa - mere verecektir. | vanrnzeesesenaeassesszssne lecek esaslar kanunda şöyle izah ediliyor. a) Processing tax'ın taux'su o mal i- çin çiftçiye verilmiş fistle vasati piyasa fi ati arasındaki farka muadil olaçakt b) Vasati piyasa fiati demek kanunun ikinci maddesinde tespit edilen devrele- re ait fiatlerdir. <) Processing buğday ve değirmene sevk, pamı ik fabrika sına sevk, tütünde sigaret fabrikasına sevk, canlı hayvanatta mezbahalara s0vk ve oralarda istimale başlanmış. olması dır ve resmi istimale başlıyanlar vere- | ceklerdir. Kanun 45 maddedir, her madde bazan ona yakın fı yrılıyor. Bu madde- lerin olduklar: gibi tahlillerine girişmek, yevmi bir gazete kariini yorar. Proceming Tex imkkalaki smdider 15 inci maddeden 19 uncu madde sonu- na kadar devam ediyor. 21 inci madde Ziraat bankalarınca çıkarılacak esham ve tahvilât ve Federal © Farm Loan Act'in | emsalinde gelirse onu yapıyordu. “ Ve ikide bir: — Görüyorsun ya? İstirahat et- meden istirahat ediyorum, * diyor- du. Başka bir yorgunluk . yok. Ka- famın içi boş. Sinirlerim “gevşek. İçim dumduz. Böyle günleri çok a- ramıştım. Bunca zamandır durma- macasına dünya için koş, oyna, eğ- lendir. Üç gün de bana kalsın. Kal- çıkarmak buna derler işte! Köse dayıda lâf edecek o nefes gücü kalmamıştı. Ertesi akşam eve döndükleri za- man köse dayı isyan ettiz — Ben ikilokma ( bir şey yiyip yatacağım. Yarın kendin (dolaş! Benden paso! Odalarına çekildiler. Masanm üstünde bir o mektup duruyordu. Damgasma baktı: Ankara. Acaba | kimden? Zarfı yırtınca sevindi. Ni- hal abladandı: “ Ninem Petek'im, “İşte gene Ankaradayım, Ben bir yorgun, vurulmuş tilki.. Anka- va bir kürkçü dükkânı, Ama bu se- dı işte. Yorula yorula yorgunluk | ve İraka terettüp eden hisseden mütedahil Mütedahil matlübat bonoları A. Serisi İkramiyeli Rumeli Demiryolları Kurada çıkmamış olanlar) leri için de tahvilât üzerine damga vaz'ı sı villerin tediyatile muvazzaf mi lâde tevziata ait mufassal tediyat kesbedebileceklerdir. to-Gesesslschaft'dır. nan talebe kabul edilecektir. hemen kaydü kabul edilecektir. 1933 Eylül 25 Pazartesi “Lisan” 26 Sak UMUM AYAKKABICI tadil edilmiş hükümleri hakkındadır. Müteakip maddelerde mevcut hypo- e lerin nasıl ili milli lime ve çelik vel Ziraat bankalarını — yapılacak ikrazat.... İzah olunmaktadır. 31 ilâ 3 üncü mad. deler Farm Loan Commissiomer'lerce ya- pilacek ikrazat ve yapılmış ikrazatta sor- maye ve faiz tenzilâti hakkındaki tafsi- | lâtı ihtiva ediyor. 36 mcı madde Reconstruction Finance Corporation'ca zirai ıslahat içi 40 ıcı madde meyva müstahsillerine | yapılacak yardım ve ikrazat ve 43 üncü maddeden sona kadar olan kısımsa Cüm- hürreisinin dolar kıymeti ve miktarı ü- yim. Sözüme dikket et! İ yim diyorum sana! Ya! Evet! Be- nim şimdi üç (odalı, pencereleri çamurlanmış kâğıtlı, bir kerpiç e- vim var. Aklına geleni çıkar kafan- dan! Kimsenin metresi değilim. E- vimdeyim, evimde! Verdiğim üzüntü yeter. Söyliye- yim: Ben evlendim Petek! Sekiz yaşında bir kız çocuğu o- lan kırk beslik bir (o efendi ile ev- lendim. Kızımın adı Adıgül.. Kı- zımın annesi öleli bir yıl olmuş. Kızımın annesinin kocası yedi ya- şında çirkince, fakat çok sevimli kızı ile yapayalnız kalmış. Adana treninde tanıştık. Ziyapaşa otelin- de oda komşuluğu ettik. Konuşur- | ken insanın yüzüne bakmıyan bir adam. Sesi kalın tatlı. Hızlı değil. Yapı işlerinde müteahhitlik ediyor. Bana bütün hayatını anlattı, Be- nim hayatımdan bir şey sormadı Her şeyi bana söyliyen Ahmet kal- faya bende bir şeylerimi söyleme. liydim. İsterse sormasm. o Kocam Ahmet kalfa benim sadece bir ar- tist olduğunu biliyordu.Ben ona her fer ne Tabarin bardayım ne de Mer Köse dayı yıpranmış bir gölgeye döndü. Petek çılgın gibi aklına ne | kezde.. Bu sefer Hacıbayram ar- kasındaki üç odalı kerpiç evimde- ; kesten dayak yediğimi, bardan ba- ra satıldığımı ve orospu olduğumu Mevsimin açılması münasebetile “Rex İngram” ın milyonlarca frank s ZEYNEBİN GÜNAHI «aRoun) PİERRE BATCHEFF — ROSİTA GARİCİA — COLETTE DARFEUİL Şark saması altında geçen bir aşk ma cerası ve heyecanlı harp sahneleri. İlâ veten: FATTYnin jki kısımlık komi- 3 — İyi derecelilerden istenildi takdirde musabaka imtihanın ı tabi tutulacaktır. MUSABAKA IWTİHANI PROGRAMI YAZILMIŞTIR, Evimde- | açıkça söyledim. Söylerken galiba Bu akşam ği ve manzara - Telefon: 40690 ESKİ OSMANLI İMPARATORLUĞUNUN TAKSİME UĞRAYAN DUYUNU UMUMİYESİ MECLİSİ 15 Eylül 1933 Osmanlı borçları hakkında tebliğname Eski Osmanlı İmparatorluğunun taksime uğra, si, 17 Ağustos 1933 tarihli tebliğnamesine zeylen, bonolarına ve İkramiyeli Rumeli demiryo'ları tahvillerine, mezkür bono ve tahv den Şark Devletlerine terettüp eden hisse tamamının sureti katiyede tesviyesi isin matlübata isabet eden mebaliğ bal olarak, 20 Eylül 1933 tarihinden itibaren bir tevzint yapılacağını alâkadarlara ilân eyler, Tedavüldeki her senede, icabı hale göre vergisi kesilmek üzere, gayri safi 0- larak isabet eden meblâğ zirde gösterilmiştir : Şark Devletleri hissesi olarak İrak hissesi olarak Yekün F.F. F.F. E.F. 7.20 10.10 37.10 29,40 294 39.75 uretile yapılacaktır. Teviyat salifüzzikir tahvillerin tediye edildikleri bilcümle şehirlerde işbu tah- | #seler tarafından yapılacak ve hamiller bu fevka- ına mezkür müesseselerin gişelerinde Bu müesseseler Türkiye için Osmanlı Bankası ve Deutsche Bank und Discom- Askeri Tıbbiye Mektebi Müdürl 1 — Bu sene mektebimiz talip kısmma kudromuza naza- ran tam devirli ıse mezunların Jan pek iyi ve iyi derecede bulu | üğünden: 2 — Pekciyi derecelilerde » kabul şeraitimizi haiz olanlar | inden fazla talip olduğu AŞAĞIDA “ Fransızça, Almanca veya In- gilizceden” Riyaziye, Fizik, Tabiiyat “Hay vanak, Kimya” Nebatat ve Umumi KOOPORATİFİNDEN : Umum ayakkabıcı san'atkâran Kooporatifi cemiyet merkezinde muameleye başlamıştır. Evvelce birinci taksitini versnler ikinci üçüncü taksitlerini Teşriniev- velin otuzuna kadar Kooporatif muhasip'iğine teslim edecektir. Taksitlerini tediye etmeyenler nizamnamenin yedinci madd wi mucibince azalığı kaybeder. Ve evvek <e verdiği para için şirkötten bir şey tal ;p hakkını haiz olamayacağı ilân olunur, (7582) | RADYO Bugünkü proğram sal Bay ve arkadaşları, yat Bey ve arkadaşları rela- mani Reş; katile Vedia Rira Hasrm ve Muzaffer | li bey. 21,30 Gramofon. 22 Anadolu Ajansı, Borsa haberleri, sant ayar MOSKOVA, Her günkü neşriyat VARŞOVA, 1411 m, 21,05 halk konseri, 22,10 devamı 23 dans BUDAFEŞTE, 550 m. 20 raya konseri 21 ingilizce dere 2108 0- li plâk. para temi pâk. MİLANO - TORİNO - FLORANSA 71,25 Pirat ismindeki opera temi adım da, Adıgül ağzından bir lâf kaçırdı. Gözlerimi silerek; — Ağlama anne! Demesin mi? — Yavrum! Diye sarıldım çirkin kızıma! Başımı kaldırdığım vakit Adı- gül'ün babası odada yoktu. Galiba o da farkında olmıyarak dışarıya kaçmiştı. Deniz kenarma indik. Bır gazi- noda oturduk. O biraz rakı içti, çok değil üç şişe kadar. Hiç konuşmu- yordu. Adıgül denize taş atıyordu. Ahmet kalfa yeleğinin üst ce- binden serçe parmak kadar bir kur şun kalemi çıkardı. Yenice pak, nin altına bir şeyler yazdı. Bana uzattı ve hemen; — Kızım! Üstünü başını ıslata- caksın. Diye kızına doğru seğirtti, Pa- ketteki yazıya baktım. Dumanlı bir yazı, Kelimeler birbirine çıkıyor, iki satır fırıldak gibi yor. Kendimi topladım, zarzor o- kuya bildim: Bugünkü halini noktası noktası- na kabul ediyorum. Kızımın anne- si olur musun? Adıgül'ü babası ile bırakarak ö- ittila Saat 945 e İürk Sinemasında (Sabık Majik) vücude getirdiği Fransızca sözlü Baştan nihağete kadar Türkçe sözlü muazzam ve müthiş film. Biletlerinizi erkenden filmiaın ük iraesi, Hayatla bü- tün cilveleri bir palasta Mevsimin sinema hadisesi FOX JURNAL Fiatlarda zammiyat yoktur. şey (7595) ŞIK SİNEMA Darülbedayi artistlerinin birinci sözlü ve şarkı filmleri Istanbul Sokaklarında Son defa olarak gösterilmekte- dir. Görmeyenler istical etsinler. Yililyer arm umdesi “MİLLİYET ör. ABONE YERE müdiriyete mür racaat edilir. Gazetemiz ilinların mes'n. Byetini kabal etmez, | BUGUNKU HAVA bugün hava bulutlu ır yağacak ye Tüzel ta anla maaklk 1A, em as da 14 derece olarak kaydedilmiştir. Li PRAĞ 488 m. 20,30 Chovansehtina isimli $ perdelik opera ROMA, 441 mi, 2150 hafif musiki. tele kaçtım. Odama kapandım ve kıyrana kıvrana ağladım. Bu adâm iyordu? Benim ne- Neyim kalmıştı, A- caba bir yüreğim ve kafamın için- de mercimek kadar bir beynim kal- dığını sezmiş miydi? Sonra anladım ki o beni Aydın- danberi tanıyormuş. Ardımı bırak- mamış ve inceden inceye soruştu- rup araştırmış. Hattâ trendeki te- sadüf te tesadüf değilmiş. -—— Bende para, yok dedim — Bende çokça var, dedi. — Ben kirliyim, dedim. — Ben temizlerim, dedi. Adrgül boynuma, babası bileği- me sarıldı. Doğruca Ankaraya gel- dik, B- evi üç yıl önce almış. Yir- mi gün sonra evlendik ve bilmem kaç ay sonra da sana bu mektubu yazıyorum. Daha önceden © yaza- mazdım, Bakalım neyin nesidi Bir anlayalım dedim... Anladım ki bu Ahmet kalfa kızım Adıgül'ü babası, benim de kosumdır. Başka bir şey yok. Nikâh sucmuru mühür bastığı için serbest sevişiyoruz ve kimse bizden dispan:s* o vesikası Kdrkas vx)