21 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

21 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

yp Avusturyanın Viner Spor Kulübü geliyor Burada iki maç yapılacaktır. Ayvusturyanm en kuvvetli takımla- Viner Spor şehrimi den beri İstanbul futbol meraklıları, vunturyalıların oyun larzı ve siste- > uzak kalmışlardı. Bu müddet zarfında bu milletin futbol seksiyonu çok ilerilemiş, İngiltere futbolcüleri- Ye boy ölçüşmüş, kıymetli neticeler al- mış ve bütün futbol dünyasını önün- de hürmetle eğilmeğe © mecbur etmiş- tir. Böyle bir millete mensup ve ora- da pek fazla sevilen ve oyun sistemi beğenilen bir takımı şehrimizde en kuvvetli klüplerimizden bi görmek hakikaten çok r zevk olacaktır. Fenerbahçe bu angaj- manı yaparken hep bunları düşünmüş ve mühim bir riskin altına girerek berçebat âbat bu takımı İstanbula ge tirmek ve bu suretle | memleket İnnuştır. Buraya N da elde edebildiğimiz haberleri aşa- ğıya yazıyoruz: Viner Spor takımı, Avusturyada çok sevilen ve oyunu itibarile pek be- yenilen bir ekip olup aralarında Avus turya milli takımı kadrosuna dahil 0- yuncuları mevcuttur. Bunun için, İs- tanbula davet edilmiş ve gelmesi ta- karrür etmiş bulunan Viner Spor ta- kımı hakkında şu tik. Viner Spor takımının kadrosu şu dur: Franzl Wanderer | Purtz Dunser Od. Gallas Kellinger Mahal Ceiter, Semp, Hanel, Pevay, Pillwein lülde.. Kaleci Franzl yirmi defadan zi; de Avusturya Milli takımı kalesini müdafaa etmiş olup elyevm Avrupa- nın en İyi kalecileri sınıfına dahildir. Bek hattıma gelince Wenderer - Purtz Avrupada mevcut müdafilerin içinde iyilerinden olup geçilmesi adimül- ise debile çok zordur. Dunser Od. - Gallas Kellin- ger - Mahal'den mürekkeptir. Bu o- yuncular uyuşmak itibarile Avustur- yanın en iyi muavinleri olup bir çok kerreler beraberce Avusturyanın Mil- Ni renklerini müdafaa etmişlerdir. Hücum hattına gelince: Hemen derhal ilâve etmek lâzımdır ki bu hu- cüm hattının en mühim kısmı sağ ta- rafıdır. Geiter - Semp kombinezonu her ha sm takımı için bir silindir mahiyetin- dedir. Takımın en genç iki oyuncusu Avusturyalıların gözbebeği telâkki edilen ve her işitirak ettikleri maçta takımlarına sayılar kazandıran bu 0- yuncular çok tehlikelidir. Hücum hat tu Hanelin idaresindedir. Bu mübacim bir çok kereler. Oo Avustürya Oo muhte- Jitinde ; oynamıştır... Nihayet bu hat Pevay « Pillwein ile tamam olmakta- dır. Bu iki oyuncu da sağdaki arka- daşları gibi gayet güzel anlaşmakta ve çok seri bulunmaktadırlar, Takım- la beraber gelen iki antrenör vardır. Biri H. A. 5, K. nm antrenörü Ağram Strnat diğeri de Avusturya Milli takı- mı kalecilerinden Edy Kanhanser'dir. Galatasarayın Vaterpolu şampiyonluğu nasılmış? Pazar günkü Cumhuriyet gazetesin- ünün 1933 senesi bahçe mı dık ve kendisinden aşağıya yazdığımız. malümatı aldık. Sizde bunları okuduktan sonra kaza »ılan muvaffakiyetin kıymetini ölçecek siniz. Kemal Bey diyor kiz — Evet Galatasarayın Vaterpoluda sampiyon olduğunu Cumhuriyet gazete sinde okudum. Yalnız, Cumhuriyet ga- zetesinin Galatasaray hakkında yazdık» ları yazıları kaydi ibti ki etmek lâzım. Bu havadisi ve tetkika lizum görmeden hemen yazdılar. halırlarsı- nız belki, bundan de Galatasa- ray « Fenerbahçe arasında yapılan hususi bir Vaterpolu maçı resmi maç telâkki ederek o vakit te Gala- tasarayı Vaterpolu şam) u diye ilân etmişlerdi. 5 Eylülde oynanan öyun bir ekzersizdi. Asıl takımdan ancak üç kişi bulunuyordu. Tabiidir sonra tekzip etmeğe mecbur oldu- vu defa da hiç maç yapmadığı İde Galatasaray Vaterpolu şam- piyonluğunu sanki bir Avrupa takı karşı kazanılmış bir galebe, parlak bir zafer gibi “Galatasaray Vaterpoluda şampiyon da oldu” diye yazdılar. Biz buna hiç hayret etme. dik. Zaten biliyorduk. Galatasaraylı bir gazetenin bunu yapacağını pek tabii bulduk. Ben size meselenin sını anlatayım: “Bundan bir kaç gün evvel Denizcilik heyeti reisi ZA” i aldık. Bu mektupta maçının < pazartesi günü Büyükderede yüzme havuzunda yapılacağını bildiriyordu. Mıntakaya çıkım, Heyetten kimseyi göremedim. Zaten Deniz heyeti hiç içtima etmi- yor. Hiç şüphe yok ki, bu müsabaka- nin yapılna kararı yalnız reis Beyin fikri ile ol tada verilmiş bir karar. kaptanımız Rüştü Bey bana geldi. Bu maçı Pazartesi günü yapmanın imkâ- Br olmadığını, çocukların işlerinden ayrılamıyacağını söyledi. Derhal ken disini Denizcilik reisi Kadri Beyin ya zıhanesine yolladım. Kadri Bey - Mü tevelli Mehmet Beyin kendisine geldi ğini ve her iki takımın bu müsabaka- yı Pazartesi günü yapmak bık kaldıklarını söylediğini ve bunun üzerinedir ki, bu tebliğatı yaptıkları- nı bildirmiş. Rüştü Bey tekrar bana geldi. Kad- ri Beye telefon ettim. Ve böy laşma olmadığını, Galatasaray klübiy le bu hususta hiç bir şey konuşulmadı ğını, eğer böyle bir şey söylenmiş ise yalan olduğunu ir ü Kadri Bey — Efendim mutabık kalmışsmız. Mütevelli Mehmet Bey bana geldi. Konuştuk. Mutabık kal- dık, dedi. Siz onunla konuşunuz. Cu- ma günü bu maçı yapamam. Yelken len ünden ılamaz. Yelken bi- rapılmıştır. Saniyen şunu sormak iste riz ki, yüzücülük antrenörü yelken ü- çüncüsü gelmiştir. Ortada yapılamıyan, geri kalan bir ği vardır, oraya gönderemeyiz, deme leri bir parça garip değil mi? Bulgar maçında mütevelli Mehmet Beyi buldum. Kendisile böyle bir şey konuşulup konuşulmadığını sordum. Kendisi de: Hayır ben konuştuk, mu- tabık kaldık demedim, dedi. © , Bu Şampiyona artık yapılsın diye müracaat ettik, dediler. Mehmet Bey le balkonda oturan Kadri beye gittik. Galatasaray Deniz okaplanı o Şekip Bey'de Kadri Beyin yanmda bulunu- yordu, Kadri Beye — Böyle bir konuşma yoktur, lütfen sorunuz, dedim. Meh- ye a ap ben mutabık kaldık ımedim. Bu şampiyonayı artık yapa lum dedim dediler, Kadri Bey hiç se- sini çıkarmadı. Öyle ise bu Cuma ya ip Bey oradan ai n — Hayir, benim elimde tebliğat | İtalyan güreşçileri Gittiler Şehrimizde. iki Greko-Romen ve bir de serbest güreş teması yaparak ZI mü- sabanın 14 ünde mağlup ve yedisinde ga Hip gelen İtalyan güreşçileri bu akşam Avantiya vaporiyle memleketlerine dön müşler ve rıhtımda büyük bir kalabalık tarafından teşyi edilmişlerdir. liyo Kavalyera, Anadolu Ajansına şu beyanatta bulunmuştur : * —Türkiyede gördüğümüz misafirper verlik ve hüsnü kabul, iki dost milletin şerefile mütenasip oldu. Gerek spor teş- kilâtı erkânu, gerek bizzat sporcular ve halkın bize gösterdiği yüksek alakdan pek mütebassisiz. “ Türk güreşçiliğinin üzerimde bırak» Karşılaştığımız. i ok kuv- itibarla Isi a. aldığı neticeyi memnuniyetle kaydediyo rum, “ Türkiyede müterakki bir güreş tek- in mevcudiyetini Balkan şampiyo- pasının parlak bir surette tarafınızdan kazanıldığı zaman anlamıştık. Buradaki müşahede ve tecrübelerimiz. reşçilerinizin İtalyada ları müsa- bale orada derin bir alâka ile takip olu nacaktır. Bu müsabakaların icrası, tak tahmin ediyorum ki daha gimdi- Voleybol, Basketbol ve Tenis Heye- tinden : Voleybol ve basketbol birincilik lerine birini teşrin ayında dan bu birincil i cek lerimizin 2-10-933 pazartesi günü. saat 17 de Mıntaka merkezindeki Heyetimize salâhiyetnamelerile birlikte birer murah has göndermeleri ehemmiyetle rica olu- nar, M. Çaldaris Atinada (Başı 1 inci sahifede) di. Başvekil Münakslât nezaretinin balkonundan bir nutuk söyliyerek, Türk - Yunan misakının her hangi ü- güncü bir devlete karşı olmamakla be raber, Türkiye ile Yunanistan arasım- rüşt hududu taahhüt ettiği” ni bilhassa kaydetmiştir. Bu suretle her iki memleket müşterek sulh eser- lerine devam edebilirler. Başvekil, dost Türkiye devlet adamlarının ve bütün Türk milletinin Yunanlılara karşı olan samimi dostluk hiflerini ve sulh sahasmda sıkı bir teşriki mesai arzularını görmekle çok büyük bir 3€- İ vinç duyduğunu söylemiştir. Başvekil nutkuna nihayet verirken mevcut mü: him meselelerin halli için çalışmak ü- zsre dahilde süküneti tavsiye etmiş - tir. Nutuk birçok yerlerinde halkın a'kışlarile kesilmiştir. Mübadele komisyonunda işler ne halde ? Yunan Başvekili M. Çaldarisin An- karayı ziyaretinde Muhtelit Mübade- le Komisyonunun yakın bir zamanda lâğvı takarrür etmişti. İki hükümet e sas itibarile komisyonun 8 - 10 ay zarfında lâğvı hususunda anlaşmışlar- dır. Bu müddet zarfmda mevcut işle» Bununla beraber, Yunan erkânı hü- kümeti, Ankarada bulundukları za - man bu esası kabul etmekle beraber, kat'i karar vermek için meseleyi bu defn da Atinada tetkik ve müzakere etmek arzusunu izhar etmişlerdir. Bu sebeple komisyonun lâğvı hakkım- da kat'i kararı verebilmek için Yunan hükümetinin verece; inti ilmektedir. Bu hı yapılacak ve bu Yunan sefiri M. Sakeliaropulos'a lâ- zım gelen salâhiyet verilecektir. Muh- telit komisyonda, Türk - Yunan heyet leri arasında ihtilâf mucip olan bazı meseleler vardır ki bunlar bitaraf aza İ mın hakemliğine havale edilmiştir. Bi- taraf aza bunların bazısı hakkında ka rarlarmı vermişlerse de, elin karara bağlanmamış olan bazı meseleler va dır, Bitaraf aza o zamana kadar meseleler hakkında bir karar verme- dikleri takdirde Türk ve Yunan he- yetlerinin bu işler hakkında aralarm- d anlaşmaları muhtemeldir. Aksi tak dirde bu ihtilâflar mahkemelere dev» redilecektir. var, yarm oraya giderim, siz gelmez seniz mağlüp olursunuz, dediler. İşte Galatasarayın 1933 senesi Va terpolu şampiyonluğu bu şekildedi Hakikaten parlak bir zafer, değil mi7. Ben öyle zannediyorum ki, ba- kiki bir Galatasaray'ı böyle elde edi- len şampiyonluğu şerefli bir galebe olarak telâkki etmez ve etmemesi de lâzım, ç Açık söylüyorum. Bize bir emri vâ- ki yapılmıştır. Deniz heyetinden bir iki arkadaşı gördüm. Bizzat kendile- ri menin hiç — yapmadığı &i teşvik yarışından evvel yapılan iti- razların bile hâlâ tetkik edilmediği verilen kararlardan hiç haberleri olma» dığını söylediler. Biz tabiidir ki ma- fevk makama itiraz edeceğiz ve bu nizumsız karar karşısında mafevk ma kamın vereceği kararla elbette ki biz haklı çek ağız. Ve bir sefer şeklin. ydedilen bu şampiyonluk da su- ya düşmüş olacak.,, Italyan güreşçilerinin kafile reisi Nag- i zi vasi milyasta takviye etmiş oldu. Gü ri yapacakl başlanacağın birinciliklere iştirâk edecek kulüp rin süratle tasfiyesine çalışılacak ve e iyen işler mahkemelere dev ————— İnhisarların nakli Ankarada “yapılacak bina- nın projeleri hazırlanıyor ANKARA, 19 — 34 mali senesine inhisarların Ankaraya nakli ile girilecek- bir. düriyeti smumiye Bankasına satılması için banka ile güm- rük ve inhisarlar vekâleti arasında pa- zarlık cereyan ediyor. Bu işin yakın zamanda neticeleneceği kuvvetli bir ih- timal dahilinde bulunmaktadır. İnhisa. rm Ankaraya nakli bu itibarla pazar- İlğın neticelenmesine bağlı kalmıştır. Bina satıldıktan sonra parası ile bura- da bina yaptırılacak, hem gümrük ve inhisarlar vekâleti, hem müdüriyeti umumiye © vakit bu binaya taşmacak- tar, İstanbuldaki binanm Emlâk Ban- kasına satışında mutabık kalındıktan sonra buradaki bina inşaatınm ikmali- ne kadar müdüriyeti umumiye gene İstanbulda ayni binada kalacaktır. Gümrük ve İnhisarlar vekâleti mi- marı vekâletten telâkki ettiği emir ü- zerine yeni binanın krokisini hazır lamağa başlamıştır. İnhisarm Ankaraya nakli haberi ö- zerine İstanbuldaki memurlardan bir çokları İstanbulda kalmağı teminen ida- renin tuz, müskirat, tütün gibi ufak şu- belerine “nakli memuriyet etmek yolu- İalbukü mata göre; vekâlet bu vaziyetin mah- zurlu olduğunu görmüş ve memurları kendi barakmamak bir raya gelmek istemiyen memurlar mü- racaatları akim kalacaktır. İnhisarın Ankaraya nakli ile Tstam- bulda kalması icap eden memurlar ve- kâletin takdirine kalmıştır. Bu itibarla Gümrük ve İnhisarlar vekâleti Istan- bul müdüriyeti umumiye M. Muşanov'un Nutku (Başı 1 inci sahifede) mekle mesut ve olan bu kom şu ve dost memlekete gelmek lütfun- da bulundufunuzdan dolayı sizlere ancek teşekkür edebilirim. Bu ziya- Tet iki memleket arasında son derece mesut “bir şekilde mevcut olan sami- imi dostluğun kıymetli bir zamanmı ve yeni'bir delilini teşkil eder. Düğyada hüküm süren bü tisadi buhran ve buhranm te lere rek sayretler serfiyle şimdiki müşkül. lerini iktiham etmek çarelerini a: mak mecburiyeti katiyesini tahmi emleketlerimizi da »ca vazifesi de işte budur. Ayni fikirden mülhem olaraktır ki büyük. hükümetlerin mümtaz devlet a- ma misakını aktetmişlerdir. Binaenaleyh aramızda bulunuşunuzun Türkiye ile Bulgaristanı alâkadar eden meseleler hakkında iki hökümet arasnda tevlit i konuşmalar, Avrupada refahı temin için tevessül hadim olmamızı mümkün iclacak- v imdi bu ve esere bır. Çünkü asardide ibtilâflarla kadar biribir n asi kallernmalı sir bir tarzda çalışabilir ve umumi sul- bu yaşatabilirler. Bizim şimdiki mükâ- ize verilmesi icap eden mana da budur. ir defa daha teyit etmek istedikleri sn'anevi bir dostlukla biribirlerile bi olan Türkiye ile Bulgaristan mütekabil teşriki mesai yolunda sebat etmek hu- Kai azimlerini bu mükâlemeler esansında izhar etmek cmelindedirler. Sözlerimi bitirmeden | evvel İsmet Paşa, Tevfik Rüştü ve Recep Beylerin refikaları Hanımefendilere bu dostane toplantının samimiyetini tatlı huzurla- rile arttırdıklarından dolayı bilhassa te- şekkür etmek isterim, Kıymetli dostluk bağlarımızı idame ye “takviye lüzumuna ka- il ve ba dostluğun heriki mem. leketin . hayati o menfaatlerine | te kabül ettiğine kani ve Teketin bu vazifeyi yni derece- do üzmetmiş olduklarına mutmain ola- rak Türk milletinin mukadderatını ida- ve eden namdar reisi Gazi Mustafa Ke- mal inin şerefine bardağımı kaldırıyor ve zatı devletlerle Tevfik Rüştü Beyin sıhhatlerine ve Türkiye cümkuriyetinin refahına içiyorum. İsmet Paşanın Nutku gelmedi Gazetemiz! makineye verdiğimiz dakikaya kadar Başvekil İsmet Paşa- nın nulku elimize gelmedi. Ajans. gece saat üçe kdar nutkun İransızca- dan tercümesini ikmal edip gazetele- re vermemişti, *M: Muşanof'un beyanatı SOFYA, 20. A, A, — Anadolu Ajam- sının hususü muhabiri telefonla bildiri- yor: Bulgar başvekili M, Muşanof bugü: öğleden sofira bulgar gazetecilerine şu bulunmuştur “ İsmet Paşa ve Tevfik Rüştü Beyle görüşüyoruz. Görüşmemize yarn 9 bu- şuktan 11 e kadar hariciye nazaretinde emrindeki şu- gene her iki mem- Bandırmanın Kurtuluşu Bu sene yapılan merasim çok parlak oldu BANDIRM-, (Milliyet) — 17 Eylül Bandırmanın kurtuluşunun on birinci yıldönümü binlerce halk hüratla kutlulandı. Bugünün şere- fi için şehir daha evvelden hazır- lanmış her taraf bayraklar, defne dallarile süslenmiş, iskele önünde belediye tarafından yaptırılan tak ve Şüheda âbidesi bayraklar elek- trik ampiilleri ve çiçeklerle tezyin edilmişti. Merasim mahalli (olan iskele meydenlığı, memurin, mektep ta- İebesi idmancılar esnaf | teşekkül- leri ve halk tarafından erkenden işgal edilmişti. Merasime saat on- da ilk top ateşile başlandı ve alay kıtaatı şehri üç koldan işgal ede- rek kurtuluşu temsil etti. M.Kemalpaşa kazası gençlerinin bando muzikası istiklâl marşım nı çalarken limandaki vapurlar dü- dük seslerile merasime iştirâk e yorlardı. Şehir namına (o musilim Kemal gençlik ve idman yurdu namına Ulvi, Ahmet Abdullah Beyler müessir hitabelerde bulun- dular . Geçitresmi çok parlak oldu. Kah- raman askerlerimiz şiddetli alkış- landı. Esnaf teşekkülleri sanatkâr- lar mesleklerini candan (o özleyip temsil ettiler, Resmigeçitte alay kıtaatı. Mek- tepliler. İdmancılar, avcılar, esnaf teşekkülleri otomobil (araba ve kamyonet üzerinde meslek kıyafet- lerile muzikayı takiben alay karar- gâhına oradan belediyeye gidile- rek dağıldı. Gündüz akşama ka- dar her tarafta muzika ve çalgılar- la eğlenceler ve oyunlar | tertip e- dildi. Gece feneralayı iskele mey- danlığında gece eğlenceleri milli oyunlar. havai mehtap âlemi çok kalabalık halk tarafından tes'it e- dildi. —— Sünnet düğününde döşeme çöktü GEMLİK, (Milliyet) — Gemli- ğin Engürücük köyünden Mehmet Beyin bir oda döşemesi sünnet dü- ğünü esnasında oğlana © merasim yapılmak üzereyken ( çökmüştür. Bursaya gönderilen ( bir kaç ağır yaralıdan başka hafif surette yara- lananlar da olmuştur. e Alt katta bulunan kadınlar döşemenin çök- mekte olduğunu anlamışlar fakat bağırıp işittirinciye kadar herşey olup bitmiştir. Ağır yaralı kemancı canınm acısmdan ziyade “ah! Elli liralık kemanım,, diye çırpındığı için felâketten sağlam olarak kur- tulamamıştır. Akşehirde dolu AKŞEHİR, (Milliyet) — Bugün tinde şimdiye kadar görülmemiş bir şekilde dolu yağmış, on beş da- kika kadar devam (eden bu âfet yeşil dağlarımıza beyaz o gömlek giydirmiş, her taraf kış manzara- sma bürünmüştür. Henüz harma- nını kaldırmıyan © çiftçimiz çok mutazarrır olmuştur. Silivri balık sevkiyatına hazırlaniyor SILIVRI, 8. — Silivri balıklarile meş hurdur. Yaz ve kış burada çok nefis ba- lıklar çıkar, Burada yerli balıkçılar ol- kerre seyyar balıkçılar da ge- bunya, tekir, uskumru, kolyontur, Balık ların bollanma zamanı © yaklaştığı için sevkiyat yapmak üzere hazırlıklar baş- lamıştır. Buranın şoförleri çok çalışkandır. Baş ta şoförlerin reisi addolunan Sait bey olduğu halde İstanbula gidip gelen Mu- harrem, Esat, Rakip, Akif efendiler bü tün Silivride herkesin muhabbetini ka- zanmışlardır. Buğday alımı TEKİRDAĞ, 18, — Şehrimiz Zirant Bankası tarafından çifçi ve zürra köylü- müzden 4,5 kuruştan 5,5 kuruşa kadar buğday satın almaktadır. Alınan buğ- day satın alınmaktadır. Alınan buğday larla bir çok depolardan tar, A- İm ve satım hararetle devam (ediyor. Köylümüzün elinde daha (7) milyon ok- Ka bağday bulduğu taha çöllmekte Banka yalnız rençber köylümüzden ve doğrudan doğruya zürra © elinden buğ- ruya zürva elinden buğday almaktadır. devam edeceğiz. Şimdilik * yalnız şunu söylüyebilirim ki Türk - Yunan misakı hakkında yapılan aksi tefsirlerden ken- dileri de mütehayyirdirler.” saat 16,15 te beheri fındık cesame- | çük Iktıb. Milyonluk miraslar İngilterede geçenlerde vefat eder armatör ve sanayi erbabından Sir John Ellerman'ın bıraktığı miras, şim diye kadar görülmemiş bir yeküne bax liğ olmaktadır. Bırakılan bu miras 17,224,425 İngiliz lirası tutmaktadır. Veraset vergisi 8,500,000 İngiliz lirasını buluyor. Fakat Sir John 1930 haziranmda hazırladığı vasiyetname» sinde veraset vergisi olmak © üzere, banka mevduatı ve hükümet eshamı olarak 6,000,000 İngiliz lirası hazır- iamış olduğunu yazmaktadır. Müte- veffa diğer ailesi efradına ve hast hanelere de mühim miktarda pa: yanmıştır. İngilterede son senelerde kaydedi * “en diğer büyük miraslar da şunlar» 15,000,000 İngiliz 11,000,000 İngiliz 10,000,000 İngiliz 10,000,000 İngiliz (Times) Dünyanın en büyük vapuru Saint Nazaire tezgâhları dünyanın en büyük ve en muazam transatlân- #klerinden birini inşa ediyor. Şimdi. ye kadar görülmemiş eb'ada malık olan bu transatlâı ismi o “Nor- mandiya,, dır. Compagnie Generale Transatlantigue tarafından sipariş ©- dilen bu yeni deniz ejderi Havre ile EE Sir David Jule Comte d'iveagh Sır George Willa Sir J. Robinson ni transatlantik hakkında şu malüma- tı vermektedir: — Normandiyanın 26 teşrinievvel 1932 de inşasına başlanmıştır. Bu ye- ni transatlantiğin önümüzdeki sene tahmin ediyoruz. Bu vapur dünyan en lüks, en büyük ve ayni en süratli vapuru olacaktır. Halen altı, yedi günde katedilmekte (olan Havre « New York seferini Norman- diya dört buçuk güne indirecektir. Tonu 75,000 dir. Halbuki oObüyük transaflantikler arasmda © Majestic 'Normandiy: ği 36, yüksekliği 32 metre olacaktır. Ge minin inşaat masrafı 750 milyon fra- nk hesap edilmiştir. Hükümetin bah- yettiği 300 milyon franklık istikraz buna dahildir. Yeni vapurun elektrik © türbinleri 160,000 beygir kuvvetinde olacaktır. Saatte 30 mil, yani 54 kilometre ya“ pacaktır ki, şosede bir otomobilin va- sati süratine muadildir. Bu sürat şim- diki halde rökoru tutan Bremen trans atlantiğinden 3 mil fazladır. Vapurda 2,200 ü yolcu, gerisi mü- vettebat olmak üzere 3500 kişi bulu. mabilecektir. Her biri 230 dolarlık 930 lüks kamarası bulunacaktır. Bi- rinci mevkide fiatler 210, turist mev- kilerinde 116 dolardır. (Politiken) Askeri tebligat | Staj yapacak zabit namzetleri Fatih Askerlik şubesi reisliğinden: Esami Mustafa oğlu Celâl E. Ibrahim oğlu Ömer ef. Faiz oğlu Memduh ef. Halit oğlu Hasan Tahsin ef 307 Hacı Salih oğlu ÖmerHıfzı 308 Ziya oğlu Hasan Fehmi 307 M. Sabri oğlu M. Agâh ii oğlu Nedim oğlu Şemsetti İsmail Hakkı oğlu Cemil Ali oğlu Şerafettin Tahir oğlu Mahir Şevki oğlu Muhittin Şükrü oğlu Hayrettin Rıfat oğlu Nadi HüseyinHaydar oğlu Reşat 309 Mehmet oğlu Remzi 309 Osman oğlu Ömer Naim Ferhat oğlu A. Bahaettin İsmail oğlu Riza Bekir oğlu Ahmet Riza oğlu Fahri Ömer oğlu Salih Çelâl oğlu Mustafa Ömer oğlu İbrahim Yukarıda isimleri ve kayıt numara ları yazık ©. fıkrasına tabi zabit namzetleri stajlarını “yapmak üzere acele şubeye müracaatları ilân olu - Zabit namzedi Mehmet SEBEEESREZ bit namzedi Hüseyin Efendi oğt b met Besim Efendi İstanbulda ise he- men Kadıköy şubesine, hariçte ise bulunduğu mahal askerlik veya en büyük mülkiye memurluğu tasile şubeye müracaatı , aksi dirde hak kında muamelei kanuniye tatbik edi- leceği, Şubeye çağırılanlar Kadıköy askerlik inden : Şube siz ty sabit dafzrin BL 2082 yısında yazılı ihtiyat makinalı tüfek mü lâzimi Süleyman efendi oğlu 316 doğum Tu İspartali Ali Rıza efendi (2790) 30 Eylül 933 ve 160-1274 sayısında yazılı ihtiyat hesap memur vekili | İstanbulu Ahmet Nuri efendi oğlu 313 doğumlu Mehmet Hilmi ef. (191-3) ve (96-762) sayısında yazılı ihtiyat Hekim birinci mi lâzım Hüseyin efendi oğlu İstanbul No, lu 315 doğumlu İsmail Hakkı efendi 30 Eylül 933 tarihine kadar Kadıköy şube sine harıçta bulunuyorsa bulunduğu m hallin askerlik şubesi veya büyük mül. kiye memuru vasıtasile şubemize mür? cat etemsi aksi takdirde hakkında mus melei kanuniye tatbik edileceği,