19 Mayıs 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

19 Mayıs 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

, MİLLİYET CUMARTESİ 19 MAYİS 1 934 Eskişehirde Su ve mezbaha | Karşılık olmak üzere etin; kilosundan 5 krş. alınacak ESKİŞEHİR, (Milliyet) — Bele: iye Kaplan&ı dağlarındam'çıkan ve 1,5 kesafet dereceli içme suyunu dört yüz lira sarfile şehre getirme- ğe karar vermiş ve istikşafata baş- lanmıştır. Belediye aynı zamanda | u sene bitmek üzere fenni bir mez | baha inşa ettirmektedir. Bu iki ii sarfedilecek parayı karşılamak ü- zere hazirandan itibaren etin kilo- sundan beş kuruş harç alınacaktır. Belediye bunlardan başka bütün yaya kaldırımların yeniden inşası- na da karar vermiştir. Bu karar ta- mamile tatbik edilirse Eskişehirin manzarası çok de: Vezirköprüde pancar ekenler VEZİRKÖPRÜ, (Milliyet) — Bu sene kaza hududu dahilinde 700 dönüm araziye pancar ekilmiş- tir. Turhal Şeker fabrikası tarafın dan satın almacak olan bu pancar- ların tohumu fabrika tarafından | tevzi edilmiş ve birinci, ikinci ça- | paları müteakip dönüm başına iki | lira avans verileceği ilân edilmişti. Fakat bu avans için konulan kayıt- | lar köylü için müşkülâtı mucip ol- | maktadır. Köylü bu avans işinin ko | laylaştırılmasını ve pancar nakliye- sinin de gözönünde bulundurulma.. sını arzu etmektedir. Sapancada bir facia İZMİT, (Milliyet) — Sapanca- da 3 gencin ağır surette yaralan- masile biten feci bir hâdise olmuş- tur. Verilen malümata göre Sapanca- nın kabadayı geçinen külhanileri den Şahin ile Mehmet adlı iki a- dam bir türlü geçinemezler, her za- man kavga eder dururlarmış. Şa- hin Mehmet için bir suikast hazır- lamış ve istasyon arkasındaki bah- !; gelerden birine saklanarak karşı- || dan gelen Mehmede dört el silâh | atmıştır. Çıkan kurşunlar Mehme- | di muhtelif yerlerinden ağır suret- te yaraladığı gibi o esnada bir şey- deri haberi olmıyarak geçen beledi ye çavuşu Abdullah da karnıma bir kurşun saplanmıştır. Mehmet te hasmine mukabele &| miş ve Şahini hafif surette yarala- mıstır. Yaraları çok ağır olan Ab- dullah efendi ile Mehmet hastaha- neye kaldırılmış, adliye hâdiseye müdahale etmiştir. e Hâdisedebir genç kızın da ismi geçiyor. Garip hir hırsızlik AYDIN, (Milliyet) — Aydın da cuma mahallesinde bir bırsız- lık vakası olmuştur. Kunduracı Hü- Seyin efendi anası Melek hanım öğ e üzeri Tike çıkmış mii ima koyduğu yerine ko; i- faz sonra geldiğinde anaları kaz Pinın üzerinde bulmuş eve girdiğin- de sandığının açılarak incili beşi bir yerdelerinin alındığını görmüş zabıtaya haber vermiştir. Şayanı dikkat nokta o bunlarm yanında |, bulunan Melek hanıma saklanma- #1 için emaneten bir fakir kadın ta- trafından bırakılan 100 liranın ye- tinde durmasıdır. Sivasta inşaat SİVAS, (Milliyet) — Sivasta ha- Yaların açılmasile beraber inşaat mevsimi de başladı. Her mahallede her caddede muhakkak ya bir ev Yapılıyor. Veyahut bir ev tamir edi iyor. Bu seneki inşaat geçen sene- den çok fazladır. Umumi caddeler üzeride yeni, yeni binaların yük. seldiğini ve bu suretle Sivasın gü- zelleşmesi için uğraşıldığını görü- Yoruz, Belediye yanında yapılmak- ta olan mağazalar ve büyük bina edilmiştir. , Mahalle aralarında da gün geç- tikçe boş arsalar doluyor. Musula demiryolu SİVAS, (Milliyet) — Nafia Ve- inin istimzacı üzerine İktisat Vekâleti mühim ticaret odaların- n demiryolunun o Musula raptı hakkındaki fikir ve mütalealarını Öğrenmek üzere altı sual sormuştu. | Odamız Irak, İran ve Hindistanla | ürkiye arasındaki ticaret münase- | batını inkişaf ettirmek ve hattâ Av | Tupa ve Asya (arasında eniyibir transit yolu açınr/» hususunda Mu- sula temdit edilecek demiryolunun ehemmiyeti hakkımdaki mütaleası- ni bildirmiştir Sürek avı KIRKPINA, (Milliyet) — Av- cılarımız nahiye müdürü Seyfi be- altında Sinirteke köy! ikte Mendres mevkiinde üçin cü sürek avlarını yaparak 33 Balıkesirin domuz öldürdüler. Şimdiye kadar PN öldürülen domuz sayısı 60 tır. Atçada yeni Balediya binası ATÇA, (Milliyet) — Nehiyemi- zin yeni belediye binasının temel atma merasimi yapıldı. Merasime Nazilliden kaymakam Ihsan beyle fırka, halkevi ve belediye reisleri ve bir çok zevat geldiler. Misafirl evvelâ yapılmakta olan mektebi tetkik ettiler. Sonra temel atma me rasimine başlandı. Nazilli halkevi & bandosu istiklâl zilli belediye le ilk taş ve harcı attı. Hafik piyangosu marşını çaldı. Na- in bey teme- HAFİK, (Milliyet) — Hafikte | su işlerine sarfedilmek üzere yapı- lan eşya piyangosu 30 nisanda çe- kilecekti.. Lâkin araya giren bazı sebepler dolayisile piyango 18 ma. Yıs cuma günü çekilecektir. Eskişshire gelen bugday Eskişehir (Milliyet) — Havala- rın kurak gitmesine rağmen Bursa. ya günde 5 - 10 vagon buğday gel. mektedir. Bu buğdayların mühim bir kısmını Ziraat bankası satın atı yor. Köylünün elinde geçen sene- den daha bir miktar buğday bulun. duğu anlaşılmaktadır. Domuz avı GERMENCİK (Milliyet) Herhafta muntazaman muzır hay- vanlara karşı sürek ayı yapan avcı- lar kulübümüz bu haftada Üzümlü mıntakasma giderek 29 domuz öl- dürmüşlerdir. Mevsim başından be- ri avcılarımız 150 ye yakın domuz öldürmüşlerdir. Terme köprüsü lıkesir civarında gezilecek ucuzca eğlenilecek yeri olmayan bir şehir. dir. Bu itibarla Balıkesir şebri için- de vücuda getirilen parklar şehir halkı için fevkalâde makbuldür. Belediyenin halkevi | karşısında meydana getirdiği park şimdilik Balıkesirin en güzel yeridir. Şehir içinde askeri mahfil bahçesi de var dır. Bu iki küçük ve £ zarif bahçe şehrin letafetini artırmışır. Bu se ne belediye trafından tanzim edil. Trakyada yağmur TEKİRDAĞ, (Milliyet) — Trak yanın hemen bir çok şehirlerine be- reketli yağmurlar o yağmıştır. Bu meyanda vilâyetimizin de bazı ka- zaları bu berektli yağmurlardan istifade etmiştir. Çorlunun bir kıs- mı ve Maalkara saray kazaları ay- lardan beri bekledikleri yağmura İ kavuşmuşlardır. Müstahsillerimiz son derece memnundurlar. Ibrahim Tali Beyin teftişleri TEKİRDAĞ, (Milliyet) — Kırk- lareli kazalarında tetkikatta bulu- nan Trakya umumi müfettişi İbra- him Tali beyin şu bir iki gün için- de şehrimizi de teşrif buyuracakla- rı anlaşılmaktadır. Muhterem mü- fettşimizin teşriflerinde halkevin- de şereflerine keşide edilecek ziya- gelen köylü arabasının köprünün bir başında bırakıp zabire çuvalla. rınt sırtlarında nakletmek mecbü. riyetinde kalmaktadır. Köprünün itlâf olundu KARASU, (Milliyet) — Bu sene mücadele mevsiminde Karasu hudutları dahilinde 645 yabani do- muz itlâf olunmuştur. mahsulâta zarar veren bu hayvanlarla mücadele , gerek fer. di şekilde yapılan avlarla ve ge. rekse de tertip edilen sürek a rı vasıtasile bu neticeye varılmış - tır. İtlâf edilen domuzların kuy - rukları isbat mahiyetinde olmak ü- zere ve bir mahfaza dahilinde A - dapazarı Ziraat memurluğuna gön- iştir. fetten sonra bir müsamere verilece- i imdiden hazırlıklarına ge- | Ayvacıkta umumi müfetlise intizar AYVACIK, (Milliyet) — Şu son | hafta içinde Trakya umumi müfetti | şi İbrahim Tali Beyin kasabamıza | geleceği ve vilâyetimizle civar ka- | zalarında tetkikatta bulunacakları anlaşılmaktadır. Kasabamızda bu- lunacakları müddet içinde her sa- badaki yapılan işlerin blânçosunu tetkik etmekle beraber bir çok di- leklerimiz de vardır. Trakyanm ve vilâyetimizin her sahada inkişafını temin için çalışacak olan kıymetli müfettişimiz tezahüratla candan karşılanacaktır. Tekirdağı valisi iyileşti TEKİRDAĞ, (Milliyet) — Bir müddettenberi rahatsiz bulu - nan kiymetli valimiz Azmi Bey tamamen iadeyi afiyet etmiş ol - dukları cihetle bugün vilâyet ma- kamma gelerek vazifeye başlamış- tir, Milliyet namına kendilerini zi- yaret ettiğimde Trakyanm yeni mar projelerini şu bir kaç sene i- çinde tamamen tahakkuk etmiş bu İunacağını ve evvelki on sene i - çinde yapılan işler derecesini aş- mak lâzım geldiğini ve Trakya - nın iktisadi hayatında umumi mü- İtlâf olunan domuzların 400 adedinin dişi olduğu kabul edildi- ği takdirde dokuzar yavrudan 3600 domuzun şer ve tehlikesinden Ka- yasu ziraatçileri kurtulmuş demek- tir. Avlanan domuzların ancak 200 kadarı Adapazarı ve Hendekte do- muz alıcı tüccarlara satılmıştır. Kuduz macerası SİVAS, — (Mililyet) — Sivasın gemrek nahiyesinde bir kuduz kö- pek her nasılsa bir eşeğin burnun- dan ısırıyor, akşam oluyor, eşek a. hira giriyor, ve ahırda bulunan da. mayı ısırıyor. Ertesi o günü danayı köylüler keserek yiyorlar, Ve neti. cede dananın o kuduz olduğu şayi oluyor.. Köylülerden danayı yiyen ler tedavi altına alınıyor. fettişliğin ihdası dolayısile tam bir inkişaf devresine gireceğimizi söyledi. KS İl nım 20,000, baskıcı mustafa efen- büyük bir parka ihtiyacı var! bi Balıkesirde beled'ye parkı BALIKESİR, (Milliyet) — Ba. | mekte olan halkevi bahçesi ihtiya- cın gene ancak bir kısmını tatmin edebileceği için belediyenin, şeh- rin park ve bahçe ihtiyacını daha geniş düşünmesi iktiza ediyor. Vilâyet konağı karşısmdaki ço- cuk bahçesi de ufaktır ve ihtiyaca | nispetle pek basittir, Vakıâ teşkil edildiği zaman yeni salmcakları ile güzeldi, fakat bakımsızlık yü- zünden himayetetfalin bu güzel e- seri fena bir hale gelmiştir. Aydın yolundaki tren kazası AYDIN, (Milliyet) — Aydın dötr beş ay evvel Aydın yanların- da bir marşandiz treni yoldan çık- miş bir şeftrenle bir baskıcınn ha-| yatına malolan bir kaza olmuştu. Tafsilâtını evvelce bildirdiğim bu kazanın mahkemesine. ağır ceza | mahkemesinde başlandı. Maznun mevkiinde yolun bozuk olmasında | kazaya sebebiyet vermekle itham olunan'mühendis Hilmi ve fazla süratle gitmekle kazaya sebep ol- makla'müttehim © mekinist Ziya | Beyler yardı. Hilmi Bey, yolun bo- | zuk olmadığını kaza sebebini yük- sek mütehassısların takdir edebile- ceklerini' makinist Ziya efendi i 2 kilometre olan kaza yerine altı dakikadâ varması bunu ispat etti- ğini söylemiştir. Müdafaa vekille- rile iddia makamını işgal eden mu- | avin Şükrü Bey arasında fen heye- | || ti raporunun maznunlara tebliği hususunda münakaşalar oldu. Ölü Nuri efendinin ailesi Şükriye ha- dinin ailesi Zahide hanımda 60000 lira maddi ve manevi zarar istedi- ler. Mahkeme heyeti fen heyetinin tapor suretlerini maznunlara veril mesine makinenin cerh kabiliyeti- le azami süratini ve kaza günü ta- şıdığı vagon inin solrulmasına karar vererek mahkemenin başka güne bırakmıştır. JAydında sanatlar mektebini teftiş AYDIN, - (Milliyet) — Maarif | Vekâleti umum müfettişlerinden Hilmi bey Aydına gelerek Sanatlar mektebini teftişe başlamıştır. Hil. mi Bey, halkevi salonunda bir kon- ferans verecektir. Edirnade operet EN GM Yu- nanistandaki turnesini bitiren ve .Türk sanatini ecnebi memleket - lerde alkışlatan Süreyya operet he- yeti dün © şehrimize geldi ve ilk temsilini verdi. Temsilde müfettiş İbrahim Ta- ki, vali Özdemir Salim Beylerle hükümet erkânı, belediye rüesa - sı, halk fırkası erkânı hazır bulun. dular. Sanatkârlar çok alkışlandı. He- yet himayeietfal menfaatine tem - sillerini Halkevi trosunda ve - recek ve davet buradan Tekirdağına gidecektir. Ayvacık suyu AYVACIK, (Milliyet) — Pana: yırda halkın ve bilomum hayvana- tın ve bütün Ayvacık halkının suya olan ihtiyaçlarını temin eden bu- İ raya 2 kilometre uzak gemendere İ suyunun bakımsızirk yüzünden yol | ları bozulmus ve suyun azalması | üzerine belediye tarafından su yol- 2 anem başlanılmıştır. ? Bundan iki üç sene evvel İstanbul | kimyahanelerine tahlile gönderilip | şok iyi bulunan bu. güzel suyun | bozulan o yollarının tamiratında | Kaymakam bey bizzat kendisi de | bulunmaktadır, rat birkaç güne kadar bitecektir, 26 mayısta aşılacak panayırda halkın ve hay- vânatın suya ola cını temin edecektir. Hendekte 330000 travers ikmal edilmek üzere HENDEK, (Milliyet) — Na- fia vekâleti tarafından yeni inşa e- dilmekte olan şimendifer hatların- da kullanılmak üzere lüzum görü- len traverslerin bir kısmı kazamız ormanlarından istihsâl olunacak - tır. Bu hususun temini için kaza - mız dahilindeki , Çamdağı orma- nı, 1934 senesi nihayetine kadar | müddetle, Adapazarı Türk Tica - ret bankası ile Koçaeli Orman mü- düriyeti arasında mün'akit muka- yele mucibince travers katiyat ve imalâtına tahsis edilmiş bulunmak- tadır. Çamdağı ormanından bu 8€- ne 6000 metre mikâbına muadil yetmiş bin yüz 70,100 adet tra - vers imal olunacaktır, Bu mikatrın hemen yarısı imal edilmiş bir halde olup Adapazarı tarikile Derinceye nakil ve orada teslim olunacaktır. Nafia vekâle - ti ile mukavele akteden muhtelif teşekküller vardır. Bandırmada yeni Gümrük binası BANDIRMA, (Milliyet) — En mühim ve en işlek ticaret ve tran- | sit Jimanlarımızdan biri olan Ban- dırma gümrük (teşkilâtı itibarile çok ehemmiyetlidir. Krabiga, Er- dek, Karacabey gümrük işleri ci- betinden mmtakası ve idaresi da- | hilindedir. Bilhassa son takas re- jimleri dolayrsile ihracat merke- zi kabul edilerek kıymet ve ehem- miyeti bir kat daha artan Bandır- muntazam ve mü- açım him bir noksanlık teşkil ediyordu. Memnuniyetle öğrendiğimize gö -re gümrük idaresi pek yakında ar- zu edildiği gibi muntazam ve mü- kemmel ve her cihetçe gümrüğe ek işli bir binaya © kavuşuyor, Bu i len belediyenin işgalinde buluğan iskele binasıdır. Gümrü idaresi bu binayı satıl almak husu- sunda belediye ile & müzakereye başlamıştır. Köylerde yeni mektepler AYVACIK, (Milliyet) — Bu se- ne kazamızın kozlu, kayalar, bü- yükhusun, ve demirci inde hükümetin kabul ettiği plân muci- bince üç dershaneli mektep binaları inşa edilecektir. Dört köy- de yapılacak olan bu yeni mektep binanın temelini bir ay içinde dıvar larmı bitirmiştir. Bu yeni mektep binalarının inşaatı bu sene bitmiş- “olacaktır. Zilede Gazi heykeli ZİLE, (Milliyet) — Şehrin mer- kezinde Gazi Hazretlerinin heykel- İ lerinin dikileceği büyük arsanın is- timlâki belediye meclisince karar altına alınmıştır. i Aydın Halkevinde AYDIN, (Milliyet) — Halkevi ütüphanesine nisan ayında 59 rmu- allim, Gl memur, 782 talebe, ve 66 saff meslek erbabından olmak üze- re 968 yurttaş gelmiştir. Bunların 519 u muhtelif eser ve 449 u gazete <e mecmua okumuş! x ır. Sıhhi müzeyi nisan ayında 205 yurttaş ziyaret etmiştir. Fransızca ve almanca yabancı dil kurslarile o keman, viyolonsel, mandolin ve piyano musiki dersle- rine devam edilmekte bu dersler büyük alâka görmektedir. Bu sene 19 mayıs milli inkılâp bayramını geçen seneden daha canlı ve alâ- kalı bir suretile kutlulanması halkevinde faaliyete başlanmıştır. İnkılâp'bayramında Aydına bağlı bütün köylylerimiz de davet edile- ceklerdir.* Zi Köylüyü döven jandarma HAVZA, (Milliyet) o — Kara Halil jandarma karakol kumanda- nı Hüseyin çavuşun tevkif ve na- hiye müdürü Şevki Beyin işten me- nedildiğini telgrafla bildirmiştim. Hüseyin çavuş köyden çalınan bir hayvanm hırsızları aakkında tahki- kst yaparken köy halkından in iki kişiyi dövmüş ve bunlardan Mol'a Osmanı altı gün muntazaman dö- verek bacağıhı kırdığı anlaşılmış- tr, Molla Osman vilâyet hükümet doktoru ve sıhhiye heyetince mua- yene edilerek bir ay müddetle teda- viye muhtaç olduğu anlaşılmıştır. Mülkiye müfettişi Refik Bey tabki kata tevsian devam etmektedir. Eğridirde su sporları EĞİRDİR, ( an lü yapılan ya- pporakdalımmn movakıs ikmal edile. rek göle indirilmiştir. Kulüp genç. leri deniz sporlarında faaliyete ocç mişlerdir. Fdirnsda 6 mayıs EDİRNE, (Milliyet) — o Hızıl İlyas gününün — bütün bir neşe v8 şetaretle geçirilmesi itiyadı pek es- Nalduğu gibi İstanbuldan Tuna. ya kadar bütün bir şarki Avrupa- da beynelmilel bayramların biri sa yılacak kadar da muhteşemdir. Senelerdenberi bu ananeyi çok daha parlak tezahüratla ve hattâ kasidelerle ve resimli larla destan; İ yaşayan Edirneliler 1934 senesinin kakavasının da evvelki yıllara nis- petle çok heyecanlı bir surette kar. şılamışlardır. : Anado'u oteli sahibi Ahmet Şazi beyin hazırladığı ve bine yakın nüs ha bastırıp Edirnedeki dostlarına ve Edirnede memuriyet vermiş ve- ya muhitte iyi (o hatıralar bırakıp geçmiş diğer vilâyetlerimizin bir çoğundaki maruf zevata yolladığı ppanzum destanına göre bu yılın ka kavası 6985 senesine © tesadüf et- mektedir. Bu destanları alanları, kâffesi Kafile kafile saraçhaneba: sındaki kakava © mahalline birik” mişler ve kakava merasimini tema- şa etmişlerdir. Bu merasime koşan: lar içinde memleketin kibar ve mü- nevver tabakalarına mensup zeva- tın da mevcut bulunduğunu yazma- ğa hacet yoktur. Saat 6 - 7 arasın- da başlıyan bu merasimde eski ha- sırlar koca bir ee etmiş olan?! Ahmet Şazi beyin hu- zurunda bu kocaman ateşin üzerim- den atlayanlar tef, darbuka ve da- vul karşısında çiftetelli oynıyarak takdis ve tesit merasimi yapmış» lardır. Bu şenlikler yalnız saraçhaneba- şında yapı kalmamış, şehrin rük | diğer mıntakalarında da aynen ya- şatılmıştır. | Ayvacıkta yeni hükümet konağı AYVACŞK, (Milliyet) — Bun- yanan den aynı dıvarlar içine yapılması- na teşebbüs edilmiştir, hükümet ko. “nağının inşasına ait kereste tama- men hazırlanmış ve kazaya celbe- iştir, bu sene verileceği bildiri- len beş bin lira tahsisat geldiğinde inşaata başlanacaktır. Bir cinayet davası SİVAS, (Milliyet) — Cümhuri- yet bayramından bir kaç gün ev- vel lise orta kısmından Sıtkı efen- di vurulmus, bir, iki gün evvel kay- ga ettiklerinden dolayı liseden Or- han, Ali, Bekir efendilerle Recep efendi zannaltına | alınmışlardı.. Şimdiye kadar cereyan eden mu- hakeme dört efendinin cinayette a- lâkaları sabit görülememiş ve hep- si beraat etmiştir. | p