26 Mayıs 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

26 Mayıs 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

z e e e Dere TI İttihat ve (BAHAEDDIN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESIKALARA GÖRE) | Bütün Osmanlı unsurları birleşmezse| uvaffakıyet ümidi azalıyor muydu. Binacnaleyh, gerek genç Türkler, gerekse Ermeniler tarafından bü- fün Osmanlı unsurları birleşmedik- çe Abdülham'de karşı olan müca- | hedenin muzafferiyetle neticelen- olamıyacağı , Türk ve Er- mesine imkân hasıl birleşmeleri daima bir lâfızdan i- baret kalıyordu. Terakki ve İttihat cemiyeti ara- dan seneler geçtikten sonra 1908 inkılâbına sebebiyet verecek olan Makedonya meseltsile ciddi bir rette meşgul olmağa başlamıştı. yük dev.etler, Balkan devletlerinin. tam ortasında kalan ve bir yanar dağı gibi kaynamağa başlıyan Ma. kedonya meseles'ni iyi larına dolamışlardı. Vaziyet, Os- manlı devletinin taksimine Make- donyadan başlanılacak gibi göste: riyordu. Bu işi en ziyade kurcala- yan gene Rusya devleti idi. Terak- ki ve İtt hat cemiyeti uzun bir lâ- yiha kaleme alarak © bunu, Rusya 'dev'eti hariç olmak üzere büyük devletlerin vekillerine takdi mişti, Bu lâyihada deniliyordu zara gariptir. Şimdiye kadar çare gösterenler hep büyük bir lütüf- kârlik takman ecnebilerdir ki bun lar tarafından © gösterilen çareler gayri kabili tatbik o'an şeylerdir. O halde memleketlerini ve onun marazlarının ecnebilerden daha iyi bilen O: bapta söz söylemeğe hakları olmak lâzımge- tir, Avrupanın Makedonyadaki 18- lahat mesaisi h'ç bir netice verme- di. Hattâ Makedonya ahvali beter oldu, iğtişaşlar çoğaldı. Bu hakikat karşısında Avrupa, şerefile işten çekilip müşkülât: arttırmaktan baş- ka bir şeye © yaramıyan her türlü müdahaleden feragat edeceği yer- de Makedoyayı bilâhare daha z'ya- de belâlara duçar edecek olan bir tecrübegâha çevirmek istiyor. Evet, elemle haber aldık ki İngil tere Hariciye Nazırı Sir Edvard Grey Makedönya in bastı. © rilmesi oraya müstak'l bir vali tayi nile mümkün olacağı fikrini ileri sürmüştür, Petrasburg kabinesi de Makedonya meselesinin beynelmi İel bir idare teftişile halledilmesini düşünüyormuş. Son derecede kat'i ve emin ola- rak diyebil riz ki bu iki türlü ted- birin ne biri, ne diğeri şayanı ka- bul deği'dir. Çünkü. | her ikisi de Mal Osmanlılık mecmu- n büsbütün ayrılmasını intaç S Pr. İslâm ve Hristiyan bilu. mum vatandaşlar vatanlarını ecne. bi müdahalelerinden korumak, şah 8i ve siyasi hürriyetlerini şimdiki müstebit hükümetin elinden almak için birleşerek “Osmanlı Terakki ve İttihat cemiyeti namı altında top lanmışlardır.,, Bu cemiyet memleketimizin u- mumi inkırazını intaç edecek olan bu gibi teşebbüslere milli haklarımızın müdafaasna azmetmiş olduğu cihetle, bu uğur- da her türlü vasıtalara baş vuraca- ğımızı ve adalet (o ve medeniyetle kabili telif olmıyacak (bir surette ecnebilere bazice ölmağı katiyen kabul etmiyeceğimizi arzederiz. Avrupanın maksadı Makedonya- nın saadetini temine matuftur de- niliyor. Avrupa bunca mesaisine rağmen şimdiye kadar bu maksadı- mıza muvaffak olamamıştır. Av- rupanın gayesi ortaya bir nevi Ma- kedonya hükümeti veyahut Make- donya mümtaz eyaleti çıkarmaktır. Bunların ikisi de tehlikelidir. Bel. Ni başlı bir Makedonya devleti bun- dan iki bin seneyi o mütecaviz bir zamandan beri mahv. . Es ki Makedonyalılardan bugün eser bile kalmamıştır. Makedonya tari- hi bir hatıradan başka bir şey de- ğildir. Ancak o imparatorluğun ha- yatile kaimdir. Makedonyayı teşkil eden üç Rumeli (vilâyetinin talii diğer yirmi yedi vilâyetin taliine bağ'ıdır. Bunların hepsi (birden Osmanlı devletini teşkil eder, ya- pılacak başka bir taksim yoktur. Mademki Avrupa maziyi ihya et. mekte bu kadar gayret gösteriyor, neden meselâ Polonya devletini ye. niden kurmıyor? Polonya henüz yakın zamanlara kadar mevcuttu, arazisi de gene Polonyalılar tarafın dan meskündür. Makedonyaya taalluk eden ted- birlerin kâffı ii ğ 1 yanım hastâliğm: “bilmiyor, yahut bilmek istemiyor. Zevahire baka- Terakki! rak yanlış neticelere varıyor. Zan- nediyor ki Makedonyada iki tü halk var: Bir tarafta Müslümanlar yani cellâtlar, ve diğer tarafta Hr's tiyanlar (bilhassa Bulgarlar) yani bigünah mazlumlar! Bu zehaptan dolayı Hristiyanları yani Bulgarla- rı Müslümanların güya vahşet ve taassuplarından korumak için ted- birler alarak Makedonyaya çare- saz olduğunu zannediyor.,, Terakki ve İtthat cemiyeti ta- rafından yazılan bu beyennameden beri aradan otuz sene geçmiştir. Bugün Makedonyanın aldığı hâl malümdur: Makedonyalı Bulgarla- rm bir çoğu Bulgaristana iltica et- m'ş bulunuyorlar ve orada bizzat Bulgarlar tarafından kesiliyorlar, hapislere atılıyorlar, açlık ve se- falet içinde çalkanıyorlar. Bugün Osmanlı idaresine (o avdeti isteyip | istemedikleri kendiler'ne sorulacak olsa idi, bunu büyük (bir sevinçle kabul edeceklerine şüphe yok- tur! Beyennamede Terakki ve İttihat cemiyeti bir Makedonya milleti yoktur demekle hata etmiş oluyor. Make ya milletinin mevcudiyeti. ne sarsılmaz bir imanla kani olan- lar bugün bile Makedonya muhta- riyeti için geceli gündüzlü çalış- maktadırlar. Osmanlı devleti zama nından beri Bu'şarlar Makedonya: meselesinde © iki de bir ayrılırlar, | Sofya emperyalizmi Makedonya. | nn Bulgaristana ilhakı için çalış- tığı halde Makedonyalı mefküre- ciler, Türkler de dah | olduğu hal- de Makedonyanın muhtariyetine temin etmek isterler. Terakki ve İt- tihat cemiyeti bu muhtariyetçilerle teşriki mesai etm'ş olsa idi, Make- donyada Bulgar emperyalizmine karşı muvaffakıyetle mücadele et- miş olacaktı ve Makedonya muhta- riyetçilerini Sofya emperyalistleri. ne karşı kullanmanın yolunu bilse idi, belki Balkan muharebesi bile | zuhur edemiyecekti. Çünkü Make- | donya muhtariyetçileri Balkan ii tifakma karşı şiddetle aleyhtar idi. ler, bu ittifakın Makedonyanın tak. sim'ni intaç edeceğini biliyorlar ve © zamanki İttihat ve Terakki erkâ- | nını ikaza çalışıyorlardı. Ne çareki iş işten geçmişti, İttihat ve Terakki hükümeti düşmüş ve düşünceye ka- dar da Makedonya muhtariyetç le- rile iyi geçinmenin yolunu bulama- muştı. Meşrutiyeti takip eden sene. | lerde İttihat ve Terakki Makedon. | yada vukua gelen kanlı hâdiselere en ziyade Kral Ferdinandın sebep olduğunu ve Bulgar emperyal'zmi- nin İstanbula kadar uzayan büyük bir Bulgar devleti kurmağı tasav- ur ettiğini, Makedonya muhtariyet- çilerinin ise yalnız muhtar bir Ma- kedonya tesisini arzu ettiklerini ve | bu muhtariyet Makedonya dahilin- de kalacak olan Türklerin de mü- savi hukuka malik olacaklarmı an- HARİ Amerikada kanlı hadiseler MİLLİYET CU! Grevcilerle mak istediler ölenler TOLEDO, 25. A.A. — Grev ne- ticesinde burada çıkan karışıklık lar bütün gün deva metmistir. Grevciler zabıta memurlarına cavüz e'mişler ve bu yüzden bi çok çarpışmalar olmuştur. Yirmi kişi yaralanmış ve bir k tür, TOLEDO, 25. A.A. — Dün ilmüş- şamki hadiselere “ahne olan mey- dana çıkan bir sokaktan yirmi ka- dar tezahürcü bir milli muhafız grupuna ateş açmışlardır. Milli muhafızlar ateşe mukabele etme- den hücum etmişler ve tez hür- cülerden 13 ünü tevkif | etmişler. dir. Geri kalanlar da bir müddet sona yakalanmıştır. Muhtelif noktalarda . çarpışma- lar olmak'a devam ediyor. Kıtaat tarafından işgal o edilen fabrikaya mücavir tren yoluna ta- hassun eden silâhlı meçhul şahıs- lar, fabrikaya ateş etmektedirler. Toledo civarındaki “ Bingham " otomobil parçaları fabrikasını iş- | çiler dinamit ile uçurmak niyetin. | dedirler. Bu fabrikayı muhafaza | için bir bölük milli muhafız gön- | derilmiştir. | Diğer şayialara göre o grevciler Detrua'dan makineli tüfenkler ve mitralyözlerin gelmesine - in'izar etme) ler. 260 elektrik işçisi hazır bulundukları- nı bildirmişlerdir. Dört | sendika daha 6-16 da yapılacak umumi greve iştirake karar vermişlerdir. TOLEDO, 25. A.A. — Dün ak- şamki gürültülerin çıktığı meyda- na mücavir bir sokaktaki bir e- lektrik fabrikasından 6000 grevci tekrar hücüma geçmişlerdir. Çıkan boğuşmada, milli muha- fızlar üzerine taşlar ve şişeler a- tılmıştır. Milli muhafızlar ateş aç- mışlar, dört işçiyi vurmuşlar. İşçi- | lerden biri de milli muhafızlar a. ! Hitlerciler Yahudilerin mallarını zabt için hazırlanıyorlar | LONDRA, 25. A.A. Deyli | Ekspres'in Almanya hususi mu- habiri olan ve casunlük ithamı ile tevkif edilip sonra bırakılan M. Penbrak Stefens'in o haber aldığı- na göre, ecnebi yahudilerin, Al- manyanın ticaretine karşı yapmış oldukları zararlara karşı, Alman hükümeti, Alman yahudile; mallarını müsadere ve zabt hazırlanmak'adır. Deyli Ekspres gazetesi bu ha- berin dehşet ve istikrahı asttır- için layamamıştı. Anlamış olsa idi, bi- rini diğer'ne karşı kullanmanın ça- Tesine bakardı. Makedonya muhta- riyetçilerinin, bütün Makedonya kat'i surette Yunanistan, Sırbistan ve Bulgaristan arasında taksim e- dildiği halde bile o muhtariyet fik. ECNEBİ Temps gazetesi Fransadahi milyo - nerlere dair neşrettiği bir tetkihte şu malâmatı vermektedir: Resmi istatistiklere nazaran Fran- sadaki milyonerler, veraset noktai na zarından yapılan ihbarlardan anlaşıl dığına göre 1931 - 1932 senelerinde 1.727 dir. Halbuki 1930 senesinde bu | yrihdar 1760, ve 1929 senesinde 1,584 li 1931 . 1932 senesindeki alâkadar dairelerin vaziyetlerini bildiren mil - yonların dereceleri şadur: 4 — Kişi 50 şer milyon fı fazla mirasa konmuştur. Mecra mi raslar 325 milyona baliğ olmaktadır. (Halbuki 1930 senesinde 7 kişi SO milyondan fazla bir para tevarüs et- miş ve mecmu paranın mikdarı 642,5 milyon franga yükselmişti, 1929 sene sinde ise böyle 7 hişi tevarüs etmişti. Ve hepsi 590 milyon franga baliğ olu a. Gene 1931 - 1932 senesi zarfında 50 kişi 10 - 50 milyon frank, 123 kişi $ - 10 milyon frank, 5Ol kişi 2-5 milyon frank 1.049 kişi 1 - 2 milyon frank mirasa konmuştur. Ric et Rac'tan : Japonya bitti( Artık bundan son - va dünya haritası üzerinde J&ponya rinden kat'iyen vaz geçmedikleri nazarı dikkate alınacak olursa, on- larla müştereken hareket etmenin ne büyük faydalar temin etmiş o- lacağı kolaylıkla anlı MATBUATIN hakiki ismini almasına ve Nippon tes miye edilmesine karar vermiştir. Nip- pon, Şark veyahut Doğan mektir. Çince telâffuzu aşa: Zippanz yahat Yapun'dur. Avrupa - İlar bunu almışlar ve Japon yapmış lardır. Fakat hakikat halde Japopn'un manası yoktur ve birçok meseleler biz | zat Japonlar bile tamamen Garpli o - lan bu kelimeyi hiç işitmemişlerdir. Hattâ belki bugün bile orada bu ke - limeyi duymayan kimseler vardır. Bu mıntakanın ahalisi kendi memleket - leri için belki bin güzel isim kullan - maktadır. Ya - Sina yahut Oya - Sine (Sekiz Büyük Ada), (Cesaret Top- #), (Sulhçu Sahil), (Beynessema vel- «rz memleket) (Nezaket ve Şeref top | rağı), (Tasallüp etmiş su damlası), ve saire.... Bütün bunlar da hiç şüp - hesiz şairane bir eda vardır.. Japonya gençtir. Daha henüz me- deniyete atılalı ve tekâmüle başlıya- hı üc çeyrek asır oluyor. Fakat ince asrilik cilân altnda saf tazeliğini saklamıştır. 1867 senesinde bu memleketi ziya- ret eden Conte rik gemileri tehalükle karşıladıkları- nı yazmaktadır. Her yeni şeyi güzel - dir. Japonlar da bu sene İngilizlerden Laimoun isminde büyük ve enfes bir gemi satın almışlardı. Gemi bir sabah içinde İngiliz bahriyelileri oldağu diye bir menileket yoktur. Tokio hükü meti bn güzel memleketin istikbalde | halde Yoko - Hama limanına vâsıl ol- muştu, Fakat Japonlar öğleye doğru İ HABERLER muhafızlar | ve yaralananlar var tılan bir tuğla ile ölmüştür. Ölenler de var TOLEDO, (Amerika), 25. A. A. — Milli muhafızlar tarafından İması üzerine grevcilerden ü müş, altı kişi kadar ağır yaralanmıştır. Milli muhafızlara ateş emri verilmemiştir. e Fakat grevcilerin hücumuna maruz kalan ve a. kadaşlarını kanlar içinde gö- ren muhafızlar hayatlarmı | tehli- kede sayarak ateş açmışlardır. Ateş açmadan evvel, milli mu- hafızlar dipçiklerle ve ağlatıcı bombalarla grevcileri dağıtmışlar- dı. Birçok muhafızlar yaralanmış- lardır, Dö:t milli muhafız kıtasına Kolumbüsten derhal hareket et- meleri için emir verilmiştir. TOLEDO, (Amerika) ,25.A.A.— Grevciler nihayet dağıtılmışlardı Karışıklıklara beş bin grevci işt- | rak etmiştir. NEVYORK, 25, A.A, — 6-16 ta- ihinde 100000 çelik ve demir işçi- in grev yapmaları muhtemeldi; İşçi mümessillerinin ültimato- muna cevap olarak, “Betlen Sül” şirketi reisi M. Grave, Amerika demir ve çelik inatitüsünün verdi- gi bir ziyafette, bu sanayiin “Open Shop” prensbini yani, patronlar tarafından sendikalar o yapılması hakkını muhafaza edeceğini, ve iş- çi federasyonun demir ve çelik iş- cileri namma söz söylemesini ka- bul etmiyeceğini bildirmiştir. İsçiler ültimatomu, 6-16 tarihin- de bitmektedir. Amerika iş federasyonu reisi | M. Vilyam Grin, Toledo hadisele- rinin mesuliyetini patronların ü- zerine atmaktadır. M. Grin pat ronların sendikaların hakkını ta- nımaktan istinkâf etmelerinin işçi sınıfı üzerinde bu memlekete git- tikçe yayılan bir memnuniyet-izli- ğe sebep olduğunu bildirmistir. Ceneral Rayski Tayyare ile yaptığı Balkan seyahatinden döndü VARŞOVA, 25. A.A. — Askeri hava kuvvetleri kumandanı cene- ral Rayski Balkan memleketlerin- de yaptığı uçuştan bugün Varşo- vaya dönmüştür. Ceneral Rayski bu seyahatı bizzat kendisinin ida- re ettiği küçük bir tayyare ile yapmıştır. Yanında zevcesi de bu- tunmuştur. Mümaileyh Bükreş, İs- tanbul, Atina, Belgrad ve Peşteyi ziyaret etmiştir. , Katolikler ve Hitlercilik BERLİN, 25. A.A. Alman gençler birliğinin mümessili heya- natında Hitler gençliğinin kato- lik kilisesine düşman olmadığını ancak her şeyden evvel Hitlerin prensiplerinden mülhem bulundu. ğunu söylemiştir. | gemiyi tamamile işgal etmişler ve bü | tün ecnebi, garpli kumandanları tai - feleri dışarı atarak geminin hâkimi ol muşlardır. Bunun üzerine gemiyi yü - rütmel istemişler ve fayrap etmişler dir. Gemi dheste beste hareket etmiş, sonra birden hızlanmıştır. Japonlar gemiyi durdurmak istemişler, fakat makineleri bilmedikleri için bir türlü muvaffak olamamışlardır. Bunun üze rine içlerinden biri dümeni kırmış ve gemi mütemadiyen bulunduğu yerde daire çizmeğe başlamıtşır. Etrafa im dat işaretleri verilmiş ve limanda bulunan bir Fransız harp gemisi in - safa gelerek, bu serseri ve şuursuz vapuru durudrmak için bir kayıkla makinist göndermiştir. O gün o taraflarda bulunan Fran sız ve İngiliz bahriyelileri çok eğlen- mişlerdi. Fakat zaman değişmiştir. Bugün bazı Sofyada çıkan Mir gazetesi (va ziyet) serlevhasile yazdığı bir ma- Yeni hükümetin eskilerinin yaptığı gibi halkın tecessüsünü tatmin etmek maksadile gazetelerle kendisini rek- lâm etmiyeceği hususunda başvekilin yaptığı beyanat efkâr: umumiyede i- yi bir intiba hösl etmiştir. Zaman, hakikaten sözden ziyade iş yapmağı icap ettirmektedir. Eğer hükümetin siyaseti ve maksatları tetkik ve tasdik DA OKUDUKLARIMIZ ) A Gİ) Çaldaris - Maksimos - Kondilis ATİNA, 25 (Milliyet) — Hariciye Nazırı Mö yö Maksimos bugün Bi | Cenevreye hareket edeceğ nden dün Hariciye Nezaretinde Mösyö Çalda: arasında müsademeler | Grevciler bazı fabrikalara hücum ederek yak-| risin riyasetinde bir içtima yapıldı ve bu içtimada Hariciye Nazırı Mös- yö Maks'mosla Harbiye Nazırı Mösyö Kondüliz hazır bulundular. Bu içlimada Bulgarisiandaki taklibi hükümet vakasından sonra Balkanlar. da tevellüt eden yeni siyasi vaziyet konuşuldu. Cenevrede konuşulacak meselelere dair bir muhtıra kaleme alındı. M. Göring AÂtinadan Peşteye gitti ATINA, 25 (Mill yet) — Prusya Başvekili ve Almanya Hava Nazı- rı Mösyö Göring ve kendisine refakat eden zevat dün buradan hava yo du ile Berline dönmüslerdir. Misafirleri Natoy tayyare meydanında Mös- yö Çaldaris, Mösyö Maksimos, Hava kuvvetleri Nezareti Müdürü, Hava kuvvetleri Erkânı Harbiye Reisi, Almanyanın Atina sefiri, sefaret ve konsoloshane erkânı ve yeni birçok resmi zevat teşyi ettiler, Mösyö Göring benzin almak üzere bir saat için Belgrada inecek ve Macaristan devlet adamları ile görüşmek üzere iki gün Peştede kalacak- dir. Galatasaray Balıkesirde mağlüp ! BALİKESİR, 25. (Miliyet) — Galatasaray takımı burada Şe- hir takımı ile yaptığı maçta 6 -3 mağlüp oldu. İzmir Halkevinde çiçek balosu IZMIR, 25, A.A. — Gece Halkevinde verilen çiçek balosu çok muvaffakiyetli olmuştur. Balo sabaha kadar güzel bir şekilde devam etmiştir. Baloda Vali Kâzım ve müstahkem mevki Kumandanı Müm- taz Paşalarla bütün kumpanyalar direktörleri ve bir çok zevat hazır © bulunmuştur. Ibrahim Tali Beyin teftisleri ÇANAKKALE, 25. A.A, — Evrese nahiyesinde Çanakkale vali- si Sü eyya Bey ve vilâye! halk müme silleri taafından karşılan, mami müfettiş İbrahim Tali Bep maiyetiy's Gelibolu'ya gelmiş me- mur'ar, zabitler bir bölük jandarma, mektepliler, kadın erkek Gelibo- Ju halı tarafından istikbal edilmiştir. Umumi müfettiş o Geliboluda C.H, Fırkasımı, daireleri gezmiş balık konserve imalâthanelerinde tetkikler yapmış, halk ile görüşmüş ür. Bir gece orada kaldıktan sonra motörle Çardağa, oradan Lapsekiye gitmiş, fevkalâde tezahürlerle kar- sılanmıştır. İbrahim Tasi Bey Çardakdiköy ihtiyar odası ve kooperatif ve yeni yapılacak iskele işleriyle meşgul olmuş, mektebi gezmiş, Lap- seki'de dai'eleri, C. H. Fırkasını, dispanseri ziyaret etmiş, mektepte sınıflara girerek dersleric bulunmuştur. Çanakkalede parlak tezahürlerle karşılanmış, memurlar, zabit- ler, bir kıta jandanma, mek'epiiler, izçiler kadınlı erkekli binlerce halk merasime istirak etmiştir. İbrahim Tati Bey bölediye dairesi- İne girerken halk “Yaşasın Gazi, yaşasın Cümhuriyet” diye bağırmış ve siddetle alkıslamıştır. Burada daireleri, C: H. Fırka'ını, | hastaneyi, belediyeyi zivaret eden İbrahim Tali Bey halk ile ihtiyaçları üzerinde görüşmektedir. İkinci Türk dili kurultayı 18 ağus- tosta Istanbulda top'anaca ANKARA, 25. A.A. — T.DT.C. umumi kâtipliğinden : 1— İkinci Türk dii kurultayi 18 ağustos 1934. tarihinde İs'an- bul'da toplanacaktır. 2 — Birinci Türk dili kurultayı azalarından ikinci dil kurultayı- na iştirak edebilecek olanlar en geç 15 temmuz 1934 akşamına kadar Dai umumi kâtipliğine müracaatla isim ve adreslerini bildirmeli: dirler. 3.— Kurultayda bir tez irat'etmek istiyenler, tezlerini yazasak en geç 15 temmuz 1934 akşamına kadar cemiyet umumi kâtipliğine gönde'miş olmalıdırlar. 4.— Tezlerinin bir hulâsası önceden basılarak azaya dağıtılması- nı arzu eden tez sahipleri, asıl tezin dörtte birini geçmemek üzre öy- le bir halâsayı da tezleriyle birlikte Cemiyet umumi kâtipliğine gön- derebilirler. 5 — Kurultaya daimi dinleyici olarak gelmek istiyenler en geç 31 femmuz 1934 akşamına kadar isim ve adreslerini Cemiyet umumi kâtipliğine bildirmelidirler, 6.— Kurultayın ruznamesi; a — Açma nutku, b — Reis, reis vekillikleri, kâtipler ve komisyonlar seçil meleri, e— Cemiyetin iki senelik çalışmasına ait umumi ve iki yi lık hesaplara dair mali" ğ n dil işleri hakkındaki tezleri, & — Nizamname ının ve iki senelik çalışma | prog mırın müzakeresi, #— Cemiyet hesaplarının tetkikiyle umumi merkez heye- tinin ibrası, # — Umumi merkez heyeti seçilmesi, h — Kapanma nutukları. 7.— Müracaatlar Ankarada T. D, T. C. umumi kâtipliğine hitabe- dilmeli ve zarfın üzerine Kurultay kelimesi de yazılmalıdır. z Liberyada Japon tayyareleri Bomba mı attı? Tas Ajansı bu şayiaları tekzip ediyor MOSKOVA, 25. A.A. — Havas ajansı 24 Mayıs tarihinde Ameri- kan kaynaklarından alarak verdi" ği bir haberde Japon tayyareleri” nin deniz mıntakasındaki Rus toprakları üzerinde bir | taarruz adikdikten meni Gym pire CELSE verilir ve Başvekilin arkadaşları dev- letin umumi siyaseti hakkında ayrı beyanatta bulunmazlarsa bu arzu pek çasuk tahakkuk edebilir. Ecnebi matbuat, umumiyetle vuki:- « gelen bu tebeddülü iyi karşıladı ve onu dürüst bir şekilde tefsir etti. Ec- nebi matbuatı, Tırkaların milletin sem- patisini kaybettiğini ve b tebeddülün her türlü hâdise ve mukavcmetten u- zak olarak vukuunun bununla izah edilebileceğine işaret etmektedir. Yi. ne bu matbuat, dahili nizam ve milli i birlik için nüfuzlu iz yaptıklarını, güya birçok köyler veleri hazırladığına, - İrin tahrip edildiği ve bin kişinin rinden kurtulan Bulgar hükümetinin | öldüğünü bildirmştir. harici siyaset sake e da lüzumlu | Echode Paris gazetesi de Â- olan serbest Taaliyetini gösterebilece- a “İner ei “çiyan ihtiraeler | dan alarak buna benzer haber tsadi buhranı alt edip Balkanlarda | ler neşretmiştir. : bir sulh âmili olmak için lâzım olan | Tas Ajansı bu haberlerin baş havayı bulacaktır. v ; tan başa uydurma olduğunu bil Correspondance Diplomatigue | dirmeğe meztındur. reyiâmdan sonra yapılması muhtemel kombinezonlar değildir, belki reyiâ * ma müracaatın Versailles muahede © 'namesinin tespit ge şolduğu tarihte pondance diplematigue, icrası zaruridir. Reyiâmın tehiri me” Sarre havzasında yapılacak reyiâm ile | zaubahsolamaz. Çünkü böyle bir şe”, hiç bir alâkası olmeyan bir takım en | Versailler v menahmienemeni mine ii eller bulmuş olduğunu yazmakta - | mugayir olur, bundan başka Sir. Bu gazete diyer kiz den vaziyet büsbütün vahamet kesbe “Halihazırda meozuubahsolan cihet | der.,, ten: Cenevre müzakerelerinin inkıtaa reğfin.BİEİEEŞS LAR, di