15 Temmuz 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

15 Temmuz 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

3 TARİHİ TEFRIKA:87 15 Tem İttihat ve Terakki! (BAHAEDDİN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESİKALARA GORE) Su herifin ebedi gaybubeti haberini mutlaka telgrafla bekleriz “Geçenlerde bir kahvede otur- makta olan on beş ( yirmi Bulgar genci Bulgaristanın terakkisinden , Türkiyenin ise geri kalmasından bahsederlerken şu günlerde bir kar gaşalık olsa da Türklerin evlerine girsek (Gül Ayşem), (Gül Fat- mam) diye o narin Türk hanımla rını aguşu visalimize (alsak gibi sözleri yüzümüze karşı söylemek- ten çekinmem şerdir. İşte Bulga- ristanda medeniyet denilen şey bu suretle kendisini gösteriyor.,, “Tüccardan Ahmet Hamdi efen- dinin dükkânına hırsız girerek yüz farnk aşırdı. Ahmet Hamdi efen- di istida ile hükümete müracaat et- ti. Bunun üzerine (o kasabamızın muteber esnafından Nalbant Hüse- yin efendi ile Veysi oğlu Emin e h dür hapse atıldılar. Niçin? Çi Bul- gar çavuşu Emin ve Hüseyin efen- dileri vaka gecesi saat dört radde- lerinde camiişerif civarında gör- müşt,, “Sultan Hamidin ağır hasta ol- duğunu gazeteler yazıyorlar. Şayet Padişah ölürse, siz bunu Pariste da- ha çabuk haber alacağınız için ö- lüm haberini telgrafla bize bildir- menizi rica ederiz. Telgraf parası şubemiz tarafından ödenecektir, ! Abdülhamidin hastalığına dair çıkan haberler inşallah sahihdir. Sultanın sol ayağını (o fena halde sişmiş olduğu haberini, telgraf ha- vadislerine istinaden “Balkan,, ga- zetesi de ilân ediyor. o Şu herifin ebedi gaybubeti haberini mutlaka telgrafla bekleriz... imdi alime kolcuları sarı fırsat edinerek müte- BİLE İslâm evlerini basıyorlar dınlarımızın bile cebren üzer- raşlırıyorlar. o Geçen gün beş kolcu eşraftan Emin beyin evi- ne girerek kadınların üzerine hü- cum ettiler. Emin beyin haremi ve gelini korkularından bayılarak bi- rer tarafa serildiler. Fakat kolcu- lar hiç insaf etmediler. Hattâ ba- yılanların imdadına koşarları bile evden içeri bırakmadılar.,, “Bu vahşi millet hiçbir fenalığı üzerine almaz. Her fenalıkta ken- dilerinin haklı olduklarmı iddia e- derler, Bulgaristanda yaşayan muh telif milletlerin ne canı, ne malı, me de ırzı emniyet altındadır. Bir gün biz Türklere tecavüz edi- lecek olursa hangi merhamet kapı - sını çalacağız? Ana, baba ocağı- dır diyerek terkedemediğimiz em- lâkimizi mahv ve perişan edecek- leri gibi en nihayet bir gün bizi de katliâm edeceklerine hiç şüphe yok tur. Ey Osmanlılar, gözümüzü aça- lm, zevku sefadan başka bir şey düşünmiyen Abdülhamidin zulüm ve istipdadma bir nihayet verelim, Abdülhamit bir gün başımıza böy- le bir felâket gelmesinden kork- maz. O ne kadar Müslüman kanı m o kadar eirsize olur.,, ura gazetelerinin yazdığı veç- bile şayet Abdülkmmi allak yi kında “ ne kendi etti rahat, ne â- leme verdi huzur; yıkıldı gitti bu âlemden, dayansın ehli kubr,, di- yerek sanduka mekân olu:sa, bi- zim burada tekip edeceğimiz hattı hareket ne olacak ve ne iş yapıl. mak lâzimgeleck? Bu tebşiratı hâ- vi olarak tarafınızdan gelecek tel graf gizli mi tutulacak, yoksa tel- grafr alır almaz şubemizce bir şen- lik mi tertip edilecek? Abdülhamit geberecek olursa yapılacak işler hakkında birçok seyler hatıra gel diğinden bu hususta bizi tenvir et. menizi rica ederiz.,, Bu'garitsandan Parise gönderi- len mektupların yukardaki hülâsa- ları Bulgaristan Türklerinin düşün- £elerini ve vaziyetlerini gösterme- ğe kâfidir. Tabii her tarafta oldu- Bulgaristanda dahi Türkler ara sında bir anlaşamamazlık görülü- yordu. Fakat bu ihtilâflar bir iki iye inhisar ediyordu. Ortalığı karıştırdıkları söylenen bu bir iki kişi Etem Ruhi ve Ali Safi Beyler di. Etem Ruhi ve Ali Safi Beyler hususunda Bulga - türkleri aldatmış ve ye- se düşürmüş olan kimselerdi. Ka- zanlıktan Parise yazılan bir mek - tupta deniliyordu ki: Rumeli gazetesi başmuharriri Etem Ruhi Bey ziyaret maksadile kasabamıza geldi. Kendisile ko - nuştuğumuz esnada Ruhi Bey (Tu na) gazetesile olan münakaşaların dan bahsetti. Bir aralık, evvelce teşkil edilmiş olan cemiyetin ne - den dağılmış olduğunu kendisin - den sorduk. Etem Ruhi Bey as - lan, yani anası babası Ermeni o - lan Ahmet Rıza Beyin bu cemiye- tin dağılmasına sebebiyet verdiği- ni söyledi ve A''met Rıza Bey aley hinde bir takım galiz kelimeler kullandı. Ahmet Rıza Bey firari de ğildir, Pariste tavattun etmek üze- re İstanbuldan kaçmıştır, dedi. Bir de Ahmet Rıza Beyin “Meşve- ret,, gazetesini bir ecnebiye ter - kettiğini, çünkü kendisinin fran - sızca gazete çıkaracak kadar fran sızcaya vâkıf olmadığını anlattı. Biz evvelce de şin içinde böyle biz Ahmet Rıza Beyin lâyihaları- nı okuduğumuz zaman kendisinin Bursa Maarif müdürlüğünden fi- asıl bir islâm olduğunu bildi miz ve kendisine pek ziyade hür- met ve riayet ettiğimiz için Cemi- yete girmiştik. Bir de E'meni ko- mitelerile hiç münasebelii dığına dair verdiğiniz kavi temi- pata kapılmıştık. Eğer hakikat Etem Ruhi Beyin dediği gibi ise, Allah ve Resulullah aşkına işin doğrusunu bildiriniz de biz de böy le bir cemiyetten vazgeçelim. Zi - ra ortada bir çok kiylükaller dö- nüyor. Cemiyetten şimdilik aza ha ricinde kimse haberdar değildir. Böyle iken bu işten sarfımazar et- mek hayırlıdır. Sonra istibdada galebe çalındığı bir zamanda “hay di şuradan, siz Ermeni komitele - rine yardım ettiniz!,, gibi bir ta - kım ciğeri haşlayacak sözler işit - mektense şimdiden vazgeçmek da ha hayırlıdır. Biz Ahmet Rıza Beyin Ermeni evlâdı olduğunu hiç zannetmiyo - ruz. Daha geçenlerde (Meşveret) gazetesinde Kuranıkerimin fazi - letlerini takdir ederek Avrupalı - lara karşı fedakârane mukabele - ler yapan Ahmet Rıza Bey gibi bir hamiyet sahibi nasıl bir Hıristiyan evlâdı olabilir? Etem Ruhi Beyin sözlerine Allah bilir o kadan canı mız sıkıldı ki muarızlarımıza kar- şı süküt etmekten başka bir şey ya pamadık, ağlamak derecelerine e (Şurayi Ümmet) ga - zetesinde ya Sezai Beyin kalemile veyahut ne suretle olursa olsun bu işin hakikati ortaya konulmalıdır ki biz de burada müsterihane işi - mize bakalım. Zira biz cemiyet meftunuyuz. (Şü:nyi Ümmet) e ya zılacak olan makalede Ahmet Rr- za Beyin hangi Ermeninin oğlu ol- duğu Etem Ruhi Beyden sorulma- lıdır. Çünkü onun söylediği sözler bizi pek meyus etmiştir... (Bitmedi) Türkiye - Fransa Münasebatı (Başı 1 inci sahifede) sinde memleketimiz dı nin kuvvet bulduğunu & yirmi sene bu muktedir hükümet ada mının hususi kalem müdürlüğünü ifa etmiş olmakla müftebirim. Gene bir tesadül eseri olarak, Prağ, Bükreş, Bel grat, Londrada muvaffakıyetli seya- hatler yapmış olan diğer bir ihtiyarın Alsace Lorraine işlerinde muavini bu lunmakla şerefyap olmuş bulunüyo - rum, Bu seyahatlerde sulhün takviye- si iin kuvretli ve Saideli gayretler banisinin dahiyane hamleleri, Harici- Za Vekili Tevfik Rüyü Ba Beyefendinin bahşeden iseyen ei umumi emniyetin Şaktağımı göreceğimiz büyük misaklı husulüni mi etmiştir. Bu gayretler gözleri - le biribirini takip ediyor ve ki Avrupada bir araya top- olan bunca müşl lanmış da sulh hakikaten devamlı bir şeydir. Bizi yakından alâkadar eden vakayi- in mucibi memnuniyet bir sekilde im- di ğı Ve birkaç gün evvel Başvekil İsmet Paşanın irat ettiği mut - kunda iki memleket münasebatını te- güzel söz di kendimizi şaya- olan Fransa, samimi ve kat'i surette sulhe bağlı olan bir Türk hükümet a- damının sözlerini takdir eder. İşte böyle, bize teselli verecek birçok mev zularımız vardır. Bunlarm kıymetleri edelim. olunuz ki, bu memlekette ni takdir Emin MİLLİYET PAZAR 15 TEMMUZ 1934 * HARİCİ HABERLER Zmanya hadiseleri M. Hitler Rayiştag'da icra- atının hesabını verdi Kurşuna dizilenlerin kendisine ve rejime karşı nasıl bir suikast hazırladıklarını anlattı BERLİN, 4 (AA). Ravinteğ dün tam saat sekizde toplanmıştır. M. Hitler açık bir otemobille gelmiş ve al- kışlanmıştır. Hükümet sıralarında M. Göbbels ile Vom Neurath bulunuyordu. M. 1 Papen yoklu. Büyük üniformayı giy - miş olan Göring celsenin açıldığını bi. dirmiş ve müteakiben M. Hitler kür - — çıkarak aşağıdaki nutku söylemiş- '— Nutkumun hedefi, neticeleri is - felâketli olabilecek buhra- nın menşeini ve tenkilini millete izah et- Milli sosyalistler iktidar mev- kiini gasıp olarak değil, meşru bir su- rette almışlardır. Milletin ve devletin hal ve islikba - ki için olan mühim endişeleri, onların dikkatinden hiç bir zaman kaçmamış - tr. Fiz münekkitlerin halledilsmez ka- naatinde oldukları meseleleri ele al - dık, Alman imparatorluğu artık coğra- fi bir telâldei değil, bir birlik teşkil et- mektedir . Daima milletimizin, hariçteki Ku » kukunu müdafa ettik. Siyasi, iktesadi hayatın hemen hemen her sahası - da yeni yeni yollar aramaya mecbur ol. duk Eğer Alman milleti bize o itimat ve bizimle teşriki mesai etmeseydi; me - saimiz heder olurdu. Bununla beraber menfi unsurlar Al man milletinin müsbet gayretlerine en- gel oldular. Bu unsurlar şunlardır: — Bütün memleketlerde tahrikât ve ifsadatta bulunan beynelmilel boz - guncular. 2 — Milk sosyalistliğin iktidar mev. kine gelmesile, mevkilerinin kaybol - duğunu gören siyasi a. 3 — Daimi ihtilâller yapmak istiyen ihtilâleiler. 4 — Milletle hiç bir teması olinı - yan ve tüfeyliler gibi yaşıyan ve fa - dim olmaları itibarile tehlikeli bulunan ayaklar. Geçen març ayındanberi, Alman mil. etinin ikinci bir inkılâp şayialarile 2e- şiddetli bir propa - , alâmetleri leri bildirilen Röhm bunları öle et miye çalıştı ve hücum kıtaatma karşı perde altından hücumlar mevzuu bah - solduğunu bildirdi. Hücum kıtaatınm bazı rücsası tarafından mezkür kıtaat- la milli sosyalist fırkası ve devletin di- ğer üceresel arasmda bir uçurum Z Mia san onla Üret bali tevlit edebilecek mahiyette haris plân ları olduğuna kanaat getirdim. Niha - yet vakıalar gittikçe daha (| vahim bir şekil alıyor ve her ne bahasına olursa olsun Röhm ile birlikte yürümiye az - metmiş gruplar deşekkül ediyordu. Röhm benim malümatım haricinde, Von Sehleicher ile temasa geçmişti. Von Schleicher, rejimin değişmesini el- zom addeden bir plân tesis (o etmişti. Röhm milli müdafaa ve bütün milli te- şekküller nazırı olacak ve Von Papenin yerime de Von Sehleicher (o geçecekti. Ben bu pilmm terlikine iç br bilimi muvafakat edemezdim. Devlet içinde yalnız bir tek kuv - vet olabilirdi. Ordu, ve bir tek siyasi irade bulunabilirdi. Milli sosyalizm. Silâh ticareti Hususi şirketlerin bu işi yapmaması isteniyor LONDRA, MASA, — Siliherlem ma konferansının tali komitesi dan silâh ticareti hakkında eri .- lunan mukavele projesinin üzerine na - zarı dikkati celbetmek fizere, 23 İngi - tarafından Fransayı temsil etmek gibi yüksek bir vazifeyi deruhde etmiş olan adam, Fran- sa ile Türkiye arasmda en iyi anlağ- mayı ve iki milletin bir kat daha sa - mimi surette mukarenetini teminden ibaret olan birinci vazifesine merbut olduğu gibi, ayni zamanda kalben zinle beraber olarak, Fransiz tesani dü hissinin mânasız bir kelimeden i- baret olmadığını, kendisine müraca - at edecek olanlara nazarında isbat et meği arzu eder.,, M, Kammerer Bundan sonra tebaa nın hissiyatma, Fransız Reisicümhuru iyerek sözüne nihayet ver- miştir. Bundan sonra davetliler, büfede a- saadet ve refahı şere içerek dağılmış , benim muhalefetime inlizar in tasavvurlarını cebren tat - bir plân düşündü. Bu plâna göre, hücum kıtantı orduya karşı tah- rik edilmeye başlandı. Ve bunun için de ordunun benim tasyibimle hücum kı taatını dağrtacağı ileri sürüldü. Hücum kıtmatı buna mani olmalı ve ikinci ihtilâli yapmalı idi, Röhm bu maksatla milyonlarca mark ihtilâs ve dethiş usulleri tatbik edecek © hususi gruplar teşkil eyledi. Bundan © başka, mumaileyh, benimle yaptığı son görüş- meden sonra, beni ortadan kaldırma” ya karar vermişti. Çünkü hiç bir su - retle müzaheretime güvenemez - di. Beni öldürecek şahıs bil tayin edil. mişti, Bu “Uhl,, ismindeki bir hücum kıtaatı şefidir ve tamamen itirafta bu - lunmuştur. Kararlaştırılan isyan, hükü- met dairelerine taarruz ve tev « kifimle başlıyacak ve yıldırım dar - besile yapılacaktı. Röhm ve şeriki cürümleri, isyanım kan dökülmeden ve günlerce mücadele edilmeden tatbikine imkân olmadığını anladılar. Yalnız ben müessir bir surette ha - rekete geçebilirdim. Eğer her hangi bir kimse benden asilerin o niçin adi mahkemelere o sevkedilmediklerini 80 - rarsa vreceğim cevap şudur: O dakikada Alman milletinin mu - kadderatından mes'ul ve buna binaen milletin en yüksek hâkimi bulunuyor - duma, Örfi kanunu tatbik etmek lüzemdi. Her hangi bir kimse devlete el kaldırır. sa onu bekliyen akibetin muhakkak ö - Büm olduğunu milet bilmelidir. Ceza şiddetli oldu. Hücum kıta - tinin on dokuz yüksek şefi , 3i şef ve azası ve himaye kıtaatı şeflerinden de idi. , dan verilen tahrikâmiz haberlerden bah- sederek demiştir ki: “Nazır Von Papen, Seldte ve di - ğerlerinin suikastçılarla alâkadar olduk- ları hakkındaki iddiayı vakayi tek - zip etmiştir. Zira asiler onların da kat- lini tasavvur ediyorlardı.,, Başvekil, fırkaya itimadını bildi - rerek ve bu cinnet | eserinde şerik 0- lanlarım hepsini affederek (o nutkunu şu surtle bitirmiştir “Hayatımın en acı kararlarını ver - hazırım.,, Bakara Ray reisi M. Göring, kısa bir hitabe irat ederek Alman mil letinin M. Hitlere medyunu, , şükran olduğunu beyan etmiş ve celse tatil e- dilmiş raki Gerek başvekil M. Hiğlerin o nutku ve gerek Görimgin hitabesi şürekli al- Börü karşılanmıştır. M. Hitlerin nutku ve Fransızlar PARİS, 14 A.A. — M. Hitlerin Ra- Yiştağ'da söylemiş olduğu nutuk hak - kmdaki o mütalealarmı gaze - teler, mumaileyhin yalnız dahili siya - setin hatlarını çirmekle iktifa eyledi - ği beynelmilel meseleleri süküt ile geçisrmiş olduğunu yazmaktadırlar. ,, Gazeteler, Hitlerin nutkunun hari- ci siyasete müteallik (olan kısmının hiç şüphesiz son dakikada İngilterenin Berlinde yapmış olduğu © teşebbüs ve M. Mussolininin hattı (hareketi yü- zünden nutuktan çıkarılmış olduğu fik- rindedirler. Hitler, vakit kazanmak istiyor ki, kendisi için bugün elzem olan da bir lar, Nafia Vekilinin Beyanatı (Başı 1 inci sahifede) tir. Nafıa vekâleti bu hususta icap ©- den teşebbüslerde bulunacaktır. Bu sene zarfında Ankara istasyo- mununun yeniden yapılmasna karar verilmiştir. Projeleri tertip ve tanzim edilmek" üzeredir. Bu sene zarfında inşasma baş - lanacak olan Filyos - Çatalağzı kömür hattının yarın münakasası yapılacak - tar, Afyon - Antalya hattının birinci kısmı etüt ve istikşafı bitmiş olup bu günlerde bu kısmın da münakasası i- lân olunacaktır. Diğer kısımların istil şafı bittikçe münakasalarına devam © dilecektir. İzmir seyahatı ANKARA, 14 (A.A,) — Nafıa ve kili Ali ve Adliye vekili Saraçoğlu Şükrü Beyefendiler evvelce kararlaş * tırılmış oldukları veçhile bu hafta için de İzmir seyahatini yapacaklardır. Nafıa Vekili Ali Beyefendi, yeni satın alınmış olan İzmir - Kasaba hat tnı her hususta yakından tetkik ve hat bin selâmet ve muvâffakıyetle e gemi si için icap eden tedbirleri tesbit ede cektir. Ve Balıkesir - Kütahya tarikile Eskişehire gelerek oradaki müessese - leri dahi yakından gözden geçirdik - ten sonra Ankaraya avdet edecektir. Hatları tefti müdürü ve icap eden diğer bir iki zat bulunacaktır. Kambiyo ihtiyaç listesinin beşindi maddesinde değişiklik ANKARA, 14 (Telefonla) — Merkezleri ecnebi memleketlet lan mekteplerin hissedarlarına gön derecekleri faiz ve temettüleri surette gönderileceklerine dair olan kambiyo ihtiyaç listesinin b maddesini tadil için hazırlanan pro jeyi tetkik etmek üzere İcra leri Heyetince teşekkül eden komis yon toplanarak projeyi tetkik ve bu hususta bir rapor yazmıştır. Rapor Maliye Vekâletine ta dilmiştir. Maliye Vekili tarafından tetkik edildikten sonra proje v€ lâ al por İcra Vekilleri Heyetine sevkolu nacaktır. Türk parasının kıymetini korumü kararnameleri birleştiriyor ANKARA, 14 (Telefonla) — Icra Vekilleri Heyeti, T: nın kıymetini koruma hakkındaki ret etmesi muhtemeldir. Bulgaristanda 50 kişi tevkif edildi SOFYA, 14. A.A; — Hükümet, Filibe şehrinde gizli bir komü fesat teşekkülü meydana çıkarmıştır. Bu teşekküle şehir garnizoı dan bir takım askerler de dahil bulunuyordu. Eli ay tevkifat apre. lira teberrü sm ai ANKARA, 14.A.A. — İran Ş ehinşahı merhezi umum'sine dört binlira teberrü etmişlerdir. Muhafız Gücü bisikletçileri — Mah afızgücü bisikletlileri saat 10,30 & Tuzlucaya gelmişler ve tezahüratla karşılanmışlardır. Tayyare ile posta nakliyatı ANKARA, 14 (Telefonla) — Pek yakında tayyare ile İstanbul "Ankara arasında mektap, kartpostal, havalename ve koli nakline b TUZLUCA, 14, A.A. lanacaktır. Vergiler hakkında nizamname ra ANKARA, 14 (Telefonla) — Maliye Vekâleti hakkındaki kanun ile arttırma ve e ksiltme kanunlarının tatbik gösteren nizamnameleri hazırlama ktadır. © İsmet Pş. Hz. Maliye Vekâletinde ANKARA, 14 (Telefonla) — Baş vekil İsmet Paşa bugün öğleden son - ra Maliye vekilini makamında ziyaret Kibrit şirketinin çakmakları ANKARA, 14 (Telefonla) — Güm- rük ve İnbisarlar vekâleti kibrit inhi - sarı şirketine piyasaya çakmak çıkar - ması için teblişat yapmış idi, vekâleti de damga mallan sı müdürlüğüne kibrit inhisarının çak- maklarını derhal dargalaması içim e- çıkaracaktır. Büyük cüsseli aygırlar ANKARA, 14. A.A— Geçen sene yüksek yarış ve islâh encümeni reisi Başvekil İsmet Paşa Hazretlerinin yar damlariyle alınmış olan büyük cünceli aygırlar bu sene uzun yaylada muvaffa- öyetle dmmalık vasfesini görmüler.. lem yayla mıntaleasında mevcut at- ların tasnifi, eşkâlimin alınması, damga- lanması ve şu suretle şecere tutulması işlerinin hazırlanması Ziraat Vekiletince mutahassıslardan Çiki Bey uzun yaylaya gönderilmiştir. Mömailey- hin vazifesi bir ay kadar sürecektir. Hayvan sergisi ANKARA, 14.A.A, — Bu sene mem- leketimzde onyedi mahalde hayvan ser- gisi açılacaktır. Bunların dördü yeni İ- lâve edilmiştir. Onlar da Denizli, Balı- kesir, Urfa, Samsundur. İlk sergi 20 temmuzda o Kayserinin Pınar başında açılacaktır. Haralar ANKARA 14 A.A — Çifteler, Konya Çukurova haraları faaliyete geçmişlerdir. İzmir su şirketi İZMİR, 14 (Milliyet) — Belediye Su şirketinin umumi lere su ver mediğinden ve belediyeye karşı tam tarife tatbik etmek istediğinden gir > keki Nafia vekâletine şikâyet etmiş > tir. Edirneye giden sporcular EDİRNE, 14. A.A. — Edirne ve İs- tanbul Halikevlerinin il bir ihtiramla ve derin bir heyecanla Ga- si Hazretlerinin çelenkler gö i mevcut kararnamelerin bü şti : si ve bunlara bazı yeni hükümler ilâvesi sureti Maliye Veköletininii #'n © zırladığı 11 numaralı kambiyo kar arname projesini tetkik etmek üt Maliye ve İktısat vekâletlerile Cüm huriyet Merkez Bankasından intil edilecek üç kişilik komisyon teşkili ne karar vermiştir. Iktısat Vekili Celâl B. Bursadı. BURSA, 14 (Milliyet) — İktı sat Vekili Celâl Bey akşam Ka yolile Bursaya gelmiştir. Vekil Bey İzmir valisi Kâzım Paşa ile Rüştü Bey tarâfından İnegölde kar şılanmıştır. mevzuu üzerinde konuşmalar yapı mıştır. Celâl Bey vilâyeti ziyaret ettik ten sonra otele inmişlerdir. süt fabrikasını açtıktan sonra Orh angazi ve İznik kazalarını da zij yeni) İnegölde iktisat iğ Bura Hazretleri o Hilâli bakaya vergil Trakya Yahudile Hâdisesi . Umumi Müfettiş İ. Tali! B.in beyanatı Trakya Umumi Müfettişi İl Tali Bey Yahudi meselesi emiştir kikatımı PEŞEİIİ. airErREZEİEFAF.. ve at yetiştirme meziyet ve kabiliy leri çok fazladır. Trakyalılar fıtri Kİ biliyetleri sayesinde yakım bir i da her sahada büyük muvaffakı | kazanacaklardır) Yeni kanunlar o ANKARA, 14 (Telefonla) — Yi Hâmit Bey ANKARA, 14 (Telefonla) — tanbul belediyesi reis muavini Bey bu sabah şehrimize gelmiş ve 3K şam trenile avdet etmiştir. Bandırma - İzmir hattınd yüzde elli tenzilât (| BANDIRMA, 14 (Milliyet) — let Demiryolları idaresi Bandırm* Hava raporu r Sıfır derecsi hararete ve deniz #Ey ee e Saat 7 de 759, hararet 7 225, 2E. Azami dercesi gari derecei hararet özele» 14 te 759, derecci hararet hararet 32,5, 1.