3 Eylül 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

3 Eylül 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

İttihat ve i (BAHAEDDİN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESIKALARA GÖRE) "Her hakkı mahfuzdur. Zatışahaneye arzı sadakat ve ubudiyetin yolları! Paşa o geceye mahsus bir çalgı lüzumunu da düşünerek bir gramo- fon kiralar. Cülüs günü paşa efen- dimiz bir de © fotoğraf aldırmayı düşünür ve Hacı Halile fotoğrafçı nın çağrılmasmı emreder. Fotoğ- rafçı gelir .Paşa Hacı Halilin eli- ne bir tüfek, öbür eline bir bayrak vererek evin kapısı önünde durma- “ sr emrini verir. Fotoğraf ta o suret- le alınır. Akşam olunca fenerler yakılır, gramofon, elân (o belasını çekmekte ve ictipdat zulmü altın- da ezilmekte olduğumuz adamın o meş'um marşını çalmağa başlar. Fakat paşa meydanda yok. Paşanın bu hali gerek buradaki İngilizlerin, gerekse ahrarın ve münevver fikirli lerin hayretlerini mucip olur. Paşanın ubudiyet ve ii fenerlerdeki mumların sönmesi gi- bi sönse güzel, Fakat Ooaradan üç dört gün geçtikten sonra Lârnaka Osmanlı telgraf o memuru Giritli TARİHİ TEFRİKA: 132 A EŞ AŞA AŞ YAAA OG Şakir efendi, vatanlarında buka- Jar zulüm ve taaddi gördüklerinden dolayı paşa gibi Abdülhamidin bendagânından ( olduğu cihetle, paşa tarafmdan çağrılır. Şakir &- fendi acaba paşa hazretleri zatı şa- haneye telgrafla bir ihbaratta mı bulunacak diye derhal paşanın evi- ne koşar. Paşa: “Şaki, Ere fo- toğrafçıdan şu bizim cülüs donan- ması resimlerinden Telat alınız, zira yarınki posta ile Hakipayı â- liye takdim kılınmak üzere Başkâ- Up paşa hazretlerine gönderece- Zim.,, der. Telgraf memuru: “Fer- man efendimizindi diyerek gi- / dip fotoğrafçıdan resim alır ve paşaya'teslim eder. Paşa bu resimle beraber başkâ- tip Tahsin paşaya yazdığı arizasın- dader ki: “Kulları her ne kadar burada bulunuyorsam da Jön Türk- lerle müna<ebetim yoktur. Onların hainane maksatlarına kat'iyyen işti rak etmiyorum. Übeydane vazifem, farizei zimmet bildiğim velinimeti- min duayı şehriyarilerile 9 olmaktır. Ubudiyetimin derecesi: ni göstermek için burada da cülu- su hümayunlarında sayei şahanele- rinde çakerhanelerini ( donattım. İsbatı müddea zmnında fotoğrafı- nı da aldırdım. Bunların bir tanesi- manzuru tacidarileri buyurulmak üzere leffen arz ve takdim kılm- ey Paşanın aldırmış olduğu fotoğ- rafın bir tanesini sadakat ve ubu- diyetini isbat için nasıl Abdülha- mide göndermişse, ben de yazdık. larımın sıhhatini isbat için o resim- deti bir tanesini cemiyetimize yol. İiyorüm. Faik paşa burada bulunan bazı zevatı Jön Türklerin naşiri efkârt olan “Şürayi Ümmet,, gazetesi o- kuyorlar ve hünkâr © aleyhinde bulunuyorlar diye mükerreren cur- nal etmiştir. Bu zat memuriyeti za- manmda Nedimof'un uşaklarından ip ol yoldaşı Lütfi a arkasını vererek hünkâra her Sn sadakat ve teminatta ekkely hattâ deliye Nazırı olacağım diye esbak Bahriye nazırı Hasan paşaya karşı bile mütecavizkârane hare- kette bulunmağa başlamış. Vakta ki Lütfi ağa vefat eder, yani elin- den istinat vasıtası gider, Hasan paşa da onu fena halde tahkıre baş- lar. Faik paşa, bu tahkirlerin, hüm kârın emrile yapıldığını zanneder, Hasan Paşanın Lütfi ağanın vefa- tından istifade ettiğini anlamağa 'evfik paşanın evhamı mâni olur. Bunun üzerine Tevfik paşa vücut- ça ve daha ziyade zihince rahatsız ini için İstanbuldan firar e e Nazırı Hasan pa- şa beni zehirledi. Ben zatı şahane- ye her türlü sadakat ve teminatta halde gene yaranama- dım. Nihayet bu hal başıma geldi. Onun için rna felâketim Hasan paşadır.., Bunu söylerken hem Ha- san paşaya lânet okur, hem de bi- zim gibi hünkârın aleyhinde bulu- nur. Fakat bu aleyhtarlığı bikaç ay devam edebilir. Zira üç dört ay sonra Hasan paşanın oğlu bahriye kaymakamlarından Fazıl bey ge- lerek “Royal,, (oteline nazil olur. Hasan paşanın şiddetle aleyhinde bulunan ve beni zehirleyinceye ka- - gibiler de vatan ve millet muhabbe- dar ene ve sebebi Fi oldu 'aik paşa daha o gün Fazıl le Desi bulunduğu otele gi- der ve Fazıl beyle konuşur. Her ne Terakki! Yazan: A.C. sebebe mebni ise onu otelden ala- rak kendi evine misafir eder. On- dan sonra da gerek İngilizlere, ge- rek eşrafı bele :ye Bahriye Nazırı Hasan Paşanın malhtümu Fazıl bey oğlumuz diye takdim eder. Bu aztlar, paşanın o hikâyesini mükerreren dinlemiş oldukların- dan bu haline taaccüp ederler, Son- ra Fazıl bey paşanın babası hinde söylemiş olduğu sözleri ve paşı ya darılarak evini terk ile o- tele gider. Bu komedyayi ben ken- di gözümle müşahede ettiğim gibi birçok zevat ta görmüştür. İki üç ay evvel Faik paşanın Is- kenderiyedeki ahbaplarmdan biri geldi. Musahabe esnasında söz pa- şaya irtikal etti, Ben yukarda yaz- dıklarımı bu zata da anlatınca bu zat bana dedi ki: “Efendim paşanın mesleği filân yoktur. Bir dalda durmaz. İsken- deriyede bulunduğu zamanlarda da her iki üç ayda bir kere Jön Türkle ri sermayei makal ederek jurnallar gönderirdi. Fakat yıldız baykuşu, paşanın mahiyetini çoktanberi bil- diğinden bu curnallara ehemmiyet vermezdi. Şurası gariptir. o İsken- deriyede iken paşanın rahatsızlığı nı işittim. o Hatırını istifsar için vezdine gittiğim zaman paşa yatak odasında karyolasının içinde oturu- yordu. Birden bire gözüm karyola- nın başucunda asılı duran ve ferik- ra paşa eetresine hitaben “ey Faik, sen devletialiyenin koca bir Amira k iken bak ne hale girdin!,, diye setre ile hasbühale başla, Faik paşa şimdi de ye Nazırı Rami paşaya “biz arkaşız, affıma delâlet ediniz,, diye bir kaç posta ile mektuplar yağdırıyor. Faik Pş. milletin nânü nimeti- bahri daki Âli ve Fuat ve ai Mithat pa- şalar gibi vükelânın müstakim mes İeklerini bizzat müşahade ettiği hal de bu gibi âdilikleri | yapmasını hazreti Eşrefin söylediği gibi Nedi- mof fabrikasından çıkmasında ara- mak lâzımdır. Gerek o, gerekse telgraf memuru Şakir efendi, Ab- dülhamit tarafından kabul edilme- diğini bildikleri halde gene utan- madan curnakılık — ediyorlar. Bu tinden eser yok.,, — Bitmedi — Moskova sefiri Vasıf B.in ziyafeti ((ECNEBi MATBUATINDA OKUDUKLARIMIZ ECNEBİ | MATBUATINDA AND J Deniz işleri meselesi | “Le Temps,, dan: ğu bildirilmektedir. Japonya hükü - met erkânı arasında iki temayülün teressüm ettiği tahmin < olunabilir; Bir taraftan Hariciye nazırı M, Hiro- ta 1930 Londra itildhı ile tevsih edil- miş olan Vaşington muahedesinin Ja- ponya tarafından reddi o meselesine #muarızdır. Diğer cihetten o Bahriye nazırı amiral Ozuni bu muahedele - rin hemen feshini istemektedir. Ami- Falın ileri sürdüğü tez şudur: Japon- ya 1935 konferansı ihzari müzakere- İerine girişmeden evvel mazideki ka- yıtları tamamen silmekle menfaat bu- lacaktır. Şu halde Tokyo O kabinesi nohtai nazarından ortada bir usuli vaziyet mevcutlur. Fakat iş tetkik ©- dilince şurası tahakkuk eder ki bütün Japonlar Vaşington muahedesince ka- rarlaştırılan nisbetin tadiline taraf - tardırlar. hükâ lele met vaziyet gelecek senelerde toplanacak konfe - MİLLİYET PAZARTESİ HARİCİ HABERLER İktisadi sistem İstihsali beynelmilel teşki- latlandırmanın imkânları BAD-AYLSEN (Badecilsen), 2 (A. A.) — Beynelmilel çiftçi konferansında Amerikanın Roma Ziraat enstitüsündeki ”Her memleket mübalâgalı bir surette Otarşik bir siyaset tatbik ederse, istih- salin beynelmilel bir tarzda teşkilâtlan- dırılmasına imkân yoktur. Büyük deve detlerin hayatında uzun müddet Ameri- kanın gümrük himayesi gibi yanlış zihni yetler hâkim olmuştur. Fakat sonradan Amerika hükümeti milliyetperver ticari siyasstlerini beynelmilsi bir siyasetle d Hiştirdiler. Milli istihsali, ona beymelmi- İl bir çeşmi vermeksizin teşkilâtlandır - mak istemek boştur,, . M. Taylor Amerikadaki hayat pahalı- Mijman, servet ve nüfus arasındaki mis- botle izah edilebileceğini ilâve eylemiz- tr. Mançuri şimendiferi ve İtalyanlar ROMA, 2 (A-A.) — Rejim faşista (Reşine Fascista) gazetesi, Mançuri şi- sçendüeri hakkımdaki Soryet < Japon ih menşeini izah ettikten sosra di- ye devletlerin Moskova ve Tok- yoda müşterek bir teşebbüste bulunma- İsrı halkında Fransadan çıkan bir tecrü- be telkinine rağmen, İtalyan diplomasi- sinin her halde bu kabil teşebbüslerin boş şeyler olduğuna dair olan M. Mus- İK 'düsturuna riayet etmesi faydalı yeri - Melburn seferi NEV- Sie 2 (A.A) — Londra- Melburn hava seferine girişecek olan A merikalı tayyareci Turner, Atlas denizi Ale koca deniz arasmdaki uzaklığı 10 sa- at 3 dakikada geçerek, iki dakika farkla kendi rekorunu derrmıştır. Harbin civarındaki haydutlar Harbin, 2 (A.A.) — Japon asker kuv- vetleri, geçenlerdeki demiryolu faciasma sebep olan haydütları kuşatmağa muvaf- fak olmuşlardır. Avusturya askeri teşekkülleri LONDRA, 2 (A.A.) — Avusturya ya bir wzviyet Ticareti Dna konferansı LONDRA, 2 (A-A.) — Amerikanın ii konferansına iştirakten haberlere, Muharrirler kongresi a 2Z(AA.) —17 ağustos ü açılan Sov, vyet muharrirleri yaaa kon gresi mesaisini bugün bitirmiştir. Kon- greye 52 millete mensup 591 murahhas iştirak etmektedir. Araplar ve Yahudiler VIYANA, 2 (A. A.) — Havas Ajan «e bildiriyor: Telegraf gazetesinin şimali Afrika ve Filistindeki Hitler propaganda teşkilâtı. bakkında verdiği malümata nazaran mer- kezi Berlinde bulunan bu propagandaya tahsis edilen para ayda marka baliğ olmaktadır. Propagandanın hedefi Islâm âlemini Ingiltere ve Fransa Yahu- dilerine karşı tahrik etmek ve harp vuku- hürriyetini elde etmek isticalinde bulunduğundan böyle bir talika tamamen muarızdır, Eğer Japonya kat'i müsavat id - diasında israr ederse ve Vaşington konferansında İngiltere ve Amerika- ya verilen (5) nisbetine muadil ona verilen (3) nisbeti ile iktifa eylemez- se, müzakerattan bir netice elde edi- i muhakkaktır, Filhakika Japonya tarafından is- tenilen müsavatın takdi - rinde Büyük Britanya Japonyaya nis- betle zayıf bir mevkide kalır, Çünkü İngiliz gemileri bütün denizlerde faa- liyette bulunmağa mecburdurlar. Bü- yük Eritanyanın Al i Şarktaki veti top yekön İngiliz o kuvvetlerine muadil kuvveti olan bir Japonya har- şısında tehlikeye maruz kalır. Ame- rikaya gelince, Bahriye müsteşarı M. Svanson Amerikanın mevcut nisbetin kaldırılmasına katiyetle muarız bu - landağunu ve Amerikanın her snf harp gemisinde yüzde yirmi tenzilât teklifinde bulunacağını söy - lemiştir. Bu teklifi Japonlar, 1927 Cenevre konferansında M. Hover ta- 3 EYLUL 1934 Sulh için M. Henderson nelâzım gel diğini izah ediyor POOLE, (Hampshire) 2 (A-A.) — M. Arthur Henderson şu beyanatta bu- dunmuştur: Sali, ye öelikata, me maker ital larla, ne de gizli muahedelerle temin © dilebilir. Eğer milletler kıskançlık, şüp- he ve itimatsızkıkla malül ve silahlı ola- rak kısım kısım ayrılırlarsa, ergeç bir felâket vuku bulacaletır. Sulh, ancak #milletler hakem, ve suk bun muhafazası için miletler cemiyeti, tarafından tesis edilmiş (Obir sistemde kendi emniyetlerini bulmağa teşvik e- dildikleri takdirde temin edilebilir. M. Barthou KE LMEE Romadan sonra Atinayı da ziyaret edecek ATINA 2 (Milliyet) — Yunanistan Paris Sefiri M. Nikola Politis'in ricası ü- zerine Fransa Hariciye Nazırı M. Bar - ou yakında Atinayı ziyaret edecektir. Bunun M. Barthou'nun Roma ziyaretin- ve zimamdaranile görüşmesine husu- #i.bir ehemmiyet atfolunmaktadr. Yunanistanda ea Kabine azaları arasında bir ihtilâf çık ATINA, 2 (Milfiyet) — Alınan malü- mata göre hükümet arasında ba- 41 dahili meseleler etrafında yeni bir ihti- İ⣠vardır. Hattâ Iktisat Nazırı M. Pez- mazoğlunun akşam sabah istifa edeceği söylenmektedir. Eğer bu istifa tahakkuk ederse kabinenin heyeti umumiyesine bü- Yük bir rahne açılmış olacaktır. Bir şehir yanıyor İtfaiye aciz kaldı yangını söndürmekten vazgeçti BUENOS - aye 2 (AA.) — Kam- Pana şehrini tahrip eden yangın neticesin de, şehirde bulunan diğer petrol hazine- leri de ateş aldığından itfaiye sıcaktan bunalarak yangınla mücadeleden vaz geçmek mecburiyetinde kalmıştır. Polis ve posta ve telgraf memurları müstesna ölmizk üzere bütün halk şehirden çekil. miştir, Kanadanın keşfi için MONTREAL, 2 (A.A) — Kanada ( nebi hukukçuların iştirakile açsimıştar. İtalyanın bir tekzibi ROMA, 2 (A.A.) — İyi malümat alan mahafil, eski sosyalist rücsanm Caşist korpurasyonları teşekküllerine kabulü i- çin hükümetle Milâmo'nun muhayyel 508 Yalist mahafili arasında müzakereler yapılmakta olduğu hakında ecnebi mem İeketlerde intişar edon haberleri tekzip etmektedirler. Yunan tayyarecilerinin teşekkürü ANKARA, 2 (A.A.) — 24 temmuzda Istanbulu ziyaret edin Yunan hava filo- su kumandanı kaymakam Temelis, ika metleri esnasında Türk tayyare cemiye- ti tarafından gösterilen iyi kabulden do- vi pilini cemiyetine teşekkür mek- İSoryet Rusya ve İtalya ROMA, 2 (AA.) — Sarelle lil 32 krüvazör, 64 ve beş tayyare ep | ba e ep re gani nan dörtte biri ihtiyat vazifesini gö- recektir. lesini kabul etmiyorlar. Çünkü bahri- yelilerin taktikine en müsait olan ge- miler yaptırmak istiyorlar. Eğer sırıf- ların tahdidi o mecburiyeti katiyesi karşısında bulunulursa Japonya taar- ruz inin azami suretle tah- didini ve Amerika ile krüvazör cihe- tinden müsavatı tahtelbahir — olarak 80.000 ton miktarını istemektedir- Eğer Tokyo hakikatte böyle tek - Üflerde bulunmak istiyorsa bundan istidlâl edilebilir ki, Japon hüküme- ti mukaveleyi O tamamen feshi göze aldırmamaktadır. Eğer noktai naza - rım kabul ettirmeye hiç bir çare bu » lamazsa ancak o vakit ondra ve Va- şingten mukavelelerinden çekilerek sene sonundan evvel hürriyetini ele a- lacaktır. Bulgaristan başvekili Gheorghiev'in beyanatı Bulgaristan Em oyunla bitti Umumi tasnifte Yunanlılar 146, Yugoslavlar 155, Rumenler 61, Türkler 33, Bulgarlar 33, Arnavutlar 7 puvan aldılar ZAGREP, 2 (Atletlerimizle gi den muharririmizden - Telefonla) - Balkan oyunlarının üçüncü günü bitti. Bugün Yunanlılarla Yugoslav lar, bizimle de Bulgarlar arasında çetin çekişmeler oldu. Biz Bulgar - ların üzerinde iken onların Marafo n yarışında hiç umulmıyan 3 puvan almaları, maalesef, bizi berabere bıraktı. Umumi tasnif şudur: Yunanlılar 164, Yugoslavlar 15 5, Romenler 61, Türkler 33, Bulgar lar 33, Arnavutlar 7 puvan aldılar, Üçüncü gün müsabakalarının n eticeleri: Yunan usulü disk atma: Birisci Yunan, ikinci ve üçüncü Yugoslav. 40 metre bir santimetre. Veysi altı ncı oldu. 34 metre 99 santimetre, 1500 metre: Birinci Yunan, ikin ci Romen, üçüncü Yugoslav, 4 daki ka 10 saniye 8/10. 110 metre mania: Birinci Yana n, ikinci Yugoslav, üçüncü Romen. Vedat beşinci oldu. 14 saniye 8/10. üçüncü Yugoslav. 400 metre: Birinci Yugoslav, ikinci Yunan, 51 saniye 6/10, 4 defa 100 metre bayrak: Birin ci Yunan, ikinci Yugoslav, üçüncü Romen, dördücnü Türk, O beşinci Bulgar. Altıncı Arnavut. 44 saniye 6/10. Maraton: Birinci Yunan, İkinci Yugoslav, Yugoslav. Üç adım: Birinci Yunan, ikinci Yugoslav, üçüncü Yunan, dördüncü ve altıncı Türk. 14 metre 12 santim» Sırıkla yüksek atlama: Birinci men. Haydar altıncı. 3 metre 90 sa: Gece murahhaslar şerefine bü; samimi olmuş, nutuklar teati edil, Bulgar, ikinci Yunan, üçüncü Ro - 'ntim. bir ziyafet verildi. Ziyafet çok r. Heyeti murahhasalara nişan mahrip, 48 GERİ kinder tatbiki mümkin dağı verilmiştir. Kayseri fabrikaları için MOSKOVA, 2 (A. A.) — Ziryanin vapuru Kayseri fabrikasına ait 2000 ton malzemeyi hâmilen Odesadan hareket etmiştir Sofyada bombalar patlıyor SOFYA,2Z (A. A.) — Bulgar Aansı bildiriyor: Sabık Harbiye Nazırı Ceneral Bakarciyef ile sabık erkâniharbiye nazırı Ceneral Marinkof'un bahçelerinde iki bomba patlamışsa da hiç bir zayiat yapmamıştır. Bunların sadece nümayiş için konulduğu ve hiç bir zarar veya insanca zayiat gayesi kattedilmediği anlaşılmaktadır. Esasen her iki ceneral de Sofyada değillerdir. Rusya Japonyayı protesto etti MOSKOVA,2 (A. A.) — Tas Aansı tebliğ ediyor: 3I ağustosta Japon Sefiri M. Ota Hariciye Komiser o muavini M. Stomonyakof'u ziyaret ettiği zaman, Stomonyakof, 22 ağustos tarihin- de Harbindeki Japon jandarmasının iki Sovyet memurunu tevkif ede rek gayri insani işkenceler tatbik ettiklerini Japon Sefirine bildirmiştir. M. Si mi Sovyet Hükümetinin emrile Mançurideki Japon bu hareketlerini protesto etmiş ve Sovyet Hükümetinin iki devlet münasebatına zarar verdi ği aşikâr olan gayrikabili kabul bu hareketlere nihayet verilmesi için Japon Hükümetinin şiddetli tedbir almaşına intizar ettiğini bildirmiştir. ağam Zıraat Vekili Muhlis B. Erzaramdâ ERZURUM, I (A. A.) — Ziraat Vekili Muhlis Bey bügün Karstan Erzuruma gelmiş ve Hasankaleden merasimle karşılanmıştır. 'HASANKALE, 2 (Milliyet) — Ziraat Vekili Muhlis Bey dün ak « şam geç vakit buraya geldi. Erzurum Valisi Necati, Kobrdu Kuman - danlarından Nafiz Paşa ve halk tarafından karşılandı. Köylü ile geç vakte kadar memleket ziraati, muhtelif mahsulâtın yetişme vaziyeti ve orman işleri hakkında hasbühâller yapan Vekil Bey bu gece Erzuruma ettiler, KARS,2 (A.A.) — Kağızmanda meyvacılığı ve Tuzlucadaki ba- rajları tetkik etmek üzere giden ziraat vekili Muhlis Bey, dün akşam saat 24 te refakatlerindeki zevatla birlikte şehrimize dönmüşlerdir. Vekil Bey mintakanın vaziyeti ziaiyesi ve bilhassa orman ve bay" tar işlerile yakından alâkadar olmuşlar ve köylülerin dileklerini dim lemişlerdir. Kütahyanın kurtuluş bayramı KUTAHYA, 2 (A.A.) — Dün Kütahyamızın kurtuluş günü idi. Memleketimiz 12 yıl evvel bugün aydınlığa kavuşmuştu. Bu münase * betle ilk kurtuluş hareketlerini temsilen ve her sınıf halkın - iştirakile bir merasim yapıldı. Gece fırka bahçesinde milli ve mahalli oyunlar ve her türlü şem liklerle bu vam müdürü Hami, mesleki tedrisat | Faik Reşit beyler bulunmuşlardır...) miştir, 000 ilerle bu güzel ymm yeldönümü iz YI Sovyet R Rusya ve Cemiyeti al akvam Belçikanın da nda muhalefet / etmiyeceği bildiriliyor PARİS, 2 (A.A) — (Havas bildiri dei GB rl dair Çünkü ahalinin yüzde seksen üçü zür- radan mürekkeptir. Bununla beraber memleketteki eski iktisadi ve mesle- ki teşkilât: ıslah edeceğiz. Bu teşki- lâten mümessilleri Bulgar parlâmen- tosunda mühim bir mevki alacak ve bu suretle milli meclisimizde bir te - vazün husule gelecektir. Ben, ne yeniden bir fırka tesis €- deceğim, ve ne de dağılmış olan sa - bik fırkalara dayanacağım, Malüm olduğu üzere 19 mayıs inkılâbı ordu- dan doğmuştur. Bittebi orda ve hükü- met ileride yan yana ve müştereken hareket edeceklerdir. Makedonya komitecilerini dağıt - tık. İstikbalde bu komitecilerin faa- liyette bulunmasına imkân kalmamış- tar, Harici siyasetimizde eski prensip- leri takip edeceğiz. Bütün kudreti - mizle ecnebi devletleri ve bilhassa komşu devletleri ile dostane müna - sebetlerde bulunacağız ve ba yolda çalışacağız. Yugoslavya ile aramız - Yi e Sovyetleri henüz resmen tanımış makla beraber, İngiltere ve Fransa iki dost bu namzetliğe zaharet etmeleri olayı bu kat'i bir muhalefet gösteremi, çi da mühim ihtilâf mevcut değildir. Ba komşu devlet ile samimi münasebet- lerimizi kuvvetlendireceğim. (di Popole d'ltalin) ANKARA, 2 Mimi Br eski malmüdürü Abdülvehi malmüdürlüğüne tayin han bel tir.