3 Eylül 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

3 Eylül 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

FELEK) Tehlikeli bir gün Balkan notları ,Balkan oyunları, dün tehlikeli gün geçirdi. Hâdise eğer tekem- Mül etseydi, oyunlar iflâs etmiş o- lacak ve bu oyunlardan beklenen dostluk habası maalesef bir husu- met fırtınasına dönecekti. Size an- m: Ötedenberi Balkan oyunlarında 'unanlılar Birinci, Yugoslavlar i- kincidir ve bu sene beşinci senedir i Yugorlavlar, Yunanlılarla ara- la mevcut olan farkı eksilte- Tek onlara yaklaşırlar. Yalnız ge- Şen sene biraz fena vaziyete düş Müşlerdi. Şimdi müsabakalar ken- di memleketlerine gelince bundan istifade ederek Yunanlıları sıkış- ırmak istiyorlar. Bu gayet meşru bir şeydir. Ama iki tarafı son dere- *e asabileştiriyor. Müsabakaalrın birinci günü ko- falan 4 defa 400 bayrak yarışın- da adamlarından birisi Yunan ta- ikinci adamı olan (Mandi- has)ı tutarak koşmasına mâni ol- için Yunanlılar portesto etti- ler. Yugoslavların birinci geldikle- Yi bu yarışın yalnız birinci ve ikin- “i yani Yugoslavlarla, Yunanlılar Wasında tekrarı kararlaştı. idi. Bu Yarış dün saat altıda | yapıldı ve Malesef fena şekilde bitti. Şöyle ki: 'unan takımından ikinci adam, Yu Boslavyalı koşucunun yolunu kesti- #l için Yugoslav hakemleri tarafın- dan Yunanlılar diskalife edildiler yolar takımı galip ilân olun- Ben bu yarışta şahsen bulunma- dim. Fakat birçok bulunanları din- lim. Meselenin biraz karışık ol su anladım. Yugoslavlar, bay- Tağı evvelâ kendileri almışken ar- kadan yetişen ve diş koridorda ko- yan Yunanlının hızla gelip Yugos- lının önüne © geçtiğini iddia «diyorlar. Yunanlılar da bayrağı *övelâ kendileri almışken Yugos- İav koşucusunun arkadan koşarak 8elip Yunanlıya çarptığını söylü- Yorlar. Ne de olsa hakem kararı de- iyeceği için vaziyet gerginleşli ve Yunanlılar oyunları bırakıp git- Meye karar verdiler. Kafile rcisle- rinden mürekkep olan heyet gece- Bunun için içtima etti ve üç saat Münakaşa edildi. Ba münakaşalar | bana bundan yirmi sene evvel sa- hada kaybedilen bir futbol maçını Masa basında kazanmak için yapı- lan münakaşaları hatırlattı. Ortada iki vaka vardı. I — Yunan takımı belki yirmi Metre ile birinci gelmiştir. 2 — Başhakem hatalı hareket dolayısile Yırnan takımını diskalif- Ye etmişti. Kendi hanaatine göre de Pek haklı olarak hareket etmişti... Kafile reislerinden mürekkep olan heyetin bu karari değiştirmeye 5a- Tâhiyeği yoktu. Uğraşıldı, bağrıldı, çağrıldı, ni- yet Yugoslav murahhası mesele- ai için bu yarıştan ken- dilerine gelecek 6 puvanı almama. etti. Böylece (934 senesi 400 bayrağında puvanlarını al- yiyen Yugoslavlar ve diskalifye €- ilmiş Yunanlılar için sayı bulan- Miyacak ve yalnız üçüncü, dördün- Sü, beşinci ve altıncılık sayıları he- öd edilecekti. > ii lece yarısından çok sonra görüş- tüğüm Yanan takımının kaptanı bu len kat'iyyen memnun değil- Bağırıp çağırıyor ve Atinaya İöneceklerini sö, a. Burada bir mülâhaza: Neden bilmem, (Zagrep) te halk ln misafir. millet Yugosi: lere, ugosuau- ler hakkında Çoven)lik yani mü zannını verdi. Yalnız Yu. Yugoslavlar o arasında defa 400 bayrak yarışın- iyeti Yugoslavlardan mü- hakem heyetinin yarışı ka- olan Yunan takımını diska- etmesi bu zannı büsbütün te- i. Bu zan belki o haksız idi. tesadüfler ona haklı veriyordu. o Onun için halkımıza hatırlatmak hi, gelecek — sene bizde bu oyunlarda kendi at- mizi alkışlamakla beraber ge- mirafirlerimize bizim dünyaca tini “1 olan misafirperverlik şöhre- Yal, Bölgelendirecek şeyler yapmı- im ve onları de bizimkiler kadar FELEK li yn ii id. ii Hi EKONOMİ Afyonlarımızın Satış vaziyeti Puristeki müzakerenin eyi netice vermesi bekleniyor Uzak Şark'ta Türk afyonlarına karşı olan alâka günden güne art - maktadır. Uyuşturucu maddeler in- hisarı teessüsünden itibaren afyon- larrmıza iyi bir mahreç olacak bu mesafede iyi çalışmıştır. Son za - manlarda Japonyaya 400 sandık af yon ihraç edilmiştir. Yeniden bazı siparişler alınmaktadır. Bunların yekünu da 300 sandık kadar ola - caktır. Türk - Yugoslav afyon bürosu i- le beynelmilel uyuşturucu madde- len inhisarı karteli arasında Paris- te cereyan eden müzakeratın da bu günlerde nihayetleneceği ümit edil mektedir. Bu takdirde Türk - Yu - geslav afyonlarmdan mühim bir kısmına satış mahalli bulunmuş 0- lacaktır. Lâstik ve deri ayakkabı mesolesi Lâstik ayakkabıların ayakkabı sanayii üzerine hakikaten fena te - sir yapıp yapmadığını tetkik eden bir taraftan da son defa lâstik a - yakkabılarm mamulüne konulan kiloda 150 kuruş resmin lâstik sa- hayine olan tesirini araştıran ko - misyonun raporu bugün Ticaret O- dası İdare Heyetinde müzakere e- dilecekti, fakat dün geç vakte kadar çalışılmasına rağmen rapor bitmediğinden raporun müzakeresi gelecek haftaya kalmıştır. Aldığımız malümata göre rapor da lâstik fabrikalamnın, deri ve a- yakkabıcıların mütaleaları objektif bir şekilde nakil ve tesbit edilmek- rıca komisyonun mütaleası da ilâve olunmaktadır. Ambalâj açıcılarının ücretleri Mhalât gümrüğünde ambelâj a - çıcılarının ücretlerinin fazlalığı bir müddetten beri tüccarm şikâyetle rini mucip olmaktadir. Bu açıcrba- şılarm ücreti yeniden terbit edile- cektir. Ücretleri vilâyet umuru hu- kukiye müdürünün riyaseti altında bir komisyon tetkik ve tesbit ede- cektir. Komisyonda Ticaret Oda - sından da iki âzâ bulunacaktır. Fındık ticaretinin tanzimi için Görele Ticaret Odası dahili fn- dık ticaretinin tanzimi için bir ni- zamname projesi (o hazırlamış ve TTürkofise göndermiştir. Türkofis bu nizamname projesi | hakkında mütalcasını bildirmesini Ticaret Odasından istemiştin. Meclisin çar- şamba günü yapacağı içtimada o- danın mütalcası tesbit edilecektir. Fatsadan fındık ihracatı Gelen malümata göre Fatsa'nın son üç ay zarfıdaki fındık ihraca- & 3590 lira kıymetinde 10080 kilo- Elektrik ücretleri ve sanayi Bundan bir müddet evvel Tica - ret Odası Meclisinde o zaman Sa- nayi Müdürü bulunan Refik Beyin, Istanbulda elektrik ücretlerinin sa nayi üzerinde yaptığı tesiri göste- ren raporu tetkik © edilirken Oda Meclisi azasından bazıları, bilhas- sa Refi Celâl ve Gani Beyler Istan- bul elektsik fiatlerinin Istanbul sa- nayii üzerinde fena tesir yaptığının vekâlete bildirilerek bunun önüne geçilecek tedbirlerin almmasını te- menni etmişlerdi. Odanın bu te - mennisine İktisat Vekâletinden ce- vap gelmiştir. Bu cevapta Nafıa Ve kâletinin yeniden elektrik ücretle- Tini tetkik ederken ve Elektrik Şir- ketile yapacağı müzakerelerde bil- hassa bunun nazarı dikkate alına- cağı bildirilmektedir. Fransız tahtelbahirleri Birkaç gündenberi İlmanımızda bulunan Fransız tahtelbahirleri ba akşam hareket edeceklerdir. Polonyalı izciler kayıklar- la geldiler Şehrimize 12 kayıkla 19 Polon- yalı izci gelmiştir. İzciler birkaç gün tehrimizde kalacakla, Kafile namına vali Muhittin Be- ye, bir albüm hediye edilecektir. MILLIYET PAZARTESİ 3 EYLUL 1934 . a Ek imi Fatihte Çarşambada Sabriye Hanımın biçki ve dikiş mektebinde dün yedinci sene sergisi açılmıştır. Sergi açılış ras iş, ve sergi gezilmiştir. z zevat bulunmuş, nutuklar söylenmi Muallim Hayriye Hanım işler da malümat vermiştir. merasiminde birçok ve talebelerinin mesaisi hakkın. Sergideki işler pek beğenilmiş, bilhassa çiçek- çilik sahasındaki muvaffakıyetler takdir kazanmıştır . Çarşamba muhitinde mütevaziane bir mesai ile iki yüzden fazla talebe yetiştiren bu bilgi müessesesi bu sene de 30 mezun vermiştir. Bu sene Yalovada da bu müessesenin bir şubesi açılmıştır. Müessese- nin mesaisi maarif idaresince de takdir edilmektedir. MAARİFTE : İlk mekteplerin kreş Vaziyeti be Dün mâarif müdürünün reisliğinde bir toplantı yapıldı Dün, İstanbul (44) üncü ilk mektepte Maarif müdürü Haydar Beyin riyasetin- de bir toplantı yapılmıştır. Bu toplantı. ya ilk tedrisat müfettişlerinden bir kıs- #m, ilk mektep hocaları, baş musilimler iştirak etmişlerdir. Toplantıda, ilk mek. teplerin yeni dere senesi başmdeki yazi. yetleri görüşülmüştür. Bu sene ilk mel- teplere her senekinden fazla müracaat vardır, Bütün mıntakalarda ona göre tertibat almacak, yeni şubeler açılacak- tır. Müracaat eden her çocuk muhakkak z ekime bir yerleşi e Sn, Hukuk fakültesi dekanlığı İstifa eden Tahir beyin yerine, hukuk. fakültesi dekanlığına profesör Sıddık Sa- mi beyim tayin edileceği kuvvetle ümit edilmektedir. Tahir bey vekâleten vazifesine devam etmektedir. v Polonyadan gelen Profesör ve talebe Polonya üniversitesi ve şark enstitü sü profesörlerinden doktor (o Aptullah ii kurultayında bulunmak ize gelmiş ve tetkikatta bu- için İstanbulda kalmıştı. Zihni beyin profesör, olduğu şark enstitüsünden üçü kız ikisi erkek olmak üzere beş talebe dün şehrimize gelmiş- tir. Talebeler İstanbul kütüphanelerin- de şark işlerine ait tetebbüatta bulunduk tan sonra Bursa ve Ankaraya gidecek» lerdir. Polonyalı dil âlimi dönüyar Dil kurultayında bulunmak üzere şeh Ergani Tahvilleri Müddetinden evvel tah- villerin tamamen satılacağı anlaşılıyor Yüzde beş faizli, ikvamiyeli Er- gani demiryolu iştikrazının son se- i olan € tahvillerinin satışma dün de devam edilmiştir. Dünkü satışlarda A ve B tahvil- leri hamillerine yapılmıştır. Dün bilhassa bankalar evvelce aldıkları serilerin devamlarını mübayaa et - mişler ayni zamanda evvelce bu se rileri alan müşterileri için mübaya- atta bulunmuşlardır. C tahvilâtınmn bu hafta nihayetine kadar olan sa- tışı yalnız daha evvelki serilerin hâ- millerine yapılacak bundan sonra satış umuma olacaktır. Dün akşama kadar şehrimizde yapılan satış bu seri tahvillerin de daha müddetin ikmalinden evvel az zamanda, satılacağını göster - i| mektedir. Cumhuriyet Merkez Bankası her günkü satışın neticesini Maliye Ve- kâletine bildirmektedir. pl Yeni emir bekleniyor İstanbuldaki sanayi, ticaret müdürlük- lerile maadin mühendisliğinin kaldırı - masmdan sonra teşkil edilen vilâyete mer but sanayi, ticaret ve maadin kalemleri nin müddeti 1 eylülde bitmiştir. Düne ka- dar bu kalemlerin tekrar faaliyetlerine de vamıları için yeni bir emir gelmemiştir. rinden M. Zaynçkofski bugün memleke- rimize gelmiş olan Polonyalı dil âlmle- ! &ine dönecektir. İş Bankası sergisini ziya- ret günleri uzatıldı Sergi fevkalâde takdir görüyor, binlerce ziyaretçi var Salâhaddin Refik Beyin izahati — İş Bankası sergisi çok kesif bir zi- | Waşlar her itibarla en müşkülpesentleri yaretçi kalabalığı tarafından gezilmiş | “bile memnun edecek va, , N ör: Halkım akımı bilhasan o akşama Yüniş paviyonundaki grafikler bu mü- doğru ziyadeleşmiş ve pek çok kim- | ©stesede 250 snele ve müstahdeminin ça- seler in akşamları erken ka- yılda 300 000 kilo yün ve tifti- pandığından şikâyet etmişler ve sa- 000 kilo ince iplik işlendiğinin; at 21 de olan kapanma zamanı bi- 125 000 kilo muktarın- raz temdit edildiği takdirde taha - olunduğunu, ayrıca 90 cümün hafiflemesi kabil olacağını i- kumaş ta çıkarıldığını leri sürmüşlerdir. Ayrıca İş Banka - sına da serginin bir müddet daha de- vamı için müracaatlarda bulunulmuş- tur, Bir taraftan balkın gün geçtikçe artan tehacümü, bir yandan da biribirini takip eden müracaatlar nazarı dikkate alınarak serginin kısa bir müddet daha açık bulun durulmasına Bankaca karar verilmiştir. Bir hafta için açılmış olan serginin ziya yet müddetinin uzatılması da kazandığı muvaffakıyeti göstermiş oluyor. Dün ser- giyi ziyaret edenler arasında Universite- deki ecnebi profesörlerden bir kısmı ile bir çok muallimler, iktisadi mehafile men #up zevat ve şehrimize gelmiş olan ecne- bi seyyahlar görülmekte idi, Seyyahlar bilhassa İpekiş ve Yüniş kumaşları ile a- Yikadar olmuşlar ve içlerinden bazıları hangi memleketten ithal edildiğini sor- Kendilerine bunların (milli mensucat #mnayilmizin yeni meyveleri olduğu an- Tatılınca fevkalâde takdir etmişler, nü- munelere el sürmek memnu olduğu halde kumaşları uzun uzadıya muayene ve tet- kik etmişlerdir. Filhakika Iş Bankısı ta- rafından ili sene içinde üç mis derece- sinde genişletilmiş (o Ankaradaki yünlü mensucat fabrikasının çıkardığı bu ku - tahminin fevkine çi: de günlerce bizzat yaretçiler her paviyonda uzun müddet kalarak grafiklerle, istatistiklerle, muka- yeseli tablolarla meşgul oluyorlar. Izahat istiyorlar, hattâ not alıyorlar. Ziyaretçiler yalnız dekorasyon seyri için gelmiş olsa- ardı sergide beşer dakika kalmaları ken dilerine yetişirdi. yi rip ye li alarile ve bir minimi- Sl role. eler her mevzu üzerinde verilen malümatı dik. katle dinlemeleri paviyonlara bir dersha- ne manzarası vermektedir. Bu vesile ile size sergi için arzu ettiğim şekilde çalışa- madığımıdan şikâyetçi olduğumu da kay- dedeyim: “Birincisi: Üzerinde uzun uzadıya çar | MAHKEMELERDE Maslak Faciası Alber Taragano Efendinin muhakemesi devam ediyor Maslak yolunda bir otomobil kazası neticesinde Seniye hanım- la Ali ve Mustafa Efendilerin ölüm lerine, Kemal Beyin de ağır su - rette yaralanmasına sebep olan Al. ber Taragano efendi ile şoför Hak- kı efendinin muhakemelerine dün ağır cezada devam edilmiştir. Dünkü muhakemede de bazı müdafaa şahitleri ikame olunmuş, bunların celbi için muhakeme baş- ka güne bırakılmıştır. Cebren kız kaçırmak isteyenler Beykozün Elmalı köyünde Şe- rife hanım — isminde bir kadının evine tecavüz ederek cebren ka- çırmak istiyen Sadık, Süleyman, Sadullah, Mehmet, Alişan, İzzet ve Cemal efendilerin muhakeme- lerine dün ağır ceza mahkemesin- de başlanmıştır. İstintak © kararnamesinde bu suçluların yalnız cebren kız ka - çırmadan lüzumu muhakemeleri - ne karar verilmiş oldüğundan id- dia makamı cebren haneye duhul. den de karar alınmak üzere evra- kın müddeiumumiliğe iadesini is- temiş, muhakeme bunun için tatil edilmiştir. 4 Nüfus tezkeresi sahte mi? Galatada Basmacı Abdullah e- fendiyi öldüren Cafer oğlu Musta- fa efendinin muhakemesine dün ağır ceza mahkemesinde devam e- dilmiştir. Dünkü muhakemede Mustafa efendinin elindeki nüfus tezkere- sinin sahte olduğuna dair bazı şüp- heler hasıl olmuş, gerek şahit cel- bi, gerek bu cihetin tahkiki için muhakeme başka güne bırakıi- mıştır. Arnavut Recebi öldüren adam Edirnekapı haricinde Arnavut Recep efendiyi öldüren bahçıvan Yanakinin muhakemesine de dün ağır cezada devam edilmiş, istina- be suretile ifadesi alman Abdür- rahman efendinin şahadeti okun - muş, bundan Abdürrahman efen - dinin bâdise hakkında malümatı olmadığı anlaşılmıştır. Bundan sonra iddia makamı iddiasını serdetmek için evrakin mütaleasma lüzum göstermiş, mu- hakeme bunun için başka güne bırakılmıştır. (İş Bankasmdan alınan cetveldir) 1 Eylül 934 AKŞAM FİYATLARI ISTIKRAZLAR TAHVİLAT Sofya Viyana 425 NUKUT (Satış) Kuron 20 F. Franuz 170 $ 20 hleviçre “ 1 Doler 1 Pezeta . #1 Ker, Çek, 1 Mark © 1 Şile Av. A Zel 4080 1 İsterlin 629 $ 201 iri “ Liret 76 > — . 30 E. Belçika Alm © yaz 20 Drahmi Mecidiye o 2659 1 Flerin Banknot 240 —--——————< hışılacak, inşaat yapılacak, şekilleri değiş” lerin kısmı azamını olarak yös- vermek isi getelim şeker paviyo sna bir nümunesi halkın alikasmı fevkalâde tahrik ediyor. Vaktin darlığı buna mâni oldu. İkinci se- bep te şudur: “Gerek bankanın, gerek teşekküllerinin faaliyet sahalarını grafiklerle tesbit ve mümasillerile mukayese etmek üzere tet- kik ettiğim blânçolardan birer mukayese mevzuu çıkarmak ve neticeyi blânçolar - daki rakkamların beligatma terketmek yolundaki tasavvurlarımı da tatbika ban- kanın meslektaşlarına karşı olan azami kurtuvazi hisleri mâni oldu., Salâhattin Refik Bey kalabalığın fev - 'kalâde artması dolayısile sergideki hava cereyanı tesisatının kâfi gelmediği görü- lerek evvelki akşam yeni tesisat yapıldı- ğını da ilâve etmiştir. iğ lamiecen. Z Köylü ve gazete Her okuyucunun gazeteler hak- kında kendisine mahsus fikirleri vardır. Tiryakisi oldağu gazeteyi eline aldığı zaman: — Ah der, şu gazete şöyle yap sa ne iyi eder, Şunu yazsa ne gü- zel olur. Hele gazete, kendisinin çok- tanberi arzu ettiği bir şeyi, bir şi- kâyetini yazmışsa ondan güzel bir gazete yoktur. Bazı kimseler ise gazetecileri “Alimi kül,, sanırlar... Yazdıkla- rı her bir satırın ayni kehanet ol- duğunu tevehhüm ederler. Eğer istedikleri bir şey hakkında gaze- telerde iki satır bir yazı çıkarsa ar. tık o iş oldu bitti zannederler... Onun için bir gazeteci bir top- luluk, bir cemiyet içine girdiği za- man fazla sekiler. Çünkü birçok şikâyetçilerle karşılaşır. Bu gibi insanların şikâyetten duydukları zevk büyüktür. Ve gazetecinin he zaman dert dinleyecek takatte ol- madığını kestiremezler... Böylele- ri meselâ bir doktora rast geldiler mi hemen dillerini çıkarırlar: — Aman doktor Bey! derler, birkaç gündür “ üzerinize afiyet dilim pek paslı. Geceleri de ty- ku uyuyamıyorum. Ne dersiniz... Bir işçi ustasına tesadüf etse- İer ilk soracakları şey şudur: — Bizim dam gene ( akıyor... Neresinden akıyor bilmem... Bir gazeteci gördüler mi he- men yapıştırırlar: — Yahu! Yazsanıza şu yolu... Yazın bataklık, kışın toz duman! Yaz Allah aşkına!... Ben şahsen böylelerinin elin « den kurtulmak için gazetede bir yol hakkında iki üç defa yazı yaz- dığımı bilirim. .. Fakat ne çare, yol bir türlü yapılmaz ki... Hut dediğimiz keçi olsa, dağ- lar taşlar keçi kesilirdi... Fakat bazı kimseler bazı oku- yucular vardır ki mütaleaları cid- den güzeldir. Şayanı istifadedir. Bunlar gerek şifahen , gerek mek: tupla bizi tenvir & ederler. Bize şu veya bu işi yapmak için yol gösterirler... Bu, gazetelerle kariler arasın. da sıkı bir münasebet bulunduğu- nu göstermez mi? Meselâ ben geçen gün Kuzgun. cukta oturan okuyucularımdan İ, H. Beyden ve yahut Hanımdan bir mektup aldım. Bu mektupta hak- kımda teşekkürle karşıladığım te- veccühlerden sonra deniliyor ki: .,. Her halde şimendiferle memleke. timizde gezintiler yapmış olacaksınızdır, Trenin geçtiği yollar üzerinde bulunan köylülerin, çocukların şimendiferdeki yok culara “gazete! gazete!, klan rını ve gazete istediklerini görmü; dür. Acaba bu çocukları o daha ziyade mahzuz etmek için gazeteniz de bir sema hat göstererek ayıracağınız iki sütünü fi cari, smai, zirai yazılar dercedilemez mi? Bundan başka cem, tarlı, zarp, taksim.ve tenasüp, taksimi guremaya dair de ders- ler konamaz mu? Bunlar yalnız küçükler için değil, bu ilimleri bilmiyenlere dahi faydalı olur değil mi2... Muhterem okuyucumuzun söy- ledikleri çok güzel! Fakat bunu maalesef gündelik bir gazetede yapmanın imkânı yoktur. Çünkü gazete, bir mektep, bir dershane değildir. Sonra çok az tahsil gör- müş kimselerin bu gibi derslerden yalnız okuyarak istifade etmesi mümkün olamaz. Fakat okuyucu- muzun bu fikrini pek te ihmal et- memelidir. Meselâ umumi malü. matı noksan olan köylüler için iri harflerle basılmış, resimler- le süslenmiş, havad. hikâyeli, masallı, ve sulandırılmış ilimli yazılar neşreden bir gazete çıkarı. lırsa ne kadar iyi olur. Yalmz bu şekilde bir gazeteyi o müteşebbis şahsiyetin yapmasına imkân yok- tur. Çünkü bu gazetelerin maliyet fiatına ve hattâ bundan daha aşa ğı ve bazan da meccani olarak da ğıtılması o lâzımdır ki gazeteden beklenilen istifade temin edilsin! Mümtaz FAİK Günü gm ET POLISTE Kız muallim mektebinde hemen söndürülen bir yangın Dün saat beş buçukta Çapa Kız Mual- lim mektebinde bir yangın başlangıcı ok tarafından söndürülmüştür. Yangın na - sılsa açık kalmış havagazı musluğunda intişar eden gazın miş ve bir dolap yanarken görülerek sön- dürülmüştür. İbtiyaten itfaiyeye haber verilmişse de yangın mektepte söndürül- düğünden itfaiyenin su işlemesine lüzum kalmamıştır. Deri fabrikesında bir kaza Kazlıçeşmede Konyalı Şülerü Efendi - nin deri fabrikasında dün bir kaza olmuş, makineden fırlıyan ağır bir demir parças sı Şükrü Efendigin 23 yaşmdaki oğlu İb- rahim Efendiye isabet etmiş, ağır surette yaralamıştır.