3 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

3 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

MİLLİYET ÇARŞAMBA 3 TEŞRİINEVVEL 1934 İttihat ve Terakki! (BAHAEDDIN ŞAKIR BEYİN - BIRAKTIĞI VESİKALARA GOREJ Her hakkı mahfuzdur. Yazan: A.C. Yapılacak işler arasında Hıristi- yanlarında müslümanlarla elbir- liği yapmaları tavsiye ediliyordu Bu tabancalarla beraber dinamit ve bombalar da nazarı itibara alın. mada vilâyet teşkilâtmın ikmalin- den sonra vilâyet içindeki heyetle- sm! Bunların, ziyade miktarda bir| re ve şubelere ait olmak üzere her defada veya azar azar il İsi su. eti istimalleri hakkında bir muh- tıracık tabettirilmesi de muvafık - tır. Ordu dahilinde bir çok mevki - lerde eski toplara mahsus dökme demirden içi boş muhtelif çapta bir çok yuvalık mermi vârdır. Bun- ların ne ile, ne yolda ve ne nisbet. te imlâ edilecekleri ve nasil ateşle- nip istimal olunacakları bildirildiği Me bu ihtiyaç ta bertaraf edilmiş olur. Şayet bunla:ın hâriçten ithalle- rinde atlatılamayacak o müşkülüt varsa ve imlâ ve istimal (tarzları mahir bir ustanın vücudunu mucip ise Ermeni vatandaşlarımızdan bun İarın imal ve istimaline âşina muk- tedir bir zatın buraya gönderilme- sini arzu ederiz. Biz o zatı burada inayeti hakla istediği gibi saklarız. 4 — (Müslüman vatandaşlarımı- | maktadır. za) namile cebe sığacak kadar ufak hacimde, açık ibareli muhtasar ve müfit bir risaleye kat'i ihti; >. dır. Bu risalede Abdülhamidin çak sından, £eyyiatından bahsedilme - mek üzere tekmil fenalıklardan ve bunların şeriatı islâmiyeye muvafık olmadığından ve hıristiyan vatan - daşlarımıza hürmet ve riayetin di. nen bize borç olduğundan bahse - dilsin, ( meyan namile böyle ufak bir vi: lü zum vardır. Bunda da İLME, vatanın selâmetine çalışmaktan, harici hükümetlere aldıkları para mukabilinde hizmet etmekte bulu. nan komitelerin telki, kulak armayıp Müslümanlarla elele ver. meleri lüzumundan behsedilmeli. za) dir. Bu gibi risalelerin ahali üzeri; pek büyük tesiri olduğu ketike ez dilmiştir. O; için â i Sali pun için imsak ve ihmal la miktarda irsali yetle rica olunur, kri takriben üç ay evvel hisse. erek Znumi merkeze ve tabedilmekte bulunm, EREL S-Abdülhamidin şahsr aleyhindeki makaleler henüz vünema bul. ramı #fkârda (şüphe yok ki mil letşnitbet kabul etmez bir ekseri. yetle bu halde) suitesir hasıl edi. yor. Onun iğin gazet, iy: sahis hakkında Hükmi tadil li yansı veya hiç şahsından bahsedil. memesi hassaten rica olunur, Gazetelerde saray hayatından, onun melânet vedenaetinden bah- solunacak yerde hamaseti milliye. mizi, mefahiri ka, iyemizi ihya e. decek makalelerden, âki fazi- letlerimize, uluvvücenabımıza şahit olacak tarihi vakalardan, bahusus Müslümanların Hıristiyan vatan. daşlarına karşı borçlu oldukları ürmet Ve riayetten ve bu hususta, tarihi misallerden bahis buyurul ması âcilen lâzımdır. 6 — Yukarıdaki anlaşılacağı vechile detli ihtiyaç vardır. ve intizamla irsali ini dariki son derece lâzımdır nin £ tin ahrarın hergün mii vü. rudu hakkında malümat çin sozdukları mü iin de sabit olmaktadır. ongre muhteviyatı neşreden ye bir tek meşveretten sonra uraya gazete gelmediği taaccüp ve hayretle arzolunursa, zamanı ne kadar sabırsızlıkla Beçtiği layca, anlaşılır. Ki Manastır merkezi kemali ehemmi- Zira bu ihtiyaç gazeteye şid. Bunun sü gazetemize ar. i hazırlamak m mesi üzerine bı tü kâldı. Her nekadar ie tensihten il : zere a ibaret olmak ü- bunlar bizzat kasabad. yüz kadar şube ile Birçok kaza i. vrelerine, zabtü raptın temin; “ed ri Kolylaştılmazı a Vücude getirilen tami, il m ine ancak kifayet slam d müstensihlerle neşredilecek bir makale $ Medal ale ile hurufat. eml ber çare- | on beş günde bir çıkmak, hüküme- tin cemiyet (o hakkındaki takibatı ve icraatından, efradın tehzip ah- zere bir gazetenin neşri karar altı- na alınmıştır. Onun için hariçte çı- kan gazetenin de muntazaman gön- derilmesi lüzumunu tekrar hatırla- tiyoruz. 7 — Tabii malümunuzdur ki da- hili teşkilât nizamnamesi yapıldığı zaman cemiyetimiz bu kadar terak- ki etmemişti. Şimdi ise yeni ihti- yaçlar baş göstesdiğinden talima- tın bazı cihetlerinin noksan oldu- ğu görülüyor. Her şeyin yavaş ya- vaş tekemmül etmesi şüphesizdir. Onun için bu noksan, iktidarsizlik seyiesidir gibi bir iddinda bulundu- ğumuza hamledilmesin. Komiteci- likte dehşetli adımlar atan tecrübeli Bulgarlarm bile talimatı her sene, moksanlarının ikmal maksadile bir çok tadilâta ve ilâvelere tâbi tutul. Şimdilik en büyük ihtiyaç vilâ- yet teşkilâtında görülüyon Ba ihti. yaç, teşkilâtı bilen kazaların çok- luğundan dolayı bütün © kuvvetile baş gösterdiğinden, umumi merke. zin reyile vilâyet teşkilâtı karar al. tuna alınmış ve 1324 senesi biri gününden ei icra ve ilân edil- mesi tamim olunmuştur. Binaenâ- leyh, bulanm mührü nefsi kaza ve civar köyleri heyetine teslim edile- <eğinden vilâyet merkez heyeti i- çin (Osmanlı o Tsrakki ve İttihat cemiyeti Manastır vilâyeti) namile em bir mühwe şiddetle lüzum var- ir, Evvelce umumi merkez vasıtasi- le yazıldığı gibi teşkilâtı ikmal e dilmiş olan o Resne, Uhri, Debre, Elbasan, Florine, Pirlepe, Kırçova, Kesriye, Nasliç, Grenye, Alasonya, Serfiçe, Kozane, kayalar kazaları. na ait 14 mühürle beraber vilâyet mühürünün ve armasının süratle irsali müsterhamdır. — Bitmedi — Çeklerle Futbul maçı (Başı 1 inci sahifede) yetlere inanmak İâzmmgelirse Fransada Montpeilier'de oynadıktan sonra şehri - mize dönen eski İstanbulsporlu Salâhat- tin ve Beşiktaşın soliçi Şeref, cuma günü Fenerbahçe takımında yer alacaklardır. Bu rivayetlere inanmak ne ise inanmamak ta o kadar kolay değildir. Ateş olmayan yerde duman olmaz. Biz bu hususta bazı Fenerbahçelilerle görüştük. Salâhattinin ve Şerefin takımla rında oynayacağı haberlerini tekzip etti- ler. Fakat biz bu tekzipleri kat'i, Oyani bulmadık. Olabili ki olsa bile, bazı rivayetleri kaydetmek ga- zetecinin vazifeleri arasmda değil midir? Belici de yanılmıyoruz, bu takdirde de ge- ne vazifemizi yapınız oluruz. Her ne ise bu rivayetler ister doğru, is- ter eğri olsun, hakikat olan bir şey varsa o da, Fenerbahçe'nin Bohemians karşısı- na en kuvvetli şeklile çıkacağıdır. Bu kuvvetli şekille çılımak arzusunun vardır: Bohemian: Fenerbahçe ile muhabere - © hafta içinde 1934 İstanbul şilt şampiyo- mu olduğunu öğrenmiştir. Bi Yarın Fenerbahçenin Çekler karşısın- da nasıl bir tâbiye kullanması lâzemgel. diğini yazacağız ve oynayacaklarını tah- min ettiğimiz Fenerbahçe futbolcularma aynı ayrı, kendilerine faydalı olabileceği” Bi zannettiğimiz bazı tavsiyelerde buluna Sadun GALİP Yugoslav güreşçiler bugün geliyor Balkan şampiyonasına iştirik edecek Yunanlı güreşçiler şehrimize gelmişler - di. Bu sabah ta Yugoslav güreşçiler ve belki de Bulgarlar geleceklerdir. Balkan şampiyonası müsabakaları, ev. velce de bildirdiğimiz gibi, yarın akşam saat 21 de Beyoğlunda Fransız Tiyatro. sunda başlayacaktır. Birinci ve ikinci Bal ki alan güreşçilerimi. —a. HARİCİ H Cubada yeniden İsyan çıktı Hükümet memurları vaziyete hakim olduklarını söylüyorlar HAVANA, 2 (A A.) — Küba hü- kümeti, Havana ve Santiago eyaletle- rinde bir komünist isyanmın keşfedil miş ve bunun üzerine örfi idare ilân edilmiş olduğunu beyan etmektedir. Ayni zamanda ordu zabitanından bir yüz kaya duçar oldukları gö rülmektedir. Hülcümet memurları, ken dilerinin vaziyete hâkim olduklarını söylüyorlar. z Fransa dışındaki fransızlar PARIS, 2 (A. A) — Hariçteki Fran- sızlar kongresi bugün açılmıştır. 4, 10. tarihine kadar devam edecektir. İralyada bir sergi NAPOLİ, 2 (A. A.) — Müstemlekât Nazırı M. de Bono, Kralın, Piyemonte ve Spoleto Prenslerinin, âyan ve meb'usan reislerinin ve resmi, hususi mühim şah- siyetlerin huzurunda, müstemlekât sanar yü ikinci sergisini açmıştır. Amerikada sanayi Mütarekesi Patronlar eski şartların değiştiğini istemiyorlar NEVYORK; 2 (A.A) — M. Ruz- velt'in bir sanayi mütarekesi akdi hak kındaki teklifi smelenin muvafık ol makla beraber teennili cevabile karşı lanmıştır. Sermayedarlar ise mukabil bir teklif serdetmişlerdir. Filhakika, Amerikan fabrikatörler birliği, akto- Junacak © mütarekenin şimdiki çalışma şartlarının değişmemesi şartma bağlı olmasını istemiştir. Gözyaşlı bir natak VAŞİNGTON, 2 (A.A.) — ie Cönson, mill larına veda ve halefine sa: met etmelerini tavsiye etmiştir. M. Con son o bundan fazla bir söz söyleyeme - miştir. Sesi hançeresinde tıkanmış ve gözleri yaşla dolmuştur. zi a TE İstanbulun Kurtuluşu (Başı 1 inci sahifede) Onu beş geçe kıtalar yürüyüş sırala rma göre Sultanahmet meydanından ha- reket edeceklerdir. Merasimde herkesin alacağı yeri öğrenmesi için merasimden bir gün evvel bu işlerin tanzimine memur birer zat Merkez Kumandanlığına gide- rek lüzun gelen talimatı alacaktır. Kolba- çı Alemdar » Salleımsöğüt - Reşadiye ve | köprü üzerinden tramvay yolunu takiben Takı gidecek ve Taksim meydanında tribünün önünde duracaktır. Kıtanın vürudundan sonra Belediye ta- rafından Cumhuriyet abidesine bir çelenk konaçaktır. Çelenk şu suretle konacak: br; Bir müfreze polis saf nizamında cephe- si tribüne karşı olmak üzere bulunacak ve selâm vaziyeti alınacaktır. Bu #mada işareti üzeri kıtaat ayni sıra ile tribünde bulunacak o. İan İstanbul Kumandanı © önünde geçit resmi yapacaklardır. Geçit resmine geleceklerin Sultanah » setteki içtimalarmın yürüyüş sıralarını geçit resminin intizamını ve lıtaatın du- ruş ve hareketini temine Merkez dan: memurdur. Sivil teşekküllerin in- dizamına memur olanlar Kuman danlığı ile evvelden temasa geleceklerdir. Yollarda ve Taksim meydanında imti- |: zam ve inzibatın teminine de Eminönü ve Beyoğlu Kaymakamları memurdur - Jar, Merasim alayının güzergâhında tram- vay arabaları bulundurulmayacaktır. Taksim meydanında münasip vüs'attn bir tribün ile nutuk söylenecek kürsüyü Beyoğlu Kaymakamı hazırlayacaktır. Tribünde İstanbulda bulunan meb'us- lar, Vali, Şebir Meelisi âzaları, askeri er- kân ve ümera, mülkiye rüesası, belediye erkânı, üniversite ve maarif erkânı, siya- si fırka rücsaar, hayır ve meslek cemiyet» leri rüesası, bankalar müdürleri ve imt- yazlı şirketler ve cenaf cemiyetleri rüesa- $t bulunacaklardır. Öğleden sonra sast 16 da Belediye R. isi ve Şehir Meclisi âzasmdan ve cemi yetler mümessillerinden ve fırka rüssasın ABERLER | Yunanistanda | Uzlaşılamayor l Başvekil intihap kanu- | nunun tekrar kabulüne gidecek ATİNA, 2 (Milliyet) — Başvekil M. Çaldaris gazetecilere vukubulan beyanatmda muhalefet liderlerine uz laşmak için son ve kat'i şartlarını bil dirmiş olduğumu söylemiştir. Artık mü zakerelere mahal kalmadığı anlaşılı - yor. Başvekil yarına kadar cevap al » madığı takdirde, yeni intihap kanu - nunün tekrar kabulü cihetine yürüye cektir. Lehistanda bir suiistimal VARŞOVA, 2 (A. A.) — Müddelu « mum ahiren bötün servetini millete ter- ketmiş olan Kont Potokin'in zararına on. milyon zlotiyi suiistimal etmiş olan Ba- ron Nelken'i tevkif ettirmiştir. İki tren çarpıştı VARŞOVA ,2 (A. A.) — Krakevi ci- varında iki ekspres çarpışmıştır. Üç kişi ölmüş, bir çok kimseler yaralanmıştır. Einstein Avrupaya dönmeyecek NEV - YORK, 2 (A, A.) — Profesör Albert Einstein bugün artık hiç bir va- kit Avrupa'ya dönmeyeceğini bildirmiş - tir. Almanya'dan hicretindenberi, profe- sör Princeston Üniversitesinde ders ver- mektedir. İspanya kabinesi Nasıl düştü? Katolikler muzaherti kesin- ce hükümet istifa etti MADRİT, 2 (A.A.) — Samper ka binesi istifa etmiştir. Esasen kabine mevcudiyetini, 115 katolik mebusu - nun müzaheretine medyun idi, Ve dün akşam Kortezlerin lideri hükümeti şiddetle tenkit etmiş ve katolik fırka sının bundan böyle (o hükümete müza - heret etmiyeceğini söylemişti. Beynelmilel fizik konferansı LONDRA, 2 (A. A.) — Dünyanın her tarafından gelen yüzlerce yüksek âlim, bugün birinci beynelmilel Çizik konferan: senı İngiltere'de açmışlardır. Almanya, Amerika, Fransa, Çekoslo vakya, Sovyet Rusya, İsviçre ve Holünda' da yapılan işler hakkında malümat veri- İecektir. M. Eden Norveç'e gidiyor LONDRA; 2 (A-A.) — M. Eden Nor veçliler tarafından iki gün Norveçte ika- met etmesi için vukubulan daveti kabul dan seçilecek birer heyet İstanbul Ku - mandanlığı ine gidecek, halkın or. dumuza olan şükran hislerini arzedecek» etmiştir. Sovyetlerin İştirâki Sulh sistemini daha fil? şekle sokmuştur SUTPORT, 2 (A.A.) — M. Hem derson tarafından Sovyet Rusyanın Milletler cemiyetine girişi hakkında izhar edilen derin memnuniyet kararı isçi fırkası tarafından ittifakla kabul edilmiştir. Bundan başka, kararda, bu tarihi hâdiseni in Milletler cemiyet tinin büyük mmikyasta Erdin kollektif in bir dünya anlaşması tacil edeceği kanaati de bildirilmekte dir, — —— ———— jnketatay ve silindir şapkadır. Gece ramı Gece Taksim meydanında şehir bando- su tarafından milli parçalar çalımacaktır. Saat yirmi buçukta (Kahraman ordumuz şerefine) Maksim salonlarında İstanbul Vali ve Belediye Reisi Muhittin Bey ta: rafından bir ziyafet verilecektir. Halkevinde merasim HALKEVİNEDN: Istanbulun Kurtü- luş Bayramı 6 birinci teşrin 934 cumar- tesi günü Evimizde aşağıdaki şekilde kut lulanacaktır: A) Cağaloğlu merkez salonunda: saat 22 de danslı çay. B) Gülhane parkı methalinde Alayköş künde: Saat 20,30 da o Temsil Şubemiz tarafından temsil. C) Tepebaşı Meşrutiyet Caddesinde ici Beyoğlu Kazamızda: Saat 20,30 da bir konser verilecektir. Yerin mahdut olması sebebile her üç müsamere için tertip edilen davetiyeleri arzu edenler şimdiden ait oldukları İdare Memurluklarından tedarik edebilirler. e Talebeyi davet Milli Türk Talebe Birliği Umumi Kâ- tipliğinden: > 6 birinci teşrin cumartesi günü İstan- bulun Kurtuluş bayramına Birliğimiz de iştirâk edeceğinden bütün arkadaşlarımız. zin Sultanahmet bahçesinde o gün sabah Hümmanın aşısı bulundu PARIS,2 (A.A.) — Tunus Pastör enstitüsü müdürü M. Nikol sarı hummanın aşısı bulunduğunu dün ilim akademisine bildirmiştir. Evve- lâ Tunusda ve sonra Fransız garp Afrikasında yapılan beş bin tecrübe kat'i müsbet neticeler vermiştir. Romen kabinesi ve M. Titülesko BUKREŞ, 2 (A.A.) — Sanayi nazırı M. Manolesko şahsi sebepler- den dolayı istifasını vermiş ve bu istifa bütün kabinenin istifasını in - taç etmiştir, Kral istifayı kabul etmiş ve M. Tatareskoyu tekrar yeni hükümetin teşkiline memur etmiştir. Bu tebeddül çoktan beri beklen- mekte idi. CENEVRE, 2 (A. .) — Havas Ajansının mümessili evvelâ M. Tata reskoya istifasını verenin Hariciye nazırı M. Titülesko olduğunu öğren- miştir. M. Titülesko bu istifanın bütün kabinenin çekilmesini intaç etti- ğini dün haber almıştır, Buhranın sebebi M. Titüleskonun harici siya - sette şef olarak kalmağı ve bunun mesuliyetini deruhte etmeği isteme sidir. Bu arzuya vâki olan muhalefetler sebebiyle Romanya Hariciye nazırı istifasını vermiştir. M. Molotof - Vasıf Bey mülâkatı MOSKOVA, 2(A.A.) — M. Molotof dün Türkiye büyük elçisi Vâ- sıf Beyi kabul etmitşir, Küçük itilâf iktisat meclisi BELGRAT, 2(A.A.) Küçük itilâf iktisat meclisi dün öğleden sonra M. Yevtiç'in rel e toplanmıştır. Mumaileyh söylediği bir na tukta ezcümle demiştir “Faaliyetiniz sayesinde bugün daimi konseyin tasvibine bir muka- vele şeklinde arzettiğiniz birçok meseleler üzerine anlaşabildiğinizi bü. yük bir memrniyetle görüyorum. Nüfus U. müdürünün tetkikatı TRABZON, 2 (Milliyet) — Nüfus umum müdürü Ali Galip Bey Şark Vilâyetlerindeki tetkikatını ikmal etmiş ve bugün şehrimize gel - miştir. Ali Galip Bey burada birkaç gün kaldıktan sonra Karadeniz sa, hillerinde tetkikatina devam edece ktir, İspanya kabinesi teşekkül etti MADRIT, 2(A.A.) — Larus (Lerroux) kabine teşkilini kabul et- miştir, Dereceleri İmtihan meselesi Yükselen hâkimler Başı 1 inci sahifede) nükakle reisi, Nuri Trabzon hukuk hâkimi, Mustafa Nuri Bursa ceza re Muvaffak olmıyanların evrakı yeni- den tetkik edilmiyecektir isi, Ankara ticareş azası, Murat Huk: | NARA 2 (AA) — Mar Ve si İstanbul azası, Osman m reksi, Hasan Fehmi Bursa ikinci hu - kuk reisi, Ali Rıza İzmir ticaret aza- sı, Yahya Sezai Sinop ihtisas hâkimi, Cemil Antalya ihtisas hâkimi, Abdul Jah Erzincan reisi, Remzi Kars ihtisas hâkimi, Mehmet Mitat İstanbul ihtisas Mmüddeiumermisi, Abdülkerim Naci An bul ihtisas müddeiumumisi, Mustafa Celülettin Bilecik reisi, Ali Atıf Ço - rum ağır ceza reisi, Abdulhafiz Nuri | hâkimi, Osman Nazım Sivas müddei- | smeümisi, Ahmet Nazif âtanbul aza" | &, Mahmut Celâlettin Gümüşane re > | isi, Arif Antep hukuk hâkimi, Ahmet El e rm lm ray al ee lik reisi, Hayrullah Ankara ağır 09” za azası, Ali Rıza Mardi reisi, Suret ikinci smıf Adliye müfettişi, Muhar- Rahmi mahkemesi raportörü, Ali Rıza tem - i örü, Sadettin Avni Temyiz Taportörü, AH Reza ikinci omef adi > yiz raportörü, Mustafa Nuri e £ adliye müfettişi, Şemsettin hu - san Hayri Sivas ihtisas hâkimi, Şeri Necati Muğla reisi, Osman Ramiz Es kişebir reisi, Mehmet Nuri Adana ih- ceza hâkimi, Mehmet Nâzım İstanbul azası, Hasan Arif İzmir ihtisas müd- 'dekumumisi, Mehmet Emin Mardin hukuk hâkimi, İsmail Rasim Manisa reisi, Cemal Ankara ağır ceza azası Adil Muğla ihtisas hülimi, İbrahim Etem Malatya ağır ceza reisi, Ali Ay dım hukuk hâkimi, Ahmet Ata Balıke Ge hâkimi, Mehmet Refik İs - tanbul ihtisas hâkimi, Fazıl İstanbul azası Cemal İstanbul müstantik aza- sı, Mehmet Nail Kocaeli Reisi, Ahmet Şevki Mersin reisi, Emin Kastamonu hâkimi, Derviş Daniş Kula reisi, Ali Riza Mersin hukuk hâkimi, Arif Sırrı Bursa birinci hukuk reisi Beyler. Altıncı dereceden ikinci smıfa ter - fi eden hâkimler: Ali Necati Temyiz makkemeri ra - portörleri; Hüseyin İzmir hukuk ai Kâzm İstanbul 5 inci hukuk reisi, Raşit teftiş heyeti reisi, Osman Sabri, birinci sınıf mü - fettiş, Ahmet Suat İzmir ağır ceza re | isi, Necati İzmir ticaret reisi, Süley - man Mesut Kayseri ağır ceza reisi Beyler. M. Blum M. Doumergue'e çıkışıyor NARBON (Fransa), 2 (A. A.) — Sosyalistlerin Lideri M. Leon Blum, dün Doywmerue lisan kul Kafkas dağlılar mecmuası memlekete sokulmayacak kaletinden: Bazı gazetelerde imtihan me selesi hakkında doğru olmayan havadiz- ler neşredilmektedir. 1 — Orta mektep ve | ise mezuniyet imtihanlarında muvaffak olmıyan talebe hin imtihan evrakı © yeniden ve baştan tetkik edilecektir.,, deniliyor. Vekâletee böyle bir haber verilmiş değildir. Ancak şikâyet mevzuu olan evrak gene mektep muallimleri tarafından (tetkik edilerek imütaleaların Vekâlete bildirilmesi emre- dilmiştir. 2 — Bakaloryaya tâbi olenyan 6, 7, 9 ve 10 uncu sınıflarda dönen talebenin bir dersten ipka kalanların yeniden imtihana sevkleri için verilmiş hiç bir karar yok- tur. 3 — Orta mekteplerin ve liselerin son sınıflarında yalnız bir dersten sınıfta kar lerine alınmayacaklardır. Bu kararların dışında neşredilen havadisler doğru de- ildir. Maarif Vekâletinin bilgiye ver - mekte olduğu değeri görülmüştür. Bun- lardan her hangi bir şekilde yapılacak in- hiraflar bu gayeden uzaklaşmayı icap et- tirdiği cihetle talimata uygun olarak ve- rilen hiç bir emir değiştirilmeyecektir. ANKARA, 2 (A. A.) — Memleket haricinde neşredilmekte olan Kafkas dağ- sokulması İcra Vekilleri Heyetince ya- sak edilmiştir. Sıhhiye Vekili Ankarada ANKARA, 3 (Telefonla) — Sıh- hiye Vekili Refik Bey. bu sabah geldi Vekâlet erkânı tarafından karşılandı. Devlet demiryollarında ANKARA, 2 (Telefonla) — 5 birinci &eşrin tarihinden itibaren Devlet Demir- yollarında tam vagonla nakledilecek her pevi madenkömürlerinden ton ve kilamet- ve başına hir kuruş ücret alınacaktır. Hindenbürg teberrüü BERLİN, 2 (A.A) — Müteveffa Reisicumhur Mareşal 'am sr” zusuna tevfikan Hindenburg ismini taşı” yan teberrü, geçen senelerde olduğu gi yapılacaktır. Şu halde bugün 150 hisseye ayrılan 425,00) mark harp malülü olan 2.538 kişi arasında taksim edilecektir. Milli gümüş VAŞİNGTON, 2 (A. A.) — 9 ağus- tosta gümüşün milileştirilmesindenberi hazine 90.969.584 ons gümüş almıştır ki, tahminen 2,830 ton demektir. Melbourne'un 100üncü yılı ROMA, Z (A. A.) — İtalya, “Dia, kruvazörünü göndermek suretile, Avar tralyada ü yal tesis”