3 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

3 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

WALKIN HALKIN HALKTN Sene 5 — No. 1507 Mermer am — ÇARŞAMBA — 3 BİRİNCİ TEŞRİN O 1934 İdare işleri telefonu 20203 Fiatı 6 kuruş . Bir ArapBloku MuYapılacak? Bir Işkence Vapuru İngiltere, İki Arap Hükümdarını Bir Harp Gemisinde Karşılaştırıyor Prens Güstav Adolf Dün Akşam- danberi Misafirimizdir Yafa (Hususi) — Ingiltere hü- kümetinin Hicaz hükümdarı Ibnis- suut ile Şarki Erden kralı Emir Alinin aralarındaki ibtilâflı mese- leleri hal için bir. araya gelerek konuşmaları için teşebbüslerde bulunduğunu haber alıyorduk. Bu haber tahakkuk etmiş ve İngiltere hükümeti her iki devlet merkezine ayni uzaklıkta bulunan Akabe körfezinde bir Ingilir harp gemisi Üzerinde (görüşmelerini alâkadarlara teklif etmiştir. He- müz bu teklife cevap verilmemiştir. Fakat müsbet cevap alınacaği ve yakında Ibnisuut ile Emir Alinin birleşerek aralarındaki ihtilâfları ve Yahudi meselesini konuşacak- ları muhakkak sayılmaktadır. Bu Içtimada Avrupadan dönecek olan Hicaz Hariciye veziri Fuat Hamza Beyin bulunacağı söyleniyor. İngiltere hükümeti daha evvel kral Faysalın Cidde “limanında yine bir harp üzerinde İbnisuut ile konuşmasını teklif simiş ve fakat bu teklif o vakit Irak hükümdarı tarafından redde- dilmişti. < — Haydarpaşada karşılanışı ve “yy Prensin İsveç Veliahtı Prens Göstav Adolf Hazretleri ile Prenses Mari Luiz ve kerimeleri Prenses Ingrid dün Isveç bandıralı Vesaland va- purile şehrimize gelmişler, hususi Seçim Yerlerinde Kadın Ve Kızlar Da G örünüyorlar EMER Listada isim aranırken.. Belediye intihabatı devam ot- mektedir. Kaza merkezlerinde bulunan sandıklar dün sabahtan itibaren mahalle ve nahiyelerde dolaştırılmağa — başlanmıştır. Bu sabah sandıkların semtleri yine değiştirilmiştir, | Maamafih kaza merkezlerinde yine bir sandık bulunmaktadır. Bu sandıklara, kendi mıntakasında günlinü ge girmiş olan vatandaşlar reylerini. atmaktadırlar. Fırka vilâyet idare heyeti reisi doktor Cemal Bey ve heyeti idare azaları, dün tekrar bütün İntihap yerlerini teftiş etmişlerdir. Bazı semtlerde meclis aza namzetleri kendilerine rey verilmesi için propaganda yapmaktadırlar. Eş- lerine dostlarına kahve ısmarlıya- rak, kendi lehinde re'y toplamı ya çalışan nanizetler de görül- mektedir, Dünkü intihap gününde, rey atanların nisbeti erkekler lehine kaydedilmek lâzımdır. Maamafih bazı mıntakalarda kadınlar, he- men hemen erkeklerle müsavi bir şekilde intihabata iştirak etmek- tedirler. Kadınlar Birliği azaları inti- hap yerlerinde dolaşarak, kadın- ların reye iştirakleri için gayret etmektedirler. Sandık başlarında, halkın alâ- (Devamı 9 uncu yüzde ) Gayrimübadiller | Adalılar, Akaya 10 Bin . İmzalı İstida Verecekler — Ahi. MELE ET ZA Yer — Amanll. — Ooofi... — Medet Al lah, yandıml... Bu sesleri işi- tip te İstanbul radyosu zanne- diyorsanız alda- BIFSIDIZ. — Yine(Ye- men )e sevkıyat varl., — Ana baba günül!.. — Kolera sak gını o günlerine mi döndük?.. Ka — Engizisyon vaporu | Ada yollarında Akay vapuru Bu sözleri de İşitip (Akay Bu sesler ve bu sözler, Akay idaresinin ( Engizisyon ) isminde | idaresinin yeni sonbahar tarife- yehi bir vapur aldığını zanneder. | sinde Köprüden Adalara hareket seniz yine aldanırsınız. ( Devamı 10 uncu yüzde ) Firdevsi Ve 1000 inci Yıldönümü © | Iran edebiyatı Şarkta, zengin İ trenle Ankaraya İerdir. Vesaland vapuru, saat 17de Haydarpaşa açıklarında demirle- ( Devamı 9 uncu yüzde ) ket etmiş- mitolojisi, yüksek kültür kaynaş- masile asırlarca hükmünü yürüt- -| müştür. o Reşidüddinleri, (Hafız Ebruleri, (O Kaanileri, (Hafızleri, Hayyamları, Sadileri ve daha bunlar gibi niceleri yetiştiren Iran edebiyatında Tüs'lu Firdevsi eşsiz bir şahika ve belkl ilk üş- tattır. Bugün, 3 Teşrinlevvel, Iranda ölümünün bininci yılı mü- nasebetile (o hakkında muazzam bir ibtifale başlanan Firdevsi, Iran edebiyatına mitoloji zengin- liğini veren ilk şairdir. Altmış. bin ( Devamı 9 uncu yüzde ) Bir Ay Sonra Kongre Yapacaklar Gayrimüibadiller O cemiyetinin senelik kongresi ilçinci Teşrinin başında toplanacaktır. OGayrimü- badilleri yakından alâkadar eden bir çok meseleler henüz esaslı şekilde ( halledilememiş (olduğu İçin, bu toplantıda hararetli gö- rüşmeler olacağı anlaşılmaktadır. Meşhur Iran şairi Firdecat kongre için hazirliğa başlamışlar- dır. Söylendiğine göre, kongrede tekliflerde — bulunulacaktır. Bu arada geyri mübadil meselesi- ni tamamen halledebilmek için alâkadar vekâletlerle temas etmek üzere Ankaraya bir murahhas heyeti gönderilmesi de istenile- cektir. İngiltere Dominyonlarında Londra, 2 (A.A.) — Kıral, Vi- kont Glavyın Yenizelanda umumi valiliğine tayinini tasvip etmiştir. Yeni vali, vazifesi önümüzdeki Mart ayında bitecek olan Lord Beledislise halef olacaktır. Çok acıklı bir ayrılış Vaşington, 2 (A. A.) — Mili kalkınma idaresinin istifa eden reisi M. Conson, heyecandan âde- ta boğuluyormuş gibi, Milli kal kınma idaresi memurlarına veda ve halefine sadıkane hizmet et- melerini tavsiye etmiştir. M. Con- son bundan fazla bir söz söyliye- memiştir. Sesi hançeresinde tıkan- mış ve gözleri yaşla dolmuştur. Bir kısım Şe yrnPadiler da- ha şimdiden harekete geçmişler, | Bizde Semt - İsimleri!. akşam — Yann sokağının, Rezzakizade Dutyemezağa camiinin avlusunda belediye intihabı vardır. Yurttaşların gelmeleri ilân olunnuur.. — Karıcığım ben rey vermeğe gidiyorum. Sen bir sefertamna, akşam, öğle yemeğini koy. Herifin bağırdığı yeri bulmak için şimdiden yola Samanverenievvel mahallesinin £ Piriabdürrahmançelebi