October 3, 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

October 3, 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

e tf’eledı'yeden Beklenilen Faydalı Işler belediye me- murları taksileri - güvdüz. veya tece, rasigele durduruclar, muar yene ederlerdi. Bu yüzden acele işi olup ta iden — istlade et- mek isteyenler zatar göcürlerdi. Şimdi belediye bu zararı anlamış taksi munyenelerinin gaceleri ya- pıla bildirmiş. Çok eyi bir fakat halkın fikrine göre beklenen daha birçok Bir zamundanberi S vardır. 5 Pey ( Calata Perşembepazarı 43 ) — Tenkit yapmak çok kolaydır. Çünkü dilin kemiği yok h döner. Tenkit edilen — şeyin kabiliyeti o'up olmadığını da söyle- mek Vzımdır. Pari bergün fırçalı olomobillerte yıkanır. Şehrin en Ücra yerlerinde bile elek- trik, su ve temizlik var. Yollar gıcır gıcır asfalitır. Sokaklara tükürülmez, dilenci bırakılmaz. “İstanbul te'edi- yesi şehri niçin köyle yapmıyor. Biz de köyle bir şehir ister z.., bir tenkit yapılıraa buna herkes güler. Çöünkü bu evvelâ bol para, sonra da bilgi İşidir. Ayai zamanda da zaman ister. Bu gibi tenkıtler Jâf- kıtlığında semaları budarım kabi'indendir. Fakat insan İstanbulda taksi otomobillerine gçok mühim Bir İşi olduğu zaman biner. Bir yo'cu işine yetişrken bir seyrisefer memuru otomobili durdurur şehrinde yollar ve muayeneye başlarsa o vatandaşın hem işi kaybolur hem de parası boşa gider. Belediye bu yoklama işlerini ye- eeleri pekâ'â yapalilir şeklindeki bir tenkit çok yerinde olur. Buğün ga- zetelerde okudum, artık Be'eliye bu gibi muayeneleri geceleri yapıcak- miş. Aferin gu Belediyeye... x Şevket Bay (Topkapı Merkoz efene di) Belediye nakil — vasıtalarının geceleri muryene edilmesinde çok fayda gördüğü için bundan sonra etomobiller, otobüsler geceleri ansı- zın kontrol edi'eceklermiş. Hakikaten halk bu gündüz ve münasebetsiz yok- lamalardan bıkmıştı. Belediyemiz tenkitleri ve halkın dileki ü derhal nazarı itibâre almış- tır. Belediye, meselâ süt ve su işle- rinde de böyle haklı dilekleri derhel yerine getirirse şehrin daha minnettarlığını toplar. * Hanım — (Koska tramvay Ben çu taksiler'n ge- edilmesi kararını ver- ye hasseten teşek- t çocukların ve has- teların zarur! bir gidasıdıt. Hergün gazetelerde münak şalırı 6'uyor. Be- lediyemizin elbette Lu hususta bir kanasti vardır. Bu işe derhal müda- hale etse emin'm ki muvaffakıyetle başaracaktır. Birkaç gün sonr. telerle mühterem - belediye Sabiha işinle faaliyete geçmiş olmasını oku- yarak cevap verilmesini çok —arzu © erim, | isnat edilen satıcılar, Şeklinde | ziyade | Sütçüler Boykot Yaptı Seyyar Satıcılar Müstahsillerden Süt — Almamıya Karar Verdiler Süt meselesi, daha doğrusu süt müstahsillerile | satıcılar arasındaki anlaşamamazlık dün bekleni- miyen bir neticeye varmıştır. Kendilerine hilekârlık 12 kuruştan süt - verilmesi teklifini kabul etmemişler, hattâ bir kısmı müstah- | sillere boykot yaparak kendilerinden süt almıya- caklarını bildirmişlerdir. Bu kararı da ilk defa dün | tatbik etmişlerdir. Süt satıcıları, kendilerile anlaş- mak isteyen müstahsillerin har.cinde kalan mınta- şekilde tehlikesine maruz değillerdir. Fakat bu vaziyette, süt müstahsilleri kalardaki — mandralarla kaldıkları için, sütsüz eski kalmak 125 Kuruş Karabetin Kırk Beş Gün Hapsine Sebep Oldu Dün Asliye Birinci Ceza mah-s kemesinde Karabet isminde bir genç (125) kuruş için (45) gün hapse mahküm oldu. Krabetin mahkümiyetini icap ettiren hâdi- se, iddia edildiğine göre şudur: Karebet birgün Yenibahçede Guraba hastanesi önüne gi miş. Hatice isminde — ihtiyar bir yoğurt Ha üradüm geçiyoruş: Hanım satıcısı memuruyum, Hastahaneye hergün yoğurt alacağım. Bugün iki buçuk | okka yoğurt ver. Fakat beş liramı da boz. dümişi Handat — Ürzerimde ancak kuruşum var, — cevabını Karbet Efendi: — O'haldi ves Sazlan TI Ve alımca da kaçmıya başlamış. Hanım — Hırsız Yaka- (125) verince var! layın! diye bağırmış ve Karebeti | | tutturmuştur. Karabet aldığı pa- | rayı derhal ayakkabısının içine saklamıştır. Suçlu dün müdafaasında: “ — Poliste beni dövdüler, Ayakkabımı yanıma çıkarmışlım. Cebimden ayakkabının içine düşmüş, ben koymadım ,, dedi. paralar Bundan sonra da mahkeme yukarıda bildirdiğimiz kararı verdi. Bisiklete Çarpmış Bostancıda Bağdat caddesin- den geçmekte olan Şirayer adlı birinin bindiği bisiklet caddeden geçmekte olan mütekait hâk'm Necip Bey'n kızı Mebrure han- ma Çarparak muhtelif yerlerinden yaralamıştır. Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: Hasan B. — Bunu iç! Oğlak — Içmem ! H. B. — Bunu iç! Kuzu — Iİçmem | | Diğer satan seyyar | mutabık ı İ Tetkiki Zaruri Cihetler Var Dünkü sayımızda et fiatlarının son günlerde birkaç kuruş düş- mesinin, neden ileri geldiğini yaz- mış, deri fiatlarını, et nakliye meselesini mevzuubahs etmiştik. Dün yaptığımız tahkikate göre, etlerin mezbahadan kasap- dük- kânlarına nakli işi hakikaten tet- | kik edilecek bir mevzudur. Bu iş " — Hanım ben hastahanenin | mukavele ile bir şirkete verilmiş- tir. Şirket mukavele yaptığı vakit yol masrafları, amele ücretleri şimdiki gibi değildi. Bugün (60 ) kuruşa çalışan bir. amele, beş sene evvel (120) kuruşa çalışı- yordu. Alâkadarlar et nakli için evvelce yapılan mukavelenamenin yeniden tetkik ve tanzim İüzu- munu — ileri sürmektedirler. Dün kendisile görüşlüğümüz salâhiyet- tar bir zat bize dedi ki: “ — Halk makil işinin ne şe- kilde yapıldığını da iyico bilmi- yor. Bunu anlatmak - lâzımdır. Çünkü bunun şu faydası vardır: Meselâ, şehirden biraz uzak olan sayfiye yerlerinde, yahut uzak mahallelerde kasaplar kilo başına 5, 10, hatta 16 kuruş fazla alı- yorlar. Bunun sebebini sorduğu- nuz vakit, size mezbaha ile ara- daki mesafenin uzak olduğunu, nakil masrafının fiata tesir elt- ğini söylüyorlar. Halbuki kasaplar et bakli İçin para masraf vermezler. Et nakliyatı yapan şirket mü- kavelanamesi — mucibince etleri, bütün şehir hududu dahil'ne ayni ücretle götürür. Bu nokta çok mühimdir. Şirket nakil için kilo üzerine muayyen bir Ücret alır. Kasap dükkânı ister mezbahanın yanıbaşında olsun, ister Adalarda, Boğaziçinde olsun. ,, on Pazar Ola Hasan B. Diyor Buzağı — İçmem! müşkül mevkie düşmüşlerdir. Bütün boykot kararına iştirak ettikleri takdirde, hergün vasati olarak elden çıkardıkları ve 300 - 700 kilo kadar tutan sütü başka vasıtalarla sarfetmek imkâ- nını aramak mecburiyetinde kalacaklardır. taraftan esnaf haddinden Belediye, bu vaziyet karşısında şubelere bir tamim göndererek seyyar sütçülerden hangilerinin elinde seyyar esnaf cüzdani vermiştir. Muayeve edilmiyen ve cüzdanı olmıyan seyyar sütçülere satış yaptırılmıyacaktır. TAE larmdar, | ceza satıcılar bu son sokaklarda süt fazla — artmıştır. günlerde olduğunu tahkik için emir Karı Mı, MetresMi? Davacı İle Dava Edilen Arasında Bir İhtilâf Kapalıçarşıda döşemecilik ya- pan Nihat yahut — diğer ismile Ismail Hakkı Bey isminde bir zat, Zekiye Hanım isminde bir kadın tarafından dükkânındaki kumaş ve sairenin çalındığı iddiasile Müddeiumumiliğe müracaat etmiş. Dün " Sultanahmet ikinei — sulh mahkemesinde bu davaya bakıldı. Suçlu Zekiye Hanım kucağındaki çocuğu göstererek dedi ki: — Efendim. Ben bu adamın sekiz senelik karısıyım. Karnımda da 7,5 aylık bir çocuk var. An- nesinin evinde yatıyordu. Bir gün dükkânına gittim. Bana bu eşyayı verdi. Sen götür, ben de akşama gelirim dedi, ben götürdüm. Hâkim, davacıya sordu: — Bu hanım senin karın mı? — Hayır efendim metresim, Hanım cebinden nüfus tezke- resini ve bir tomar kâğıt çıka- rarak; — Sekiz sene evvel imam ni- kâhı ile evlendik. İzinnamemiz de vardı. Nüfus kâğıdımda da kaydı vardır, dedi. Hakikaten nüfus kâğıdında “ Akti icra edilmilmiştir,, şeklinde bir işaret vardı. Hâkim bu İşa- retin, manasını nüfus memurlu- ğundan — sormiya karar — verdi ve muhakemeyi başka bir güne bıraktı. Tramvaydan Düşünce *Ü yoşında © Nazmk?ÖRöi e çocuk Tophanede . 221 numaralı tramvaya atlamak isterken düşe- rek muhtelif — yerlerinden ağır surette yaralanmıştır. ni aüt diye satlığın şeyi ne kuzu içiyor, ne oğlak, ne de buzağı. Bari sen iç ! Sütçü — Ben de içemem Hasan Bey! ğ Birinci teşrin 3 Günün Tarihi Mısır Heyetinin Teşekkürü Heyet, Gazi Türkiyesine Refah Diliyor Misir parlâmentosu murahhas heyes U zelsi Muhammet Tevfik Rifat Paşa ile murahhas heyeti azası, kendileri ikramdan delayı Türkiye Cümhuriye« tine ve Türk milletine en halis şük- ranlarını ve en samimi saygılarıni takdim #eder, Vatan arına dönmeden evvel bu civanmert memlekette gör- dükleri hayatiyet, kuvvet, intizam ve güzel idere « e'diline hayranlıkla tema- şa ettiklerini Türkiyenin, Ulu Şef Gazi Mustafa Kemal Hazretlerinin reberliği Ne bütün sandet ve refaha ermesini temenni eylediklerini ifade etmek di- lerler. Masır Parlâmentosu murahhas heyetl Umum kâtibi Mubammet Hattap Talebe Birliği Relsi Milli Türk talebe birliği idire heye #ti dünkü toplantısında, eski birlik Zeki beyin yerine Osman Nurl eçmiştir. Bu arada, kapatılan *Birlik, gezetesi mevzuu etrafında görüşmeler yapılmış ve — köycülük konferanı na yeniden devama karat verilmiştir. Universite Talebe- lerinin Vaziyetleri Üniversite Fakültelerinde bu sene- den itibaren her talebeye ait bir sicil cedveli tutulması takarrür etmiştir. Bu cedyele talebenin tahsil senelerine deki hal ve harekâti hakkında notlar yazılacak ve bu cedvel, diplomaya ilâve olunacaktır. Diğer taraftan Üniversitede ve kabul muamelesine mektedir. Bu sene Fakültelere kabul edilen talebe'er, Rektör tarafından aygı ayn kabul edilmekte ve kendie lerine vaziyetleri hakkında muhtelif gualler sorulmaktadır. Yazılma işi bu ürecekt'r. Diğer taraftan Fukültelerde kayitli bulunan ve herhangi bir suretle ayni sınıfta iki sene kalanların kayitları silinecektir. Geçen —sene — kayitları silinen ve tecdit auretile yeniden giren talebeler bu sene de sınıfta kalırlarsa, haklarında ayni şekilde — muamele yapılacaktır. Sigortaların Kazançları Bütün #'gorta şirketlerinin 1933 venı e ait kâr ve zarar hesapları« nın tetkikine başlanılmıştır. Müfettiş- ler, bu münasebetle şirketler nezdin. deki kaytleri de gözden geçirmekte» dirler. Meccani Leyli İmtihanları Galatasaray erkek ve Erenköy kız liselerinde — yapılmakta olan leyli meccani — imtihanları dün — nihayet bulmuştur. Neticeler birkaç gün İçin- de anlaşılacaktır. Ticaret Odasında Seçim Önümüzdeki ikinel Kânun be gıcında Ticaret Odası Meclis Ini yenllenecektir. Bunun için şimdi hazırlıklara başlanılmıştır. Oda Meelisi Azalığı intihabına Ticaret ve Sanayl odasına kayıtlı bütün tacir ve müce- seseler iştirak edeceklerdir. e aa —— — aa Gi? H. B. — Peki amma bu yav- rucağın ne günahı var ki içsin |