3 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

3 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Williyet'in Romanı: 2 Yazan: Mart he Richard. Tercüme eden: M. F. Zozo için casusluğun bariz vasfı zabitlerle temas ve para idi Hülasa | VEskiden tayyareci olan Marthe Ri - €bard harbin ilk senelerinde vatana hiz- yor. Bir çok askeri mah- #ellere girip çı Fakat bir gün yolda tesadüfen rastgeldiği eski bir Rus tayya- recisi Zazo kendisinden şüphe ediyor. Ve sualler soruyor, Akşam yemeği- ni beraber yemek üzere ayrılıyorlar.) Süküneti sevdiğim kadar yalnız- lıktan da nefret ederim. Zozo, be- nim için harpten evvelki bütün bir devir demekti. İki kanatlı, tek ka- natlı tayyareler, rüzgâr korkusu, ve bununla beraber inatçı tecrübe- ler demekti Davet kabul'etti, Fakat üze- rindeki o vahşi tavrı bırakmamıştı. Ben bu halini Slâvların bir hassa- sı, ve belki de onun tabiatında yeni bir caprice olarak telâkki ediyor- dum. .. Akşam kendisile Grande - Ar- möe, avönüsünde bir (o lokantada buluştuk. Salonda (o çok kalabalık yoktu. Bir kaç zabit ve bir çok ka- dınlar vardı. Zozo, beni tekrar bulmaktan mü. tevellit sevincini pek hararetli bir sekilde olmasa da izhar ediyordu. Bana sualler soruyordu, teşebbüs- lerim ve askeri o mahfillerdeki te- maslarım hakkında izahat almağa çalışıyordu. Gevezeliğin verdiği bir lâkaydilikle bunların ancak yarısı- nı kendisine anlatmıştım. Meselâ kendisine diyordum ki: — Filâncayı mı... falanca yerde gördüm, Yahut: # — O gün, tayyare karargâhının koridorlarında iki saat bekledim. Sükütlar, sözler, gürültüler kadar mubteliftir, Zozo'nun sükütlarnda bir sıkıntı, bir can sıkıntısı, bir çimsizlik, gayritabii bir düşünce mevcut olduğunu anlayorum. Slâv arkadaşım eskisi gibi değildi. Eski heyecanı, ifratlar? silinmişti. Ko- nuşurken, eski kahramanlık hatı - ralarmı, tazelemekten çekiniyordu. Neden muztaripti? Acaba paraya mı ihtiyacı vardı? Lokantaya olan hesabı görmek için çantamı açtım. Bir kaç bank- notuma, garip, hayran, şaşkın ve biraz da şüpheli bir tarzda baktı, ——— . Gece yatağa yattığım zaman gündüzkü hâdiseleri bir makine sü- ratile gözümün önünden geçirdim. Hayalimde Zozo'nun çantamdaki paralara karşı atfettiği şüpheli na- zar canlandı. Üstüste tekrar tekrar sorduğu sualleri, yaptığı ısrarları hatırladım. Birdenbire kafama vur- dum: Tabii! şimdi o anladım... de- mekodal... Odamda yalnız başıma gülmek- ten kırılıyordum. Hakikaten çok tuhaf şeydi! Rus romanlarının ha- kiki bir şahsiyeti olan, ve harare! hayaller kuran Zozo da benim bir casus olmamdan şüphelenmişti. O. mun için casusluğun (o bariz vasfı para, ve zabitlerle temas idi. Kal- bimden yaralanmış olmaktan ziya- de büyük bir tecessüse © kapılmış tam. Onu daha ziyade esrara bürü- mek, safdilliği ile azacık eğlen- mek için bir defa daha telefon et- mesini bekleyordum. ———— Ateşle, tehlike ile şüphelerle oy- mamasını severim. İcabında bunları davet te ederim. Hiç şüphesiz ben de kadınım, ve bu şekilde dolaplar beni de eğlendirir. £ Ertesi günler sarfında beni tekrar görmeğe geldi. Ve zamanımı nasıl kullandığıma dair isticvaplarma devam etti. Mahsus saf görünüyor, ve onun bu iptilâsını tahrik ederek cevap ve- riyordum: Bir gün Harbiye neza- retine bir başka gün tayyare fab. rikalarızlda üçüncü defa Bonnet Rouge'a gittim diyordum. Hülâsa, zıddına dokunmak zevkile, onu dostça sinirlendirmek geleni söylüyordum. Beni fena yakaladı. Çok zaman geçmedi ki mektuplarımın açılmış ve okunmuş olduğunu gördüm. Po- isler evimi nezaret öltında bulun- duruyorlardı. Bütün bunlar beni nereye kadar | sürükleyebilirdi? Ben bir işe girdim mi, artık arka sını bırakmam, sonunu bilmek is- terim. Zozo'nun beni tetkik ve ta- i iki hafta sürdü. İşi bu aralık haber aldım ki, kendi: ne ve görüşüne pek güvenen Zozo dostu de Lesseps'e gitmiş ona de- mişti ki: — Biliyor musun, ne keşfettim? İ Marthe Richard meğer bir casus- muş! Harbin olanca şiddetile devam ettiği, Almanların Noyon'da bulun- duğu, Parisin tehdit edildiği bir zamanda böylebir iddianın bir Fransız vatanperveri üzerinde ne gibi'bir tesir hasıl edebileceğini bir düşünün, — Evet, bu kadın, Bonnet Rouge çetesile hali temastadır. Ve bunun- la bütün askeri mahafil “arasında mekik dokumaktadır. Ve bu mah. fellere girip çıkmak için kendisin- den hiç bir vesika istenmemekte- dir. De Lesseps arkadaşına mukabil casusluk servisi olan 5 inci büro- nun adresini verdi. Bu andan itibaren Zozo artık mukadderalın bir aleti o olmuştu. Fakat o zaman ben de anladım ki harp esnasında bir takım kimsele- rin akıl (o hastalıklarile alay etme- mek lâzımdır. Polisler beni takipte devam edi- yorlardı. Ve mektuplarım fena bir şekilde yapışmış olarak geliyordu: Bunu protesto etmeli mi idim? Hiç vaktim yoktu. Pathe evi ta- rafından hazırlanan film yakında çevrilecekti. Hava karargâhı müs- teşarı M. Ren& Besnard'dan Miside uçmak için müsaade oalmamlâ- zumdı. Zozo bana telefon etti: — Bugün öğleden sonra ne yapı yorsun? Onu sık sık görüyordum. Ve hat- tâ kendisine has bir U şekilde yani çok mübhem bir şekilde bana kur yapıyor gibi geliyordu. Zaten da- ha harpten evvel bana tutkun gibi idi. Ve bunun için bana olan alâka- a1, sözleri, teşebbüsleri, kend hakkında çok ağır bir şekilde şüp- heye dşümeme mânidi, — Tayyare karargâhma gidiyo- rum! diye cevap verdim. ma: — Ben de seninle beraber gele- yim dedi. Zozo, randevudan çok evvel ne- fes nefese gelmişti. Onun bu kadar sözüne sadık olmasına alışık de- Pena mahsus b endisine mahsus biç bir söylemedim. > —Bitmedi — İsveç Veliahtı Hz. (Başı 1 inci sahifede) muavini Hâmit Beyler ve merkez kus mandanı Fehmi Paşa ve başta İsve - çin vabili Ankara sefi” Me Valla berg bulunduğu halde şehrimizde bu- leman İsveç kolonisi aileleri ve hattâ şocuklarile birlikte, Prens ve Prenses Hazretlerinin teşriflerine muntazırdı- lar, Saat 17,45 motör Haydarpaşa rıh tıumına yanaşmıştı. Motörden evvelâ Prens Hazretleri, sonra da Prenses Marie Louise ve kerimeleri Prenses İngrit immişlerdir. Burada — Ali Riza, Hâmit ve Fehmi Beylerle merkez ku mandanı Fehmi Paşa kendilerine hoş geldiniz demişlerdir. Muhterem misa- firler cümlesinin ellerini sıkarak teşek kür etmişlerdir. Prenses Marie Louise ve Prenses İngrit pek zarif ve sâde bir surette giyinmi, ri fevkalâd lar N ve kendisi- ni alkışlayanları teshir edecek bir ze afetle gülümseyor ve: 0 — Ne güzel hava.. Ne lâtif grup. Istanbula günün en güzel vaktinde geldik, diyordu. Prenses İngrit hakikaten güzeldi. Etrafına neşe ve tebessüm N Veliaht Hazretleri, M. Vallenberg'e teveccüh ederek eli » mi sıktı. Sabık sefir kendisine İsv. kolonisi namına hoş geldiniz dedi. Iki küçük çocuk Prenses cenaplarma bi- rer buket takdim etti, Prenses Haz - retleri de yavruları okşadılar. , Prens Hazretleri, karşılamağa ge - İen İsveç tebaasınn ayrı ayrı ellerini sıkarak kendilerile birkaç kelime ko- nuştular ve memnuniyetlerini beyan ettikten sonra istasyona doğru yürü meğe başladılar. İstasyonun iki tarı fında biriken halk kendilerini alkışlı. yordu. İstasyon içinde asker selâm va ziyetini aldı. Müzika evvelâ İsveç, son ra da İstiklâl marşlarını Hazretleri istasyonun. il giderek askeri teftiş ettiler. Bu sıra- da yanlarında Hüsnü Rıza Paşa bulu muyor ve kendisine almanca olarak i- zahat veri; Muhterem misafir, MİLLİYET ÇARŞAMBA 3 TEŞRIİNIEVVEL 1934 İntihap faaliyeti devam ediyor (Başı 1 inci sahifede) intihabın devamı müddetince duracak - ter, Sandık başlarında, rey atacak vatan - daşları fazla belletmemek için her ma - halle için ayrı bir memur konulmuştur. İsmini defterde bulmak için müracaa! den vatandaş derhal numarasıni bulmak- ta ve rey pusulasını alabilmektedir. Rey atan herkesin nüfus kâğıdma bir mühür basılmaktadır. Sandık başlarında tezahürat Dün bir çok kazalarda, o balk sandık başlarında türlü türlü tezahürat yapmış» lardır, Sandık başlarına mızıkalar getir- tilmiş, milli, mahalli oyunlar oynanmış, intihap yerleri coşkun — bir bayram yeri manzarasını almıştır. Bir çok kimseler reylerini attıktan sonra dahi sandık baş- larında durmakta, tezahürata iştirak et- mektedirler. Mektep talebeleri, köme kö- | me gelerek intihap faaliyetini seyretmek- tedirler, Bir şok esnaf cemiyetleri, imti- hap yerine, süslenmiş arabalarla, çtorno- billerle gelmekte, türlü türlü şarkalar söy- lemektedirler. Kadınlar ve intihap Dün bazı mıntakalarda, kadınlar, er- keklere çok yakın bir miktarda intihabata iştirük etmişlerdir. Rey atan kadınlar a- rasında yaşlı hanmılar da vardır. İntiha- bata, gayrimüslim Türk vatandaşlarımız da büyük bir alâka ile iştirâk etmekte - dirler, Kadınlar Birliği âzaları dün muhtelif semtlerde intihap yerlerini o dolaşarak, meclisin kadın namzetlerine rey verilme- aganda yapmışlardır. Kadın. | li ları, bilhassa hanımlar üze- | rinde çok müessir olabilmektedirler. Rey veren hanımların ekserisi kadın namzet- leri tercih etmektedirler. Nakiye H. bir intibammı anlatiyor Beyoğlu namzetlerinden ve gene Be - yoğlu intihap encümeni âzasından Naki- ye Hanım dün bir muharririmize şu İnti- bam anlatmıştır: — Bir zat geldi. Elinde bir namzet lis- tesi... Uzun uzadıya tetikik edip duru- yor, Kâğıdı masanın üzerine koydu. Me- rakla bakıyor, hangi isimlerin silineceği, ni endişe ile bekliyordum. Adamcağız yü- | züme bir müddet baktı, baktı. Sonra ka- emini bir isim üzerimde süratle gezdirdi. | Heyecanla silinen isme baktım. Ne göre- yim? Bu, benim ismimdi. Donakaldım. Ben adamın yüzüne baktım, o bana bak: tı, Beni tannmıyordu. Bu vaziyet üzerine kendimi tanıtmadım.,, Avni Beyin sözleri Gene Beyoğlu Kazasında, intihap ye- rinde, ... Daimi Encümen Âzatından Ada- h Avni Bey bir aşağı bir yukarı dölaşı - yor. .. Bir zat Avni Beyin dolaştığını gö- Tünce, bir iskemle göstererek; — Avni Bey, dedi, burada bir iskem- ie mi Oturacak yer bulamadınsa gel..,, Avni Bey gülerek yu cevabi verdi: — Yer istiyorum ama, şu intihap san- dağının içinde bir yer istiyorum, İntihap ve Evkaf Vİ Belediye intihabatı dolayısile, Evkaf İdaresi bütün büyük camilerde | mahya kurdurmuş, minareleri geceleri elektrikle! tenvir etmiştir. İntihap faaliyeti sonuna kadar tenvirat devam edecektir. Kimler kazanabilecek Lotihabatın intihap alâkası sonsuzdur. Uzatmağa ma- hal kalmayacağı muhakkak addedilmek- tedir. Namzet İsteleri üzerinde asli ve Pılmaktadır. Namzetler biribirlerile mü- sakaşa ediyorlar, herkes, kendisinin en gok rey alacağını söylemektedir. Fakat | asli âza listesinin, intihap sonunda, ne şe | kilde tecelli edeceği şimdiden kestirile- | mez, On ikinci gün akşamı saat (21) de rey atımı bittikten sonra, intihap encü » menleri reyleri saymağa başlayacak ve bütün gece bu sayım devam edecektir. Ertesi günü ve âli ve yedek bistesi ayrı ayrı te: ilemi yil e gl ya imiş şekilde gazeteler. Eminöı inönünde sandık sabahleyii Beyazıt camii içinde durmuş ve Cimci Ali, Beyazıt mahalleleri halkı © yeylerini ———-—-—-—— Yı beyanı memnuniyet ettiler. Muhterem misafirlerle maiyetleri Presa ve Frei Hamra SEE, retlerine mahsus olan vagon tahsis edilmiş ti. Prens ve Prenses Marie Louise ve Prenses Ingrit Cenaplarının mihman- ağ tayin edilmiş olan Hulüsi t Beyin refikaları ile Hariciy. tokol umum müdürü Şevket Fuat Be yin refikası Melek Hanım bu sırada istasyonda bulunuyorlardı. Hanrme fendiler, Prenses Cenaplarına takdim edildi. Hareket vakti gelmişti, Saat 18,15 te Prens Hazretleri Vali Beyle Ali Kn lr YEL ren yavaş yavaş hareket etti. Muzü dip Bir hava çoliyar, maker ame ve ziyetinde duruyordu. Halkın alkışları, tasyonu çınlatıyordu... Jsveç sefiri de gitti Prens ve Prenses Hazretlerine ya» yerlerile bir dame d'honneur refakat etmektedir. İsveçin Ankara sefiri M. Bovemann, ayni zamanda İsveçin Ati nn gefiri olduğundan, Prens Hazretle rinin Yunanistan zi; tindı m m eyle Sefir de dün gelmiş ve birlikte An - karaya gitmişti gitmiştir. > Hulüsi Fuat, Şefkati Nuri Beyler * ve Hüsnü Riza Paşa da Ankaraya git - atmışlardır. Sandık öğleden sonra, Şeh - zade camiinde durmuş ve buraya Kemal: paşa, Kalenderhane, Balabanağa mahal- İleri reylerini atmışlardır. Bugün sandık sabahleyin Süleyms amiinde, öğle- den sonra Mercanağa camiinde buluna- caktır. Fatihte.. Dün Fatih Kazasında, rey sandığı yir- minci ilkmekten binasında durmuş ve bu- raya Kocadede, Derviş Ali, | Beyceğiz; Kariyei Atikali mahalleleri halkı reyle- rini atmışlardır. Buyün Fatih sandığı Ka- ragümrükte yirmi yedinci ilmektep bi- masında bulunacaktır. Üsküdarda Dün Üsküdar Kazası sandığı Arakiyeci Hacı Mehmet camiinde durmuş ve bura- ya Selimiye, Kazesker Ahmet Efendi, A- | rakiyeci Hacı Cafer, Ahçıbaşı, o Tavaşi Hasanağa rn halkı reylerini at | lardır. Buğün Üsküdar dığı Vali» ir rülen şemdiği Yele iL anemi deiatik camiinde duracaktır. Beykozda Dün Beykoz Kazası sandığı Kanlıca polis karakolunda durmuş ve buraya Çu- buklu, Kanlıca mahalleleri halkı reylerini atmışlardır. Bugün Beykoz sandığı Hisar nahiye binasında duracaktır. Kadİköyünde Dün Kadıköy sandığı Hasanpaşa ilk - mektep binası dahilinde durmuş ve bura- ya Hasanpaşa, İkbaliye mahalleleri halkı reylerini atmışlardır. o Bugün Kadıköy Ibrahimağa karakolunda dura - Beşiktaşta Beşiktaş Kazası rey sandığı dün Teşvi- kiye camii avlusunda durmuş ve Teşvi- kiye, Muradiye mahalleleri halkı reyleri- | ni stmeşlardır. Bugün d de duracak ve ayni mahal köhve önünde durmuş ve Mecidiye köyü halkı reylerini kullan. mışlardır. Bugün sandık Sütlücede va - pur iskelesi yanında duracak ve Hasköy mahalleleri reylerini atacaklardır. Sarıyerde Sarıyer Kazası sandığı dün öğleye kar, dar Rumeli Kavağı meydanında durmuş ve Rumeli Kavağı halkı reylerini atmış lardır. Saat 12 den 14 e kadar sandık “Garipço,, köyü meydanmda durmuş ve köy hallcı reylerini atmışlardır. Saat 14 ten sonra sandık köyden, Rumelifeneri- ne gönderilmiş ve oradaki meydanda Ru- melifeneri halkı reylerini atmışlardır. Bu gün Sarıyer sandığı öğleye kadar Orman mektebinde, öğleden sonra Bahçeköyde bulunacaktır. Adalar kazasında Adalar sandığı dün Heybelide, iskele meydanında durmuştur. Adalar sandığı bugün de yarın da burada | bulunacak, Heybeli halkı reylerini atacaklardır. Bakırköyünde Dün Bakırköy sandığı kaza merkezin- de durmuş ve bütün kaza halle veylerini atmışlardır. Yarın sabahtan itibaren pa- zar akşamına kadar o Mahmutbey köyü haller eylerini atacaklardır. Sandık köy» lerde dolaştırılacaktır. Davullar çıkarıldı Dün akşam kazalarda, bekçiler davalı Şalmışlar, bütün mahalleleri © dolaşarak diye i Mile bir kere daha ilân #tmişlerdir. İntibap günlerinde, ak; ları davul çı er aa Pi Ankarada toplantı ANKARA, 2 (Telefonla) — Yeni be. lediye âzalıklarına Cumhuriyet Halk Fır- kası tarafından gösterilecek namzetlerin yoklaması ve tespiti için bugün Halk - vinde ve fırka vilâyet idare heyeti reisi vekili Mümtaz Beyin riyasetinde bir top lantı yapılmıştır. Toplantıda fırkanın An- kara merkezi teşkilâtında faal vazife alan vilâyet, nahiye ve ocak heyetleri reis ve âzalarından 200 kadar zat bulunmuştur. Mümtaz Bey toplanış sebebini, vazife ve maksadı anlattıktan sonra fırka na «amızın mahalli teşkil tma bahşedildiğini, bu, büyük teveccü - hün teşkilâtanızın siyasi olgunluğuna bir delil olduğunu ve bu cihetten dolayı 5 - Zünmeğe bütün fırka arkadaşlarının da hak kazandığını izah etmiştir. mütemadiyen 43 hayatı yaşayan bir şehri temsil edecek arkadaşları seçerken herkesin feragatle hareket ederek ehliyet ve ihtmasa büyük bir yer vermesinin tabii olduğunu ve bü- tün arkadaşların da bu düşünce ile hare- far. kn namzedi olarak müntehiplere takdim ve ilânma karar verilmiştir. : Neticede 68 zat mevcudun tam ittifa- kı ile namzetliğe seçilmiştir. «Bu seçimin en bariz ve takdire değer eti farka Ankara teşkilâtmin bu İntihap işinde kendi aralarmda göster - yemimiyet ve tesanüttür. # aldığımıza göre liste şimdilik ilân edilmöyecektir. Listede gazeteci, 2- vukat, doktor, eczacı pek Şok serbest meslek erbabı bulunduğu gibi kiymetli bir çok tacirler de vardır. Namzetler ara- smda hanım Âzaların da bulunması liste. ye daha büyük bir kıymet vermektedir. Halk hatipleri ANKARA, 2 (Telefonla) — 10 birinci teşrinde başlamak ve 16 birinci teşrine kadar devam Bir sanayi Müessesesi daha | (Başı i inci sahifede) etmiştir: “Dün buraya pek yakın olan İspar tada Gülyağı fabrikasının temelini at tk, Bugün de gene bu muhitte bir sanayi müessecsrinin esasını yoruz. Bu iki teşebbüs bildiğiniz gi #anayi programımızı teşkil eden 2in - cirin halkalarıdır. Şimdiye kadar mem leketin kükürt ihtiyacı dışarıdan geti- rilerek karşılanıyordu. Zengin kükürt madenlerimiz dururken milli iktısat ba kımından harice mütemadiyen para verilmesine müsaade edemezdik. Bu irt madenimizi işletmek mevzuunu ehemmiyetle ele aldık. Kü kürt yalnız bağcılık dolayısiyle değil ayni zamand: i programımızda mühim yeri olan kimya sanayiim: pek lüzumlu bir maddedir. Bu sebep- denlerimizin - işletilmesi bizim için mütezayit bir ehemmiyet arzetmekte idi. Memnuniyetle söyliyebilirim ki, tet kiklerimizin neticesi dahili ihtiyaç için | tamamen müsbet çıkmış jeolojik tet « kiklerin henüz bitmemiş olmasına rağ men şimdiye kadar alınan neticelere bakarak harici piyasada mevki almak nektasından çok ümitvarız. Bu maden yalnız tonajınn çokluğu ile değil, cev herinin saflığı itibariyle de kıymet dir. (o Dnünyada — işletilmekte oO© kükürt madenlerinin ... sati cevher zenginlikleri yüzde 25 rad desinde olduğu halde bizim cevherle- rimizin zenginliği yüzde 401 geçmek- tedir. da kurmakta olduğum memleketin şimdilik is hlâk kabiliyetinden bir misli fazla bir istihsal kudretine malik olacaktır. Rantabilite hesapları da beynelmilel piyasada'satış yapmak imkânı ver- mektedir. İlk kükürtlerimiz önümüzdeki ilk- baharda piyasaya çıkarılacaktır. Ya » kın zamana kadar bu madenin idare ve mukadderatı muhtelif şirketlerin & linde bulunmuştur. Bu müesseler ta- ahhütlerini ifa etmedikleri için imti » yazları feshedilmiştir. Şimdi onların yerine bildığınız bu'esası ve kıymetli teşekkül kaim olmuş bulunuyor. Bu münasebetle madenlerimiz hakkında birkaç söz söylemek isterim; İstihsalâtımız ri ra ile 15,5 milyon lira ar vüç etmiş ve müstakar kalmıştır. Hal buki ayni devrede cihan maden istih- salât 15 milyardan 7 milyar dolara düşmüştür. Cihan maden fiyatlarının mütemadiyen düşmesine rağmen istih salâtımızın kıymet itibariyle sabit ka abilmesi maden kömürü istihsalâtımı - zın muntazam bir surette artmış olma » sındandır. 933 senesinde vaziyet daha gok lehimize olmuştur. Kömür istihsa» İâtmız yükselme seyrini takip ettiği gibi kömürlerimiz de yüzde 100 nis- betinde artmıştır. Yerakı servetimiz şimdiye kadar büyük bir kısmı itiba riyle sergüzeşt arasında koşan kimse - ar madenler kârlı bir suret- te devretmek için fırsat kollamışlar görmek kabiliyeti olanları da sa lan uzaklaştırmışlardır. Bu suretle madenlerimizin kıyme- rg ii da çok aşağı gösterilmiş, ya bunlara inanan sermayedarların büyük zarar larını mucip olmuş, yahut ta biç işle- tilmeden fena tar, Sal - tanat devrinde madenlerin deviet ba kmundan vergi resmi toplamak için ancak mali kıymeti vardı, Bizim telâk kimire göre madenler Mei ALi ge lir kaç z i çin etle de mali, fenni &hliyet arayacağız. Bizimle çulışanla rı meşru ve müktesep larına ve hudut dairesinde kazanç Arzılarına dokunmak asla hatırımızdan geçmez. Fakat bunum yanında maden servetle- rimizi sadece spekülâtif mahiyetinde ele alarak umumi menlaaatları ihlâl etmek is teyenlere karşı giddetli bulunacağız. Ma- deni işletenlerin devlete karşı ©- lan taahhütlerini yerine getirip getirpne- diklerıni dikketle takip edeceğiz. B. M. Meclisine takdim etmek üzere hazırla - makta olduğumuz yeni maden kanunun- da prensipler hâkim olacaktır. Hepinize burada bulunmak zahmetini ihtiyar ettiğinizden dolayı teşekkür ede- sim, Bu madenin o memleketimize olan büyük semere ve feyzini ifade etmiş bu- humuyorum, Maden bu muhit için de çok faydalı olacaktır. Buranın çalışkan hal- bu münasebetle tebrik ederim. keme Vekil Bey müteakiben Burdur yolu ile Antalya'ya hareket etmiştir. Celâl B. Anlalyada dale, yüne Vekili Celâl Bey buraya gel- di, Veil Bey parlak bir surette karşılan- mıştır. Şerefine bu alışam borsada 150 ki Dokumacılık BURDUR, 2 (A. A.) — İktisat Veki- Ki Celâl Bey dün Antalyaya hareketin « 'den evvel Halkevinde yereflerine verilen inde Burdurun el sanatları ve dokumacılığı hakkında hasbühalde bulun muşlardır. Vekil Bey demiştir kit “ — Burdurda sanayi dikkat gözümüzü çekecek mahiyettedir. Vekâlette el sanat- ları müdürlüğü vardır. Buraya müdür ile mütehassıs göndereceğim. Onların tetkik Belicesinde verecekleri rapora benim şah- si kanaatım da inzimam edecektir. Gele- İn e LD ağa, İstanbul kumandanlığı tmaima komisyonu ilâ: 1. F. kıt'at ihtiyacı 400 ton lave marin kö kapalı zarf usuliyle satn? nacaktır. Ihalesi 13 Birif Teşrin 934 cumartesi gü saat 15 tedir. Taliplerin nameyi görmek üzere her Fındıklıda “satınalma ko yonuna müracaatları ve ye iştirâk edeceklerin de t€ nat ve teklifleriyle bir! vaktinde komisyonda b bulunmaları. (130) Oo (58 Istanbul Kumandanlığı atı hayvanatı ihtiyacı için 9 yem torbası 500 gebre 500 lafranga kaşağı 500 tımar çası 500 keçe belleme pazaff la alınacaktır. İhalesi 3 - M 934 Tarih Çarşamba günü 15 te dir. Taliplerin nü ve şartnameyi görmek üf Fındıklıda satmalma ko yonuna müracaatları ve ib ye iştirâk edeceklerin de vi tinde teminatı muvakkat İe birlikte hazır bulunm: (160), , (6251) 1. Fırka kıtaatı hayva ihtiyacı için (310) ton Yı kapalr zarfla satın alma tir. İhalesi 27 Birinci Tet 934 cumartesi günü saat 1 dadır. Taliplerin şart ve nümunesini görmek üzi her gün ve ihale za md evvel teminat ve teklifnamif lerile beraber Fındıklıdaki misyonda hazır bul alar! (156) (621; Istanbul Asliye Mahkemesi Hukuk Dairesinden: Hatice Meb nmun Beyoğlunda Gihangir cadde Yıldız apartmanında 1 No da enuki ken ikametgâhı meçhül bulunduğu vlan o Kocası Tarık Kadri bey alej açtığı davadan dolayı mahkemeden olan ve Kanunu medeninin 134, 138' maddelerine tevfikan taraflarm bu ten itibaren boşanmalarına ve 7 yı Ömer İlhan: çocuğun veliyetinin anfi tevdi ile anası yedinde ipkasma ve on beş günde babaya göstermeğe mecbur tutulmasına ve babanın hisi beren takdir olunan mabiye on lirar dava vekiline takdir olunan yirmi hir reti vekâlet ile mahkeme masrafmın rik Kadri beyden tahsiline müted lunan 2 T. evvel 934 tarih ve 83 numaralı ilimen mumaileyh Tarık beye ilânen tebliği tensip edilmiş ve liğ makamına kaim olmak üzere ilâm! retinin mahkeme divanhanesine astıf) muş olduğu İlân olunur, (3 KİRALIK VE SATILIK | Şişlide Bulgar çarşısında on odalı #f zaretli bir villâ satılıktar, * Beyoğlunda Misk sokağında beş dalı mobilyalı bir apartman kiralıktı * Şişlide iki cepheli üç bin bir arsa ya tamamen veya kısmen sat tar, Mütemmim malümat 42238 müracaat. 664 Milliyet bu sütanda iş 2 ir yenlere tavassut ediyor. 4 yemlere tanen bu muza müracaat etmelidirler, İş arayanlar Orta mektep mezuniyım tüccar mütahhit yannda çalıştım, tecrübif vardır yazı makineside yazarım, her iş olursa çalışırım. © Usküdar Çi Kulhan sokak No. 30 M. Hayri, On senelik bir tahsile malikim, alı ticarette üç sene tahsil gördüm. Tasi Bamem vardır. Almanca, Bulgarca, #lo bilirim. İş arıyorum. Çembe Meleküp han, son kat nümero 20 de if, Â #.. Orta Mektep parım. Usküdar Pazarbaşı Toprak kak No. 3 de Sami Mükemmel fransızca, ingilizce, öle istene bilir türkçesi kuvvetli hanım mütevazi şernitle âş arıyor. liyet iş bürosu telefon rumüzuna racaat, *.. |, Ortamektep mezunuyum, Askerliğiği ikmal ettim. Dektile bilirim. Ayda ©ğ Bira ücretle kâtiplik arıyorum. — | saray, Gureba Hüseyinağa mal