5 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

5 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

'HARİCİ HABERLER! . İntihap faaliyeti devam ediyor (Bay 1 inci sahifede) bini tecavüz etmektedir. İntihapta görü- len vaziyet, umumiyet itibarile çok mu cibi memnuniyettir. Ayın (12)inci günü akşamma kadar nısabı ekseriyetin temin edileceği muhakkak gö edir. Cumhuriyet Halk Fırkası vilâyet ida- re heyeti reisi doktor Cemal Bey ve ida- re heyeti azaları dün intihap yerlerini gezmişlerdir. Dün Eyüpteki intihabat çok canlı ve kalabalık bir halk kütlesinin iş- tirakile devam etmiştir. Burada intihap sandığı, Feshane, dikimevi fabrikalarına götürülerek amelenin reyi tezgâh başın- da alınmıştır. Rey sandığının fabrikaya getirilmesi büyük tezahürata vesile ver. viştir. Burada intihabat esnasında sana- yici mebuslardan © Yaşar Bey de hazır bulunmuştur. Bakırköyünde de dün intihabat çok he- yecanlı olmuştur. Kaza sandığı dün ak- sama kadar Mahmut Bey nahiyesi köy- lerinde dolaştırılmıştır. Köyküler sandığı büyük tezabüratla karşılamışlar, davul, zurnalar çalmmış, atlılar sandığı köy hu- dudundan merasimle istikbal etmişler. dir, Pazar günü bütün resmi, hususi daire- ler öğleden sonra tatil edilecek ve me- eaurlar silelerile birlikte mensup oldul- ları kazalarda reylerini atacaklardır. Her tarafta valandaşir reylerini seve seve Cumhuriyet Hik Firkası namzetle- rine vermektedirler, İntihabat azami ser- besti içinde cereyan etmektedir. Yeni tedbirler alındı İntihap yerlerinde / bir takım eli boş kimselerin dolaşmakta oldukları ve rey atan vatandaşlar © üzerinde türlü tesir istedikleri tar. yapmak anlaşılmaştır. Bütü kaymakamlıklarda, intihap encümenleri yeniden tertibat almışlardır. Bu gibi kim- seler intihap yerlerine © sokulmayacak bunların, şu veya bu namzet lehine pro- paganda yapmasına imkân bırakılmaya- caktır. Bütün vatandaşlar reylerini azami serbesti içinde atacaklardır. Yalnız nam- zetler, başka namzetler aleyhinde olma- mak şartile, kendileri çin propaganda yapabileceklerdir. Halk hatipleri Dün bazı kazalardan, balk hatipleri- nin nutuk söylemeleri için Maarif idare- sinden kürsüller istenmiştir. Maarif ida- resi bütün ilkmekteplere bir tamim gön- dererek, intihabat için fırkadan istenecek kürsülerin, muvakkat makbuz mukabilin de verilmesini bildirmiştir. Kaza merkezlerinde, kaymakamlık da- irelerinde bulunan sandıklara da evvelce mahalle sirasını kaybetmiş vatandaşlar reylerini atmaktadırlar. Bu sandıklara ka lsbalık bir şekilde bir çok (aileler gel mekte ve reylerini vermektedirler, Bir çok yerlerde, dün rey atan vatan- daşların yarısını kadınlar teşkil odiyor. du, Hanımların, kendilerine verilen inti. hap etmek ve edilmek hakkına karşı gös terdikleri alâka bilhassa kayde şayan görülmektedir. i Dün kazalarda intihap sandıkları, şim- diye kadar reylerini / vermemiş mahalle ve köylere götürülmüş ve reyler toplan. mıştır. İntibahatın azami intizam eçinde geçmesi için bütün kaza intihap encü- menleri çok gayret sarfetmektedirler. inde durmuş ve İslâm Bey, Eyüp, Dök” iler, Üçşehitler, Gümüş suyu mahal- Faça, İalkı reylerini atmışlardır. Bugün kak sandığı öğleye kadar Rami kara- Topçular, Rami cuma, ii halkı reylerini lardır. sonra da, sandık Otakçılar karak, lunda bulunacak ve buruya Fethi çelebi, Nışanca, Cezrikasım, Abdülvedut mahal. Jeleri halkı veylerişi atacaklardır. vE say hüdarda gm dam e Be A eni almışlardır. Bugün sandık pe m sl dar iskele camiinde bulunacak ve Selman halki hal meyli aa Beykozda Beykoz sandığı (o dün öğleye kadar mm polis — karakolunda kurmuş ve köy halkı reylerini kullarmış- lardır. Sandık öğleden sonra iskele ca- miine getirilmiş ve burada | Mirşah ma, hallesi halkı reylerini atmışlardır. Beykoz sandığı bugün akşama kadar Mahmut Şevket paşa, Alibaba köylerinde dolaştırılacak ve köy halkı reylerini ata- caklardır. © Kadıköyünde Kadıköy sandığı dün Rasim paşa ma- hallesinde karakol karşısındaki illemek- ayni yerde duracak ve ayni mahalle hal. kı reylerimi kullanacaklardır. Beşiktaşta Beşiktaş sandığı dün Kuruçeşme tram- vay durak yerinde bulunuyordu. Bütün Kuruçeşme © mahalleleri akşama kadar veylerini atmışlardır. Beşiktaş sandığı bu sabahtan itibaren üç gün Ortaköyde tramvay caddesinde polis noktası kar- şisındaki Ortaköy bahçesinde duracak ve bütün Ortaköy © mahalleleri reylerini buraya atacaklardır. Beyoğlu kazasında vaziyet Beyoğlu kazası sandığı o dün öğleye kadar Şişli merkezinin karşısındaki Te- nis kortunda durmuş ve bütün Şişli ma- halleleri reylerini atmışlardır. Sandık öğ- leden sonra Bulgar çarşısındaki köşedeki kahveye getirilmiş ve burada da rey atıl» mağa devam edilmiştir. Bugün Beyoğlu sandığı öğleye kadar Feriköy köşe kahvede £ öğleden sonra Kurtuluş karakolu sırasındaki kahvede bulunacak ve bu sandığa gene Şişli ma- halleleri halkı reylerini atmağa devam edeceklerdir. Sarıyerde Kaza rey sandığı dün öğleye kadar Ki- reçburnunda durmuş, (öğleden sonra Trabyaya getirilmiştir. Buralarda Kireç burnu ve Trabya halkı reylerini atmışlar. dır. Bugün Sarıyer karası sandığı Yeni; köyde duracak ve sabahtan akşama k. dar Yeniköy halkı reylerini atacaklar. dır. Adalarda Dün Adalar sandığının Heybelide son günü idi. Heybeli ahalisi akşama kadar Feylerini atmakta devam etmişlerdir. Bu- gün ve yarın sandık Buryazda duracak ve Burgaz adası halkı reylerini atacak. lardır, Bakırköyünde Bakırköy rey sandığı dün Mahmut Bey nahiyesi köylerinde dolaştırılmıştır. San- dık pazar ukşamma & kadar ayni nahiye köylerinde dolaştırılmağa devam edile cektir. Istanbul Belediyesinden: İstanbulun Kurtuluş bay- ramına tesadüf eden Birinci Teşrinin 6 mcı günü saat on buçukta Taksim meydanm- da geçit resmi yapılacaktır. Istanbul'da bulunan Me- bus Beyefendilerle | Umumi Meclis Azasmın ve teşrifata dahil Askeri ve Mülki zevatm, Cumhuriyet Halk Fırkası ve Hayır Cemiyetleri erkânının Taksim meydanındaki Tribü- nü teşrifleri rica olunur. ELBİSE JAKETATAY Avusturya istiklâli ve Milletler cemiyeti Büyük devletler, Avusturya istik- hakkında uyuşamıyorlar ve mü- him müşkülât karşısında bulunuyor. lar, Bu müşhülât Küçük İtilâf devlet. lerinden zuhur etmiştir. , M. Barthow Küçük İtilâf devletle. rini memnun etmek için yeni bir for- mül bulmuştur. Ba formül sayesinde, yalnız Milletler Cemiyeti Avastarya istiklâlini müdafaa ve muhafaza ede- cektir, Lâkin ba usul, güç ve semere- siz görülmektedir. Çünkü Milletler Ce- miyetinin kararı ve faaliyeti, yavaş ağır ve uzun bir müddet zarfında ha- sıl olmaktadır. Halbuki bu gibi hâdiseler karşısın- da süratle karar alınmalı ve derhal tatbikatına geçilmelidir. Fransa hükü meti küçük itilâf devletlerini mem - nun etmek için diğer büyük devletle. rin muhabbetini kaybetmektedir. Fran sa matbuatına göre, büyük devletle - rin, Avtstarya istiklâli hakkında, an- laşmıya muvaffak olacakları ümidi beslenmektedir. Asıl güçlükler, İtalya ile küçük itilâ# devletleri arasındadır. Küçük iti 1âf devletleri Avusturyanın istiklâline taraftar bulunuyorlar. Bu devletlere | Avusturya milleti bir ecnebi te- w maruz kalırsa, Avusturya istiklâlini müdafaa ve himaye edecek MİLLİYET CUMA 5 TEŞRİNİEVVEL yay 1934 . M. Titulesko tekrar yeni kabineye girecek mi? 'Başvekil M. Tatare BÜKREŞ: 4,A.A. — Kabine dün ak- şam toplanmış ve M. Tataresko'nun umuz bakında verdiği izahatı dinlemiştir. Kabine memur sayısının azaltılması ve meclisin açılmasının Tl teşrinisaniye geciktirilmesi tasavvurlarını tasvip ot- miştir. Bundan önce M. Tataresko, Fransa el. çisi M. Ormasson'u kabul ederek kabi- in vaziyeti halkında izahat vermiştir. EŞ: 4,A.A. — Başvekil M. Ta- taresko dün matbuat mümensillerine aşa- İdaki beyanatta bulunmuştur: — Yeni kabineyi eskisinin istif ertesi günü hesmen teşkil ettim. Binsena- leyh bugün bazı Romen ve ecnebi gaze- | telerinin alelide kabinede yapılan tadilâ- & bir buhran diye tavsif etmelerine şaş- Parlementonun açılmasının arifesinde hükümetimiz tarafından mazide yapılmış olan şeyleri ve henüz iralledilmemiş olan meselelere git istikbalde yapacağımız iş- leri takdir etmek suretile vaziyeti yeni- den gözden geçirmesinin zaruri olduğu mütaleasnda bulundum. Bunun için bi tün kabinenin istifasını krala takdim e tim. Kral hazretleri, yüksek itimatlarını tezyit ettiler ve kabine de bugün teşelekül atti, i l Yugoslavyada Yeni kabine Sofyadan gelen bir habere! göre M. Yevtich başvekil! 7 (Milliyet) — Bölgrad'tan | Bugünlerde Yügoslar in istifası beklenmektedir. Yeni kabinenin kralın en itimatlı adamı olan M. Yevtiğ tarafından teşkil edileceğine muhakkak nazarile bakılıyor. Bazı mahar fil, yeni teşekkül edecek olan kabinenin hükümetin harici ve dahili siyasetini tamamile değiştireceğini ve geniş miyas- ta syasi bir affı umumi £ ilân edeceğini iddia etmektedir. Amerikada grevcilerle bir çarpışma BRİÇPROT - Amerika - dr, AA. — Bir mensucat fabrikasının önünde 500 çarpışma olmuştur. Bir adam ölmüş, bir çokları da gaz bombalarile zehirlenmişlerdir. Fransadaki Yunanlı amele PARİS; 4, A.A. — Mesai Nazırı M. Marke - Margüet - Yunan sefiri M. Po- Titis'i kabul etmiştir. M. Politis, | Fransadaki Yı den bahsetmişti nazıra, nlı amelenin vaziyetin» Lindbergin çocuğunu kaçıran adam NEVYORK: 4, A.A. — Lindbergf'i çocuğunu kaçırmak ve babasından fidy koparmak suçlarından dolayı mevkuf bü- kanan Hauptman'ın muhakemesi ayın om birinde görülecetir. NEVYORK: 4, A.A, — Bir tiyatroda m bir kız, geçen 11 teşrinisanide ine Lindbergin © ödediği fidyeye ait bir para bozduran şahsın Hatptman olduğunu tanıtmıştır. bil M sko yeni kabinenin içte ve dışta gözettiği noktaları anlattı Biz vaktile iktidar mevkiinin mes'uli- yetlerini kabul ettiğimiz zaman, kralın mi siyasi vaziyetle hükümetin programı | tasvibine ve bülün memleketin tasdikine mazhar olmuş olan programa devam ede- ceğiz. Bu program şudur: Dahilde müsa- lemet çasayiş ve umran siyaseti, hariçte, ittifaklarımızın ve dostluklarımızın muha- fazası, küçük itilâfın yıkılmak bilmez te- sanüdünün © teyidi ve kendisine dünün ananeleri ve bugünün yüksek menfaatle- rile bağlı bulunduğumuz Fransa ile '5/- riki mesaimizin daha ziyade £sıldaşb:*- ması. Bu iki siyasetin tahakkuk ettirilmesi istikbalde hükümetimizin en hâkim ga- yesi olacaktır. Yeni teşekkül eden hü- kümet yeni unsurlarla ortaya çıkmakta- neslin yardımını M. Titulesco ile teşrikimesai edip et- müyeceği hakkında sorulan suale cevaben Başvekil hariciye nezaretini deruhte et- mesini mumaileyhten rica etmiş oldu- ğunu ve M. Titulesco'nun prensip itibari Ie bu talebe muvafakat edeceğini ve Bük- Teşe hareket üzere bulunduğunu bildir- miş olduğunu söyledikten sonra: “Ken- disi buraya gelir gelmez teşriki mesaimi- zin şartlarmı kararlaştıracağız,, demiş- tir, Yunanistanda İntihap kanunu Meclis evvelki günkü içti- maında layihayı kabul etti ATINA: 4,A.A. — Dünkü gün kabine toplanmış ve siyasi vaziyeti gözden ge- girmiştir. Ayan meclisinin reddine uğ- yayan seçim kanun lâyihasını hemen ak- sam üzeri mebusana arzı kararlaştırmış- tir. Başka yandan, Başvekil M. Çaldaris, hükümetin, tadilâtçı bir meclis teşkil et. mek, yahut ki kanını orasiye muhalif tedbirler almak üzere yeniden seçim yap- tıracağına dair sabah gazetelerinde çıkan haberleri tekzip etmiştir. ATİNA: 4,(Milliyet) — Yunan mec Tisi dünkü içtimamda Ayan meclisi tara- fından reddedilen yeni intihap kanununu Kabul etmiştir. Başvekil M. Çaldaris söy- iediği'mtukta, iki zümre arasında ciddi bir anlaşma hasıl olduğu takdirde, hü kümetin nisbi intihap sistemine muvafa- kat edeceğini söylemiştir. Yeni bir Yahudi yurdu AMSTERDAM: 4, A.A. Alman ya: hudi muhacirleri Yüce komiseri M. Jei- mis Macdonald, dün Züyderze gölünün kurutulmuş kısmında tesis olunan ya hudi yurdunun küşat resmini yapmıştır. Çoğu eski talebe olan, burada yerleşik yahudiler, ilerde Filistinde çalışabilme- leri için bu yurtta çifçilik öğrenecekler- | dir. Viyanadaki casusluk VİYANA: 4, A.A. — Eskiden Baş vekâlet şifre kaleminde bulunmuş Viya. na polis komiserlerinden birinin de ha yıymış olduğu bir casasluk meselesinin meydana çıkması © üzerine, zabıla bu a damın bir çok dostlarını tutmuş, evlerin. de araştırmalar yapmıştar. Melbourne'in 100 üncü yılı FREEMANTLE: 4,A.A. — Ingiltere kralın oğlu Dük de Giluçestde, Melburn şehrinin yüzüncü tesis yıldönümünde res- men hazır bulunmak © için, dün buraya vasıl olmuştur. devlet Italya olmayacaktır. Çekosle « vakya devlet adamlarına göre, İtalya hükümeti üç şart ile Avusturya istiklâ lini müdafaa ve himaye edebili Çekoslovakyanın şartları şunlardır: 1) İtalya Habsburg hanedanından vazgeçecektir. 2) Avusturya - Macaristan ile İtal- ya arasında, Romada aktedilen iktusa vkya dahi istifade edecektir. 3) İtalya hükümeti Avusturya istik lâlini himaye ve müdafaada bulun - duğu takdirde, İtalyanın hareketi Milletler Cemiyetinin kontrola altın - bildirmemiştir. Yugoslavya hükümeti, İtalyanın Avustürya hakkında her türlü müdahalesine muarız olacağını beyan eylemiştir. Halihazırda, bu me sele hakkında her devlet revsiini al- muştur. Avusturyanın istikldline dair kararın önümüzdeki birinci teşrinde ittihaz olunacağı şüphesizdir. Gürültüsüz askeri tayyareler Londradan 20 eylülde bildiriliyor : Yeni inşaat ve askeri bakımdan en büyük kıymeti haiz bir İngiliz tayya- resinin dün Hanvorth tayare meyda- rında tecrübeleri muvaffakıyetle ya. di ve ticari anlaşmalardan Çekoslo - i Fransız başvekilinin Yumurta ihracatı nizamnamesi ANKARA, 4 (Telefonla) — Iktisat Vekâletince hâzırlanan yu: murta ihracatı hakkındaki nizamname âli tasdike iktiran etmiştir. Ni- Zümnameye göre ihraç edilecek yumurtalar kontrola tâbi tutulacak; kontrol ihraç iskelelerinde yapılacaktır. Ihracat Giresun, Trabzon, Samsun, Fatsa, İnebolu, İstanbul, Bartin, Izmir, Mersin, Antalya li- manlarile Uzunköprü istasyonundan yapılacaktır. Yumurta ihraç edecekler, Ticaret odasına kaydedileceklerdir. Ih- raç edilecek yumurtalar yıkanmış, temizlenmiş olacak ve içlerinde bo- ğukları butunmıyacaktır. Yumurtalar taze ve konserve diye iki kısma, ağırlık itibarile de dört kısma ayrılmaktadır. Yumurtalar nevi ve kısımlarına göre nizam namede tesbit edilen sandık ve am balâjlarla ihraç edilecektir. Ihracat- çılar mallarını bir beyanname ile kontrol heyetine yirmi dört saat ev- vel müracaatla kontrollarını yaptıracaklardır. Kontrol, sandıklardan yüzde beş tefriki suretile yapılacaktır . Sandıklarda yüzde beş miktarda sınıf ve nevi değişikliğine müsaa de edilebilecektir. Nizamnameye muhalif harekette bulunanlar tica- rette tağşişin men'i kanununa göre cezalandırılacaklar ve müddeizmu- miliklere teslim edileceklerdir. Gezici doktorların işleri ANKARA, 4 (Telefonla) — Seyyar tabiplerin vazifeleri hakkın- da hıfzıssıhha kanunu mucibince bir talimatname hazırlanmıştır. Seyyar tabipler şa vazifelerle maşgul olacaklardır: | Adi ve sari hastalıkların tedavileri, korunma usulleri, köylerin içme sularının tef- riki, bataklıklarin kuratalamm; hi oeleriiin ckl& yeraitininiuki, böy sokaklarının temiz tutulması, köy mekteplerinin tetkiki, talebenin mu- ayenesi, fabrika, maden ocağı , yol inşası gibi yerlerde amelenin sihhi şartlarının tetkiki köylünün tenviri ve köydü arasında sıhhi propagan- i Muhasebe müdürleri arasında ANKARA, 4 (Telefonla) — Açık bulunan Hariciye vekâleti mu- hasebe müdürlüğüne divanı muhas ebat mürakiplerinden Kemal Ah. met, açık bulunan ziraat enstitüleri muhasebeciliğine Maarif vekâleti muhasebe müdürü Ali, Maarif vekâleti muhasebe müdürlüğüne posta ve telgrof muhasebe müdürü Cafer, açık bulunen harita ümum müdür. lüğü muhasebe müdürlüğüne Müli müdafaa vekâleti muhasebe müdür muavini Raşit, Mült Müdafaa vekâleti muhasebe müdür muavinliğine merkez muhasebeciliği birinci mümeyyizi Saip, İsparta defterdarlığı- na jandarma umum kumandanlığı muhasebe o müdürü Adil, defterdarlığına İsparta defterdar: Ali Rıza Beyler tayin edil İnhisarlar Vekilinin teftişleri ANKARA, 4 (Telefonla) — Gümrük ve İnhisarlar vekili Rana Bey bu akşam hareket etti. Vekil Bey Istanbuldan Çanakkale, Ayva- lek, ve İzmir havalisine giderek teftişler yapacaktır. 69 kaçakçı daha yakalandı ANKARA, 4 (A.A.) — 279-1934 tarihinden 4-10-1934 tarihine kadar 37 kaçakçı vak'ası olmuştur. Bu vak'alarda 69 kaçakçı ve 1135 kilo gümrük kaçağı, 1818 kilo inhisar kaçağı, 180 gümüş (mecidiye, 1300 çakmak taşı ile 209 koyun, 36 kaçakçı hayvanı tutulmuştur. Ankara Halkevi köycülük şubesi ANKARA, 4. A.A. — Ankara Halkevi köycülük — şubesi idare komitesinin istifası üzerine köycülük azaları bugün Halkevinde tople- narak ev reisi Nafi Atuf Beyin istifasının sebepleri ve yeni idare heyeti seçilmesi hakkındaki izahatını dinledikten sonra yeni idare he- yetine Dr. Kerim Ömer, Dr, Celâl Kemal, Riza, Avni, Nihat Beyleri seçilmiştir. Temyiz mahkemesinde öz Türkçe ESKIŞEHİR, 4 (Milliyet) — Temyiz mahkemesinde öz türkçe hu kak ıstılahları araştırma heyeti (o teşekkül etmiştir. Heyetin başinda temyiz icra ve iflâs dairesi başkanı Fuat o Hulüsi Bey , azalıklarında da temyiz ceza azalarından Abdürra'im ve Eskişehir avukatlarından Hasan Basri Mete oğlu Beyler bulunmaktadır. İlk toplantı bugün ya pılmiştır. İzmirde hayvan sergisi İZMİR: 4,A.A, — Yarış ve ıslah encü- meninin ehlihayvan sergisi bugün Burno- va Ziraat mektebinde açılmıştır. Sergide M4 tay ve kısrak ile kırk iki öküz ve i- pek teşhir edilmiştir. Hakem beyeti bu- gün bunları tetkik ile meşguldür. İyi de- receyi kanazacak hayvanların sahiplerine Fransada yeni Nafıa işleri On milyar frank ayrılan büyük işlere başlandı konferansları PARİS; 4, A.A, — Bugün saat 19 da — Grenviş ayarile — M. radyoda üçüncü konferansını verecektir. Mevzu, en mühim iktisadi meselelerdir. Bu yeni tayyarede gerek motörlerin, gerekse pervanenin gürültüsü hemen hiç işitilmiyecek derecede izale edil- miştir. Tayyarenin çıkardığı gürültü, modern büyükçe bir otomobilin gü- rültüsünden fazla olmıyor. Ba keşfin hava taarruzlarına karşı müdafaa iş- lerinde bilhassa geceleri ve fena rü- yet hallerinde ne derece müessir ola- cağı tasavvur edilebilir. (Völkischer Beobachter) Sovyet reislerinin bir teftişi Sovyet Ittihadı Reisi Kalenin'in be- raberinde Sovyet İttihadının İaşe Ko- miseri Mikojan bulunduğu halde teb- dili kıyafetle Halife Haranirreşid'in hareketine benziyen bir tetliş maksa- dile Moskova'da bir fırının önünde ekmek almak için bekliyen halkın içi: ne karışmaları, büyük bir heyecan a yandırmıştır. Bu teftişte ekmek tevzia- tr aksi gibi her günkünden dahâ ağır oluyormuş. Her iki Sovyet büyül ada: mana sıra gelip kendileri fırının önü ne varınca satıcının bunları tanıması yüzünden bir panik hasıl olmuştur. Kalenin ve Mikojan bir kelime söy meksizin fırını terketmişlerdir. Fakat fırıncıya karşı olün korkatucu bakış. ları, fırınez için pek iyi mana ifade et- miyorda. (Pariser Tugebiatt) verilecek ikramiye © mecmuu üç bin altı yüz liradır. Sergi yarın akşam kapanacak» tr. Hikmet Bey Turgutluda TURGUTLU: 4, (Milliyet) — Eski Maarif Vekili ve mebusumuz Hikmet Bey kendi dairei intibahiyesini gezerken ka- zamıza da geldi, a rn İİİ anlam ECNEBi MATBUATINDA OKUDUKLARIMIZ Avusturyada asalet unvanları Viyana'dan bildiriliyor Gazetelerin iş'arına göre hükümet, bir kanun ile Avusturya'da asalet un- vanlarının tekrar kullanılmasına mü- saade etmek lasavvurundadır. 1 Ma- yısta mevhü mer'iyete konan “Avus- turyanın 1934 yeni kanımu esasisisi,, 1918 kanunu esasisinin Avusturya'da asalet unvanlarını lâğveden hükmü- nü ihtiva etmemektedir. Esasen harp- ten evvel kullanılmakta olan asalet unvanları bir kaç aydanberi Avustur ya'da filen tekrar kullanılmağa baş- lanmıştır. (Pariser Tageblatt) Tacikistan kültür tetkikatı Sovyetler İttihadı Bilgiler Akade- misi, Tacikistan kültürünü tetkika beş» lıyacaktır. Bu tetkihata, İran halkın- dan olup Yangob vadilerinde yaşıyan Yangob'lardan başlanacaktır. Sogdi- yen kültürü bakımından o müstesna bir ehemmiyeti haiz bulunmasına rağmen bu halkın hayat ve kültürü şimdiye hadar ne tarihçiler ve me de #tnograflar tarafından tetkik edilme- miştir, vi (Tasa ajansı) PARİS; 4,A.A. — Hepsi için on imil- yar frank ayrılan büyük işlerin başlan ma merasiminde, dün Başvekil M. Dow- mergue'den maada bir çok mühim şahsi- yetler bulunmuştur. Gerek başvekil ve gerek mesai nazırı bu münasebetle irat ettilcleri nutuklarda, Fransanın nefine hizmet ve ayni zaman da işsizlere iş temin etmek © maksadile ilen bu işlerin ehemmiyetini kaydet mişlerdir. M. Doumergur, (sözünü, itimat ve vahdet temenniyatile bitirmiştir. Dün küşat resmi icra edilen tezgâhlar, Paris kaphcalarında büyük bir marşan- diz garı inşaatını istihdaf edecektir. Bu işin masrafı 1340 milyon tutacak ve işçi- lere 12,000,000 gündelik sağlıyacaktır. İngiliz muhafazakârları- nın kararı LONDRA: 4,A.A. — Muhafazakârlar kongresi, büyük bir ekseriyetle bir karar almıştır. Bu karara göre hükümetten, Lordlar kamarasının derhal tensik yapılan tekliflerin parlementoya verilme si istenecektir. Bir mazot deposu patladı ANVERS; 4, A.A, Limandaki bir tas fiya tezgâhında bir mazot deposu pat lamıştar. Üçü ağır olmak üzere yedi işçi Avusturya bir boz kitap neşretti VİYANA: 4, A.A. — Avusturya hü- kümeti “temmuz ibtilâli tarihine yardım: « vesikalar,, adl: bir bor kitap çıkarmış” tir, VİYANA: A.A, — Gazetesi, Başvekil Sechuschnigg'in, gele cek ay başında M, Mussolini'yi ziyaret edeceğini yazıyor.