6 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

6 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

TARİHİ TEFRİKA: 158 İttihat ve (BAHAEDDİN ŞAKIR BEYİN Her halkı mahfuzdur. “Şubelerin erkânı esasiyesi dört zattan mürekkep olacaktır,, Terakki ve İttihat cemiyetinin küvvetlenmesinden en ziyade kuş- kulananlar o ve müteeşsir olanlar vumlardır.Rum teşkilât merkezleri, Bulgar komitelerine karşı olduğu gibi, Terakki ve İttihat cemiyeti a- leyhine de şiddetle hareket etmeğ karar vermiştir. Rum çetel ileri gelen cemiyet azasımı iti mek ve Türk askerine karşı bundan böyle silâh kullanmak için emir al. *dıkları söylenmektedir. Bundan bir iki gün evvel Manas- tıra bir saat uzak olan bir köye gi- den bir o müfrezemiz o köydeki Rum çeteleri o tarafından ağır bir hücuma maruz kalmıştır. Rum çete- lerinin açtığı şiddetli ateş üzerine mülâzim Mehfmet Ali efendile bir nefet yaralanmıştır. Yaralıların i- kisi derhal hastahaneye kaldırıla- rak tedavi altma alınmışsa da has- tahanede şehit olmuşlardır. Bu vaziyet gece cereyan ettiğin- den çete fira'a o muvaffak olmuş- tur, Fakat erteci günü çetenin taki- bine çıkan müfrezemiz Rum çetesi- ni bulmuş ve vuku bulan müsade. mede çete efradından ikisini mec- ruh olarak yakalamıştır. Diğerleri- nin de bir kaç gün içinde mahvedi- leceklerine şüphe yoktur. Mehmet Ali efendi merhum ce- miyetimizin rğuhterem efradından- dr. Cemiyetin teşekkülü zamanm- dan bugüne kadar cemiyet efradın- dan yalnız bir kişi (o vefat etti. Bu ttar vücudun vefatını cemi radının hemen ekserisi ve ba- heyeti merkeziye vaktile ha- | alıp cenazesinde bulunamadı ğından dolayı son derecede müte- essirdir. Bunun üzerine tesirli bir tamim neşrederek merhumun rah- metle yadını, ailesine hemen külli yetli bir iane (o cemini ve bundan sonra cemiyet efradından vefat e. denle in heyeti merkeziyeye haber verilmedikçe hemen kaldırılmaması nı ve ümum cemiyet efradınm bu gibi dini merasimde hazır bulun- maları lüzumunu ilân ve beyan et- tik. Toplanmakta olan iane epeyce bir yekün tutacaktır.,, Parişteki harici merkez o esnada Anadoluda bulunan ve şayant iti- mat eldukları bilinen zabitleri- mizin bir listesini Manastır merke- zihden istemişti, Manastır, böyle bir liste tanzim ederek yukardaki mektubun sonunda onu Parise bil dirmişti, Bu İistede yazılı olan isim- ler arasında Erzincanda Harbiye mektebi müdürü Erkânıharp kay. makamı Fut Bey, ders nazırı muavi- ni binbaşı Şevki bey, topoğrafya muallimi kolağası Mustafa Şerif bey, tabiye muallimi erkântharp binbaşısı Yusuf İzzet bey (bu zat süvari fırkasını o kâmilen elde et- mek için lâzımdır), Erzurumda hu dut kumandanı ve ser komiseri er- kânıharp kaymakamı Fahri Bey (bu zat gayet lâzım imiş), Mamu- retilazizde saraç Hakkı efendi (bu zat dördüncü ordunun canlı hari- tasıdır). Siverek kumandanı süva- ri kumandanı EminBey, Diyarı- bekirdesüvari mülâzımı sancaktar Kâzım efendi, Bitliste erkânı harp kolağası Fahri Bey, Muşta süva- ri kaymakamı İbrahim Bey, Van- da süvari miralayı Tayyar Bey, Deli Ali Rıza Paşa, Mardinde sü- vari kaymakamı Cemal Bey, Azi- ziyede kolağası Refet Bey, Biksar- da mülâzımı evvel Nuri Efendi, Trabzonda erkânı harp kolağası Asım Bey, askeri rüştiyede mülâ- Terakki! BIRAKTIĞI VESİKALARA GORE) Yazan: A. C. zabitlerden mürekkep olmak üze- ve teşkiline muvaffak olduğunuz şubeden dolayı evelâ vatan namı- na teşekküre'ımizı takdim ettik. ten sonra bu şubenin cemiyet ni- zamnamesine tevfikan tesis ve tevsii zımnmda bazı mütaleat der- meyan edeceğiz: | Malümdur ki vatanm selâme- ti namına çalışan gençlerin şimdi» ye kadar fili bir muvaffakiyet hu- sule getirememeleri teşkilât fikri ne eliemmiyet vermemelerinden i- leri geliyor. “Sade: neşriyatla meşgul olmak mermisir bir silâha benziyor. Mermisiz bir silâh ise hiç bir zaman kurtarıcı bir âlet o- lamaz. Şimdiye kadar gözümüzün önünde, vatanımızın felâket sine- sinde cereyan eden vak'alar ve fa- ialar yine, acı acı gösterdi ki teş- kilâtsiz neşriyatla bir millet kurta- alamaz. Cemiyetimizin gaye mak- sat ve teşekkülü, teşkilât ve icra- ata matuftur. Bizce neş:iyat ikinci dercede ehemmiyeti haizdir. İşte buna binaen son iki üç ay zarfında bütün mesaimizi, bütün teşebüslerimizi vatanın her köşe- sinde hamiyet ve gayret erbabin- | dan küçük şubeler teskiline *has- rettik.Çok şükür bu gün şayanı hay ret ve memnuniyet neticeler elde Osmanlı memleketlerinin muvasala şebekesi haline ge- Şube teşkilâtı hakkında cemiye: timizle kabul eden usul şudur: esasiyesinin inti- intihap hakkı şube- MİLLİYET CUMARTESİ 6 TEŞRİNİEVVEL HARİCİ HABERLERİ 7 İspanya karışıyor İ Yeni kabine teşekkül etti fakat diğer taraftan umumi bir grev başladı Matbuata sansör kondu, dörtyüz kadar tevkifat yapıldı Polisle grevciler müsademe ettiler MADRIT, 5. A.Â. — M. Lerroux yen. ni kabineyi teşkil etmiştir. Bu kabine. de eski Başvekil M. Samper, hariciye nazırlığını deruhte etmiştir. Yeni kabi nede 7 radikal, 3 katolik, bir çiltçi vö bir liberal demokrat vardır. MADRİD, 5. A.A. — Kabine şu su retle teşekkül etmiştir : Başvekil Lerroux, hariciye Samper, dahiliye Vaşueiro, harbiye | Hidalgo, mel'ye Marraco, ziraat Jimenez For- nandes, ticaret ve sanayi Orozco, bah- riye Rocha, münakalat Jalon, adliye Aizpun, maarif Villalobes, mafia Cid, iş Evgusrra Desojo. Devlet nazırları Romero ve Martinez Develasco, Kabinenin teşekkülü haber almır alınmaz umumi grev emri veril. miştir, MADRİD, 5 A.A, — Müsellah o 63 grevci tevkif edilmiştir. Polis, Madrid. in diş ve işçi mahallelerinden birisinde toplanan bir kalabalığı dağıtmaya teşeb- büs etmiş, atılan bir kurşunla bir polis ölmüştür. Matbuata sansör konulmuştur. MADRİD, 5. A.A. — Umumi greve gece yarısı başlanmıştır. Ekmekçiler ça- Uşmamaktadır. Garsonlar, taksi şoförleri | ve vatmanlar işlerini © bırakmışlardır. Şimdiye kadar bir polis bir grevci öl müş, Yedi kişi yaralanmış, iki yüz kişi ye aittir) . 2 — Şube vazifelerinin e:kânı esasiye arasında taksimi (bir reis, bir kâtip, bir tevzi memuru, bir sandıktar.) 3 — Melfuf yemin suretinin tek- mil şube azası tarafından imza e- dildikten sonra imzalanan nüsha- larm merkeze gönderilmesi. Bu üç maddeyi izah edelim: Şubenin erkânı esasiyesi dört zat. “tan mürekkep olacaktır. Bu dört zat yalnız birbirini tanımalı. Di- ğer dahil olan aza şube heyeti ida- resinin İsimlerden ibaret olduğu- nu bilmemelidir. Bu bilmemek key ağ mahalli istidada göre olabi- ir, Vazifelerin taksimi kolaylık içindir, ayni zamanda bu taksim sayesinde ihtita ta temin edilmiş olur, Reis şubenin umum “işlerini, kâtip merkezle olan muhabereyi, tevzi memuru gönderilen evrakın neşir ve tevziini sandıkdar da mev- cut cemiyet azasının her ay mali kudretleri nisbetinde verecekleri i- anelerin hesabmı temin ederler, Maamafih herkes şube efradının arttırılması yazifesile mükelleftir. Şubeye sokulacak zatın muhrip namuskâr olması ve lâakal cemi- yete mönsup İki zatm teklifile it. hal edilmesi şarttır, — Bitmedi — İngilterede sessiz bom- ba tayyareleri Kraliyet hava kavevtlerinin gece zım Halit efendi, Halepte süvari binbaşısı Ralip Efendi, İzmirde eş- raftan Uşaki zade Sadık Bey, İz- mirde kapancı oğlu merhum hacı Hüseyin bey zade Tahir Bey, İz- mirde Bezaz zade hacı Osman e- fendi, Musullu zade Abidin Bey, Manisada redif taburu mümtaz kolağası Fethi Bey gibi zevatın isimleri yazılı bulunuyordu. Manastır heyeti merke: nin istediği şeyler derhal, müm- kün olduğu derecede, yapıldığı gi bi yukarıda verilen — isimler de mektuplar pazılarak memleketin maruz kaldığı tehlikeli vaziyet on- lara anlatılıyordu. Bu işler için ya- zılan mektuplar, Terakki ve İtti- hat cemiyeti: şubelerine nasıl talimat verdiğini ve nasıl çalışıla- cağını anlatması itibarile şayanı ehemmiyet olduğu için onlardan bir tanesini aşağıya dercediyoruz: “Vatanperverane himmetinizle hudutta hamiyetli, şeci, namuskür bombardıman tayyarelerine silansör (ses duyurtmıyan âlet) ler vazsdece- &i haberi, bütün sivil halkı slâkadar «den heyecanlı bir haberdir. Yalnız bu işi biraz izah edelim: Bomburdı « | man tayyarelerinde yapılacak bu £. Jât ile esasen âciz bir mevkide bulu nan müdafaa sistemi börbülün öciz içine düşmüş müz, ne de hâmül, bugün veya yarın erişilebile « cek bir şey olmıyabilir; fookt buna istikbalde mudaffak olunacağı mu - hakkaktır. Sessiz uçuşların. toptinine doğru gösterilen gayret, önüne yeçile yerek mahiyettedir. Ticaret hava | yat müesseseleri, yolcularının is- ali için böyle bir şey isler. Hava rının uzaması ve kalabalık şe - hirler üzerinde daimi nakliyet olma. se doalyısile umumi halk kütlesi de ya harda bunu istiyecektir. Askeri tayya recilik, kendi araştırmalarından maa da ticari maksatlar için yapılan tet- kiklerden de istifade etmektedir. Tay yare gürültülerinin iki sebebi vardır; tevkif edilmiştir. Polis, bir çok yerlerde grevcilerle ateş teati etmiştir. Kordu, Valans, Sevilde de umumi grev yapıldığı söyleniyor, urfi idare i- lân edileceği şayiası | dolaşmaktadır. Bütün İspanayda sansör ilân edilmiştir. Mürettipler işlerini berakmıjlardır. Yal- nız, bu sabah, sağ cenaha mensup Üiki üç gazete çıkmıştır. Bir çok nazırlar toplanıp vaziyeti gö- rüşmüşlerdir. Dahiliye nazırı hüküme- #n her ihtimale karşı vaziyet almış ol. duğunu bildirmiştir. Barselon'da umumi grev saat 4 de i- M. Mussolini ' Milanoda 15 bin köylüye geçit resmi yaptırdı MILANO, 5, A.A.— M. Mussolini bu raya gelmiş, balkin çoşkun tezahüratı ile karşılanmıştır. Duçe, Normandiyanın 15.000 köylüsüne geçit resmi yaptırmiş- br. Bunlar, buğday vesaire gibi yerli mahsullere ait manzaları gösteren oraba larla Duçenin önünden geçmişlerdir. Atlas yolcuları konferansı LONDRA, 5 .A.A. — Londra şimal atlas okyanosu yolcuları konferans: Cu nard Vhidftar'ın iştiraki imkânı ile Av- rupadan Amerikaya gitmek ücretinin ol. duğu gibi bırakılması veyahut bu ücre tin indirilmesi meselesini tetkik ile meşgul olmuştur. Biri egzos, diğeri de pervanedir. Eg « xos gürültüleri fazla ağır olmıyan ve makinenin verimini eksiltmiyen silan « sörler vazetmek suretile azaltılabilir. Kıraliyet hava kuvevtlerinin yeni bom bardıman tayyarelerine, işte bu techi zat konmaktadır. Pervaneye gelince, mühendisler pervane uçlarının sey © rindeki sürati aazltmak, iki kol yeri- ne üç dört kol kullanmak ve pervane projelerinde umumi bir tetkik yap - mak suretiel pervane gürültülerini ha fifletmektedirler. Bugün bütün mü « dafaa tertibatı bombardıman tayya « relerinin ses öğ gürültüleri üzerine ip tina ediyor, İngiltere topraktorında bulanan her projektör, tayyare ses - | leri ile mevkilerini tayin eden öletl, le mücehezdir. Bu öletler işlemedik - şe projektörler kör gibidir, Bu maki- ne düşman tayyaresinin sesini alır, tak ribi olarak mevkiini ve seyir istika « metini tayin eder, projektörlere ve ha va toplarına ihtarda bulunur. Verilen malümata göre, yeni silansörlerle mü- cehhez tayyareler üç bin metre yük - sekilkte uçtukları zaman, tayyare ses lerini kaydeden makineler hiç bir şey duymuyor. Halbuki bugün dört bin beş yüz metre yüksekten de Bomüar. Yeni Ispanya Başvekili M. Lerroux lân edilmiştir. 400 kişi tevkif edildi Madrit, 5 A.A: - Cem'anyekün Mad- rid'de bütün İspanyada umumi grev ni yüzünden, 400 kişi tevkif edilmiştir. Bütün gece, polis, şehirde yaya ge zenlere evlerine dönmelerini söylemiş, itiraz edenler tevkif edilmişi Polis, Prosperidal mahallesinde ta- barriyat yapmış ve hakiki bir silâh ve mühimmat deposu keşfetmiz, buradan almağa gelen 200 kişi tevkif edil mişti Sütçüler müstesna, Madrid'de bütün dükkünlar kapalıdır. Grev umumidir. MADRİD, S.A-A. — Bir çok vilayet- lerde grev umumidir Sevil ve Barselona da mühim karışıldıklar olduğuna dair şayialar dolaşmaktadır. Bu şayialar te ratı inkitaa uğramıştır, İngiltere kralı Oğlunun evlenmesine res- men müsaade etti LONDRA,S. AA — Bukingham sara yında, Kral, biz çek senölerdenberi bu kadar temsili Bir tarzda © yapılmasma tesadüf edilemiyen bir husüsi konsey iç timamda Prens George ile Prenses Marina'nın evlenmelerine kat'i müsaade #ini vermiştir. Sovyetlerin bir tekzibi MOSKOVA, S.A.A. — Sovyet Rus yanın İngiltere bankasından istikraz talebinde bulunduğuna dair Deyli Eks- pres gazetesinin verdiği haber tcma- miyle esassızdır. ECNEBi MATBUATINDA OKUDUKLARI Çekoslovakya hariciye nazırının cihan siyasi vaziyeti hakkındaki görüşleri Nevyorkta çıkan Jevisk Daily Bal letin gazetesinde Çekoslovakya Hari- siye nazırı Dr. Benes, bagünkü dün - Ya siyasi vaziyeti hakkında bir tetkik neşretmekte ve ezcümle şöyle demek- tedir: Cihan harbinin zuhuru tarihin den bugüne kadar yirmi sene geçtiği halde bugün hâlâ o harbin doğurmuş olduğu buhranlar içinde kuranıyoruz, Bütün dünya tahammür halindedir. Siyasi zümreler ve iktisadi teşekkül. lerde harp yüzünden vukua gelen bü- yük değişiklikler | karşısında dünya, siyasi ve iktisadi bir muvazene elde edecek vaziyette değildir. Sulh müa- hedeleri ile yaratılan vaziyete karşı 0- lan aksülâmelin ve dolayısile beynel « milel nizamı yıkmak yolundaki mü- çadelenin son haddini bulmuş olduğu farz ve kabul edilebilir, İktisadi müş- külât,ve çaresizliklerden kurtulmak için bazı devletlerin iktısaden kendi benlik ve zati faaliyetlerine teveccüh etmek ve şimdiye hada? mer'i dıman yapmak kabildir. İşte yarmki harplerin en mühim vastıalarından #idahar. o “Manchester Guardi temler yerine muhtelif antilil kooperatif sistemler ikame eylemek yolunda tecrübevi mahiyette sarfettik leri gayretler dahi son hadde varmış- İzmirde intihabat Bütün halk medeni hakkını kullanmal için sandık başlarında toplanıyor IZMIR, 5. A.A. — Beledi; yor. Dün seçimin dördüncü gü çimi olanca hararetile devam edi idi. Bi in halk medeni hakkını kul lanmak için sandık başlarında hey ecan gösteriyordu. Dün akşama ker dar atılan reylerin miktarı on beş bini aşmıştı. Bütün bu reyler büyül Şefin fırkası namzetlerine verilmiştir. Bugün cuma olmak münasebe: tile büyük intihap tezahuratı yapılmaktadır. Haik tarafından kirala nan bir çok otobüsler bayraklarla süslenmiş olduğu halde davul ve zai nalarla bütün şehri dolaşmakta rey sandıklarının bulunduğu yeri ziya ret ederek sevinçlerini izhar eylemektedirler, Bugün attlacak reylerin on binlere varacağı umulmaktadır. Sinemalarda halkın medeni hakınt kullanması ve reyini atması için film aralarında reklâmlar tadır, Reyleri atanlalara inlahap encümenleri tarafından yapılmak üzerlerindâ C. H. F. bayrağı bulunan rozetler verilmektedir. Böylece rozet taka her vatandaş reyini kullanmaktan doğan bir iffahar hissetmektedir. İktisat Vekili Mersinden Elâzize gidiy or MERSİN, 5 (Milliyet) — Iktısat Vekili Celâl Beyefendi Antalya * latya trenile El zim, Belediye reisi Mithat Beyler yonda Mersin güler yüzlü ve neşeli bulduğumu ğimi anlarsınız, dediler. ANKARA, 5. (Milliyet) ket etmişlerdir. tır. muştur, Yugoslavya kralı Parise doğru hareket etti BELGRAT, S.A.A, — Kral Alek- sandr ile Kraliçe Maridün gece saat 23 de Franiaay gitmek üzere Belgrattan ayrılmışlardır. Yugoslarya hükümdar. ları Pariste Fransa Reisicumhurunu resmen ziyaret edeceklerdir. Kral ve Kraliçe Zelinkeye gidecek- ler ve oradan Dubrovnik kruvazörüne bineceklerdir. Kralın yanında hariciye nazırı M. Yevtiç ile saray erkân bü- lanmaktadır, M. Yevtiç Belgrattan ka rekelinden evvel Havas ajansma şu be yanalta bulunmuştur: “ Bu siyaret Yugorlavjanın Fransa- ya karşı olan muhabbetinin ve iki mil let arasımdai çözülmez dostluk baj rınm parlak bir nişanesi yaretinden sonra Kralm bu Yugoslv ve Frans milletleri ma usullerini takip ettiklerije ve her ii milletinde mevcut meseleerin sure- ti ballini ve gerek sulhun tarsinini ge rek kendi menfaatlerinin himayesi için teşriki mesnide bulunacaklarına O bâriz bir delildir. İtalya kralı Somaliya gidecek ROMA, S.A.A. — Gazeteler İtalya Kralının 21-10 da İtalya Somali'sini gi- dip ziyaret edeceğini bildirmektedirler. Burası İtalya Kralın görmediği dan buraya geldi. Sanayi müessele rinde tetkikat yaptı. Vekil Bey Mai özize hareket edecektir. MERSİN, 5. (Milliyet) — Iktisat Vekilimiz saat onbeşte Adanâ yolile Elazize gittiler istasyonda uğurlandılar. Vekil Beye Vali Ha Yeniceye kadar refakat ettiler istas* in ihtisaslarını sordum Mersin ticari bir merkez ticari hayatta eyilik olunca tabiatiyle Me rsinlilerinde yüzü güler Mersinlileri söylersem siz de ne demek istedi: Meclis reisimiz geliyor - Büyük Millet "Meclisi Reisi Hz. ekspresle, Maliye Vekili Fuat Bey, posta treniyle İstanbula hare Közem Pşs Lizbonda büyük bir saray yandı LİZBON, 5. A.A. — Portekiz Versay sarayı demek “olan Kueluz) sarayı dün akşam sebebi meçhul bir yangın çıkarak tamamen yarimış: Sarayda çok kıymetâ tablo ve heykel koleksiyonları da harap oki : i Yunanistand Siyasi vaziyet Asayışı bozacak muhtemel herhangi bir hare- kete karşı tedbirler alınd ATİNA, 5 (Milliyet) — Muha- lefet liderleri dün toplanarak, ye ni intihap kanununun kabulü zerine tahaddüs eden vaziyeti gö- rüşmüşlerdir. Toplantınım sonunda bu kanunun siyasi zümrelerin an- laşmasına medar olamıyacağını ve mubalefetin intihap ununun ka bulünü tasvip etmediğini bildiren * bir beyanname neşretmişlerdi iş Reisicümhur Başvekil M. Çak davisi davet ederek vaziyeti görü müştür. ATİNA, 5 (Milliyet) — Muha- 5 lif gazeteler cümhurreisine karşı şiddetli neşriyatta bulunmaktadır- lar. M. Zaimis teşkilâtı esasiye kanununa muhalif hareket etmel| İe ittiham edilmektedir. Fakat cümhurreisi her iki zümre liderle- rine müracaatla ihtirasları bıraka- rak, uzlaşma yoluna girmelerini tavsiye elmişlir. Gece harbiye nezaretinde fev- kalâde bir toplantı yapılarak, muh“ temel hareketlere karşı | alınacak yegâne müstemlekedir. Kral teşrinisani sonunda dönecektir. MIZ ) tır. Bu tecrübelerin iktisadi düşkün - lüğü izaleye hiç bir veçhile yarama - dığını ise bugün görmek kabildir. Halihazır müşkülât ve dertlerim izale edecek yezâne in ötoriter hü - kümet şekillerinin tatbikında münde- miç olduğuna inananlar dahi ayni in- kisari hayale uğramışlardır. Dihtatö lüklerin dahi yenemedikleri ve müşkülâtın mevcut olduğu bugün her: kesin görüp bildiği bir şeydir. Bu hal bilhassa merkezi Avrupa'da aynen gö- rünmektedir. Hattâ bu mâni ve müşkülât, demok- rasinin maruz bulunduğu mâni ve müşkülâttan ekseriya daha ağır ve zordur. Banun için ne siyasi ve ne de iktisadi sistemlerde yapıalcak herhan- &i bir değişikliğin arzu edilen mucize- yi vukua getiremiyeceği muhakkaktır. Merkezi Avrupada Çekoslovakya, de- mokrat hükümet şekline sadık kalmış- tir ve böyle yapmış olmasından dolayı da nadim ve pişman değildir. Çekos- lovakya demokrasisi, fırkalar arasın- da mevcat bütün ihtilâfları uzlaşmak ile halletmek suretile şa müşkül zama. | nın mühim ve ciddi müşküldtını izole edebilmektedir. Tecrübeler gösteriyor ki bu çare ve vasıta, burjuva hakları nun ilgasında, yahat dahili harplerde tedbirler kararlaştırılmıştır. Gece den beri Atinadaki bütün muhafı? kıtaat ayakta idiler. Lindbergin çocuğu meselesi BOSTON, 5. A.A. — Lindberg me selesine ait yeni malümat i Tünan bir mahpus, Hauptman'ın 1939 sönesinde Vestçester | hapishanesinden” kaçmasma yardım ettiğini söylemi tu olduğunu bildirmiş fakat, herhangi bir tanrruzdan korkduğü'için başka bir şey söylememiştir. Bir gemi batmak tehlike- sinden kurtuldu LONDRA, 5. A.A. — Ainderbi yük vapuru tayfanın geminin bir kısma dolan suyu tulumbalarla | boşaltmağa muvaffak olduklarını vapurun kardif veya Kuinston limanlarından birisine $$ Tebileceğini bildirmiştir. Dünkü hava Sıfır derecei hararete ve deniz sevi” yesine indirilmiş barometre | bu sabah sant 7 de 663,5, 14 de 762,5, hararet derecesi 7 de 16, 14 de 24, azami ha ifadesini bulan otoriter bir iradeden ekseriya daha iyi neticeler hasıl et- mektedir, © “Pariser Tageblati” raret 24, asgari 11. Rüzgâr yıldız poy- razından eemişlir azami sürati saniye” de 9 metroya çıkmıştır.