6 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

6 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

“Buga finaller yapılacak | Dünkü müsabakaların yedisini de büyük farklarla kazandık Güreşlere başlamadan evvel merasim Dün akşam Fransız tiyatrosun- 'da Balkan güreş şampiyonasının ikinci akşamı yapıldı, seyirci ade- 'di evelki akşamdan azca i ü- sabakalar heyecanlı oldu, Bilhas- sa bütün kategorilerde kazandık. Bir tane müstesna bütün sik- etlerde tuşla galip geldik. u akşam ayni tiyatroda Bal- kan turnuvasının finalleri yapıla- caktır. Teknik netayiç aşağıdadır. 56 kilo birinci güreş Koroket (Bulgar) - Hüseyin (Türk) orta hakemi: Velosis. Her iki müsabık biribirlerini ayak- ta deniyorlar. Hüseyin evveli akşam Yunanlı rakibi yenmişti. Dün çarpıştı ğ rakibi de Yugoslav güreşçisine ye » nilmiş olan Bulgardı. Güreşin ilk anları durgun oluyor. Hü seyin rakibi altına aldı ve bir sol bur- gu ile tuşla mağlüp etti. Zaman 4,46 56 kilo ikinci güreş Biris (Yunan) Şineyberger, Orta hakemi: Seyfi Bey. Hemen ilk dakikada Yunan Biris ra kibi Yugoslavı bastırdı. Şineyberger ön ce sağ, sonra sol burgudan kurtularak ayağa kalktı. Güreş ayakta devam edi- yor. Biris Yugoslavyalıya çok hâkim. Vaziyet böyle olmasına rağmen Şiney- berger de bütün tekniğini sarfediyor ve basmanın oyunlarına mükabele edebili- yor. Vaziyet bir parça değişir gibi ol - * du. Yugoslav da çalışıyor. Birinci on dakikanın sonunda Yunanlı galip gös- terildi. Güreş tekrar ayakta başladı. İlki basım da kat'i neticeyi alabilmek için Bu rada Yunanlı bir kol kaptı ve ra kibini tuşla yendi. Zaman: 11,23. 61 kilo birinci güreş Tuta (Yugoslav) Maşanof (Bülgar) Orta hakemi: Sadullah Bey Hemen ilk tutuşta Yugoslav Tut ra kibine faikiyetini gösterdi ve altıma al- dı. Minder kenarma kaçmak suretile Maşanof Tut'un sol burgusundan kur- tulabildi, Bunu takip eden tutuşia ge. me bir sol kol kapma ile, Maşanof tuş - Ja mağlüp oldu. Zaman 2,05. 61 kilo ikinci güreş Sabi (Yunan) Yaşar (Türk) Orta hakemi: Herik Müsabakanın ilk tutuşması gayet seri oldu ve minder haricine kader de vam etti, İki müsabık ta çok sinirli ve gok kuvvetli olduklarından dolayı biri- birlerinden aşağı kalmak istemiyorlar, Asabiyet son haddini bulduğu için, gü- reşte ziyade bir itişme oluyor. Birinci on dakikanın sonunda müsabaka be - rebere ilân edildi. Çekilen kurada Ya- şar alta düştü. Şimdi orada çalışıyor. Salisin yaptığı oyunlar para etmiyor... Yaşar kuvveti sayesinde bunları ko - laylıkla bozabitiyor. Birinci üç dakika bitti. Yaşar üste çıktı. Yunanlı güreşçi dışarıya kaçıyor. Bu arada birden Ya şar rakibini kaldırdı ve bir Süples ile sırtmı yere getirdi. Zaman: 16,6. 66kilo birinci güreş Naydanof (Bulgar) — Selof (Yugos lav) Orta hakemi: Saip Bey Bu maç oldukça hareketli geçti ve neticede Bulgar Naydanof tuşla galip geldi. 66 kilo ikinci güreş Yanakopulos (Yunan) Saim (Türk Orta hakemi: M. Milâtof. Her iki rakip biribirini ayakta de - 'niyor. Saim bir bel kavrayışı ile hasmı» m altma aldı ve sol tek kuleden kı mak için rakibinin kurduğu ki bastırarak tuşla yendi. On dakika istirahatte sonra güreş tekrar başladı. 72 kilo birinci güreş Zaharya (Yunan) Hüseyin (Türk) Orta hakemi: Herik. Hüseyin bu akşam kat'i neticeyi ça buk almak istiyor. Rakibi güzel bir köp rüye döndürdü. Fakat minder kenarın - da olduğu için Zaharya bu teblikeyi ba kemin düdüğü sayesinde atlatabildi. İkinci tehlikeyi de gene minderden kaçmak suretile atlatabilen Zaharya ü- şüncüsünde tekniğinin sayesinde kur - tuldu. Maamafih Hüseyin faik... Yenmesi lâzum. Birinci on dak'kanm sonunda hakemler Hüseyini galip ân ettiler. Şimdi ayakta güreşiyorlar. Hüseyin kafasmdan yaralı olduğu için pek sıkı güreşemedi. Neticede Hüseyin 20 da - kikada puan hesabile galip, 72 kilo ikinci güreş Çarpiç (Yugoslav) — Kayef (Bul- gar) Orta hakemi: Sadullah Bey. Güreş tatsız devam ederken ikinci devrede güzel bir perende ile 11,40 da kikada tuşla Kayef galip geldi. 79 kilo birinci güreş Zahof (Yunan) Yaneş (Yugoslav) Orta hakemi Seyfi Bey. Birinci on dakika müsavi cereyan etti, Çekilen kurada Yaneş üstte kaldı, Şimdi çalışıyorlar. Yirmi dakika muh « telif fasılalar böyle gösterildikten son - ra Yugoslav Yaneş galip, 79 kilo birinci maç Constantinople | (Bulgar) - Nuri (Türk) Orta hakemi: M. Vekosis, Nuri ilk tutuşta rakibini altma aldı, Üstte çalışıyor.Bu arada bir sağ burgu ile Nuri rakibinin sırtmı yere getirdi, Zaman 3,32. 79 kilo ikinci maç Gergiyef (Bulgar) Mustafa (Türk) Orta hakemi: Herik, Hemen ilk saniyelerde Mustafa ra- köbini bastırdı. Çiftekule taktı ve tuşla galip geldi. Zaman 1,24. Pirher (Yugoslar) Mitradodakis (Yunan) Orta hakemi: M. Milânof, Birinci on dakika berabere ilân edil di. Çekilen kurada Yugoslav alta düş. tü. İkinci üç dakikada Yugoslav üstte dir. Bu arada bir çift kule ile Yunanlı nm sırtı yere geldi. Zaman: 14,47, Ağır siklet birinci maç Lalas (Yunan) Taki (Yugoslav) Orta hakemi; İsmail Hakkı Bey Birinci ön dakikada her iki rakip büyük fark gösteremedikleri için bora- da Yunanlı güreşçi alta düştü ve burgu ile sırtı yere geldi. Ağır siklet ikinci maç Çoban Mehmet - Dimitrof (Bulgar) Orta hakemi: Herik. Çoban Mehmet kendinden hafif o - zl enleri heyecanlı bir an Gu — MiLLİYET CUMARTESİ 6 SEŞRİNMVEL, 1934 İntihap faaliyeti (Başı 1 inci sahifede) reylerini atan vatandaşların yekün da- ha göze çarpıyordu. Sırasını küyheden.. lerin reylerini atabilmeleri çin kaza merkezlerinde, kaymakamlık dairelerine de birer sandık bulundurulmuştur. Eminönü mıntakası intihap sandığı dün Kumkapıda bulundurulmuş, bu ci- var sakinleri grup grup sandık başına gelerek reylerini atmışlardır. Halk Fır- kası Kumkapı nahiye reisi Muhsin Bey- le, ocak reisleri çok kalabalık bir man- zara gösteren bu intihap yerinde icap eden tertibatı almışlar ve reylerin atılı- #ı büyük bir intizem içerisinde geçmiş- tir. Eminönü kaymakamı Raif Boy ve nahiye müdürü Haydar Beyler intiba bata nezaret etmişlerdir. İntihap faaliyeti Rami ve Otakçılarda da çok hararetli bir şekilde devam etmiş ör. Fatih kaymakamı Haluk Bey, öğ- Jeden sonra Otakçılarda duran sandık başında meşgul olmuştur. Halk hatipleri Bir çok kazalarda halk hatiplerinin nutuk söylemeleri için tertibat anmış, ilk mekteplerden kürsüler temin edil. müştir, Adliye icra dairesi memurlarm- dan Münevver H., Alemdar sinemasın- da “Cümhuriyetimizin kadmlara verdi- ği haklar” mevzulu bir konferans ver» miştir, Dün de intihap yerlerinde rey atan vatandaşların ekseriyeti kadınlar | teş- kil etmiştir Yarın bütün resmi daireler öğleden sonra tatil edilecek, bu müesseselerde şalışan memurlar ailelerile birlikte mun- takaları dahilinde bulunan intihap yerle rine giderek reylerini .atacâklardır. Bu hususta vilâyetçe bütün kaymakamlık» lara tebliğat yapılmıştır. Fatihte Dün, Fatih kazası sandığı öğleye ka- dar Rami karakolunda durmuş, Rami, Topçular, Rami cuma, küçük köy ma- halleleri halkı reylerini atmışlardır. San- dık öğleden sonra Otakçılar karakolu- na getirilmiş, Fethi çelebi, Nişanca, Coz- ri kasım, Abdülvedut mahalleleri halkı reylerini atmışlardır. Fatih sandığı bu- gün Balatta Ferruh camiinde bulundu- rulacak, Karabaş, Avcibey, Hızırçavuş, Hatipmuslihittin, Tahtaminare, Atikali- paşa, Kâtip Kasım Molla aşlsi, mahal- lelerile Süreyya paşa fabrikası reyleri- Bi istimal edeceklerdir . Üsküdarda Usküdar mıntakası sandığı sabahtan akşama kadar iskele camiinde bulundu- rulmuş, Semâli Ali efendi, Hacı hüsma- hatun, Solaksinan mahalleleri reylerini bu sandığa atmışlardır. Beykoz ve Kadıköyünde Beykoz kazası intihap sandığı dün civardaki köylerde dolaştırılmış, Mah- mut Şevketpaşa, AK Bahattin köylüle- ri reylerini atmışlardır. Sandığım bu köy- lerde dolaştırılması münasebetile dün çok Canlı tezahürat yapılmıştır. Kadıköy sandığı, dün de karakol karşısındaki ilk mektepte durmuştur. Rasim Paşa mahallesi halkı veylerini kullanmışlardır. Eminönünde Eminönü kazası sandığına dün Şeh- suvarbey, Bayram çavuş, Muhsine bar tun, Kazgani Sadi, Nişanca mahalleleri halkı reylerini atmışlardır. İntihap san- dığı sabahtan akşama kadar Eski ke- rakol binasında bulundurulmuştur. Beşiktaşta Beşiktaş sandığı dün, Ortaköy tram- vay caddesindeki Ortaköy bahçesinde bu- lundurulmuştur. Ortaköy mıntakasında- ki mahalleler sabahtan akşama kadar reylerini burada istimal etmişlerdir. Be- şiktaş intihap sandığı bugün ve yarm da ayni yerde duracaktır. Beyoğlunda Beyoğlu intihap sandığı dün Şişlide durmuştur. Şişli mahalleleri sabahtan öğ- leye kadar reylerini burada atmışlardır. Sandık öğleden sonra Kurtuluş karako- lu emasındaki kahvede bulundurulmuş- tar, Sarıyer ve Adalarda Sarıyer mıntakasında intihap faaliye- © dün çok canlı geçriştir. Sandık Ye- niköyde bulundürulmuş, bu civar halkı reylerini istimal etmişlerdir. Adalar sandığı da, dün Burgaz ada- amda İskele gazinosunda durmuştur. Bakırköyünde Bakırköy sandığı, dün Mahmutbey nahiye ve köylerinde dolaştırılmıştır. Bura köylüleri büyük bir tehalükle rey- lerini sandığa atmışlardır. Fenerbahçe Çek takımına 2-0 mağlüp oldu Dünkü maçtan evvel Çek takımı “Hurra” (Başı 1 inci sahifede) çirdik. Bunun üstüne bir de yoru- cu tren seyahatinden sonra gel - diğimiz gün maç yapmak tabii te- sirini gösterdi. Buna rağmen 2 - O galibiyetimiz şayanı memnuniyet- tir. Fenerbahçe, biraz sert ve favl- lü oynamasına rağmen iyi bir ta - kımdır. Böyle bir takımı da 10 - 0 yenmemizi istemez ve beklemez - siniz ya... Pazar günü yapacağımız ikinci maçta, yorgunluğumuzu. gidermiş olacağımız için daha iyi bir oyun göstereceğimi ümit ediyorum. Hakemin idaresinden çok memnu nuz ve bize güzel bir misafirper- lik gösteren halkınıza cidden mü- iriz.,, Oyun nasıl oynandı? Çek futbolcünün söylediklerini yazdıktan sonra maçın tafsilâtına imz Saat tam on altıda Bohemians futbolcüleri, düz koyu yeşil forma ları ve açık yeşil pantalonlarile, bir Türk bayrağmı hep birlikte uçlarından tutarak alkışlar arasın da sahaya çıktılar. Bayrağımızm havaya kaldırarak halka karşı se- lâm vaziyeti aldılar. Alkışlar şiddet lendi.Biraz sonra Fenerbahce oyun cuları da çıktılar, Malüm merasim den sonra, kaleler seçi! bahçe güneşe karşı düş Ateş Güenşli Adil Beyin hakem altında oyuna başlandı. Misa- firler oyuna pek iyi başlayamadı. iar. Henüz sahaya alışamadıkları l Türk bayrağı bağırırken anlaşılıyordu. İlk dakikalar üst üs te yapılan taçlarla geçti, Buna rağ men Fenerbahçe başlangıçta iyi bir oyun gösteriyor ve evvelki kü nüshamızda yaptığımız tavsiye lere oldukça riayet ediliyordu. Ni- yazinin sağ açığa almması da der hal tesirihi göstermişti. Misafirler yavaş yavaş düzel - meğe ve kendilerini sıkmadan, â- deta bir idman maçı yapar gibi gü zel ve hef zaman yerini bulan pas larla oynamağa başladılar. Çekle- rin pek ağır olmamakla beraber, zaman azman göze çarpan tazyik, Fenerbahçe kalesini tehlikeye dü - şürecek gibi görünüyordu. Sol açık ları vasıtasile yaptıkları birkaç a- kım bu tehlikeyi ihtar mahiyetin - de idi. 20 inci dakikada sağdan bir hü cumlarında Fener sol muavini Esat bir favl yaptı. Uzaktan ve çok gü- zel çekilen bu firikik esnasında, sağ iç oynayan ve son Avusturya - Çekoslovakya maçında takımına iki gol kazandıran Çeh, kaf: topun seyrini değiştirdi ve akabin- de Fenerbahçe kalecisi topu, ka- esinin ağları içinde buldu. Bu gol o kadar sessiz ve sadasız, o kadar farkına varılmadan oldu ki gol ol duğunu top ağlardan çıkarılırken anladık. lik devrenin geri kalan kısmı sa yısız geçti. İkinci devre başlangıcında Fe- nerbahçe daha iyi ve canlı oynu - şerefine üç kerre yor, hasım kaleyi epey sıkıştırıyor Yüksek konukla- rımız geiyorlar (Başı 1 inci sahifede) Belediye reisimiz misafirlere şehir namına birer buket vermiştir. Yemeği mütcakıp saat 15,5 da ve- Baht Hz, ile maiyeti Yeşiltürbe ve camiile müzeyi ve diğer tarihi âbi deleri gezmişlerdr. Veliaht Hz. bil hassa Yeşil camide bir saat kadar kalarak cami hakkında verilen iza hatı dinlemişler ve eserle çok alâ kadar olmuşlardır. Veliaht Hz. ay rılırken kendi fotoğrafile caminin muhtelif resiml, ü almışlardır. Türbeler gezildikten sonra gene yollarda biriken halkın alkış teza hüratı arasında köşklerine dönmüş ierdir. Yarın öğleden evvel Uludağ yo Ju üzerinde ve 22 inci kilometrede bulunan dağ sporları klübünün ka rabelen imdat evine çıkacaklar - dır. Burada dağ klübü tarafından kendilerine Uludağın kış sporları bakımından güzelliklerini tanrtan bir albüm armağan edilecektir. Öğ leden sonra da Mudanya ve ora - dan da Ertuğrul yatı ile İstanbula döneceklerdi. İstanbulun Kurtuluşu (Başı 1 inci sahifede) de gençlik ve şehir nama birer hitabe söylenilecektir. Bunu müte akıp hazırlanan tribünün önünde geçit resmi yapılacaktır. Öğleden sonra, belediye reisi Şehir meclisi azaları, cemiyetler mümessilleri ve fırka rüesasmdan mürekkep birer heyet İstanbul ku mandanlığma giderek halkın ordu muza olan şükran hislerini erze - decektir, Istanbulun kurtuluş bayramı mü nasebetile, gece de vali ve beledi- ye reisi Muhittin Bey tarafmdan ordu şerefine Maksimde bir ziya fet verilecektir. Şehir bandosu Tak sim meydanında milli parçalar ça Bundan başka, Halkevi merke zinde bir danslı çay tertip edilmiş tir. Alay köşkünde de gece temsil verilecektir. Halkevi Beyoğlu şu: besinde bir konser hazırlanmıştır. Kurtuluş bayramı dolayısile, bu - gün şehitlikleri imar cemiyeti ta - rafından rozet dağıtılacaktır. Çek futbolcüler, alışkanlığın verdiği bir kolaylıkla Fener larını kırdılar ve fırsat düşürdükçe mu » kabil hücumlar yaptılar. 18 inci dakikada'gene Çeh güzel bir pas- Bişmadan sonra sıkı ve vole bir şüt le ikinci sayıyı yaptı. Bundan sonra Fenerbahçeye bir iki sayı fırsatı düştüyse de bu fırsatları tahakkuk ettiremediler. Oyun bu suretle 2 - 0 Fenerbah- çe aleyhine neticelendi. Dünkü maçta Fenerbahçe şöşle teşekkül etmişti: Bedii du. Fakat bu uzun sürmedi. Fazıl Yaşar Esat Ali Rıza Reşat (Necdet) Şaban Fikret Namık Muzaffer Ni- yazi Sadun GÂLIP Aleş - Güneş federe oldu Ateş - Güneş klübü federe ol - mak için müracaatta bulunmuştu. Gerek umumi merkez ve gerek 1s- tanbul mıntakası Ateş - Güneşin federe olasını kabul etmiştir. İstan bul mıntakasının çarşamba gün - kü içtimamda Galatasaraylı Sadi, | Beşiktaşlı Salâhattin ve Süleyma - | niyeli Hikmet Beyler Ateş - Güne. | şin federe edilmesi aleyhinde rey vermişlerse de eksriyetle Ateş - Gü neşin federe edilmesine karar ve- silmiştir. Ateş - Güneşlileri tebrik eder, faaliyet ve muvaffakıyeiler. dileriz. Galatasaray kongresi Galatasaray klübü, evvelce ilân et- yapmıştır. Epey münakaşa ve gürültü lerden sonra yeni idare heyeti Cevdet, Mithat, Suphi, Selman ve Sermet Bey- lerden teşkil edilmiştir. Yeni idare heyetine de muvaffakı- yetler dileriz. Fenerbahça - Ateş Güneş muhdeliti Dün Fenerabhçenin Bohemians ile yaptığı maçta Fenerbahçe ta kımın hücum hattında bazı oyun wularn aksadığı görülerek Fener- bahçe ve Ateş - Güneş idarecileri arasında Ateş - Güneşten birkaç oyuncu alarak bir muhtelit teşkili görüşülmüş ve kararlaştırılmıştır. Yarın Çek futbolcülerle karşı - laşacak takıma Ateş - Güneşten Rebii, Necdet ve daha bazı oyun - cuların alınması muhtemel Il mektedir. Muhtelit takviye "edil - i Saracoğ'u.Şük Beyefendiye: (Başı 1 inci sahifeğ tanenin arasındaki cadd. sokaklarda © aylardanberi gözünü ve yüreğini inciti kik dakumaktadırlar. Bu, doğra mudur Şükrü B fendi? Adliye binası yanabilir. hane uzakta olabilir. — O kamyon, at arabası tahsisati! tulabilir. Her şey olabilir. Ft Fakat bir suçlu, bir maz tâ bir mahküm sokaklarda, lerde, meydanlarda teşhir maz. Buna kavşı her türlü “i mucibe,, yi teşkilâtı esasi, adli kanunlarımız açıkça mıştır. Her maznunun bir gün etmesi ihtimali vardır. Her mahküm, suçunun ancak kanundaki çerçevesi görür, Farzediniz ki iki ay içi çok günler bu biçimde getiri türülen bi» maznun iki ay masumluğunu ispat ile berat! se ne yapacak? Kapı kapı, za mağaza, adam adam do — Hani kanlı katil, kasa yoikesici falan sandığınız b mu ben? İşte ben masumu: el ettim. Gene namuslu yurt zım. Mı diyecektir? — Demi herkes aklından şüphelenmi; midir? Bu aykırı işin canda biliyorum: tahsisat. Hüküm ilâmlarına geçirili keme masraflarına bu nakli; rafı da katılamaz mı? Ne tenkit ediyorum ne şili Yapılan işi bir mesele de yorum. Yalnız şu kırık dökük! larımı yüksek kalbini anlayişınıza sunuyorum Aka GÜNDÜ NOT: Vaktile cumhuriyet Adliye killerinden birine armağan el bir roman yazmıştım. Adı ( gü) arasındadır. Antrepoloji minel, patoloji, ve adliyeci pf lojisi üzerinde — bir tez değ bir etüttür. Bir boş vaktınızdi fen okumanızı ve okutmanız! ederim. A. Büyük Ş ik Şark şal (Başı linci sahifede) Gülistan sarayında Başvel lan fevkalâde bir suvare rilmiştir. Bu gün ve öbür gün Tal yatrosunda Firdevsi şiirlerine ait gala te: lecektir, M. Doumergue'in n Fransayı diktat lük tehlikesindâ kurtarmak lâzımi PARİS, 5.A.A.— M.D dün akşam radyo ile neşredil bir nutuk söylemiştir. bütün islahat projele.in'n sayı bir veya bir kaç adamın tatörlüğünden kurtarı.. ğa olduğunu kaydetmiştir. M. Dümerg, başvekâlete, b idarelerden seçilecek uzuvlar! tedilmesini istediğini bunun b kile muhtelif nezaretler'n faali lerini takibe ve umumi ahengi hakkuka yarayacağını söylemi Başvekâlete umumi kitabetteni cektir. Milli iktisat konseyi kümet tarafından tayin edile! tisat işlerinde selâhiyet sahibi selerden olacak mıntakavi lerin de işini kolaylaştırcağın!! konseyin istişari salahiyeti o tır. Bundan sonra, parlamentoj yasi ve adli iktidarların t Başv tefrik edilmesini temin edecek lan projeleri verecektir. M. Dumerg düsturları gayri bili içtinap bir şekilde he. han diktatörlüğe giden sosyalist münist cephesi aleyhine uzun söz söyledikten sonra F; rı bu cephe haricin, Galen 5 larmı unutarak birleşmeye ö9Ü etmiş ve artık hiç bir şeyi remiyeceği islahat bul edileceğine emniyetini b miştir, miş bir Fenerbahçe takımı oi. ği için yarın sbisafirlerin çeti müsabaka yapmak mecburiy© kalacaklarını zannediyoruz. Bu mühim maçtan evvel dEği perbahçe - Ateş Güneş gen projes inim çi rasında dostane bir ma * REEL