28 Aralık 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

28 Aralık 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

ittihad ve Terakki! (BAHAEDDİN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESİKALARA GÖRE) Her hakkı mahfuzdur. MİLLİYET CUMA 28 KANUNEVVEL 1934 Yazan: A.C. Rusya - Boğazlar meselesi- Babıâli - Italya... İsvolski Rusya Hariciye nazırı vekili olan Neratof'a 26 Eyinülde bir mektup göndererek bu fikrini ona bildirmiş, İtalya ile Rusya ara sında aktedilen, Italyanın Trablu- su almasına mukabil Rusyanın da boğazlar meselesini halletmesin - den bâhis olan ve Racconigi mü - lâkatında kararlaştırılan gizli mu- kaveleyi hatırlatmış, İtalyanın bo ğazlar meselesinde Rusyaya kar: $ı üzerine aldığı taahhütlere kat'i bir şekil verilmesini istemişti. İs - volskci ayni azmanda Paristeki 1 - talyan sefiri Tittoni ile de temasa gelerek boğazlar meselesini onun- la müzakereye başlamıştı. Nihayet 11 Teşriinevvelde boğazlar mesele si Fransız hükümetine de açılmış- tı. O zamanki Hariciye Nazırı de Selves kat'i olmamakla beraber Rusya sefirine memnuniyet verici bir cevap vermişti. Rusyanın Lon- dra sefiri olan Benkendorf da İn- giliz Hariciye Nazırile temas etmiş, fakat Sir Grey Fransızlardan da - ha ihtiyatlı bir cevap vermişti, Sir Grey boğazlar meselesine dair Rus ya tarafından Babıâliye verilecek bir notayı İstanbulda himaye et - meğe hazır olduğunu, fakat Rusya tarafından çok ileriye giden talep- ler ortaya atılacak olursa bunların, bir karar verilmeden evvel tetkiki lâzımgeleceğini söylemişti. Rus se firi Benkendorf, Petresburga gön- derdiği raporunda bu cevaptan bah sederken itilâfı müsellesin nihayet İngiltereyi Rusyanın emellerine hiz met etmeğe mecbur edeceğini ya- zıyordu. Filhakika İngilizlerin mü tereddit görürmeleri, o esnada İn- giltere ile Rusya arasında İran hak kmda mevcut olan bazı itilâflarm halledilememesinden ileri geliyor- du. O ibtilâflar ortadan kalktık - tan sonra boğazlarm da Rusların isteklerine göre halledileceğine şüphe yoktu. » — Diplomatlar kendi aralarında bu suretle anlaştıktan sonra Rusya - nın İstanbul sefiri Çarikof büyük teşebbüsünü icraya koyulmuştu. Pet resburg hükümeti namına hareket eden sefir Çarikof gözleri önünde tecessüm eden gaye bir zamanlar Hünkâr iskelesi muahedesile ih - das edilmiş olan vaziyetin yeniden yaratılması, yani Osmanlı devleti- nin Rus himayesi altına alınma - sıydı. O devre ait neşrolunan ve - sikalara bakılacak olursa, Çarikof bu gayeye vâsıl olmak için her tür- lü vastıaya çekin - .miyor, bütün zekâ ve dirayetini bu işe hasrediyor, hattâ ekseriya â - mitlerinin, Petresburg Hariciye nâzırınm emirleri ve kararları hi- lâfına hareket etmekten bile çe - kinmiyordu. Bir müddet sonra bo ğazlar meselesi Çarikof'un bu ça- balaması neticesinde büsbütün ye ni bir şekilde ortaya çıkmıştı. Ça- rikof'un çizdiği plânda, bir Balkan ittifakı vücude getir! i ve bu it tifaka, Rusya tarafından gösterilen bir lütuf olmak üzere Türkiyenin de o ittifaka girmesine müsaade (1) olunması yazılı bulunuyordu. O esnada bu projanin samimiye Gc inanacak tek bir Türk si- i bile yoktu. Babıâli ricali Ça viko” 'a verdikleri cevapta, şayet Rusya Türkiyeye yardım etmek is- tiyorsa, bunu Trablusta Türk hu - kuku hükümranisinin muhafazası o kabul me in apn liyorlardı. Hattâ al arzu- sunu Londra vasıtasile de Ruslara bildirmişti. Bu müracaattan hasıl olan neti- ce şu idi ki Petresburg, Babrâlinin Ruslardan İtalyaya karşı talebler- de bulunmasına sebebiyet verme- snek ve Boğazlar meselesinde red cevabı almamak için Beğazlar hak kındaki teşebbüsün şimdilik tehiri- ni muvafık görmüştü. Bunun üzerine İstanbuldaki siya- si diplomasi mabafilde bir müdilet bir sükünet, hası olmuştu. İttihat ve Terakki i ve Babıâli erkânı bu «iküneti iyliğ? hamletmiş caklardı ki Karadeniz sahilinde Livadiadaki sarayma gelen Rüsya Çarını selâmlamak üzere oraya bir heyet göndermirlerdi. Bu heyetin o ısya gilmesile Rusyanın Boğazlar hakkındaki emellerinden vazgeçe- ceğini kabul etmek çocukluk olur- du. Esasen Boğazlar meselesinin Livadiada mevzuubahis edileceği zan ve tahmin olunuyordu. Fakat Livadiaya giderken heyet, o mese- leye pek az temas edildiğini göre- tek. hayretler içinde kaldı. Temas edilmemesinin sebebi malümdu. Bo ğazlar hakkında Babıâliden imti- yazlar koparmak için Rusya İtal- yaya karşı bir harekette bulunmak istemiyordu. Ancak aradan bir kaç hafta geç- tikten ve sefir Çarikof ile Petres- burg arasında cereyan eden müza- kereler neticelendikten sonra, ah- val ve şerait müsait göründüğü tak dirde Babıâli nezdinde Boğazlar meselesini takip etmesi için sefire talimat gönderilmişti. Fakat bu ta- limata bakılacak olursa, sefir Çari- kof Rusya hükümeti namma değil, kendi nam ve hesabına teşebbüs- te bulunacaktı ki şayet iş muvaf- faksyetsizlikle neticelecek olursa, mağlübiyet Rusya hükümetine de- ğil, sefir Çarikofa ait bulunsun. Rusya sefiri Boğazlar meselesini ortaya atmak için müsait ahval ve şeraiti bulmak hususunda çok bek- lemedi. Çünkü teşrinisani ortasın- da İtalya, harp sahasını Şarki Ak- denize ve Boğazlara doğru uzata- cağını bildirdi. Bunu üzerine tara- fımızdan Boğazların kapatılması- için lâzımgelen tedbirler alınma- ğa başladı. Bizim Boğazları kapa- tacağımız an'aşılır anlaşılmaz, Rus ya bütün alâkadar devletleri toplr- yarak Roma hükümeti nezdinde müşterek bir teşebbüste bulundu, ayni zamanda Rusya sefiri Çarikof ta bir zamandanberi kesilmiş gibi görünen Boğazlar meselesi müzake resini Babıâli ile tekrar konuşmağa başladı. Sefir tarafından 27 teşri- nisanide hariciye nazırı Asım be- ye verilen bir o notada, Rus harp gemilerinin Boğazlardan serbest bir surette geçmelerine (o Osmanlı develti tarafmdan müsaade edil- mesine mukabil aşağıdaki tavizle- rin veri'eceği yazılı bulunuyordu. —Bü Arnavutlukta İhtilâl mi çıktı? Arnavutluk hükümeti bu şayiayı'tekzip ediyor LONDRA, 27. A.A. — Atinadan alı- nan yarı resmi bir telgrafa göre, Arna Arnavutluk Dibrayi işgal gi söylenmektedir. ROMA, 27. A.A. — Tirandan gelen haberlere g nahiyesinde çıkan ihtilâl hadisesinin sebebi sarayı terkeden vs tekrar saraya dönmekten imtina et- miş olan bir yaverin itantsizliği eseride. Romanın iyi malümat alan mahafiline göre bu hadise hakiki bir ihtilal mahi- yetinde olmayip ehemmiyetten aridir. Arnavatlukta sükün TİRAN, 27. A.A. — Reuter bildiriyor Yabanc memleketlerde Arnavutlukta ihtilâl çıktığına dair dolaşan sözler, toplan asılsızdır. Memleketin her tara- fımda tam bir sükün vardır. Hapisanede Mevkullarla gardiyanlar arasında kanlı bir kavga LONDRA, 27. A-A. — Glesko ha- pishanelerinden birinde mevkuflardan al öşi ile iki gardiyan arasında çıkan bir i yara hususunda israr : Diğer gardiyanların yetişmesi üzeri” ne hadise bastırılmış ve mevkuflar itaat altına alınmıştır. Sarre hududu kapatıldı SARRBRUK, 27. A.A. — Daily Te- legraph'ın Sar'daki mubabiri, dunun kapatıldığını bildiriyor. Sar hükümet komisyonundan vize alabi- len kimseler hududu geçebilmektedir. Ee Malarya salgını KOLOMBO, 27. A.A. — Malarya sal. gın: bütün şehri bulaştırmak üzeredir, hastahane şimdiden dolmuştur. Bazı yerlerde salgın ortadan kallama- ğa başlamıştır. Heroincilerin duruşması Beyaz düşmanın adı: Don- durma tozu imiş... Suçlulardan 6 sı dün tevkif edildiler Büyük kaçakçı şebekesinin ele- başıları neler 34 kişilik eroin yapan ve satan bir müessesen'n meydana çıkarıldığını ba ber vermiştik. Suçlular hakkında po- lisin tahkikatı biterek evrak sekizinci ihtisas mahkemesi müddelumumiliğine tesl m edilmişti. Dün suçluların ilk du ruşması yapıldı. Suçlulardan 20 si mah kemeye sevkedilmişlerdir. Suçlular hak kında tanzim edilen rapor okundu. Sonra kend lerinin sorgusuna geçilmiş, tir, Kemal ne diyor? İzmir vapuru kamarotu İbrahim'n eniştesi Kemal sorulan suallere demiş- tir kiz — Bundan 9 ay evvel ben askerdim. Birgün Apostol ile Froso bizim eve ge lip İbrahimi aradılar. Ibrah'm seferde idi. Bir adres bıraktılar. Gelince diketn sonra onları buldu, onlardan. dığı emanetleri Yunanistana götürü yordu. Birkaç defa böyle emanet taşı- dı. Bundan 15 gün evvel evde kana - pen'n arasında bir ufak mavi kâğıt ve paket buldum. Üzerinde bir kuru kafa ve iki kemik resmi vardı. Merak ettim, Arkadaşım Ömere verdim. o da eskiden polis olan Mehmede vermiş, Mehmet beş liraya satmış, bana para getirdiler. Bu beyaz tozun beş L'ra ot» tiği bayretimi mucip oldu. Fakat, po- Hisler geldiler. Beni yakaladılar. me- ğer bu eroin imi, den geldiğini Bu sözler me müddeiumumü: — Evvelce ifadesini (Bu paketi a- rabada buldum, bir cezaneye göster - dim. Eroin dediler. Tarttık 55 geldi. Satmak için Örere verd demişti. Şimdi neden başka ve dedi, Kemal söyle mukabe- ler: — Evvelce korktum, bu eroin nereden geldi e Ki narak yalan söyledim. Şimdi söylüyorum. İbrahimin dedikleri Bundan sonra kamaret İbrahim sorguya çeiklmiş ve şöyle cevap ver » miştir: — Efendim bundan 9 ay evvel A - postol ile Fraso ben seferde iken bi. ze gelmişler O zaman ben Pirede i dim. Sotiri isminde bir adam gelerek İstanbulda bir akrabası olduğunu ve bir emanet verecelel öyledi, onu sip getirmemi teklif etti. Ben de ka bul ett'm. İstanbula gelince, Aposto- lun bıraktığı adresle eniştemle bera - ber giderek bir paket adlık. Içinde ne bilmiyordum. Pireye götü- anlatıyorlar? rünce Sotiri bana dokuz lira verdi. öyle emanet taşıdım. Son eroin taşıdığımı söy- ledi, Bunun rine korktum. Son ge- len paketi gi » İçinden bir mikdar alarak hep taşıdığım bumuy - du? diye sormak için yanıma aldım. Fakat Sotiriyi Pirede bulamadım. Dö- müşte kamaramı arayan polisler bu eroini de buldular. Evde bıraktığım 7 paketin yerini eniştem bulmuş ve yakalanmışlar. Bundan sonra Dimitri Arslanidise sırar satmaktan suçlu Yorgi Kaço ile Lora ve Frosonun sorguları yapıld", suçlarını inkâr ettiler. Apostol anlatıyor Bunlardan sonra Astro mölli yani beyaz saçlı lâkabile tanman Apostol Kiryakidis sorguya çekilmiş ve cürmü ki: ri vasıtasile ona öteberi yolluyordum. Bir gün Sotiri bir mektup yolladı. Bu mektupta Dimitriden eroin alıp yolla mamı söylüyordu. Son günlerde işler çok fena gittiği için bu suçu işledim. Fakat, sonra fenalığını anlıyarak Di- mitriain İ"kir karısını ben gösterdim. Gene bir kere İbrahime ero'n götür- düm, diğer yolladığım şeyler karım için yolladığım çay, kahve gibi şay- Müddeiumumi: — Apostola, b rkaç defa eroin gö- a evvelce söylemiştiniz. de Fakat Apostol bir defadan başka gö türmediğini söyliyerek ısrar etti. Nazi Mestan ne diyor?. Bunda nsonra min komşusu saraylı Nazi Mestan sorulan suallere demiştir ki: — Benim hiç bir şeyden haberim yok. Bir gün Münevver gelip bana ki Jitli ve çivili kıymetli bir çekmece ver di. Akşam alırrm kardeş'm, ben İstan- bula gidiyorum, bunun içinde evimin senetleri ile biraz da param var de - di. Ben de hırsızdan korkarak kömür lüğe koydum. sonra gelip almadı, po Hisler geldi, evi aradılar ve çekmeceyi öylece kilitli olarak bulup aldılar, İş te bundan başka bir şey bilmiyorunu. Dondurma tozu imiş?.. İbrahimin annesi Münevver, bu ku tuyu oğlum verdi. Evde durmasm b'r komşuda saklat dedi. Ben de saraylı hanıma götürdüm. İçinde senetlerim!e param var, Saklayıver dedim. İçinde ne olduğunu bilmiyordum. Oğlum don durma tozu var dedi. Apostol da eve IHARİCİ HABERLER| Silâh ticareti Amerikada tahkikat için 50 bin dolar veriliyor VAŞİNGTON, 27. A.A. — Silâh tah- kik komisyonu reisi Bay Nye, Bay Ruz- velt ile görüştükten 80: komisyona temamile müzaheret etmeğe söz verdiğini bildirmiştir. Bay Nye, tahkikatın ilerlemesini te- min id İâzımgelen tahsisatın verilmesi» Reisicumhurun Şasvip ettiğini ilâve et- “Bu tahsirat, 50.000 dolardır, Bay Kayyo'nun Bir etüdü PARİS, 27. A.A. — Bay Kayyobu- günkü 15 Kapital'de darlık ve “şimdiki karışıklıktan kurtulmak için ameli çaro- ler,, hakkında bir etüt yazmıştır. Kayyo, paranın ökonomik durumlara Türk - Yunan müzakereleri Bay Çaldaris Atina gazete erinin ver- nikleri haberlere hayret ediyor 'ATINA, 28 (Sabah saat 2 - Telefonla) — Başvekil Bay Çaldaris dün kü gazetelerde Türk - Yunan müza kerelerine dair verilen haberlere hay ret ettiğini gazetecilere söylemiş ve bu gibi neşriyalın müzakere edilen meseleleri teshilden ziyade müşkül âta götürdüğünü ilâve etmiştir. Tevfik Rüştü Arasın Atinaya ne vakit geleceği sualine de henüz res mi bir haber olmamakla beraber öbür haftanın ilk günlerinde (o gelmesi muhtemeldir. demiştir. Sivas - Erzurum demiryolu istikraz tahvilleri satışa çıkarılıyor ANKARA, 27 (Telefonla) — Maliye Bakanlığı tarafından Sivas ve Erzurum demiryolu istikrazı tahvillerinin 2 milyon liralık A tertibi 10 ikinci kânunda satışa çıkarılaca ktır. Satış 5 gün sürecek, 15 ü karşı tam istiklâlini nazarı itibare alnı | kânunda bitecektir. Bakanlık bugün telyazısile valiliklere keyfiyeti bil- yan para manipülasyonları üzerine ku- rulmuş tarzı halleri bertaraf ettikten sonra, — verimle — istihsalle (istihlak arasında bir uygunsuzluk görmektedir. Kayyo'ya göre vare asla yalnız istihlik isteklerini genişleten tedbirlerde değildir. Zira istihlâlkin artması derhal fazla istih- madan yapılmamalıdır. İnzibat altıma a lnma işe, mevcut fabrikalarda eski alat ve makinalar temamen eskimeden yenile ri konul bir kanunla teyit ve bun dan başka, ekim alatında, piyasayı yeni maddelerle doldurmağa varacak dikim ve ekim usulleri menedilmek (suretiyle yapılmalıdır. Balkan misakı iktisadi konseyi ATİNA, 27 (Milliyet) — Dört Bal kan devletini alemdar eden manhtelif iktisadi meseleleri konuşmak üz kinci kânuman 3 ünde burada Balkan misakı iktisadi konseyi toplanacaktır. Amerikada soguk dal; 8 NEVYORK, 27. A.A. — Cenup — Ba ti — mintakasında şiddetli bir soğuk dal- gası hüküm sürmektedir. Bir ilim kurbanı LAL, 27 (A.A.) — Kanser mücade lesij merkezinin müdür O muavini Lil âlimlerinden * doktor Claudel işinin kur- bam olmuştur. Doktor, kanserli nesiçlere hu si bir mahlül enjekte ederken sağ eline iğ- ne batmıştar. Derhal ameliyat yapılmasma ve Bü- tün “dikkailere me baş göstermiş ve âlim ölmüştür Haric. kuçuk nabe 93 yılı içinde Kiayd gemi yapısı tezgühlarında tutarı 268,121 ton hacmin- de 67 gemi yapılmıştır. Bu sayı, dünya inşaatının dörtte birini bulmaktadır. karşılığı 228 *. Rayşbank'ın altın yüzde çıkmıştır, yapacağı hususi marka Kıralı tarafından kabul edilecek- tir, a Türk» Yunan ticaret anlaşmazı ANKARA, 27 (A.A.) — Olkonomi bakanlığından: Türk - Yunan takas, anlaşmasınm, görülen gerek üze- rine tekrar tebliğ olunur. Yakalanan kaçakçılar ANKARA, 27 (A-A.) — Geçen bir meriyete geçtiği hafta içerisinde muhafaza teşkilâtı ta- rafından ölü yüz kırk dört kaçakçı i- le beşi ölü elli dört kaçakçı hayvanı yakalanmış ve dört bin üç yüz elli ki- gümrük kaçağı , bin dokuz yüz ki- lo inhisar kaçağı, yirmi dokuz bin dört yüz altmış dört defter sigara kâği - dı, Za, almış Türk kâğıt lira ve altın lira, dört yüz kırk bir gümüş © mecidiye, dört tüfek ele geçirilmiştir. —————— —— paketler getirdiği zaman böyle söyle- re mai »brah'en de bu sözleri teyit ederek ewde durursa bir haber veren olur di ye kor! 480 lira bir kilo eroin Eroin imal etmekten suçlu Dimitri da şöyle cevaplar vermiştir: — Ben ero n yapmasını bilirim. 2 sene evvel İsakidis ile ortak olarak bu fabrikayı açtık. O sermaye koydu, ben de eroin yapıyordum. Fakat 6 ay son ra kapamıştık. Son kalan bir kilo ero- ini geçenlerde 480 liraya Apostola sat m. Evimde bulunan esrarları adada - ki Mihal Kaçodan aldım birkaç tak - «ite 700 lira ödedim, maksadım daha fazlasına bir müşteri bulup satmaktı. Benim yaptığım ercinleri Sirkecide Miltiyadi bir merkep sırtındaki fıçı ri ve Apostolun tevkifini istemiştir. Mahkemece İbrahimin kaç yaşın - da olduğunu öğremmek için Nüfus me dığımız il muhakemelerinin mevkufen ÖR ka verilmiştir. edirmiştir. Italyanlar Habeşistandailerliyor mu CENEVRE, 27 (A.A.) — Uluslar arası derneği genel kâtipliği dün Adisababa hükümetinden aldığı yeni bir notada İtalyanların Habeş top raklarında ilerliyerek Afdub'u işgal ettikleri iddia edilmekte ve bu ha- reket yeniden protesto edilmektedir. ROMA, 27 (A.A.) — Iltaiyan kıtaatının Habeşistanda ilerledikleri- nin doğra olmadığı ve İtalyanın Afdub'u yıllardan beri işgal etmekte ol duğu iddia edilmektedir. Bay Recep Paker Kütahyaya gitti IZMIR, 27 (A.A.) — Burada bulunmakta olan C. H. Fırkası genel kâtibi Bay Recep Peker, bu sabah Afyon trenile Kütahyaya hareket et- miştir. Darakta çok samimi tezahüratla uğurlanmıştır. Kabilây menka taşı açılışında bulunamak üzere lstanbuldan gelen heyet te bugün va - “tur, Beş kişi ölmüş ve 100 ev purla döneceklerdir. Giritte fırtınadan 5 kişi öldü 7100 ev yıkıldı ATINA, 2 (A.A.) — Girit mınfakasında büyük bir fırtına olmuş- yıkelmaştar. Atinada hariciye bakanlığı binası önönde bir bomba bulundu 'ANTINA, 28 (Sabah saat 2 - Telefonla) — Dün Hariciye Nezareti önünde bir el bombası bulunmuştur. Yapılan fenni muayenede bomba- nın kabili istimal olduğu ve İtalyan sihteminde bulunduğu anlaşılmıştır. Sovyet sefiri bugün geliyor ANKARA, 27 (A.A.) — Sovy et büyük elçisi Bay Karahan bu ak - şamki trenle Moskovaya gitmek üz ere şehrimizden ayrılmıştır. Bay Karahan durakta Dışarı işle. Buhant, gümrük ve inhizarlar öko nomi ve Sü bakanlarile dışarı işleri ileri gelenleri, Sovyet sefareti erkânı ve bir çok dostları tarafından uğur lanmıtşır. 60 ermeni vatandaşa Tayyare madalyası >. Altın ve gümüş madalya alan vatandaşlar kimlerdir? Tayyare Cemiyeti Istanbul merkez şubesinde Ermeni yurttaşlarımız taras fından kurulan bir numaralı dernek vastıasile cemiyete para yardımında bulunanlara, umumi merkezce verilen madalyalar dün sabah saat 11 de vi - Hiyette merasimle | dağılmıştır. Mera- sime vali ve belediye reisi Bay Mu - hittin Üstündağ riyaset etmiş, cemi- yet müdürü Bay İsmail Hakkı Başak, idare heyeti reisi Bayan Nakiye ile diğer zatlar da bulunmuşlardır. Madalyalar vali ve beled'ye reisi Bay Muhittin Üstündağ tarafından Er meni yurttaşlara birer birer verilmiş ve kendilerine ayrı ayrı teşekkür edil miştir. Bay Muhitt'n Ustündağ merasim - de bir nutuk ta söylemiş ve demiştir hi: Bu memlekette teşkil edilen ve gayesi vatan muhafazası olan Tay - Şasi oonülalie Yapılan yardım ve sev giye karşı teşekkür 10 kişiye altın, 15 kişiye gümüş, 41 kişiye bronz olmak üzere 66 Ermeni yurttaşa madalya verilmiştir. Bir numaralı dernek tarafından va li Bay Muhiddin Ustündağa da bir bi Karabet Topalyan. İstepan Berber yan, Vahan Dikiciyan, Narliyan, Lüt- fiyan ve şürekâsı, Bedros Horasanci- yan, Serkis Hovakimyan, Aris İnciyan. Gümüş madalya alanlar: Sisak Ar diyan, Kegork Acemiyan, Mardik Şe kerciyan, o Horasancıyan (o biraderler, Çuhaciyan, Seponciyan, Kara- bet Arzuyan, Hovakimyan biraderler, Demirciyan biraderler, Kavafiyan bi raderler. Kegorg Mahpusyan, Leon Dindesyan, Altıparmakyan b'raderler Bronz madalya alanlar: Avadis Sü reniyan, Mıgırdıç Yazmaciyan, Cüm - büşyan Kambarozyan, Leon Ziver, K. Kuyumciyan, Mikâilyan, Serkis Ge dikliyan, Ekmekçiyan, Mığırdıç Be - yazyan, Nerses Hanciyan, Hezanet Us lükyan, Roben Babikyan, Kaspar Kas paryan, A, Boncukçiyan, Kasapyan, Yervant Çizmeciyan, Abraham Apel yan, Zareh Nuhyan, Garabet Pamuk çuyan, M. G. Papazyan, Tolokyan bir raderler, Kirkir Fındıklıyan, Artin Ss rafyan, Nikoğos Kaprityan, Arsenyan, Hayik Horenyan, Samanciyan bira - derler, Artin Karagözyan, Manon Na: içinde, Büyül Gürküln çüzdlği sell ve yali yolla gece gündüz çalışmak ve bu alanda Yarımızı yoğumuzu harcamaktır. fi ufak biriş görebildikme, la bize, Madalya alanlar Altın madalya alanlar şunlardır: Simin Kayserl'yan, Mihrib Geseryan, Serkis Kınaciyan, Aram Kmaciyan, MİLLİYET'in yeni adı olacaktır. rıyan, Slâgöz, Bağdasar Agopyan, Kirkor Be cidyan, Bedros Gümüşyan... Tayyare Cemiyeti bayanlar kolu Tayyare Cemiyeti Istanbul merke zinde dün anat 15 te müdür Bay Is - mail Hakkı Başak'ın başkanlığı Palta da yeni teşkil olunan ene e mü - rekkep bayanlar metkez kolu toplan- mış ve yeni heyeti idarelerini r lerdir, Aralarında yaptıkları bat neticesinde Bayan Hakkıye Emir ığa, bayan Fatma Feridun bat kan vekilliğine, Bayan Belkis Etem ve Bayan Vassaf Fahri mürakıpliğe, Ba yan Refia İsmail kâtipliğe intihap © dilmişler ve intihaptan le Taytan çemiyeti tarafndan ver'lecek bale hakkında görüşülmüş , her Bayan ken di hissesine düşen vazifeleri alarak ç# lışınak üzere ayrılmışlardır. Her per” eşmbe bu bayanlar merkez kolu Ta$ © yare cemiyetinde toplanacaklardır. .