17 Ocak 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

17 Ocak 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

gi Resimli UYANIŞ “ HAVADIS VE İLAN KISIMLARI, 1692 —7 Perşembe ,17.XKânunsan !929 ii Ve Behiç Beyden inhilâl eden istanbul meb'usluğu intihabı cuma gunü Darülfunun konferans salonunda icra edilmiş Edibi azamımız Aptülhak Hamit B. müttefikan intihap olunmuştur intihap günü sabahları icrası mutat olan rey sandığı nakil merasiminden havanın muhalefeti hasebiyle sarfı nazar edildiğinden sabahleyin saat dokuzda intiha- bat hey'eti teftişiyesi konferans salonunda toplanmış ve şehir bandosunun terennüm ettiği İs- tiklâl marşı kaimen istima edil- miştir hey'eti teftişiye tarafından sandık temhir olunmuş. ve 1564 reyle Şair azam Istanbul meb'usu olmuştur. Müntehibisanilerden 56 sinin iştirak etmediği tespit edilmiştir. muayene ve * * * İstanbul vilayeti ile şehr- emanetinin tevhidi sureti kat- iyede kararlaşmıştır. 1929 se- nei maliyesinden yani hazi- randan itibaren Emanetle Vi- layetin birleştirilmesi mukarrer- dir. Vilâyetle Emanet tevhit e- dilince Düyunu Umumiye bi- nası bu iki daireye tahsıs olu- nacaktır- Şimdiki vilayet bina- sı da Polis ve Jandarmaya tahı- sis Bu Jayıhaya göre Emanetle Vilâyetin tev- edilecektir. hidinden sonra müşterek dai- renin üç muavini olacaktır. Vilâyetle Emanetin tevhi- dinden husule gelen daireye yeni bir isim konacaktır. * Tevhitten sonra Şehrema- neti ve vilayetin müşterek dai- releri de tevhit Olunacaktır. Bu meyanda iki Sıhhiye mü- diriyetleri, Evrak kalemleri, Mektupçular, Heyeti Fenniye- ler, Hukuk muşavirlikleri bu- İunmaktadır. Tevhitten sonra fazla memurlar çıkarılacaktır. İstanbul netin tevhidi olacak ve faydası görülürse İz- mir ve Ankara gibi yerlerde de tatbik edilecektir. Vilâyetile EFma- bir Onümune * #* * Bazı umumi mahallerde ve bilhassa, şehrin hücra köşele- rinde hâlâ mühür, liste ve saij- re gibi şeylerin eski harflerle yazıldığı görülmüştür. Emanet müfettişleri sık teftişatta bulu- nacak ve buna teşebbus eden- leri şiddetle tecziye edecektir. 4 Bu sene tıp fakültesinde si- tajlarını ikmal eden 7 hanım doktorumuz asistan olarak muh- telif hastahanelerde vazife almış- lartır. Burilardan Suat hanım fahri asistan olarak Haseki ka- dın hastahanesine gitmiştir. Doktor Fitnat Hanim Aydin memleket hastanesine tayin edil- miştir. Doktor Müfide Hanım tıp fakültesi dahiliye seririyatinda Sabiha Hanim Etfal kısminda ve İffet Hanimda nisaiye seri- riyatında asistan olarak bulun- maktadırlar. Doktor Zahide Ha- nım tıp fakültesi nisaiye ve velâdiye seririyatinda sirajiyer olarak bulunduğu gibi ayrica kanser lâboratuvarında da çalış- maktadır. Me'zun Hanım doktorlarımız- dan Hamdiye Hanım henüz bir vazifeye tayin edilmemiştir. "Tip fakültesinde bu sene her sinifta yedi, sekiz Hanım talebe bulun- maktadır. * » * Dil Encümeni sene başinda mesaisini ikmal eylemiş idi. Bu Encümen yerine kaim olmak ve lisan işleriyle müstemiren iştigal eylemek üzre teşekkülü takarrur eden Dil Hey'etinin teşkilâtı ahiren ikmal edilmiştir. Veni hey'etin merkez bü- rüsuna milli Talim ve Terbi- ye dairesi reisi Emin ve âza- sından Avni B. lerle Ragıp Hulâsi, Ahmet Cevat, Hasan Fehmi B. ler ve hey'et azalık- larına mebuslardan Falih Rıf- kı Ruşen Eşref Yakup Kadri Ahmet Rasim, İshak Rafet, Velet Çelebi, Fazıl Ahmet, Celâl Sahir, B. Talim ve terbiye azalarından İhsanB. lerle ve mutahassıslardan İbrahim Osman İbrahim Necmi, İsma- il Hikmet Hamit Zübeyr, Ba- ha B. ler ve Etnografi müze- si müdürü Masaroş B. tayin edilmiştir. * * * Gazi Hazretleri Diyarıbekir vilâyetinin kendilerine takdim ettikleri bir attan dolayı me- unun olmuşlar ve bu hususat Diyarbekirlilere şu yolda iltis fatta bulunmuşlardır. «At neslinin islâhı husüs-