24 Ocak 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

24 Ocak 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

No.1693—8 1 Romada Uruğovay sefiri. 2 Türkiye Roma büyük elçisi Suat Bey Bfendi. 3 Sefaret müsteşarı Vasfi Bey. 4, 5, 6, sef 7 1 ibi beyler. 7 Uruğovay ile yapılan dostluk imzasında tesadüf eseri olarak ha” ret Ki muahedesinin Romada ır bulunan gazetemiz sahibi Ahmet İhsan Bey. Kânunsani iptidasında Romada Türkiye sefaret sılonunda Türkiye ve Oruğovay cümhuriyetleri dostluk muahedesi imzalandı.;Cenubi Amerikanın mühim eksamından olan Uruğovay ile aramızda şimdiye kadar resmi hiçbir müuahede yoktu. Türkiye Cümhuriyeti bütün cenubi Amerikada tanınmış bulunuyor. 3u resme ait tafsilat başmakalemizdedir. | I Yeni Italyan şiirleri : Bir şun'la aydınlanan demiz, nasıl şeffaf bir renk alırsa, onların gölgelerini emen toprak Serviler parçası da, bütün hazinelerini meydana çıkaran N bir aydınlıkla ışıldar. Mezarların ve sükütun : kadaşları, nöbetçiler gibi dikkatle sıralanan serviler, yoksa, insanların Yorgun şekillerinde, dua eden bir insan uykusunu bekleyen görünmeyen bir meleğin meali vardir, ve hepsi birden hayatı, toprağın mızrakları mıdır? kuvvetlerini, semanın ardındaki dünyalara, ebedi nehirlerin aktigi en uzak iklimlere doğru çekerler. Onların etrafındaki süküt hâlesi, yıldızların alnını saran hâlenin kardeşidir: Işığın suya aksettiği gibi onlarda kendi gölgelerini toprağın Hayatın kalbini, ölüm korkusu nasıl karar- üzerinde seyrederler. tırsa; öğle vakti, tarlanın kenarındaki bir ser-