24 Ocak 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

24 Ocak 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

« > 4 Resimli iğ - UYANIŞ “ HAVADIS VE ILAN KISIMLARI mir ve 1693—8 "Ticareti hariciye bürosunun son şekli şudur: İktisat Vekâ letine merbut olmak üzere mer- kezi İstanbulda bir harici tica- teşkil olunmuştur. ret dairesi Büronun vazifeleri şunlardır. Hustsi raporlar, umumi neşti- yat ve diğer vasıtalarla Türk harıci ticaretinin inkişafına Tü- rk mamulât ve mahsulâtı ihra- catının tezayüdüne, ticari mah- reçlerin tevessuna hadim ola- cak istihbarat ve malfümatın sür'atle cem'i ile ticaret, sa- nayi erbabına bir an evel ib- lâğı, propaganda icrası memle- ket dahilinde sergi, panayır küşadı. Beynelmilel sergilere iştrak ile teşhiredilecek nümu- nelerin tedarik ve ihzarı gibi hariçi ticaretimizin inkişafına hadim hususlar. Sergiler küşadı için biri istanbulda diğeri İzmirde ol- mak üzere millet mebani ve arsalardan münasipleri hükü- metçe harci ticaret dairesine icap ettikçe terk ve tahsis olu- ,nacaktır. — Harici Ticaret Dairesi İk- tısat Vekili sip bir müdürle sekiz âzadan tarafından müna- mürakkep bir meclisi idare ta- rafından idare olunur. Meclisi idare âZası ilmi iktisada vukufları ticarette ihtisaslarıyla tanınmış harici ticaret muamelerinde mü- vaffakıyet göstermiş zevattan ibaret olup, nısfı ticaret odaları umumi kongrası, diğer nıştfı İktisat vekâletince tayin olu- nur. İk- tisat Vekâleti bütçesine kona- cak mikdarla, Büronun Oo varıdatı Ticaret odaları varıdatından yüzde on beşe kadar ayrılacak mikdar ve her nevi nakti muavenetlerdir. Harici ticaret bürosü mem- leket dahil ve haricindeki sa- lâhiyettar makâmlar, devlet me- murlarıyla bilhassa ticaret mü- esseselerile doğrudan doğruya muhabere eder. Harici ret harici ticaret dairesi ticaret icrasından memnundur deniliyor. tica- * * » Evelki gece şiddetli hüküm süren soğük dalgaları yüzünden Beyazıt havuzu donmuş ve bir çok evlerde terkos su boruları patlamıştır. geçen sabahki lodosa rağmen soğuklar şiddetini te- mamen kaybetmemiş olduğu için yeniden, kar yağmağa başla- miş ve kısa fasilalarla geç va- kte kadar devam etmiştir. Öğ- lenden sonra rüzgâr karayele tahavvül etmiştir. Rasathaneye göre” karın olması muhtemeldir. * * devamlı Son günlerde şehrimizde zatüree hastalığının çoğaldığı söyleniyor. Diğer taraftan hava- ların mütehavvil ve fena git. mesinden hemen herkes gıripten muztariptir. Geçen gün bu hususta Sıh- hiye müdürü Ali Riza b. mu- harririmize demiştir ki; — Zatürree çok degildir. Esasen bu hastalık sâri olma- dığından o kadar korkulamaz. şiddetli gripten sonra gele bilir. Ouun Zatürree nezle veya için nezlesi olanların kendile- rini korumalari lâzımdır. Grip hakkında tahkikatta bulunduk ve geçen senenin bu aylarına nazaran az olduğunu anladık. Şehremanetinin sine- ma ve tiyatro gibi kapalı yer- sık sık lâzımdır. leri havalandırması * * * Haliç şirketinin 10 aylık hasılatı 140,000 liraya baliğ olmuştur. Bu miktar geçen se- neden fazladır. “ Istanbul Vilâyetile Şehrema- netinin tevhidinden $arfınazar Muhittin Bey, Şeh- remini olarak kalacak vilâyete edilmiştir. de başka bir zat tayın edilecek- tir. Yeni valinin kim olacağı henüz mmalüm degildir. * *» * Genç düşünceler gazetesi sahibi Kasım Tevfik beyin mulhake- mesine dün 3 üncü Ceza mah- kemesinde devam edilmiştir. K. Tevfik bey aynı ruhsatsız gazete neşretmekle de zamanda maznundur. Gazetenin ruhsat- namesinin mevcut olup olmadığı hakkındaki cevap gelmediğinden muhake- isilame O henüz me başka bir güne birakılmış- tir. * * * Türk kadın birliği— Mec- cani hasta muayene — hanesinde pazar ve çarşamba günleri saat 13 den 15 ekadar birlik merke- zinde hastaları muayene ettiri- yor. 7 » * Sanayi barliği sergisi —Tü-