24 Ocak 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

24 Ocak 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

No. 1693—8 g5 7 a 124 UYANIŞ memleket halkı — Müessesevi görmeğe gelen ziyaretçiler — bunu çakacaklardı. Sözün yabana.. âsilerin reisi bu hususta Alamanyada Treptovda 21 metro uzunluğunda bir yeni teleskop. — Buna hiç şüphe yok! Gardiyanlarla hüc- relerdeki mahpuslar hemen yerlerini mübadele etmisler; fakat derhal hücrelere kapatılan gar- sifim ki serbest kalan deli- usul- diyanlar çok mütec ler tarafindan orala pek hoyrat bir de tedavi edilmişler; bunu mütaakip bir muka- bil ihtilâl da olmuştu zannederim; çünkü bu şarait uzun müddet davam edemezdi. Komşu Denizlerde adımlar nasıl geziyor? Dalıktan fark yok! çok mahirdi. Yalınız, oda, bir gün gelen ap- tal bakışlı genç bir adanı müstesna olarak hiç bir ziyaretçi kabul etmemişti. Baş âsi bu ada- her tarafını gezdirmek ve Ziyaretçi zat mı müessesenin için alay olsun diye içeri kâfi derece aldanır aldanmaz çikip gitmişti. — O zaman acaba ne kadar bir müddet bu almış deliler saltanatı sürdü? — Oo.. çok uzun bir zaman.. her halde filan.. Ne kadar olduğunu tamamile bit sâi bilmiyorum doğrusu. Bu müddet esnasında de- lilerin neş'eli bir mevsim geçirdiklerine yemin Pejmürde elbiseleri ağırmaz. ne kadar el- etseniz başinız çıkarmışlar, herkes gardrobunda bisesi varsa giymiş, ne kadar mücevherat var- sa takınmıştı. Şatonun mahzenleri şarapla dolu idi; sonra bu delilerde şarabın nasıl içileceğini bilen birer şeytandır. Diyebilirim ki çok güzel yaşadılar. — Peki, tedavi? Delilerin reisi hangi te- davi usulunü tatbik etti acaba? — Ha.. buna gelince,, şimdi söylediğim gibi, delilik bir adamın aptal olmasını icap ve ben tamamen şu fikirdeyim ki ettirmez; evelki usulden daha çok âsiler reisinin tedavisi Cenubi kutpa giden italyan miralayı Byrd kumandasındaki yelkenli Zeland ceditte. Bakalim kutupta neler görecek?