24 Ocak 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

24 Ocak 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

No. 1693—8 Mareşal Kadorna Italyanların büyük bir askeri olan Mareşal ” Kadorna, 78 yaşında, ahiren vefat etmiştir. İtalya umumi harbe girdiği zaman İsonzo harp cephesinde avusturyalılara karşı italya orduları baş kumandanlığını deruhte etmişti, 21teş. vel 1917 dealman ve avusturyalıların müthiş hücumları üzerine italya orduları rüc'ata mecbur kalmış, fransız ve ingilizler yardıma koşarak taarruzu tevkif edebilimişlerdi. Bundan sonra italya ordularının baş ku- mandanlığı ceneral Diaz tarafından ifa edilmiş, o zaman rütpesi ceneral olan Kadorna itilaf devletlerinin müşterek yüksek askeri komisyo- nında İtalya murahhası olarak bulunmuştu. Rutpesi 1924 de”mareşallığa terfi edilmişti. Kış Sporu Sekiyörler iyi idi. doğrusu, çok alâ bir sistemdi; basit ihtimamlı, her hususta eziyetsiz.. cidden ne- fis bir usul.. öyleki.. Tam bu sirada evelce neş'emizi kaçıran ayni diğer bir sürü çığlıkla ev sahibinin mü- talâati birdenbire kesildi. Lâkin bu sefer bizin ahpaplar kaçıklık alâmeti gösteriyorlardı. — Aman yarabbi, dedim, hiç şüphe yok deliler sapıttı! Monsinyör (Meylard) pek fazla sararark: — Korkarım ki öyle... dedi; cümlesini henüz bi- UYANIŞ 125 Romada Papanın askerleri de var. Bunlar Vatikanda bulunan bir müfrezedir. Layuhtilere yu kadar asker kâfi olsa gerek. tirmişti ki evvelâ pencerelerin altından yük- sek bağırışlar ve lânet sedaları işitildi ve mütaakiben anlaşıldı ki dişarıda bazı kim- seler odaya girmeye uğraşıyorlardı. Kapı, çe- kiçle döğülür gibi vuruluyor, kanatlar kopacak gibi hayret verecek bir şiddetle sarsılıyordu. Pek karışık ve korkunç bir sahne hasıl olmuştu. Monsinyör (Meylard) pek ziyade hay- retimi ocelbeden bir hareketle kendisini büfe- nin altına firlatmıştı. Ben ondan çok şeyler ummuştum. Son on beş dakika zarfında çala çala mest olan çalgıcılar şimdi hepsi birden y Yazı makinesi güzeli.