21 Şubat 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

21 Şubat 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

184 UYANIŞ No. 1697—12 İnsanlar, her devirde heyecan veren oyunları tertip etmişlerdir. Pehlivanlık, gladyatorluk ve .İspanyadaki buğa dögüşleri de bu ihtiyacın birer mahsulleridir. Fakat, son senelerde beşeri bir heyecan ha- line gelen spor maçlarının gördüğü rağbete hiç bir şey tefevvük edemez oldu. Aynı vak'a, insanlar üzerinde aynı tesiri bı- rakmıyor. Resimlerimizde, muhtelif pozlar alan çehreleri görüyorsunuz. Bunlar bir fütbol maçını seyrediyorlar. Kimisi, ağzını açmış gülüyor, kimisi haykırıyor, kimisi de sadece mütebessim. Fütbol Seyr ederken : seyredenlerin enstantane Bir fütbol maçını Ortadaki resim: topu alınmış fotuğratlarıdır. ileri atmak içiu kafa vurmak istiyen muhacım- larla topu tutmağa çalışan kaleciyi göstermekte- Sporun insanlar üzerindeki tesiri İnsanlar bir şey düşündükleri, söyledikleri, seyrettikleri Zaman, yuzlerinde şahıslarına mün- hasir bazı hareketler görülür. Ba hareketler; bilhassa spor maçlarının seyrinde göze çarp- maktadır. Çünkü şahsiyetin meydana çıknızsı için büvük heyecanlar lâzımdır. : Fütbulda ! Bu başkalığın sebebi nedir? İnsanlar üze- rinde tesir bırakan hadise değildir. Belki, şahısların vak'aya verdikleri maa'nadır. Bu ma'nanın doğru ve müşterek olması için o millet efradının hepsinin muntazam bir ter- biye ve tahsil görmesi; müşterek içtimai bir mantığa tabi olmaları icap eder. nitekim, Av- rupa halkının sessiz, sessiz maçları “Sseyretme- leri müşterek ma'nayı hasıl eden mantığın ese- ridir. Bizde ise henüz bu müşterek ahlâki zihniyet. teessüs edemediğinden o spor sahası muharebe meydanına dönüyor. ML e Fütbol seyr edenlerin helecanlı dakikaları