14 Mart 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

14 Mart 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

240 UYANIŞ No. 1700 —15 Bedii danslarda yeni hatveler Bedii insan Bedii dansl| Yunan filozoflarının, başla- vücudunda tenazur aramakları fikrinden maktadır. Yunanlılardan daha evvel İspartalılar, erkek ve kadin güzelliğini umumileştirmek için şiddetli kanunlar vazetmişlerdi. Gerek bu kanın- ların ve gerek spor oyunlarındaki kaidelerin tesirile erkek ile kadın güzelliği elde edilmiştir. Yunanlıların Venüs heykeli, kadın güze 'iğinin kemale timsalidir. İşte, bu güzelliği gelmiş bir Bedii ve elde etmeki Çin, eski Yunanda, bir takım yapılmaya başlamıştı. Avrupalılar, eski bedii dânsı bedii danslar amın bu danslarını esas tutarak, ihya etmiş oldular. Bu danslar, vücudun inkişaf bulmasını; ilâhi kısımlarının güzelliğin muhtelif tabii şekilde öğrenmek için, kızlar vimdirler. Bedii bütün milletlerine ait olan milli danslar okutul- maktadır ve bu yeni orijinal danslar da ihdas olunmaktadır. danslardaki heyecan hamlesi, hayatla namütenahilik arasında kendi kendine doğan nimilâki bir kudrettir! vücutle mütenasip olmasını temin etmektedir. Avrupada pek ziyade revaç bulan bn dansları en kibar ailelere mensup genç bile, bedii dans mekteplerine müda- ii dans mekteplerinde, dünyanın lansların bediiyatı , terkip ile yeni tekniğe göre armonize edilerek, orijinal danslardan heyecanlı bir levha orijinal dansların en Dikkat edecek olursak, heyecan vardır. namütenahilik nimilâhi bir MAHMUT SADIK Neşrettiğimiz resimi, güzel bir numunesidir. görürüz, ki dansta kuvvetli bir hamlesi, . hayatla kendine doğan Mes'ul müdürü: 3u heyecan arasında kendi kudrettir !