11 Nisan 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

11 Nisan 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

Yeni bir krovazör ta yeni inşa edilen Dorsetshire > Portesmouth kruv .azörünün suya indirilmesi. ingiliz UYANIŞ No. 1704—19 Tokyoda Türk-Japon Cemiyeti 'Tokyodaki Türk - Japon cemiyeti fahri re- isliğini son zamanda haşmetlu Japon Impara- toru hazretlerinin biraderleri Prens 'Takamatsu hazretleri deruhte buyurmüşlardir. Bu münase- betle, şubatın yedinci günü, evvelce İstanbulda Japon fevkalâde murahhaslığında bulunmuş o- lan reis müsyü Utchida ve Türkiyenin Tokyo maslahatgüzarı Hulüsi Fuat Bey ile sair azalar bir içtima aktetmişler ye bu içtimaa Prens Ta- kamatsu ilk defa olarak riyaset etmiştir. İçti- mat müteakıp, Prens cemiyet azası. şerefine bir çay Ziyafeti vemiştir. İki büyük devlet arasındaki bu dostuk teza- hürünü irae eden ve mezkür içtima günü bil- hassa çekilmiş bulunan resmi bu sahifemize memnuniyetle dercediyoruz. Resimde, en önde, X» işaretiyle gösterilen zat, Japon İmparatoru hazretlerinin biraderi Prens Takamatsudur. CENERAL FOŞ Vefatı, cenaze merasimi Umumi harbin sonlarında müttefiklerin bütün orduları (fransız, ingiliz, amerikan) baş- kumandanlığına getirilmiş, alman » ordularına galebe ederek harbi kazanmış olan Marşal Foş 78 yaşında Pariste 20 martta vefat etmiştir. Marşal Foşun vefatı müttefiklerin memle- ketlerinde, Fransada, İngilterede, Amerikada derin teessürler hasıl etti, buralarda bütün gaze- teler Marşal OFoş hakkında uzun makaleler yazdılar. Alman gazeteleri de, Almanyayı mağ- lâp, sulha mecbur etmiş olmasiyle beraber, Foşun büyük bir asker olduğunu söylediler. Marşal Foş 1851 de doğmuş, 1871-75 de Sensir mektebinde tahsil görmüş, topçu tatbikat mektebinde, Somür süvari mektebinde bulun- muş, 1881-83 de harbiyede, bundan sonra erkânı harbiye işlerinde, : muhtelif yerlerde gitgide terfi etmiştir. Bir müddet harbiye mektebinde muallimlikte bulunmuştur. Büyük harpte ordu kKumandanlıklarında vazifesini ifa etmiş, nihayet' ingilizlerin ve ame- rikalıların da intihap ve kabuliyle .başkoman- danlığa getirilmiş, harbi kazanmıştır. Marşal Foş için, fransız milleti namına Pariste muazzam cenaze alayı yapılmıştır. «Foş» un cenazesi defnedilmezden bir gece evvel Pariste takızafere kötürülerek bir top arabası kundağı üzerine konulmuştur. Ertesi gün cenaze merasimi esnasında Etval meyda- nından geçenlerin adedi, Paris gazetelerinin yazdıklarına göre, bir milyon kişiye baliğ olmaktadır.