11 Nisan 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

11 Nisan 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

Resimli UYANIŞ HAVADIS VE LAN KISIMLARI çel. e Dahiliye Vekâleti müsteşarı Hilmi Bey, dün Mülkiye mü- İettişliğinde müfettişler ile idari hususat hakkında görüşmüştür. İskân işleri için de malümat almıştır. Umum jandarma ku- mandanı Zeki paşada müfettiş- leri ziyaret amaa e Şehrimize a Dahiliye müsteşarı Hikmet Beyin o be- yanatı, kadınların belediye intihabatına iştiraki omesele- sinin tekrar tazelenmesine se- bebiyet verdi. , Cumhuriyet Halk fırkası Istanbul idare hey'eti reisi Emin Âli Bey dün bir muhar- ririmize demiştir ki: "Teşkilâtı esasiye kanunu- nun on ve on birinci madde- lerinde intihap hakkının yal- nız lâzım gelen şeraiti haiz erkek türklere ait olduğu için yeni belediye kanun lâyihasın- daki her Türk kaydinden ka- dınların istifade edemeyeceği kanaatindeyim. Kadınlarımızın intihap hak- kini alması fırkamız için bir hedef olduğu cihetle bunun tahakkukunu memnuniyetle karşılayacağız. Türk kadınlar da erkekler derecesinde münev- ver oldukları için kanun mü- sait olunca fırkaya müracaatları kabul edileceğini ve fırka namzetleri arasında kadınların da bulunacağını zannediyorum. Mamafi şimdiye kadar fırka merkezinden bu hususta bir ta- limat gelmediği gibi henüz kadınlar tarafından bir omü- racaat ta yoktur. Ev işlerini deruhte eden bir kadının be- lediye işlerile meşgul olmasi tabii isede belediye âzalığı ev işlerinin ihmalini mucip ola- cağı için muvafık olmadığı ka- naatındayım. Avukatlığı bile muvaffakiyetle yapan liyakatlı kadınların siyasi faaliyette de muvaffak olmaları imkânsız de- ildir. si Divanı riyaset intihabı için yeni Cemiyeti belediyenin önü- müzdeki pazartesi günü toplan- masi takarrür etmiştir. Bu içti- maa Şehremini Muhiddin bey riyaset edecektir. * # * Veni Türk harfleri ile ya- pılacak resmi mühürlerin nü- munesi Vilâyete gönderilmiştir. Bütün mühürler bu nümuneye göre yapılacaktır. * # Kadro harici kalan me- murlardan hususi müesseselerde müstahtem olanların almakta oldukları açık maaşının kesil- mesi billirilemiştir. yi” Âzanın Hepatidn imzasi ile verilen bir takrirde TTophane- den Dolmabahçeye kadar giden caddenin Maarif vekili merhum Mustafa Necati bey namına izafeten «Mustafa Necati Bey Caddesi» ismi verilmesi iste- niyordu. Müttefikan kabul olun- du. Bu karar Şehremanetine bildirilerek ismin değiştirilme- si temenni ekilmiş ie iü Resmi ceride Türkiye cum- huriyeti ile İtalya hükümeti arasın da 28 Mayıs 1928 tari- hinde Romada imza edilmiş olan bitaraflık, uzlaşma ve adli tes- viye muahedesi ve merbutu protokolun tasdıkına dair olan emirnameyi neşretmiştir. * * * M. Lütvinof, tahdidi tesiihat ihzari komisyonu mesaisine iştirak etmek üzre Cenevreye hareket etmiştir. * * # Milân, 'Triyeste, Lodi, Mo- den ve Bolonya şehirleri kar altında bulunmaktadır. ç İzmir sür'at postası 1! Her hafta bir vapur Cuma günler 14,30 abzon Birinci postası Türkiye Seyrisefain idaresi İşletme G. da. Her hafta cumartesi, pazarertesi, çarşamba perşembe 18 de Müdürlüğünden Karabiğa postası ii Her hafta bir vapur pazartesi günleri 19 de 'Trabzon İkinci postası Her hafta bir vapur perşembe günleri akşamı 18 de Mersin sür'at postası Her hafta bir vapur salı günleri 12 de Antalya postas Herğhafta bir vapur pazar günleriğ10 da valık sür'at postası Bozçaada posta On beş günde bir vapur öm günleri 17 de Ay Her hafta bir vapur salı günleri 17, de Sirkeci rıhtımından. Bandırma postası Her haftalcumartesı, salı: sür'at ve pazar- tesi, perşembe aralık olmak üzre 18 de | Mudanya postası İ | Her hafta cuma, pazar, salı, çarşamba gunleri'9 da, İzmit postası perşembe günleri 9 da idare ve Galata '( Her hafta rıhtımından haraket ederler. a pazar,