22 Ağustos 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 22

22 Ağustos 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 22

No. 1723—38 — Yumruklarınızı sallayın ! Yumruklar sallandi.. On “dakika kadar ağızbozmak küfretmek, ayak vurmak, tepinmek tecrübeleri yapıldı.. gözler döndürüldü.. sonra sual, cevap bahsine geçildi. — Kaynatların harikası kimdir? Hep bir ağızdan haykırdılar — Erkek — Ya çirkef? — Kadın! — Parayı kazanan kimdir? — Erkek! — Parayı sarfetmek hususunda ısrar kimin hakkıdır? — Erkekten kim korkar? — Kadın! Matilda Şmit: — Çok âlâ çok âlâ — dedi.. Hayli terakki var; bir iki hafta içinde kaynananızı evden kapı dışarı edebileceksiniz! Fakat sakın gözlerinizi devirmeyi, dişlerinizi sıkmayı unutmayın! ama bukadarı da kâfi tahminimden fazla beceriklisiniz: memnun ol- dum!sŞimdi (koca tavru takınmak!) mümarese- sini yapacağız. — Ayağa kalkın! Ayağa kalktılar. — Kadına «Şunu yayarınısınız? » Diye sormayın! «Şunu yapi» Diyin!.. Böyle derseniz yaparlar! Bu hakikat kulağınızda küpe olsun nerde olursanız olunuz şunu aklı- nızdan çıkarmayın ki - kadınlar bilâ istisna er- kekletden korkarlar.. Kendinizi kılıbık zan etmeyin... Dünyada kılıbık diye bir adan yoktur.. Kılıbıklığı erkekler çıkarmıştır. Bir az mümarese bir az gayret. Bir kaç hafta sonra hepiniz azılı birer kaplan kesileceksiniz. Şimdi kocanın ilanı harbini.prova edecegiz!. Haydi bakalım! — Ben bir kocayım! Anlıyormusun kadın ? Koca! koca! benden kork !! sakın!! kâinat şimdiye kadar benim benzerimi görmemiştir seni şimdi yerim ha .. Ben kocayımı.. koca ,!! Bundan sonfa teker teker dışarı çıktılar. Dersaneye tam bir sessizlik indi... * * Müdire matilda Şmit küçük bir zile bastı... .küçük bir kapı açıldı. Kırk kırkbeş yaşlarında küçük bir adam içeri girdi, titrek bacaklı düşkün bıyıklı çıplak gözlü biradam.. ve belinde bir hizmetçi önlüğü takılıydı.. Matilda Şit : — Villi! haydi dersaneyi süpür! diye gür- UYANIŞ 625 Beyoğlu... Ana caddesinden birlikte geçer Namuslu insanlar, kara kahpeler; Yan sokaklarında gözünüz seçer Meyhane kılıklı kuytu izbeler, Bu, Beyoğludur; Bura doludur, Ne ararsanız, Açılmamış kız, Uykusuzluktan benzi sapsarı, Sesi frengiden kısılmış karı! Bakara başında kül rengi alan, Sabaha doğru da gözlerinde kan, Bir sabahçı kahvesinde pinekler Buvla doludur; 3u, Beyoğludur. 5 Elli bin heriften arta kalmadır Şu yosma karı Bir göz şüzüşile alır, aldatır Buraya uğrayan bönce toyları.... O Desteyle para Şu maskara Kaltağın kirden kapkara Kombinezonunun Altında uzanan tenine mi ki? Onun Bu eski Karyolasında can verdi, Kaç ceylân bakışlı köylü kızının Kaç namus yıldızının Saadeti ! o . Bu derdi Duymayan, Kafasını çekince yan Sokaklara dalân genç, Şu iğrenç Dudakları emme üftf,. 0 Şu küf Kokan iğri sokaklar le il ET Da kaltaklar, Orospularla dolu.... O İşte Beyoğlu ! Mehmet Nurettin ledi. 'Titrek bacaklı adam! Matilda Şmitin kocası korka korka kekeledi: — Baş üstüne şeketim.. şimdi! şimdi!! Ve hemen süpürğeve sarıldı.. Burnunu çekeçeke dersaneyi süpürmiye baş- ladı!! Hikmet Münür