26 Mart 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

26 Mart 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

No. 1806—İ21 İstanbul işgal altında SERVETİFÜNUN 211 iken Bir Haraşo Acide Russigne Yazan Tercüme eden — Devam — Fawl Horigam Piyer sordü : Anaz bibüniz bulâ Busvada am ? — Kirasem kalmadı, öldü veya öldürüldü ! — Nölen Rusyadan çıkdımz ? — Ketenskinin sükutundan sonra Ödesi da idim, güğeriede ayakla seyahat ile buraya düştüm. — Evinizden malhınmızsdan haber varım — Maber hiç! evimde saklı altıamlarım var; fakat ne oldn, bilmem, Suğündutı walrım yaşamak mec buriyeti ah ne kadar elim — babacığım; DEDİN camnız #kıliyor, sizi çük sevdiğim için öğrenmek istivorum, Bunu anladık, geçelim. Banu şairliğinizden bulhs eylemiş idiniz; o Mus muharriti Voçkini oku- dn mr ? — Elbet — Ne ulvi eserler değilmi baba birdenbire heşelendi, odada bir aşa bir yukarı gezmeğze başladı. Kadındaki bu ani ve ço .cikçu mütehariklizi hir kaç defalar görmüş idim, Kadın Piyerin karşısında. durdu: — Piyer,ben sizi suhi seviyorum, Sizde beni sali se» yiymann sniz ? — Mer finlde sizden ziyade. Bilerini birbirine vurdu, Piyer sordu : Güzel kus, demek memnun oldunuz ? — Dür size bir gay pişiteyim. Dolabdan bir ispirto lambası, çıkardı : ği Topu topu vörekte vok, Simli gider alır gelirim. Yok cin 5 — Nasil yok cünim... Tilü, Piyer şapkasını giydi : — Ben şimdi gelirim. — Bekliyorum. Uuba delikimliya yaklaşı, parmakların bastı, ve onu dadaklarından öplü. -—- ruvar ! Piyer merdivenlerden Kurgun gibi indi; paslael dükkünmda bir çok gatolar seçti, Güneş batıyor idi, aba odasında, güneşin mail aşıkları içinde, altun renkli, - ipek kumaş perde gibi dalgalaniyordu. Çay içtiler, yediler, Kadın gittikçe dalım solkulgzan ve muühapbetkör görünüyor, fakat dalgın ve düşünceli idi. Aralarında Jükirdı kesildi. buba tabakları çay takımim kaldırdı. çaydan ve fini bir tek fincanın var. Pasta ve Bir dakikuda gider getiri: MA Ahmet İhsan IV Piyer sevincinden yanakları İayarmış olurak göz- lerile kadın takıp eyliyor idi, Kadın yatağın kenarını oturmuş, nazarı uzakları dalmış idi, Piyer Lubanın ellerini aldı, öptü, © ses çıkarımyor idi Piyer okü makta devam ediyor: Düzgün ve Jütf göğsü Piyerin «özlerini aydınlatıyor idi, Lubanın arkasındaki ge celik esvabıam omuzlarını tutan bir kurdeli koptu, diğeri sıyrıldı. Ateşlenmiz bir onmuz meydana çıktı, Gözleri vine uzaklarda idi; Piyer şaşırmış idi; keven ve endişe onu dalın mütecaser olmaktan alıkovuyor idi. Bir az cösarellenmek istedi. Lübatın hararelli sücüdü rigelendi, dini topladı ve yerinden fırladı : — Artık yeter! Didi. Başım salladı : — Yarın görüşürüz. Bara geleceksiniz değil mi? Piyer kürgınnda soluk kanlı, kurur kati vermiş mukavemetli başka bir kadın buldu ve ses çıkar» müd, ayrıldı. Oda kapısından cikarken aba mültefit bir büse işareti vermişti. Piyer giderken kendi ken: dine söyleniyor idi, — Hakkı var, teslim olsun ! Melikanli ağlamak istiyor idi, hubayı kurdum si niyor idi. Onun gösterdiği cüretler bile pek inbii ve pek samimi olarak yapılmış değilmidi ? Kadn evvelâ mizu göslerir halinde bulunmuş idi,. Deli- kanlinin cüreti bundun gelmiş idi, yoksa Jurs ve kabalıktan değil idi, Bönre Piyer hülüsa eyledi : — Böyle bir geüç kadin iİk gördüğü udame heman kendini teslim edermi 1 Dalia beni eyi tanı- miyon. Beklemek lâzım. Piyer bu rntalâasında yanıldığım bildiği halde yine tevildei nefsini kurtarmıyor idi, İkisininde © çay solibetinde meyilleri ve muhabbetleri ani ve tabii olüms idi, İkiside hareketlerinden mesul degil idiler. Bu tabiatın ezeli kanuni idi. Acaba ge için çekindi! kocası tzakla ve Ewipte, 0 hülde serbest değilmi! Piyer daha derin mülâha galardan sonra münasebetlerinin bu şekilde deniz kaltnış olmasına merninmun oldu. Birdenbire kadınım cazibeli göğsü gözünün önüne geldi, Sol memesini üzerinde gördüğü penbe renkli derlhnl Tens beni pe diye sevecek 1 me için çzeiyi hatırladı. O gizki ne idi? İyi olmuş bir biçak f yarasına benzeyen bu elâmeti gördüğü dakikada Piyer zilinini yormumış, © sakil delikkanlinm. tekmil dimağı, sinirleri ve emelleri genç kadinin cazip vi * onda bağlandı idi, Açık eli gözler! ne için barib m >