24 Aralık 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

24 Aralık 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

54 SERVETİFÜNUN No. 1845 —160 (A S5 A Ee ER AŞ EE" Aziz 'Türk Kadını: 'Dürk milletini kuran vatandaş. kitlesi nüfus sayımızın yarıdan fazlası sana "düşüyor. Onun için milli iktisat ve tasarruf gayemizde en büyük yer, ve eu büyük vazile senindir. İçtimai varlığımı- gın anağısın.. Aile ocafımızın cn gür ve ışığısın,.. Yuva kurduğun zaman rına, meslek, dile ismini taşıdığın kardeşlerine ve nihayet bunların hepsinin gösteren kadınlık ve cemiyet varlığını irisalsin... Seni bans benden yakın görlüğüm için, İktisat ve tüsarrni bayramımızda bize düşen vazileleri rasında kndretli yevecne yavrular zaman bubana, birliğini seninle anlaşmak, haklarımızı Ve ektiklerimizi beraber suy- mak, iktisadi varlığımızın çarelerini seninle düşünmek istedim., Yarlığından bir parça olduğum için hirçok emellerde birleşeceğiz.. Fa- kat belki bazan bancı gelen de olsa, bana darılma! sand yi düşüncelerim Bn iptidai aile teşekkül İeri derununda bile tahsil erkeğin müs parası, ka- elinde kadına gancı daima kadın dönen bir mihver, emânet edilmiş bir hak değilmiydi!. Atasının oca- #ını, gevcinin servetini, ço- cuğunun süadetini düşün- mek kadını oezeldenberi vicdan borcu, insanlık va- zifesi oldu.. gtiklâl o mücahedende cephe arkasında çalışan, güzel Anadolunun karlı yaylilarını kağmlarile aşan, kurtuluş cengine ilâh, cephane tüşıyan, hasta bakar yara saran şehitler ve gaziler anası büyük kadın!.. Şimdi silâh ve süngü İle ateş karşısında çalışan er keğin vazifesi bitti, Lozan #ulhu, memlekete hür ve müstakil yaşamak hakkını verdiği günden sulhu yapan büyük eller, vatanının istikbalini sana emanet ettiler,. Cephe arkasında harp için çalışan büyük türk kadınıf.. Sulh dünyamızda da iktisat ve tasarrul seferberliği yapacak, milli en büyük yardımcısı sen olacaksin... g0OnTü, js. ie yenginliğimizin Bütgesiz, fasarrulsuz yaşıma, Sarfledeceğin pir rann hududunu, kazancmn ölçüsünü bil, Flepsini gari etime,. Kudretine göre istikbal için taanrrul ak gesi ayır. Yuvanın nizamın, çocuğunun terbiyesini, yiyeceğini kendin yap. Evinin işçisi de olsa, « Kadın Birliği » azasından Mediha Muzaffer H. kendini bu zevka yakınlığından ayırma, «Bin işsiye bir başçıs sözü zamanla kiymetini kaybetme: | mis. arttırmıştır. İlk terbiyeyi senden ala nü sevdiğin kadar iyi bak. Ona dan benliğinden vereceğit asil ak yavr ruhundan, kânı- terbiye insanlığının temelini kuracaktır. Mektebe giden yavrnnla hergün meşgul olmayı ünutma,, Çünkü o, varlığını tanıyın- gana muhtaşcır!. Okuması, owlaşması, , sılıhatı, tasarruflu ile candan alâ- kadar ol. Milli ahlâkın, milli terbiyenin, milli ikti adin ivli yavrınan kulaklarımı doldur, ruhumu seküsirii iğlet... Ona eski cin peri masalla- oni değil milli duygularını, milli mirasın, milli tarihini dir fa uyandır, , Kazanmadın sür iterken, emeğin, çalışma um hakkım, büyüklüğünü * tat! Verdiğin birkaç kuruş gündeliğin, aldığın kitabın, kalemin giydirdi- gin elbisenin hesubını sor... "Temizliğe, dikkate, tasarrufa alığtır! Yavrunda bu güy- reti görürsen çocuk rulm- nun ZEY kine güre ön okşa, mükâfat ver.. ar biriktirmeğe alıştıkça kumbarasına müküfat pa- rası ai, defterini, üstünü temiz tutarsa hoşuna giden bir arzusile karşıla!. Vatanıma, yuvanu karşı vazifelerini ünutma.. Sana tbintin güzelliği çiçeklemek şiirlemek İsti- yorsan ifrala ve israla he- voğ etme. Unutma ki giü- yelliğin en büyük (Omanası sadelik, kadınlığın eu büyük vazifesi tasarruftur, Yerli malınla süslen.. Yazim, kişım ayıracak birer manto, birkaç Bile, sağlam yerli elbisesini her yerde güzel göstermeğe ve yükselimeğe: yeter,, Her eğlenceye bir tuvalet yapan, evinin büteesini, çocuğunun terbiyesini vütü nim ihtiyacini düşünmiyen kadın; inkilâbın kadım değildir!. İstiklâl mücahedende çalışan kadın, şehir lerin, güzilerin anası, öz türk kadınının vicdan tim- gnlidir.! sev, beğen, verdiği Her şeyinde ona benzemeğe çalış. Tarihinin bü- Gazinin şana hitap eden ülu sesini ve itimadını unutma... İnkılâp terbiyemi- zin hepimizden, analarındanı, mille. kadınlı- gından İstediği büyük vazifeler bizi bekliyor... Diranyalu 93112 Tasarruf Cemiyeti, ve Kadin birliği azasından Mediha Muzaffer yüklüğünü, sevgili büyük millet