24 Aralık 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

24 Aralık 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

32 SERVETİFÜNUN No. 1845—160 üstüne kurulmuş muhteşem ve muazzam betonarme köprüye kadar gelinmiştir - Köprünün inşaat resimlerini gazetemizde görüyorsunuz. Frati kelek sallar üstünde geçtiler, Teftiş. heyeti İozat'tan ayın 16 sında kalkıp Pertek'e gelmişler ve bu seyahati atlarla yap muışlardır. Pertek'ten Mazgirt'e yolculuk yine atlarla ölmüş ve Munzur deresini atlarla su icinden ağ muşlardır. Burularnderi göçen şose Üre > Urfa: Aynı Zeliha - Halilolrah- man camisi rinde şaheser sayılacak betonürme şose köprüsü yapılmaktadır, köprünün muhteşem ve tek kemerli âyak resmini resimlerimiz arasindi temaşa ediyorsunuz. Mazgirt'ten Pertel'e i7de dönülmüş ve. tekrür otomobille Elâziz'e gelinmiştir. 18de Elâziz'den hareket eden heyet Osmaniye tarikile 19da Diyarbekir'e geldiler ve Diyar. bekir'de. üç gün kaldılar, Di- yarbekirden bir seler, Siirt kaşabasina yapıldı. Ve bir sefer dahi oOMardime kadar iler. ledi ve tekrar Diyarbekir'e düön- düler. Siiri ve Mardin seyahatleri 2öda bitti ve heyet otomobil lerle o Diyarbekir'den çikarak Siverek, Urin, Ayıntap kasabasına ELÂZİZ — Çemişgezek yolu üzerinden Murat nehrini sal ile geçiş geldi. Ayıntap'ta kânünnevvel iptidasında yorlarılı, Ayımtap'tan sonra Dahiliye Vekili relakütindeki. zevat bulunn- Beyefendi. ile yine etomebile bindiler, - Kilis ve Fevzi Paşaya geldiler. Bundan sonra İslâhiye, Cebelibereket, Ceyhan köprüle- ri yolile ve nihayet Adana'dan irenle 8 kânünucvvelde An- kara'ya avdet eylediler. Dahiliye Vekili Şükrü Kaya Bi, ile birlikte Umum Jan- darma o Kumandanı Paşn Siiri Mebusu OMalmnt B£. Dahiliye Kalemimalsus mü- dürü Ekrem Bey, Hakimi- yeti Milliye muharriri Naşit Hakkı Bey bu seyahate iştirak etmişlerdir, > Ahmet İhsan Pertek — Mazgirt yolunda Munzur çayında geçit