24 Aralık 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

24 Aralık 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

. 62 SERVETİFÜNUN —— /STİDATLARS— No. 1845—160 Bu sahifede; san'at yolunda ille tecrübelerini yapan gençlerimizin yazılarını neşrediyeruz. Köyde akşam.. Duyuldu yamaçlarda hazin bir kaval sesi Akşamın kumral rengi sarınca ovaları. Sönmüştü ufuklarda günün yorgun nefesi Bir muhabbet ahengi doldurdu yuvaları ., Yavaş yavaş belirdi gökte parlak yıldızlar Semanın kuzuları bu gece çobansızdı; Yanık yanık bir şarkı söylüyordu genç kızlar Bu köyde benim gönlüm kenarda hicransızdı.. Neriman Hikmet “ Sevgiliye mektuplar IN Gel kalbinde, ey sevgilim, durmadan çarpan, Şu kalbimden ismindeki ahengi dinle, Bir tek iman ile senin ruhuna tapan, Nabzındaki atışları hisset elinle. Iv İsterdim ki, sen uyurken, yam başında, Sükünunu beklesin şu çırpınan kalbim. Saysın düşen her İihzayı heyecanında, Ve ben senin her anını takdis edeyim! Öldükten sonra Kafatasım yosunlu, kırık bir saksı olsun, Beybimin toprağından biten yeşil otlara, İçime toprakların acı kokusu dolsun, Kalbim hayallerini atarken bir rüzgüra, Emelimi göklere açan uzun kollarım Bir mezar taşı gibi dikilsin başucuma, Kanatları kirdan yaralı kuşlar yarım Kalan emellerile kongunlar avucuma. Vahdet Gültekin Çöl Yanar çöller tutuşur, nabizlarındaki kan, Çırpınır, tepinirsin, nihayet gelir bir an.. Bir höyahey içinde bir gün olurken akşam, Eser ruhuna doğru, kızgın göllerden bir sam. Ruhunla kararmakta, solmakta, bütün renkler, Vahşi çöl kemirecek kafile kervan bekler. Bedbaht yolcu! sarardı, işte çöl gibi rengin. Bir zaman sonra sen de bir çöle münkalipsin. Eyup, 8-10 - 931 H. Hayri “ Gece Hülya dolu bu gece, Cennet yölü bu gece Aydan sızan ışıklar... Perilerle oynaşır, İçinde bin sır taşır Sularda kırışıklar... Akşam rüzgârı Bu hasret rüzgürdir, kalbimden eser geçer, Gül yüzün hâyalimden her dem gülümser geçer. Ne zaman senin için yaşarsa iki gözüm Sanırım yüreğimden bir yudum kevser geçer... Gönlüme dolan akşam, gönlümü açan rüzgür, Bir dilber eli gibi saçımda uçan rüzgür. Ey içi bir hasretle yananlar; dinleyiniz; Gurbeti kendisinde öttüren bir çan rüzgâr... 8/9/931 Selâhattin Sait