24 Aralık 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

24 Aralık 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

No, 1845—100 SERVETİFÜNUN 51 Urfa Vali Konağı Günün İki meselesi olan hakiki tasarrul ve ka- çakçılıkla mücadele yolunda hükümet müdebbir adımlarla yürürken millete düşen vazife bu yolun üstünde samimiyetle ve itimatla ilerlemekten ibarettir. Gazetemizin bu nüslasını Dahiliye Vekilinin sol seyahatine (o tahsis ederken günün en mühim iki mesvlesi hakkinda şu ufak mukaddemeyi ilâve etmeği vazife bildik. İşte seyahatin tafsilütı : Şükrü Kaya Bİ. teşrinisaninin dördünde Ankara dan çıkmıştı. Birinci merhinle Eskişehir, Adana, Fevzi Paşa ve Malatya oldu, Bu seyahat trenle yapıldı. Adana'dan sonra trenle Malatya'ya giderken birkaç sene evvel kervanların bile zor işlediği bu dağlık ve güzel yerlerden medeniyet arabalarile ilerlemek seyyahları çok mütehassis etmiştir. Hem öyle medeniyet arabaları ki Türk malıdır, Türk ida- tesindedir, Türk memurları ve âmelesi elindedir. Heyet Malatya'ya teşrinisaninin 9unda gelmiştir. Malatya'ya trenler geleli pek ax zaman geçtiği halde çok uyanıklık yapmıştır; şehirde elektrik var, halk terakki fikrile çok alâkadardır. Malatya'dan otomobille Arapkir'e, oradan eski Egin olan Kemaliye'ye gidilmiş ve tekrar Malatya'ya dönül- müştür. rapkir çok dağımk ve perakende bir kasabadir, Halis; Türk kasabasıdır. Ayin 1 ünde Malatya'dan yine otö- mobillerle çlularak Elâziz, Çemişgezek gezilmiş ve Çemişgezek'ten tekrar Blüzir'e dönülmüş ve burüudan 15 te eski Dersim merkezi olan Tozat'a gidilmiştir. Malatya'dan oOElözize seyahat edi lirken Malatya - Diyarbekir o battının yeni bitmiş olduğu halde henüz işlemi- yen ve Brat kıyılarını kadar gelen kısım üstünde hususi vagonlardan isti- fade olunmuştur. Bu vagonlarin Prat —-& Dahiliye Vekili Bf. Çemişgezek'te halk ei ile temas ve hasbıhalde