4 Şubat 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

4 Şubat 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

162 SERVETİFÜNUN No. 1841—160 Bedavacılar Şahı Lâyipsige kadar 500 liralık seyahat bedava.. Fakat! Her sene Lâyipzigde bir sergi ve panayır açılır, Bu sene ilkbahar panayırı 6 mart 1932 de başlaya- caktır. Geçen senelerin sergilerine &it epey bir miiddet evvel mecmuamızda resimlerle birlikte kâfi malümat vermiştik. Bu seneki sergi için elimize geçen reklâmılarda şayanı dikkat bir hususiyet gördük. Bu iktisadi buhran ve müşterisizlik karşısında, almanlar oldukça mühim bir usul bulmuşlar, yani alıcılara — kendile- Tine nazaran — büyük bir okazyon yapmışlardır. Memleketimizden Lâyipsige gidip gelmek bedava, Tabii böyle bir seyahati kim istemezf. Fakat bir şartla: sergiden mühim miktarda mal almak, Seyahat ücreti her şey dahil olmak üzere 500 lira tutuyor. Biz hesap ettik. Bu beşyüz liralık seyahati bedava yapabilmek için sergiden asgari 60 bin liralık eşya almak lâzır gelmektedir. Aksi takdirde yol masrafını kendiniz ödersiniz, Lâyipsigde otel vesaire hepsi dahil. Lüks bir yataklı oda, banyo, kalorifer, hidmetçi dahil 10 RM, iki yataklı olursa 18,10 RM. Artık bu kelepir seyahat üzerine her halde herkes Lâyipsig için derhal bilet tedarikine koyulacaktır, Eş, dost, ne duruyoruz . Hep beraber Lâyipsige kadar bedava (9) bir seyahat yapalım, Doğrusu Al- manların bu hareketi olur civanmertlik değil. İşte size seyahat hakkında mütemmim malâ- mat ve tarife; Leipzig (Lâyipsig) e meccanen gidip gelme seyahati... Memleketinizden Leipzige kadar gidip gelme masarifiniz (vapurda linci Sınıf, şimendifer 2inci Sınıf) size tamamen ret ve iade edilecektir. Bunun için Leipzig panayırında verip oradaki sergiye iştirak eden fabrikatörler tarafından tasdik edilmiş sipariş- lerinizin mecmuu bedelinin seyahat masrafının yüz misline baliğ olması kâfidir. Şayet sipariş miktarı bu yeküna baliğ olmadığı takdirde sipariş ettiğiniz mal bedelinin #41i seyahat masarifine karşılık olmak üzere size ikram edilecektir. Seyahat masarifinin tediyesine Leipzigte panayırın devam ettiği müddet, yani 6 ilâ 15 veya 19 Mart 1932 tarihine kadar devam edilecektir. Binaenaleyh Leipzig panayırındaki fiatlar her cihetle kârlıdır. AMAN, NE GARİP İŞ BU! Sahnemizin ilk musikili komedisi olan «Yalova Türküsü» Ama zannetmeyin ki, tenkidini yapacağım; bu işi benim yazı müdürüm kıymetli temaşa münekkidi Halit Fahri Bey çok vâkıfane bir surette yaptı.. Uzun bir makalesinide bu oyun için duyduğu hayran- lıklarını beyan ediyor. Fakat ne gariptir ki, bu ayni oyun için müteaddit müfalaalar dinledim. Biz bu temsile yedi sekiz kişi gittik. Bunlardan ikisi fevkalâde beğendi; üçü hiç erlerini zevkle seyrettiler, bazı yerleri «tigi tenkitlerile» çok kuvvetli olarak hırpaladılar. Başka, tanıdıklarıma da fikirlerini sordum. Hemen hepsi nden bahsetmek istiyorum.. hoşlanmadı, bir kısmı da bazı de yekdiğerine tamamen zıt fikirleri müdafaa etti. Bn ne garip iştir ki aynı temsil için fikirler bu kadar eserlerle olan az ünsiyetinden mütevellit bir tezepzüp mü, yoksa eserin dağılıyor.. Bu acaba halkımızın musikili egzotikliğinden mi ileri geliyor.. H.R. onun 65 TONLUK BİR BALİNA Bu müthiş canavarın cesedi içerisine girmiş olan bu güzel misafir rahat rahat oturmuş, yüzünü podralayıp dudaklarını boyayor! Mükemmel bir tuvalet salonu! .