17 Mart 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

17 Mart 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

No. 1857—172 SERVETİFÜNUN 257 Cemiyeti Akvamda Şark Hadisesip 253 inci sayfadan mâabaet « — Cemiyeti Akvam azasından olan milletler, hareketi hâlâ memleketlerin kendi silâhlarının kuv- uzak Şark'taki tehlikeli kargaşalıklar hakkındaki vetine istinat etmek mecburiyetinde bulundukları hattı hareketlerinde, müşterek tasavvurlarında birlik barpten evvelki vaziyet içinde bulunduğumuzu gös teren Cemiyeti Akvamı şiddetle tenkit etmektedir. Mumaileyb diyer ki: «Çin'in nazarında büyük devletlerin nüfuzu mühim surette tenakus etmiştir. Harp, Çin mil- letini zaptı rTabt altına almıştır. Şimdi bu millet gayet güzel organizm haline gelebilir.» M. Lloyd Gerge, netice olarak diyor ki: * «Bu hal, bu memleket için büyük bir terakki demektir. Fakat bnnun Japonya için manası nej olacaktır?» Şapel'de, kum torbalarından siperler arkasında "vaziyet #lan Japon askerleri ıbraz etmişlerdi. Büyük meclis aynı zamanda hem Parıs ve hem de Cemiyeti Akvam misaklir rında mevcut olan birsulh zihniyeti irae eylemiş tir. Bu itibar ile bütün milletler, aynı sesle sulhtan bahredebilirler. Büyük meclisin icraatı, hukuku düvelin ahkâmını ve muahedelerin esasını teşkil eden intizam ve adalet prensiplerini ifadeye vöâsi Harbin harbi esnasında: . Bir Çin karakolundan görünen tutuşmuş evler. Çin demir fabrikaları yapacak Çin'de demir imalâtı fabrikalarının. inşasına müteallik olan projenin tanzimine devam edilmektedir. Çin hükümetinin garanti olarak 10 senede tediye edilecek “Ye7 faizli hazine bonoları vereceği söyleniyor, Garanti edilecek para miktarı 20 milyon dolardır. HOKKABAZ mikyasta fmedar olacaktır. Amerika hükümeti, bu ( neticeyi elde etmek için teşriki mesaide bulunmağa şitap etmiş olmakla bahtiyardır.» Lloyd Ceorge'un Çin-Japon ihtilafı hakkırda bir makalesi Boersen (Kurier, M. Ltoyd George'un Çin-Japon ihtilâfı hakkındaki bir makalesini neşretmektedir. Sabık İugiliz nazırı, küyük devletleri (ve hattı Mançuride at üstünde haydutların vürudu