17 Mart 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

17 Mart 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

Patinaj Avrupada en zevkli &por eğ- lencelerinden biriside patinajdır, yani buz üzerinde dört tekerlekli bir nevi ayaklıklarla kaymak Mamafi daima buz üzerinde değil. Yazın dahi kapalı yerlerde beten veya mermer sahalar üzerinde de tatbik edilebilen bir oyundur. Mameafi birçok adamlar pati- aajı hem güç hem tehlikeli bu- luyorlar, her halde eki ile kay- mak kadar güç ve tehlikeli değildir. Bundan başka skiden daha zarif ve eğlenceli bir spor- dur. Bilhassa Pariste patinaj için büyük sahalar ann Ve Salı fevkalâde rağbete maz- bar olduktan başka en meşhur simalara dahi bu salonlarda ras- lamak mümkündür. Baron Je- meşde Rotheçilde, Mm. Curie Mel. le Doley Davis bu yerlerin dalmi mudavimlerindendir. lâf bir öğle üstu: grupu Moliton buzları üstüne atılıyorlar. Paris'te Auteuil'de zarif bir gençler kışın Buz üzerinde kaymak veyahut her hangi bir yerde patinaj yeni alışanlar için büyük bir zevk olabilir, lâkin bu işin ehli olduktan sonra yalnız kaymak maksadı temin edemiyor. Bu defa daha easip bir şekline müracaat edilir: Patinaj ile hokey oynamuk. İşte bunun zevkine doyum olmaz diyorlar, fev- kalâde hoş olan buz üzerinde hokey en çoh beğeni- SERVETİFÜNUN Bir paten üzerinde on saniye de Kırk dönüş: Etek bir çiçek gibi rüzgarla havalanıyor e. 1857— Mi dsi len bir spordur. Güçlüğü nisbe- tinde tehlikeli olan bu meraklı oyuna heves etmeyen yok gibi- dir. Aynı zamanda seyirciler taratından da beyecanla takip edilir. Patinaj esnasında düşenlerin bir birine hızla çarpanların adedi oldukça fazladır. Ve bazan bu sukutlar etddi arızalara sebep olmaktadırlar * Bir bacağı, bir kolu sakatlanan az değildir. fakat böyle tehli- kesi olması acaba görülen rağ- betin sebebi midir. İnsanlar yar radılışları iktizası en tehlikeli şeylere en fazla heves ederler. Pariste sabahları saat &—9 arasında bütün bu mahallerin hıncahınç dolduğunu görürsünüz. En meşlinrları da Buz sarayı ve Spor sarayıdır. Öğleden sonra kalabalık azalır, Ve skşam üstü tekrar dehşetli bir kalabalık insanı hayrete düşürür. Ve bu kalabalık tâ geç vakte kadar devam eder. Buralarda aynı ze uanda gece bayatı temin edilebilir Dinlenmek isteyenler ve yahat doğrudan doğrnya seyretmek isteyenler için hususi yerler de yapılmıştır. Patinajda da her sporda olduğu ğibi 'fevkalfide maharet gösterenler vardır. Fransız Mr. Brunee ve karısı dünyanın çift patinaj şampiyonudur. Bnnlardan başka daha bir çokları ve bilhassa Melle Lemiör ve Ostermanı zikredebiliriz. Bundan başka patinajda hokey maçları gayet Spor sarayında bir kısım ; halk zn diger bir kısmıda onlara bakarak eğleniyorlar