7 Nisan 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

7 Nisan 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

, No. 1860—175 SERVETİFÜNUN 297 >. Burada kaydedilmeğe değer, mühim iki diğer âmil de. A — Büyük sanayi merkezlerinde iş yapan banka- ların «vaziyetleri gayritabii inkişaflarından dolayı sarsılan» sinai gruplara yardımları. B — Bankaların ecnebi memleketlerle olah mij- nasebetlerinin idamesi için, yabancı memleketlerde bilhassa ecnebi dövizleriyle tediyeye âmâde para bulundurmak. Mecburiyetleri idi. Türkiye'de vaziyet böyle değildir. Türkiyede ne inkişafı azami haddini bulmuş bir sanayı cihazı ne de bu cihazın fazla istihsalinden mütevellit bir iş buhranı vardır. Bilâkis Türkiye, inkişafı kanuni mevzuat ile hi- maye edilen yevi bir sanayi taesstisii devrindedir. Bu devirde Türkiyede'de milli sanayie yatırılacak her türlü sermaye için mukadder olan netiycekârdır, İş Bankasının raporunda t6barüz eden iki mühim ve sanayi imtisal vasıf; Milk ihracat eşyasını harice arzetmek, dahilde milfi sanayiin teşekkül ve inkişafına yardım etmek- tir. Raporun diğer aksamından aldığımız hülasalar şun- lardır! Banka 931 senesi zarfında memleket dahilinde umumi magrafını hiç artırmamak, ve banka işlerini makıneleştirmek suretiyle (16) şube açmıştır. Bankanın 1931 senesindeki ihtiyat akçesi 2,400,000 liradır. Banka 1931 senesinde 811,096 lira safi kâr temin etmiştir. : .. Heyeti umumiye oiçtimandan evel azalardan birkaçı tarafından meclisi idare aza ve reisinin huzur haklarının tezyidi hakkında teklifatta bulunulmuş ise de, idare heyeti reisi ve azaları bu teklife; “— Tıpkı başladığımız gibi dovam edeceğiz Sekiz sene evvel evkafın dört odalı küçük evinde ve bir © 9 Maskeli Poker Avrupa'da garip adetler zuhur etmeğe başladı. Şimdi de bazı yerlerde poker oynujanlar, blöf yaptıkları zaman yüzlerinin işmizaslarından anlaşılmasın diye çehrelerine birer maske geçir- meğe başladılar. Garip bir poker oynayış değil. mif... © © Amerika'da ( New-York ) da deniz kulübü azaları kızlar kışın açık günleri bekliyerek kürek çekme mümareseleri yapıyorlar. , 3 YARI iie milyon lira sermayenin nısfı ile işe başladığımız za- man huzur hakkı için ne düşüumtş isek bankanın bugünkü muvaftak şeklinde de ayni şeyi düşünüyorüs, bundan fazla almayız. Bu İş Bankasının husnaiyeti olsun” Diye reddetmişler ve zam teklifini kabul etme- mişlerdir.