5 Mayıs 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

5 Mayıs 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

368 SERVETİFÜNUN o No.1864—179 Kütahya - Balıkesir hattı 23 nisanda M.R. Kâzım Pş. hazret- leri tarafından merasimle açıldı.. Hergün cumhuriyet idaresinin yeni bir feyizli ne raptetmiş oluyor ve pek eski bir zamandanberi eseri karşısında buluuuyorüz. Memleket günden çinilerile şöhret alan Kütahya bu bat ile Akdenize güne her sahada mütemadi ve kuvvetli Ne adım- daha ppi bulunuyor.. Kütahya - Balıkesir ——, hattının tamamlanmasile memle- kette on sene zarfında tam 1609 kilometrelik Odemiryolu yapmış oluyoruz.. Yeni hattın güzergâhı emsalsiz derecede zengin madenleri havidir.. larile ilerliyor. Bu arada sayabileceğimiz en mühim batve memleketi bir ağ gibi yavaş yavaş sarmağa başlayan demiryolu hatlarımızdır. Demir- yolları bir memleketin candamar- larını teşkil eder. Demiryollarının siyasi ve iktisadi, sıbhi ve içtimai birçok faydaları vardır. Siyasetin en büyük vasfı ileriyi görebilmektir. İsmet Paşa hükü- meti bugünden yarını ve hatta öbür- günü görebilen bir siyaset gözüne maliktir. Ve demiryollar sıyaseti ileriyi görme siyasetidir. Kütah- ya-Balıkesir hattı, demiryolu siye | setinin yeni bir zaferidir. , Bu zaferi yapanlara ne mutlu.. Kütahya - Balıkesir hattı; Ban- dırma - Balıkesir » İzmir hattı ile Haydarpaşa - Ankara haitını birbiri- İnşaatına şimdiye kadar hara- retle devam edilmekte olan Sam sun-Sıvas hattının da inşaatı bitmiş- tir. Bu iki hat Tırhal mevkiinde birleşmiş bulunuyor. Bu yeni hat- tun küşat resmi 30 Ağustosta me- raşimle açılacaktır. ; Kütahya - Balıkesiz hattının açılma resmi 23 Nisanda M.R. Kâzim Paşa Hz. tarafından yapıl- mıştır. Merasimde M. R. Vekili Cemil, İzmir mebusu Vasıf beylerle sair mebuslar ve gazeteciler ve inşaat Kâzım Paşa Hazretleri nu- tuklarını söylerken. - — Hususi tren talan altından geçerken.) Kâzım Paşa Hazretleri kur- deleyi keserlerken.